Ga naar inhoud

Paypal. (Split van: Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken)


Recommended Posts

3 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

het enige écht vervelende is als je inderdaad op de creators vertrouwt, je voorbestelling plaatst en dat er dan niets wordt geleverd. Dat gebeurt helaas ook wel eens...

 

Ik heb gewoon geen toegang meer tot mijn PP-account, waardoor daar ongeveer 4000 euro vastzit. En aan de helplijnen van PP heb ik dus helemaal niets. Veel gewauwel, maar geen oplossing. Dat is een regelrechte schande. Kun je je een bank voorstellen die je geen toegang heeft tot je rekening?

Ik weet dat er mensen zijn die tevreden zijn over PP, maar dat is gewoon omdat ze nog nooit pech hebben gehad.

Ik ben 12 jaar lid. Als je lang genoeg lid bent, moét er gewoon iets mislopen. Dat is onvermijdelijk.

Voorkomen is beter dan genezen.

Van zodra ik weer toegang heb, haal ik er al het geld af, en sluit de rekening af.

Zijn er dan dingen die ik niet meer kan kopen? Wel, wat zou dat? Want kan mij het schelen dat ik of andere obscure strip niet meer kan krijgen. Dat is een probleem voor de verkóper, niet voor mij.

 

Mensen laten zich in het algemeen veel te veel in de luren leggen voor dingen die al bij al onnozelheden zijn.

Komaan, zeg ... stripboekjes...

Link naar reactie
24 minuten geleden, cinco zei:

 

Op welke termijn zou je terug toegang kunnen hebben?

 

Ik weet het echt niet.

Als je contact hebt met een medewerker, weten ze nooit wat er aan de hand is. Het enige wat ze tot nu toe hebben gezegd, is dat ze mijn mobiel nummer willen. Alsof dat een garantie is dat het opgelost wordt. Het kan evengoed vastlopen met dat mobiele nummer als met een vaste lijn.

Ik heb hun gezegd dat als ik een mobiel nummer moet gebruiken, ik er mijn geld gewoon afhaal en de rekening opzeg.

"Zie je dat zo?" vroegen ze me.

"Ja," zei ik.

De eerste medewerker die ik aan de lijn kreeg, ondertussen al een paar weken geleden, was zelfs ronduit onbeschoft.

Wij, de klanten, hebben gewoon altijd veel te veel door de vingers gezien van die tech bedrijven.

Link naar reactie

Vroeger werkte PP bij mij ook goed, maar als het begint mis te lopen, raakt het gewoon niet opgelost. Zulke bedrijven zijn dan opvallend slecht tot niet bereikbaar.

Je kunt ook geen kantoor binnenlopen om daar je geld op te eisen.

Trouwens: waar ligt dat kantoor?

Wel, hier: PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg

Zie je me daarvoor al na Luxemburg gaan?

Ze hebben zich veiig ver weg gezet.

Als ik me goed herinner, was het vroeger zelfs Ierland.

 

Link naar reactie

En voor de hulp moet je meestal kunnen inloggen, en het is net dat wat niet lukt.

 

Ze zouden je ook kunnen helpen op 022007879, en als je daar naar belt, zouden ze het mogelijk maken om via dat nummer in te loggen.

Maar dan vragen ze een 6-cijferige inlogcode, terwijl ik maar een 4-cijferige code krijg.

Als ik dat zeg aan de helpdesk, vallen ze uit de lucht.

Komaan zeg, dat systeem draait gewoon vierkant.

Link naar reactie

Voor 4K wil een mens al eens de trein naar Luxemburg nemen. Maar nee, zeuren op het internet is gemakkelijker. :e009:

 

Als je een mobiel nummer ingeeft kunnen ze two-factor authentification gebruiken. Veel veiliger. Motte is zo iemand die bij zijn bankkaart een briefje bewaart met de code.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

Als je een mobiel nummer ingeeft kunnen ze two-factor authentification gebruiken. Veel veiliger. Motte is zo iemand die bij zijn bankkaart een briefje bewaart met de code.

 

Die two-factor-authentication werkte ook met de vaste lijn.

Ik zie een code op de pc, dan bellen ze me en moet ik de code intoetsen. Werkte als een lier.

