Ga naar inhoud

Amateurstriptekenaar leeft zich uit en ontspant van het tekenen. Hier wat losse vellen


CBP2

Recommended Posts

5 uren geleden, CBP2 zei:

SBVO46.25(2).jpg

Als het je te doen is om de leesbaarheid te bevorderen, kan dat nog wel wat beter. Het helpt niet dat je de oude letters heel slecht hebt weggewerkt en dat de nieuwe letters soms irritant dicht tegen of over de rand van de tekstballon staan.

 

Welk programma gebruik je?

Link naar reactie

MS Paint. Dat had ik het eens getest. Het is in elk geval een verbetering t.o.v. het handschrift, alleen al doordat de letters nu altijd hetzelfde zijn. Het zijn immers "typen". De rest is natuurlijk wat gewoon worden. Bovenstaande pagina is een oude aangepaste pagina waarbij hij volgens mij tijdens het maken er nog geen rekening mee had gehouden dat hij later de letters zou omzetten.

Link naar reactie

ja ik gebruikte paint en ben nog in de probeerfase . Ik hoorde al iets over ondoorzichtige laag over de tekst aanbrengen en misschien krijg ik het wel voor elkaar ruimere tekstballonnen te plaatsen.

Dat is nog even afwachten allemaal...de paginas lagen al klaar op het inkleuren na.

 

Link naar reactie

Ik heb een foto geopend in Paint.

Je zit in de werkbalk Start een hoofdletter A.

Daarop klikken.

Dan de cursor op de afbeelding zetten, en klikken. Er verschijnt dan een rechthoekige stippellijn.

Er verschijnt nu ook de werkbalk tekst, waarin de knop

A Ondoorzichtig

staat

Daarop klikken.

Het tekstvak wordt dan wit. Ik denk dat dat de kleur van de achtergrond is.

Je kunt de grootte van het tekstvak wijzigen door aan de grepen te trekken die halverwege de verticale en horizontale lijnen staan.

In de werkbalk Tekst kun je zowel het lettertype als de lettergrootte aanpassen.

Voor het lettertype raad ik een zo eenvoudig mogelijk type aan, omdat ingewikkelde types moeilijker leesbaar worden als ze klein zijn.

Zie onderstaande afbeeldingen voor wat meer duidelijkheid.

De kerel op de foto is trouwens Her Seele.

 

voorbeeld1.png

Link naar reactie

Ja bedankt , tot zover was ik al ...de lettergrootte die ik gebruikte was 48 , de rest was veel te klein en het vierkantje vormen lukte ook al , ik zal nu alleen gaan opletten of ik inderdaad : Ondoorzichtig zie verschijnen.

 

De volgende tekening was al af (op het inkt en kleur na ) dus een mooie proefpersoon.

 

Link naar reactie

Misschien is het beter voor de leesbaarheid , maar ik vind het er te -storend- uitzien , het doorbreekt de eigen tekening met kunstmatige aanpassingen . daar ben ik niet blij mee.

 

OF het moet beter kunnen of ik val terug op handschriftwerk

 

 

Link naar reactie

Het stoort ook omdat je hier en daar stukken van de oorspronkelijke tekst ziet. De truc is om dat te vermijden. Dus de handgeschreven tekst wat kleiner of zo (maar dat zal niet zomaar lukken), of verder van de randen wegzetten, zodat je er de tekstvakken gemakkelijker overlegt.

Link naar reactie

als ik een groter ondoorzichtiger vlak maak , overlapt het  een deel van de tekstballon,, en dat is ook niet de bedoeling . Voor handgeschreven tekst in de kaders zelf is al weinig ruimte , dus kan ik echt niet zomaar grotere tekstballonnen maken.  bovendien stoort het me dat de kleur van de ondoorzichtige laag niet dezelfde kleur is als het papier wat ik gebruik.

 

dat zijn dus een heleboel redenen om het niet te doen. Bovendien heb ik al eens gezegd dat ik voor me plezier wil tekenen en de ontspanning. Als ik moet gaan priegelen heeft dat juist een averechts effect. Als het niet te lezen valt is dat spijtig. maar eventueel met (was het de ctrl toets? ) met muiswiel vergroot je de pagina en zou het toch echt wel te lezen moeten zijn )

 

 

Link naar reactie

En dan volgt nu het slotdeel , voor deze topic. Deel 47.

 

Zoals eerder aangegeven ben ik nog lang niet klaar , voor nu deel 7 tm 27 moeten ook nog. En ik heb de fantasiereeks die ook nog loopt.

 

In deel 47 Gebeurd datgene wat een enkele spy al vreesde en word het een groots gevecht om het behoud van de mensheid.

 

 

 

 

Link naar reactie

Druk bezig met de eerste pagina`s van deel 47 en ook wat bladzijden van deel 7 , alleen zijn de tekeningen niet geweldig . Probleemgevalletje is toch wel andere objecten tekenen dan de spy`s zelf. Dus ik doe nog wel een poging het er beter te laten uitzien, maar verwacht er niet teveel van.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...