Ga naar inhoud

[Derde Ronde (3)] landschap 51 vs. landschap 22


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 18-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Germain.jpg.233e4d882560bd341f61859facde

Dan neem ik deze van Eloise

 

Mzee

 

 

B

 

20201027113437033_0001.jpg.6daf5248327ee

Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design.

 

cartoonesk

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Beide mooi maar toch vind ik B wel een redelijk gemakkelijk en ook wat onlogisch plaatje (wat Mzee al opmerkt- waarom nemen stripfiguren altiijd van die rare wegen?..) Ik vraag me trouwens ook een beetje af waar de rots eindigt (waarop het paard staat) en het gras begint.. Met een beetje pech dondert Johan met paard en al de afgrond in. 
Reden temeer om daar niet te gaan staan met je edele hoefdier..

A dus voor mij al is er wel iets raars aan de hand met de boog van de brug helemaal links (is meen ik al eerder opgemerkt). Dat zwarte vlak linksboven lijkt niet te kloppen

Link naar reactie
1 hour ago, Mzee said:

Waarom nemen die strippersonages nooit de kortste weg?

Nu staan Johan en Pirrewiet aan een mooi viewpoint en mogen ze weer helemaal terug als ze naar het dorp willen

Omdat in tijden zonder GPS of aangeduide wegen een hoge plek opzoeken en rondkijken of je nog in de goede richting gaat een redelijk zinnige strategie is?

Link naar reactie
7 minuten geleden, TDPB zei:

We gaan nu toch de mottige inkleuring van B niet echt verkiezen boven A?

Ik vrees van wel. Zelf snap ik het ook niet maar weet al uit vorige toernooien dat ik nooit zelf wild ben van de winnaar. Heb dus blijkbaar niet dezelfde smaak als de gemiddelde reper. Maar ja, 'les gouts et les couleurs..'

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 uur geleden, cartoonesk zei:

Dit is hoe ik het plaatje voor het eerst zag en dat was mijn motivatie om het voor dit toernooi te kiezen.

 

 

johan en pirrewiet 1.png

 

Check dan ook nog even de fraaie zwarten en witten van Brodeck, ultieme landschapsalbum in dit toernooi, dat op dit moment, door een gelijkstand, eruit dreigt te vallen......

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...