Alleen, tegenwoodig zie ik op mijn scherm wel dat ze bellen, maar al na een seconde of drie haken ze in en zeggen ze dat het niet is gelukt. Ik krijg geen telefoon. Het probleem ligt duidelijk bij hen.

Maar hun helpdesk is ten eerste zeer moeilijk bereikbaar, ten tweede wordt me tegenwoordig altijd gevraagd om in te loggen om een e-mail erover achter te laten (en inloggen werkt dus niet, goed doordacht van hen), en als je dan iemand aan de lijn krijgt (na een hele reeks keuzemenu's te hebben doorlopen), krijg je soms echt brutale rekels aan de lijn die gewoon je mobiele nummer willen hebben, terwijl dat niet het probleem is.

Het probleem is volgens mij dat ze gewoon het opbellen veel te vroeg afkappen.

En dat hebben ze waarschijnlijk gedaan om geld te besparen.

 

Ik zie gewoon een geweldige onwil van hun kant omdat ze me proberen iets op te dringen dat ik niet wil.

Hoe halen ze het in hun hoofd mensen te willen verplichten met de telefoon te werken die PP wilt? Vroeg of laat verplichten ze ons nog om met een bepaald model te werken.

 

Ik heb het probleem ook al aangekaart in internationale vertalesgroepen (die zo'n PP dus wel kunnen gebruiken), en ze druppelen geleidelijk weg van PP, vaak naar Wise (vroeger Transferwise).

 

Daar vind je reacties zoals

 

I refuse to use PayPal since in Europe they are absolutely worthless. They take very high rates and their exchange rates are horrendous as well. When there is a certain amount they refuse to let you withdraw all the amount in one transaction, so they can take more rates. I managed to get what was owed to me only once I started writing a complaint to their head office in Luxembourg. Since then I have found out more about their very borderline practices, so I do without. Bank transfers are safe and in the EU they are almost free in the SEPA zone. From the US, I ask for Wise to be used and it works - or has so far

 

 

Overigens:

sinds kort rekenen ze 12 euro kosten per jaar aan voor accounts die niet worden gebruikt, en daarop begon een massa Belgen zijn rekening op te zeggen. Kunnen ze die toevloed misschien niet verwerken?

Link naar reactie

Nog eens geprobeerd.

Naar de hulplijn gebeld.

Ze verwijzen me naar links "die op elke pagina staan", terwijl ze niét op elke pagina staan.

Als ik telefoneer, moet ik eerst een heel menu doorlopen, voor ze me naar een medewerkers doorschakelen, maar deze keer werd er gewoon ingehaakt.

Doet me aan die Monthy Python sketches denken: how to irritate people?

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

Voor 4K wil een mens al eens de trein naar Luxemburg nemen.

 

En wat denk je dan zoal te kunnen gaan doen op een administratieve zetel ergens in Luxemburg? En hoe denk je daar binnen te geraken? Nu doe je me toch denken aan een simpele ziel uit een of ander gat dat met zijn volle portefeuille eens naar de grote stad trekt om dat eens in een bank te gaan deponeren.

 

Ik heb jaren lang met volle tevredenheid met paypal gewerkt maar toen ze aankondigden dat ze TFA gingen gebruiken en ze een GSM nummer nodig hadden ben ik gestopt met paypal.

 

Ik heb hun support nog gecontacteerd om te zeggen dat ik geen GSM had en er ook geen wenste aan te schaffen. Hun antwoord? "Je hoeft geen GSM nummer op te geven. Als je de app installeert heb je nog toegang zonder je nummer op te moeten geven" . Dat antwoord was te idioot om nog verder op in te gaan. 

 

 

Link naar reactie

Dank je.

 

Enkele jaren geleden had PP me inderdaad een id-formulier gevraagd en een kopie van mijn id-kaart toen ik een groot bedrag moest krijgen. Dat had te maken met antiwiswaspraktijken. Ze moeten dus inderdaad ook de Belgische wetgeving naleven.

Link naar reactie
Zojuist, Mask zei:

 

En wat denk je dan zoal te kunnen gaan doen op een administratieve zetel ergens in Luxemburg? En hoe denk je daar binnen te geraken?

