Ga naar inhoud

ettertjes, bitches en A-holes in het beeldverhaal


@#&**!!  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. ergste ettertje

  2. 2. grootste bitch in Mooie Navels

    • Jenny (met het rode haar)
    • Vicky (met het donkerbruine haar)
    • -


Recommended Posts

Als iemand die alle albums van 'Mooie Navels' las, weiger ik Jenny en Vicky nog bitches te noemen. Die term alleen al! Wat die reeks doet met zijn personages, hoe deze achtergrond en diepgang krijgen, is ronduit fantastisch! 

 

Een nieuwe 'Mooie Navels' is hier altijd feest ten huize The Angry Young Fan!

There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey)

Link naar reactie
21 minuten geleden, The Angry Young Fan zei:

Als iemand die alle albums van 'Mooie Navels' las, weiger ik Jenny en Vicky nog bitches te noemen. Die term alleen al! Wat die reeks doet met zijn personages, hoe deze achtergrond en diepgang krijgen, is ronduit fantastisch! 

 

 

Yep. Heb niet alle delen gelezen, maar weet dat er een serieuze evolutie gebeurt doorheen de reeks die heel sterk op gang komt in 5 en 6.

De Eerste Pesterijen spinoff gaat dan weer terug naar de beginperiode waarin Karin nog hun voetveeg is.

 

afbeelding.png.c9373823e048bae91e9cfa9c591bcf76.png

 

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, cinco zei:

 

Yep. Heb niet alle delen gelezen, maar weet dat er een serieuze evolutie gebeurt doorheen de reeks die heel sterk op gang komt in 5 en 6.

De Eerste Pesterijen spinoff gaat dan weer terug naar de beginperiode waarin Karin nog hun voetveeg is.

 

afbeelding.png.c9373823e048bae91e9cfa9c591bcf76.png

 

 

Die 'Eerste pesterijen' zijn best leuk, maar vallen wat mager uit in vergelijking met de hoofdreeks. Let op: nog steeds erg goede/harde grappen, beetje terugkeren naar de eerste drie albums (die een tiental jaar geleden erg succesvol waren bij mijn leerlingen uit het derde middelbaar)... Edoch! Als je ziet waar die hoofdreeks naartoe gaat: van een 'simpele' high school humorserie (met betere grappen en sterker tekenwerk dan de concurrentie) naar een serie met thrillerallures, een enorme psychologische diepgang in een soort van coming of age-verhaal, met oog voor identiteit en seksualiteit... 

 

Ik weet weer wat ik de komende weken ga herlezen!

There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey)

Link naar reactie
  • 6 months later...

Ik ken trouwens iemand die het woord 'bitch' voor haarzelf als een soort van eretitel beschouwt. :P ik denk ook dat het een soort van schild is. Zelfs als je dan de andere kant van zulke personen wat naar boven wil brengen, het is alsof ze zich comfortabeler voelen in die andere rol,

 

Om the Simpsons te quoten:

 

“I guess some people never change. Or, they quickly change and then quickly change back.”

 

Link naar reactie
23 minuten geleden, cinco zei:

 

 

Ik zie er meer een soort van marginaal figuur van rond de 40 in.

 

afbeelding.thumb.png.71a7ab0b863268fb229811dcfd860072.png

 

Die Jakke zou ik wel zo rond de 20 schatten.

 

afbeelding.thumb.png.e4f2c07bd0389cc2592d9faed33ec18e.png

 

Wat dat zo een soort van dandy-look van die tijd of hoe?

Ik geloof dat de leeftijd van Flurk ergens vermeld wordt. In de allereerste aankondigingstekening valt beter op dat hij nog vrij jong is:

afbeelding.png.3ef8b1b01b3602136aab24632f1ee83c.png

 

Dandy? Eerder Biker.

Link naar reactie
  • 3 months later...
4 minuten geleden, Peter Motte zei:

Vicky natuurlijk.

 

Ik heb toch ook wel met haar te doen. Uiteindelijk raakt ze alles kwijt.

En aangezien de reeks niet meer zal voortgezet worden, is dit de allerlaatste strook van de serie.

(let niet op het erbarmelijke lettertype van deze Engelse versie)

 

afbeelding.png.83485494719de471114c1408248dbed6.png

Link naar reactie
  • 7 months later...

Onsympathiek vind ik Patty (niet te verwarren met Peppermint Patty) en Violet in de eerste strips van Peanuts. Die twee zijn heel vaak vervelend tegen Charlie Brown en dan wel vragen of Charlie Brown hen leuk vindt. Of ze nodigen Charlie Brown niet uit voor hun feestje en dan wrijven ze dat er nog eens in. Later komen Patty en Violet niet zo vaak meer voor in de strip.

Lucy van Pelt doet soms ook vervelend tegen Charlie Brown maar van haar kan ik het beter verdragen.

(okay, het zijn maar kinderen dus ik mag het ze niet teveel kwalijk nemen)

(niet zo'n goed voorbeeld qua illustratie gevonden)

 

peanuts.gif

Link naar reactie
1 uur geleden, cartoonesk zei:

Onsympathiek vind ik Patty (niet te verwarren met Peppermint Patty) en Violet in de eerste strips van Peanuts. Die twee zijn heel vaak vervelend tegen Charlie Brown en dan wel vragen of Charlie Brown hen leuk vindt. Of ze nodigen Charlie Brown niet uit voor hun feestje en dan wrijven ze dat er nog eens in. Later komen Patty en Violet niet zo vaak meer voor in de strip.

 

 

 

Ze waren wel deel van de 2015-film waar ze voluit hun passief-agressieve zelve konden zijn. :P

 

afbeelding.thumb.png.974f92b04aca356588d6c9a6e2641a78.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...