Ga naar inhoud

Amateurstriptekenaar leeft zich uit en ontspant van het tekenen. Hier wat losse vellen


CBP2

Recommended Posts

Hallo Allemaal ,

 

Zoals bij mijn introductiepost me voorgesteld te hebben , zal ik een korte poging wagen mijn strip zijn geschiedenis een beetje samen te vatten.

 

Om criminelen uit een streek onder te brengen ondanks de overvolle gevangenissen word een heropvoedingsbond opgericht. Twee mensen zetten zich ervoor in en deze bond begint in de loop der delen aardig vol te lopen. Op het moment van tekenen 54 leden en een spyleger (die de boel in het gareel horen te houden). het opvallende is dat in de meeste gevallen het steeds weer om twee broers gaat (wat een tekenaar in zijn vrijheid al niet kan bedenken). Ze hebben allemaal hun eigen karakter en verhaallijn , met een tikkeltje gewelddadige neigingen.

Zo is er spraken van vechtsporters en magiërs , een wapenfreak , een top inbreker , een slangenliefhebber , een maharadja en nog veel meer. 

 

Ik zal nog even opmerken dat het nooit voor publicatie was bedoelt , maar voor ontspanning (Men zegt tenslotte dat hypersensitieve mensen opknappen van een creatieve bui).

Het gaat om 39 delen die in de loop der tijd  op leeftijd van 5 jaar tot aan 48 jaar zijn gemaakt. Ik heb alleen deel 26 t/m 39 nog als mogelijke kopieerbestanden in mijn bezit.

 

Ik zal een paar willekeurige bladzijden hier plaatsen. 

Let op : het is amateurwerk wat iedereen zou moeten kunnen als de wil er maar is. Het is een kwestie van doen.

 

 

Link naar reactie

Raoul Cauvin is van de Blauwbloezen etc ? Of is dat een andere Cauvin?

 

Is het overigens gebruikelijk dat tekenaars hele werken vanaf blz 1 tot en met de laatste bladzijde op een site als hier plaatsen ? Ik deed voorheen per bladzijde, per keer over de email naar familie. Ik zoek vervanging 😛

 

 

Link naar reactie

Ik heb het besloten , ik wil vanaf deel 28 beginnen (26 en 27 zijn aan vernieuwing toe) , maar deel 28 heeft nog niet mijn gehele goedkeuring. De eerste helft is nogal slordig getekend en de inkleuring was nog voor de tijd ik Sansodor Oil Colour van winsor en newton gebruikte (samen met Derwent Coloursoft potloden) Dus ook wat ruimte voor verbetering. Toch is het verhaalverloop goed gedaan.

 

Het Begint bij Spybond deel 28 Oorlog om een Wensput , waar spy`s opgenomen zijn om opgevoed te worden na een grootscheeps crimineel verleden (gevangenissen overvol) . Het loopt alleen niet zo vlekkeloos...

 

Ik zal eens per paar dagen het verhaal updaten.

 

 

SBOoW28.01.jpeg

SBOow28.02.jpeg

SBOoW28.03.jpeg

Link naar reactie

Hopelijk creeer ik geen verwarring door tussendoor ter vergelijking een bladzijde uit mijn meest recente werk te plaatsen om te zien waar de verschillen zitten. Dit is dus Spy`s in Zuid Amerika (Deel 39 blz 26)  

Betere vormgeving karakters , teksten duidelijker en ingekleurd met derwent coloursoft potloden en oil color Sansodor ter opvulling van de kleur en het geven van een soort oost -Indische inkt -look.

Uiteindelijk hoop ik deel 26 t/m 29 hierin te vernieuwen.

 

SBSiZA39.26.jpeg

Link naar reactie

Dank je Yncke, En ja genieten van het bezig zijn doe ik zeker.

Ik hoop alleen dat ik geen verkeerde indruk wek door het matige tekenwerk van dit deel.

 

Er is een duidelijk  verschil met de huidige strips.

Zelfs de delen worden wat minder `wild `en meer verhaal.

 

Ik kan er eigenlijk wel van uitgaan , dat de meesten op dit forum al wel zelf eens getekend hebben eigenlijk en zo niet , er bestaan ook strip en cartoon teken cursussen (misschien zelfs animatie of computerprogramma gerichte tekenwerk), op die scholen waar je het per brief of zelfs computer opstuurt. Ik ben twee keer blijven hangen op perspectief om het daarna op te geven.  

De creativiteit heb ik alleen nooit verleerd.

 

 

 

 

Link naar reactie

En dat was de volledige Deel 28

 

Nu een deel , waar ik vele malen meer tevreden over ben en daardoor zal je minder zelfkritiek horen.

Het weer effect in deel 29 brengt iets meer dimensie in het verhaal en tevens was het dit deel dat meer op een verhaal begon te lijken ipv lukraak de ene grap na de andere. Sommigen zullen zeggen dat het verhaal wat `saai ` is en misschien is dat ook wel zo. Latere delen zullen in ieder geval beter in elkaar zitten.

 

Deel 29 Spybond op Vakantie

In dit deel maken we wat meer kennis met de rivaliteit tussen pilootspy en chauffeurspy.  Yellowspy komt ook meer naar voren in een langer doorgaande verhaal lijn die nog vele delen voortzet. Bovendien is dit de kennismaking met Mieke die zeker nog 9 delen een belangrijk onderdeel vormt.

 

 

Link naar reactie

Dit was het slot van deel 29 en vanaf hier maak ik een sprong bij het inkleur-werk.

Hier gebruik ik Derwent Coloursoft potloden (die behoorlijk prijzig zijn) en een flinke lading sansodor Oil Colour (winsor en newton). Aangezien de Oil colour zeer regelmatig uitverkocht is op het internet (En ik ging steeds vele websites af!) ben er na nog van tactiek veranderd , namelijk niet zo rijkelijk gebruiken en de potloden juist weer meer....want die smeerde ik met het goedje juist weer uit (dure potloden dus langer houdbaar).

 

Voorlopig in ieder geval dus op deze manier

In deel 30 Het verdwenen Magiersboek.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...