 

Dat is wat ik ook denk. En als je binnen bent, laten ze je waarschijnlijk allerlei formulieren invullen en zeggen dan: volgende week moet je terugkomen. Ze zullen daar geen kassa hebben om geld uit te betalen. Het is de zetel, geen loket.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Mask zei:

Ik heb hun support nog gecontacteerd om te zeggen dat ik geen GSM had en er ook geen wenste aan te schaffen. Hun antwoord? "Je hoeft geen GSM nummer op te geven. Als je de app installeert heb je nog toegang zonder je nummer op te moeten geven" . Dat antwoord was te idioot om nog verder op in te gaan.

 

Dat soort antwoorden krijg ik ook.
Zoals: vragen om een code van 6 cijfers, terwijl ik er altijd maar 4 krijg.

Waardoor weten ze dat niet?

Ik kan aanvaarden dat ze momenteel hun systemen upgraden, en dat er vertraging ziet op de distributie van die 6-cijferige code. Maar ook daar weten ze niets van.

Link naar reactie

Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gehad die toegaf dat er een probleem aan hun kant is, en dat het systeem al enkele maanden niet goed werkt.

Voorlopig is er nog geen uitzicht op een oplossing, maar ik heb wel de indruk dat ik de rekening via de helpdesk zal kunnen opzeggen.

Ik heb natuurlijk liever dat ik toegang heb, zodat ik de stand kan controleren, en het geld dan zelf kan overbrengen.

Ze wilden wel eerst de indruk geven dat het wettelijk verplicht is met een mobilofoon te werken. Toen ik direct zei dat wél 2FA verplicht is, maar niet het gebruik van een mobiel, slikten ze dat in.

Het feit dat ze de wetgeving anders voorstellen dan ze is om je zo ver te krijgen dat je je mobiel gebruikt, vind ik ook not done.

Er zijn wel meer van die big tech bedrijven die de wetgeving anders voorstellen om hun zin te krijgen. FB en Google hebben dan ook al gedaan.

Ik ben al bezig e-mails naar mijn klanten te sturen om hun te vertellen dat ik wil stoppen met PayPal.

Link naar reactie

Paypal is ooit nog van Ebay geweest. Die zijn beide in hetzelfde bedje ziek.

Het probleem is dat er voor Paypal niet echt een evenwaardig alternatief is.

 

Ik weet niet of je Paypal in een zakelijke context gebruikt, maar ik gebruik bijvoorbeeld Mollie voor online transacties. Hun tarieven zijn ‘normaal’ te noemen en je kan zelf kiezen of je geld wil ontvangen via kredietkaart, Ideal, bancontact, Paypal enzoverder… Alles wordt altijd mooi op je bankrekening doorgestort. Je hoeft dan niet meer zelf over Paypal te beschikken als je klant via Paypal wil betalen.

 

Mollie is een plug-in die je moet integreren in de code van een website. Ik gebruik zelf geen Wordpress maar weet wel dat je Mollie daar kunt integreren. Die installaties vallen meestal wel mee als je een beetje html kent.

 

Als je geen transacties via een website initieert, dan is een alternatief Paylink van Payrexx. Dan stuur je gewoon een mail met een betaallink. De ontvanger betaalt dan via het medium dat hij wil (BC, Visa, overschrijving, Paypal,….) en alles wordt doorgestort. Slechts één probleem: bovenop de transactiekosten betaal je ook voor een maandelijks abonnement… En mensen vinden het misschien wat louche.

Link naar reactie

Ik zat er net aan te denken dat er ook goedkope goederenverzendbedrijven zijn, maar die werken ook met een abonnement, en als je zo'n dienst niet elke maand nodig hebt, is dat plots erg duur.

Wat PP betreft: in 2020 werden er in totaal 2 betalingen via PP aan mij uitgevoerd. Een van mijn klanten werkte vroeger met PP, maar is overgeschakeld naar TransferWise, wat nu Wise heet.

Dus het aantal mensen dat PP nodig heeft om mij te betalen, was al niet hoog, en slinkt nog.

Ik betaalde ook sommige leveranciers, maar ofwel zijn er alternatieven mogelijk, ofwel kan ik die diensten gewoon stopzetten.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Voilà, al het geld van mijn PP-rekening gehaald.

