Ga naar inhoud

[Derde Ronde (7)] landschap 57 vs. landschap 37


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 22-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Asterix.JPG.cb0cc04546a0c45456a01ff31f5c

Dus maar voor Uderzo gegaan: in het album ervoor brengt hij Corsica tot leven, met prentjes die je zo daarheen willen doen reizen. Maar ik heb toch voor deze sfeervolle openingsprent uit "het Cadeau van Caesar" gekozen, een klassieker onder de openingsprenten.

 

Lük Bey

 

 

B

 

elfen19.jpg.e3324efafdf9bf30dc07f4fb6b7e

Vukic

 

Lichtman

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
43 minuten geleden, Waldorf zei:

Uderzo natuurlijk

Was het maar zo natuurlijk. Ik zie 0 landschappelijkheid en voor stedelijkheid is ie nou ook weer niet zó bijzonder. Vintage Uderzo, dat wel, dus onberispelijk verder. Maar ik blijf me afvragen, ook met al die tekst, wat ie nog zover in dit toernooi doet.

Link naar reactie
2 uren geleden, sjaakie zei:

Het leek mij ook dat B deze met 2 vingers in de neus zou winnen.

Maar het blijkt toch anders te zijn.

Idem. Veel Uderzo-fans hier blijkbaar.

Het is toch wel dikwijls dat de grote/bekendste tekenaars door gaan.  Stemmen een aantal repers automatisch op de bekende naam, of wat zou de oorzaak zijn?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 15/1/2021 om 18:23, SPeeDy zei:

Idem. Veel Uderzo-fans hier blijkbaar.

Het is toch wel dikwijls dat de grote/bekendste tekenaars door gaan.  Stemmen een aantal repers automatisch op de bekende naam, of wat zou de oorzaak zijn?

 

Vaak is het zo dat tekenaars bekend worden omdat ze goede tekenaars zijn. In dit geval speelt ook het kitcherige gehalte van B in het voordeel van A. Er staat erg veel op plaat B, maar ik vind het geen geweldig landschap.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Less is niet per se altijd more, maar bij B krijg je toch de indruk dat ze de tekenaar op een bepaald moment van z'n blad hebben weggetrokken omdat er nu toch wel genoeg lijntjes opstonden. Het beperkte kleurenpalet is dan weer een goeie / noodzakelijke keuze geweest.

 

En is dat een trap daar op die rots links? Die valt dan toch wel heel erg klein uit.

 

elfen19.jpg.e3324efafdf9bf30dc07f4fb6b7efe1a.thumb.jpg.be577f1ff121ca9be93acd361994db4b.jpg

 

Het is misschien niet cool om een prent met zo'n achterstand nog te bekritiseren, maar ik heb toch een probeem met de insinuatie dat A het moet hebben van naambekendheid of familiariteit. Je moet toch geen Uderzo-fan zijn of grote-namen-fetish hebben om die tekening gewoon beter te vinden. In de vorige ronde heeft ie het trouwens nog gehaald (weliswaar heel nipt) van een hele mooie Don Lawrence.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...