Ga naar inhoud

Spirits tweede grote Signeerdag te Temse op zaterdag 18 september


Lavas

Recommended Posts

De culturele Vereniging Spirit doet op zaterdag 18 september 2021 een tweede poging om haar tweede signeerdag te organiseren.

We verwachten een 30-tal tekenaars en verschillende speciale uitgaven. Ook onze streekbieren zullen opnieuw niet ontbreken. Laten we hopen dat Corona er weer geen stokje voor steekt.

Meer info vind je op de website. Hou ze zeker in het oog want ze wordt regelmatig aangevuld.

Ook onze lijst van signerende tekenaars zal regelmatig aangevuld worden.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Deze integrale van Dracurella van Julio Ribera (Beter gekend van de stripreeks Axel Moonshine) verscheen al in 2009 maar werd eigenlijk nooit goed verdeeld. Dit album zal eindelijk aan de fans aangeboden worden op Spritis Grote Signeerdag. Oplage 150 genummerde exemplaren, 3 volledige verhalen in kleur + dossier.

Gesigneerd door Ribera. Verkoop prijs : 45,00 euro

Reserveren mag via mercatorstripbeurs@yahoo.com

 

570513-1-Dracurella-integraal-2009.jpg

Dracurella Integraal numering.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

DE LEGENDARISCHE STRIPKWIS KOMT TERUG !!! Gie Luyten presenteerde in 1987-1988 het tv-programma "De Stripkwis" op de toenmalige BRT. Iedere stripliefhebber zat toen voor de buis wanneer dit programma werd uitgezonden. Elke week was er een bekend striptekenaar als gast aanwezig. Daarnaast heeft hij jaren met zijn Stripkwis een toernee gehad door Vlaanderen. Speciaal voor "Spirits Grote Signeerdag" komt hij op zaterdag 18 september te Temse nog eens een Stripkwis presenteren. Allen daarheen. Inkom gratis.

stripkwis.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
47 minuten geleden, Tweetie zei:

Ik vraag me echt af waar die albums al die tijd zijn geweest. Hebben ze meer dan tien jaar lang bij iemand op zolder gelegen? 

Deze uitgave van 2009 hebben inderdaad nooit een winkelverdeling gehad. Volgens mij zijn die toen voorgesteld op een beurs en sindsdien blijven liggen. Ik ben blij dat we dan nu een soort tweede voorstelling kunnen doen...

Link naar reactie

Een leuk hebbeding... Speciaal voor Spirits Tweede Grote Signeerdag gaan "De Objectieve Kaaischuimers' voor de "Culturele Vereniging Spirit" een lekker lokaal 'Brian Howell bier" brouwen. En het zal geen pils zijn... Enkel te verkrijgen op de signeerdag en zeer beperkt. Hieronder krijg je alvast het ontwerp van Sylvain Polfliet mee...

 

image.png.e3626c97ef1e342f929dc463ff2f217a.png

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Alweer een goede reden om op zaterdag 18 september naar Temse af te zakken. Dan verschijnt er een zeer gelimiteerd luxe-album van Brian Howell: “Het U.V.-gevaar”. Dit is een van de eerste verhalen waar Hec Leemans meewerkte samen met Sylvain Polfliet. Het verscheen in 1969 in de krant ‘Het Volk’ en in 1973 in drie delen in het weekblad ‘Ohee’. Echter in Ohee werd door plaatsgebrek de twee laatste pagina’s van het verhaal nooit gepubliceerd. Nu voor het eerst verschijnt het verhaal compleet in album. MET de 2 ontbrekende pagina’s. Ook zijn er toen niet minder dan 4 aankondigingsplaten gemaakt en die worden ook opgenomen. En bij het verschijnen in de krant werd het verhaal 2 dagen onderbroken omdat Brian Howell op een nieuwjaarsfeestje zat. Ook die 4 stroken komen er in. Speciaal voor het album heeft Sylvain Polfliet ook nog 2 schutbladen getekend.

Het album kan niet gereserveerd worden en kan enkel afgehaald worden op Spirits Tweede Grote Signeerdag.

C9DB5C58-A56B-4CCD-A5FE-29419FE1189C.png

2B8C1B59-7442-4707-B092-D3755FBE4E75.jpeg

Link naar reactie
Op 22/3/2021 om 13:34, Lavas zei:

Deze uitgave van 2009 hebben inderdaad nooit een winkelverdeling gehad. Volgens mij zijn die toen voorgesteld op een beurs en sindsdien blijven liggen. Ik ben blij dat we dan nu een soort tweede voorstelling kunnen doen...

 

Deze boeken zijn gewoon verkocht in Valkenswaard, ik heb hier zelf nr 056/150 liggen met een tekening van Ribera en een extra ex libris. Dit was tijdens de 2011 editie.

Link naar reactie
  • 2 months later...
14 uren geleden, karilente1 zei:

Wat kost het album  van Brian Howell

De Artist edition zal 80€ kosten. Op elke cover tekent Sylvain Polfliet een originele inkttekening. De luxe editie kost 60€. Bij beide albums krijg je een speciaal flesje bier bij. Speciaal hiervoor gebrouwen.

159B759D-6EC6-4214-B57B-A74F93695168.jpeg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Met pijn in het hart hebben we moeten beslissen om Spirits Grote Signeerdag weer een jaar uit te stellen. De opgelegde COVID-19 maatregelingen waren te streng om verder te kunnen doen.

 

We hopen jullie volgend jaar op zaterdag 17 september 2022 te kunnen begroeten met minder beperkingen...

 

Aangezien Francis Bergèse zijn vliegtuigticket al geboekt was zal er op zaterdag 18 september 2021 enkel een signeersessie met hem zijn en kunnen ook de strips van Dracurella en Brian Howell afgehaald worden.

Link naar reactie
Op 12/8/2021 om 16:41, Lecram zei:


is het nog zo streng dan in Belgie ??

Middelkerke gaat wel nog steeds door. Wel met een waslijst aan te volgen richtlijnen. Max. 4 tekenaars per dag, buiten aanschuiven bij drukte en overal heel veel afstand bewaren. Overal CO2-meters in de tenten en zoveel mogelijk ventilatie creëren.

Link naar reactie
58 minuten geleden, nonkel Fillemon zei:

In Middelkerke zag ik niet direct een verschil met vroeger. Juist dat iedereen op dezelfde plek moest wachten voor alle tekenaars. Dus ipv 4 rijen, 1 groep. Ook logisch.

Enkel bij weinig volk of echt regenweer mogen ze binnen wachten. De CO2-meter mag niet boven een bepaalde waarde gaan. Meestal staat de wachtrij nu buiten en worden de nummers afgeroepen. Alles is ook wat ruimer gespreid door de beperkingen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...