Ze willen je echt dwingen een gsm-nr. te gebruiken.

Nu nog een paar dagen wachten op de bevestiging dat het geld op mijn rekening staat, en dan hef ik die PP-rek. op.

Mijn gsm-kaart is bij Orange, en zij vertrekken uit G'bergen.

Dus hoe ga ik die kaart dan verlengen?

Het is maar beter die hele PP op te doeken.

Ze zijn interpreteren de Europese wetgeving brutaal op hun manier, en liegen erover.

Link naar reactie

Overigens denk ik dat PP in stilte bezig is met zich terug te trekken uit Europa.

Ik zie de service al meer dan een jaarl langzamerhand achteruitgaan.

In het begin leken ze te zeggen dat het met de pandemie had te maken, maar ik denk dat de echte reden is dat ze klanten verliezen doordat de Europese banken zelf altijd meer online services aanbieden, en PP overbodig wordt.

De Europese eenmaking speelt daarin zeker een rol. Maar PP wil dat volgens mij niet toegeven.

Toen PP nog werkte, was ik best wel tevreden, maar een onbetrouwbare bank is, nou ja, onbetrouwbaar. Da's heel wat anders dan eens een niet goed gebakken brood van de bakker.

Link naar reactie

Of Paypal zich terug aan het trekken is weet ik niet, maar als dat het geval is zijn ze zeker niet de enige. Er zijn ook meerdere banken die zich terugtrekken of serieus aan het terug krabbelen zijn. Ik denk dat wij nog niet echt beseffen wat de toestand is.

Hoe los je dat op: enerzijds pensioenfondsen die het geen jaren meer gaan kunnen trekken aan de huidige rente, banken die geen miljarden meer op spaarboekjes kunnen blijven aanbieden aan de huidige rente, en anderzijds rentevoeten niet kunnen verhogen omdat dan overheden in de problemen gaan komen met het terug betalen van hun schulden.

De vraag is, is de corona pandemie de grote oorzaak of is het verdomd handig dat ze corona als pandemie hebben kunnen uitroepen om alzo de financiële problemen die er reeds waren nu allemaal aan de pandemie te kunnen gaan wijten.

 

Link naar reactie

Het lijkt me meer een perfect storm: allerlei dingen die samenvallen. In België, NL, D en Lux kregen we er nog de overstromingen bovenop, iets waarmee het VK binnenkort ook wel af te rekenen krijgt.

 

Wat PP betreft: volgens mij gaat het om een platte besparing: hun robot naar mij laten telefoneren om een code in te tikken, kost waarschijnlijk meer dan me een sms sturen met een code die ik in een browservenster moet invoeren.

Maar dat ze zo'n onnozele kosten niet willen maken en de gebruiker opzadelen met de verplichting een smartphone aan te schaffen, is wel sterk. Vooral omdat ze durven beweren dat de EU hun verplicht met een smartphone te werken, wat helemaal niet waar is.

Link naar reactie
3 hours ago, Mask said:

Of Paypal zich terug aan het trekken is weet ik niet, maar als dat het geval is zijn ze zeker niet de enige. Er zijn ook meerdere banken die zich terugtrekken of serieus aan het terug krabbelen zijn. Ik denk dat wij nog niet echt beseffen wat de toestand is.

Hoe los je dat op: enerzijds pensioenfondsen die het geen jaren meer gaan kunnen trekken aan de huidige rente, banken die geen miljarden meer op spaarboekjes kunnen blijven aanbieden aan de huidige rente, en anderzijds rentevoeten niet kunnen verhogen omdat dan overheden in de problemen gaan komen met het terug betalen van hun schulden.

De vraag is, is de corona pandemie de grote oorzaak of is het verdomd handig dat ze corona als pandemie hebben kunnen uitroepen om alzo de financiële problemen die er reeds waren nu allemaal aan de pandemie te kunnen gaan wijten.

 

Waarom zouden banken zich die rentes niet kunnen permitteren? Als je enkele miljarden winst maakt moeten ze echt niet over die peanuts zeveren. Er zijn trouwens genoeg banken die vrijwillig stukken meer rente bieden en een gratis rekening bieden ipv die grootbanken die geen barst geven om hun jarenlange klanten.

Link naar reactie
2 hours ago, cinco said:

Wat met de trip naar Luxemburg waar hun kantoor gevestigd ligt?

 

afbeelding.thumb.png.dd714e8b733aa6705013144a06101095.png

 

Lukt niet meer. De wegen zijn weggespoeld.

 

Overigens heb ik het dus wel voor elkaar gekregen zonder strafexpeditie naar Lux., en heb ik kunnen vermijden als bankovervaller te worden geklasseerd.

Link naar reactie
1 hour ago, Lamme Goedzak said:

Waarom zouden banken zich die rentes niet kunnen permitteren? Als je enkele miljarden winst maakt moeten ze echt niet over die peanuts zeveren. Er zijn trouwens genoeg banken die vrijwillig stukken meer rente bieden en een gratis rekening bieden ipv die grootbanken die geen barst geven om hun jarenlange klanten.

 

Ik zou toch maar uitkijken met die nieuwe banken die interesante aanbieden hebben.

Ze lijken nu robin hoods te zijn, maar ze doen het alleen maar om marktaandeel te winnen.

Eenmaal ze dat hebben, zetten ze hun klanten even vrolijk af als de andere banken.

De IT-bedrijven hebben jarenlang hetzelfde masker opgezet.

Link naar reactie
1 hour ago, Lamme Goedzak said:

Waarom zouden banken zich die rentes niet kunnen permitteren?

 

Omdat ze al die miljarden die op de spaarrekeningen staan  moeten parkeren bij de centrale bank waar ze negatieve intrest moeten op betalen.

 

Nog genoeg banken die meer rente aanbieden? Ik ben benieuwd met welke je gaat afkomen.

 

Ik zal alvast wat helpen:

 

Triodos?

Dat gedoe met corona was nog maar enkele weken bezig of ze lieten al weten dat tengevolge van corona ze geen dividend aan hun coöperanten konden uitkeren. Enkele weken later lieten ze weten dat ze de handel in hun coöperatieve aandelen tijdelijk stop zetten. Je kon dus niet meer aan je geld en je had totaal geen idee hoe lang dat ging duren. Een half jaar later werd de handel terug opgestart om een week later hierop terug te komen. Verkopen kon enkel maar voor max 1000 euro per week. Op kopen waren geen limieten. En dan weer een paar maanden later stoppen ze hun spaarrekening en schakelen ze iedereen over naar een niet-gereglementeerde spaarrekening, zodat ze geen intrest meer moeten geven. Maar ze zijn wel nog gratis 🙂

 

Argenta?

Hun intrest is al lang even laag als de grootbanken (0,11%) En dit jaar hebben ze hun formules aangepast. Het grootste deel van hun klanten werden standaard overgeschakeld naar betalende zichtrekening. Als je de gratis rekening wilde hebben moest je dit expliciet laten weten.

 

Rabobank?

Die mannen bollen het gewoon af in België. En er is geen enkele bank bereid om hun klanten over te nemen. Omdat geen enkele bank staat te springen voor al die miljarden dat geparkeerd staat op spaarboekjes.

 

Maar het moet gezegd, van deze drie is Rabobank altijd het meest correct geweest naar zijn klanten toe. En van deze heb ik het meeste spijt.

 

En welke banken blijven er dan nu nog over hier in België die een intrest van een paar centjes hoger aanbieden? Keytrade? En dan nog enkele obscure internetbankjes uit landen als Spanje en zo? Ik wens je alvast veel geluk met die kleine internet bankjes.

 

Neen, de banken willen zoveel mogelijk van die spaarrekening af en pushen je om te beleggen. Beleggen voor je oude dag, beleggen voor je kinderen, beleggen voor ... Maar dan wel liefst in hun fondsen. Niet rechtstreeks in aandelen. Zij zijn dan zeker van hun inkomen en ze moeten geen garanties bieden.

 

 

Link naar reactie
11 hours ago, Mask said:

 

Omdat ze al die miljarden die op de spaarrekeningen staan  moeten parkeren bij de centrale bank waar ze negatieve intrest moeten op betalen.

 

Nog genoeg banken die meer rente aanbieden? Ik ben benieuwd met welke je gaat afkomen.

 

Ik zal alvast wat helpen:

 

Triodos?

Dat gedoe met corona was nog maar enkele weken bezig of ze lieten al weten dat tengevolge van corona ze geen dividend aan hun coöperanten konden uitkeren. Enkele weken later lieten ze weten dat ze de handel in hun coöperatieve aandelen tijdelijk stop zetten. Je kon dus niet meer aan je geld en je had totaal geen idee hoe lang dat ging duren. Een half jaar later werd de handel terug opgestart om een week later hierop terug te komen. Verkopen kon enkel maar voor max 1000 euro per week. Op kopen waren geen limieten. En dan weer een paar maanden later stoppen ze hun spaarrekening en schakelen ze iedereen over naar een niet-gereglementeerde spaarrekening, zodat ze geen intrest meer moeten geven. Maar ze zijn wel nog gratis 🙂

 

Argenta?

Hun intrest is al lang even laag als de grootbanken (0,11%) En dit jaar hebben ze hun formules aangepast. Het grootste deel van hun klanten werden standaard overgeschakeld naar betalende zichtrekening. Als je de gratis rekening wilde hebben moest je dit expliciet laten weten.

 

Rabobank?

Die mannen bollen het gewoon af in België. En er is geen enkele bank bereid om hun klanten over te nemen. Omdat geen enkele bank staat te springen voor al die miljarden dat geparkeerd staat op spaarboekjes.

 

Maar het moet gezegd, van deze drie is Rabobank altijd het meest correct geweest naar zijn klanten toe. En van deze heb ik het meeste spijt.

 

En welke banken blijven er dan nu nog over hier in België die een intrest van een paar centjes hoger aanbieden? Keytrade? En dan nog enkele obscure internetbankjes uit landen als Spanje en zo? Ik wens je alvast veel geluk met die kleine internet bankjes.

 

Neen, de banken willen zoveel mogelijk van die spaarrekening af en pushen je om te beleggen. Beleggen voor je oude dag, beleggen voor je kinderen, beleggen voor ... Maar dan wel liefst in hun fondsen. Niet rechtstreeks in aandelen. Zij zijn dan zeker van hun inkomen en ze moeten geen garanties bieden.

 

 

Medirect biedt 0,70%, is Belgisch, gereglementeerd en gecoverd door het depositogarantiesysteem. En bestaat al 8j met volop positieve endorsements van gebruikers en consumentenorganisaties. Keytrade biedt niet echt hogere spaarrentes maar ik heb er wel een zichtrekening en hypotheek. Was de goedkoopste MET vrije keuze van schuldsaldo en brandverzekering. Door die vrijheid heb je enorm besparingspotentieel. Alles gratis en 5cent krijgen per verrichting is ook leuk. Je moet er wel hun reclame om te beleggen bij nemen maar voor de rest uitstekende service. Keytrade is trouwens ook Belgisch en gecoverd door het depositogarantiesysteem en bestaat al 20j. Hellobank ook geen speciale rentes maar wel gratis en is van BNP dus ook daar zit je safe. En sinds ze daar standaard debet visa hebben heb ik ook geen gewone visa meer. Ik heb dus alles, betaal niks en ontvang al jaren.

Beleggen is meer risicovol dan deze banken vertrouwen.

 

Het is juist door dat ongegronde wantrouwen dat de grootbanken steeds minder service kunnen bieden voor steeds meer geld. Het gros van hun klanten is toch te bang om te vertrekken. 

 

Trouwens banken zijn verplicht om steeds een bepaalde hoeveelheid cash te hebben om al hun andere praktijken te waarborgen.

 

Beleggen is leuk en kan goed renderen maar niet handig als je juist spaart voor een nieuw dak, auto, etc.

 

 

Link naar reactie
12 hours ago, Peter Motte said:

 

Ik zou toch maar uitkijken met die nieuwe banken die interesante aanbieden hebben.

Ze lijken nu robin hoods te zijn, maar ze doen het alleen maar om marktaandeel te winnen.

Eenmaal ze dat hebben, zetten ze hun klanten even vrolijk af als de andere banken.

De IT-bedrijven hebben jarenlang hetzelfde masker opgezet.

Ik vermoed ook dat enkelen uiteindelijk kosten gaan aanrekenen maar voorlopig niet en zolang doe je er je voordeel mee. En zelfs dan zal het enige tijd duren eer ze aannhet niveau van die amdere banken zitten. Anders jagen ze meteen hun klanten weer weg. Zo nieuw zijn die banken trouwens ook niet.

 

Link naar reactie
13 hours ago, Mask said:

Omdat ze al die miljarden die op de spaarrekeningen staan  moeten parkeren bij de centrale bank waar ze negatieve intrest moeten op betalen.

 

Eigenlijk worden ze verondersteld met die miljarden te investeren, en met de opbrengsten daarvan de rente te betalen.

Link naar reactie

<Ik heb gewoon geen toegang meer tot mijn PP-account, waardoor daar ongeveer 4000 euro vastzit. En aan de helplijnen van PP heb ik dus helemaal niets. Veel gewauwel, maar geen oplossing. Dat is een regelrechte schande. Kun je je een bank voorstellen die je geen toegang heeft tot je rekening?>

 

 

heb dus ongeveer hetzelfde probleem (alleen zijn het bij mij maar twee cijfertjes) - ben ooit van telefoonnummer veranderd en daar niet aan gedacht om dat ook Mijnheer Musk te melden - nu sturen ze dus codes naar een nummer dat niet meer bij mij thuis staat

 

Ik ben echter kompleet wereldvreemd daar ik zelf geen GSM heb er ook geen wens aan te schaffen - ik geraak dus niet aan mijn eigen centjes


<sinds kort rekenen ze 12 euro kosten per jaar aan voor accounts die niet worden gebruikt>

Yep, heb ik ook ervaren - mijn idee was dus gewoon die 30-40 euro op te offeren en zo na een jaar of drie op nul te komen = geld kwijt - rekening kwijt, YippY.

Maarre,

gaan ze me dan nog 10 jaar rekeningen sturen omdat ik onder nul ga om mij zo nog een beetje uit te melken omdat ik niet aan mijn eigen rekening kan? 

 

Link naar reactie

Ik gebruik PP zeer intensief, omdat ik veel originelen koop/verkoop in de USA.

Zelf nog nooit problemen gehad, het enige nadeel is dat hun wisselkoers beroerd is - dus nooit binnen PP geld omwisselen; gewoon een USD en een Euro rekening aanhouden.

 

De bovengenoemde problemen daargelaten (zal er aan denken binnenkomende bedragen METEEN weer uit te geven; is geen straf) - is er een serieus alternatief voor PP? Ik ken het niet. Wellicht binnenkort met digitaal Google geld, of waar ze dan ook allemaal mee bezig zijn (zal het m'n zoon eens vragen). 

 

Maar tot op heden is PP de enige die ik ken waar je makkelijk kan betalen/geld ontvangen - wereldwijd, zonder kapitalen kwijt te zijn aan bankkosten en omwisselkosten. Moest laatst iets relatiefs kleins betalen in het UK; moest per bank (ontvanger had geen PP) - ben je meteen 15euro aan bankkosten kwijt, en daarnaast nog de wisselkoers. PP is meestal bijna gratis (als je als gift geld stuurt/ontvangt kost je dat zo'n 2 euro). Als je als 'goederen kopen' geld verschuift nemen ze 5% - dat is bij 1000 euro al meteen 50 euro, dus dat is wel duur (doe ik dus nooit).

 

Als iemand een alternatief weet voor PP hoor ik het graag! 

Link naar reactie
2 hours ago, Rene said:

Als iemand een alternatief weet voor PP hoor ik het graag! 

 

Waarom niet gewoon MasterCard of Visa? Er zijn genoeg banken die dat ook gratis aanbieden, het is net zo gemakkelijk en je komt er in real life veel verder mee dan met paypal.

Toen dat ik nog volop aankopen deed in Amerika waren er trouwens meerdere verkopers die geen paypal wensten te gebruiken zodat je wel moest betalen met credit card.

 

Link naar reactie
3 hours ago, Aleksandr said:

heb dus ongeveer hetzelfde probleem

 

ik  heb dat probleem ook. Zoals gezegd heb ik geen GSM en heb dus nooit een nummer opgegeven in paypal. Als ik nu wil inloggen krijg ik zo een Gotcha te zien, maar hoe vaak ik ook die letters en cijfers ingeef die er getoond worden, ik krijg altijd een foutmelding.

Nu, ik trek er mij verder niets meer van aan. Daar heeft nooit geen geld op gestaan. Het was altijd gekoppeld aan mijn MasterCard en die MasterCard is inmiddels vervallen.

Als je je account enkel maar kan opzeggen door in te loggen, en ze maken het je onmogelijk om in te loggen, ...

Link naar reactie
4 hours ago, Aleksandr said:

<sinds kort rekenen ze 12 euro kosten per jaar aan voor accounts die niet worden gebruikt>

Yep, heb ik ook ervaren - mijn idee was dus gewoon die 30-40 euro op te offeren en zo na een jaar of drie op nul te komen = geld kwijt - rekening kwijt, YippY.

Maarre,

gaan ze me dan nog 10 jaar rekeningen sturen omdat ik onder nul ga om mij zo nog een beetje uit te melken omdat ik niet aan mijn eigen rekening kan? 

 

 

Ik sluit niet uit dat ze inderdaad die kosten in rekening blijven brengen en het geld misschien gewoon van je zichrekening afhalen.

 

Link naar reactie
3 hours ago, Mask said:

Als je je account enkel maar kan opzeggen door in te loggen, en ze maken het je onmogelijk om in te loggen, ...

 

Ja, krankzinnig...

Ook als je een probleem hebt, en je telefoneert naar hun nr. 022007879, durven ze ook nog zeggen "ga naar die of die pagina", maar dat kan ook alleen maar als je kunt inloggen.

Behulpzaam is het niet.

Bij mij is het probleem opgelost, maar de hele zaak bevalt me hoe dan ook niet.

Toen ik telefonnerde, en het telefoonnr. niet opgaf waaraan PP is gekoppeld, kreeg ik heel gemakkelijk de automatische robot-opmerking dat ze me niet konden helpen (van een robot dus)

Als ik het tel.-nr. wel opgaf, kwam er wel iemand aan de iijn.

Niet veel anders kunnende, en ook het feit dat het mogelijk is dat mijn gsm-nr binnenkort vervalt en ik niet kan verlengen (watn die aanbieder is uit de stad vertreokken), heb ik dat dus maar gedaan, de PP aan mijn gsm-nr laten koppelen, en direct alle geld overgeschreven naar mijn bank.

 

Er zijn twee internetservices die ik ofwel met PP ofwel met een credit card kan betalen, maar een credit card heb ik niet. Wel een debetcard.

De kans bestaat dus dat ik die twee internetservices niet meer verleng.

Vervelend?

Bah, een van de twee gebruikte ik eigenlijk niet, de andere wel, maar sporadisch.

En als ze wegvallen, bespaar ik toch elk jaar een tweehonderd of driehonderd euro.

Zij moeten zich maar eens afvragen of ze iets willen doen om klanten te krijgen. Ik moet me niet moeten afvragen of ik iets wil doen om klant te zijn.

Link naar reactie
30 minutes ago, Peter Motte said:

Ik sluit niet uit dat ze inderdaad die kosten in rekening blijven brengen en het geld misschien gewoon van je zichrekening afhalen.

 

Dat denk ik niet:

 

If your PayPal account is inactive for at least 12 consecutive months, we may charge an annual inactivity fee.

 

The inactivity fee will be the lesser of the fee listed below or the remaining balance in your account.
    Eur 10 euro

 

We may also close your account at any time if:
    2. You do not access your account for three years; or

 

 

Dus als er minder dan 10 euro op je balance account staat gaan ze je niet méér aanrekenen dan wat er nog op staat.

Link naar reactie
Op 28/6/2021 om 12:36, Peter Motte zei:

 

Overigens:

sinds kort rekenen ze 12 euro kosten per jaar aan voor accounts die niet worden gebruikt, en daarop begon een massa Belgen zijn rekening op te zeggen. Kunnen ze die toevloed misschien niet verwerken?

 

 

Toen ben ik inderdaad gestopt met PP. Ik betaalde al voor VISA, en dat ben ik maar blijven gebruiken.

Sindsdien ben ik een vrij man.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...