Ga naar inhoud

de tijdschriftbenadering van strips in Nederlandse supermarkten


cinco

Recommended Posts

Op 29/11/2021 om 22:42, cinco zei:

En in centrum Kerkrade is een boekenwinkel waar er verrassend genoeg toch wel een redelijk aanbod aan strips ligt. Ik heb er enkele maanden geleden ook Pacific Palace gehaald.

 

 

Sinds vorige week definitief gesloten. :mellow:

Ik zal naar Sittard moeten voor strips.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 8 months later...

een overzicht van wat er buiten Donald Ducks in Nederlandse supermarkten zoals Jumbo en Albert Heijn heeft gelegen qua beeldverhaal doorheen de eerste helft van 2023:

 

- de Suske & Wiskes

- de Junior Suske & Wiskes

- Amoras: de Val

- de Pokemon uitgaves van Panini

- Idefix 3

- Asterix bij de Britten

 

That's it!

Link naar reactie
35 minuten geleden, Red Arrow zei:

Zowel de Donald Ducks als de Panini-uitgaven zijn ook echt tijdschriften die later nergens meer te pakken krijgt. Niet zo vreemd dus dat Suske en Wiske en Asterix hetzelfde behandeld worden.

 

En die S&W herdrukken die ze vorig jaar aan 3,99 in de Nederlandse supermarkten hadden liggen, hebben ze recent ook weer bovengehaald. maar deze keer een halve euro bij die originele kortingsprijs.

 

Op 10/6/2022 om 14:22, cinco zei:

Ik heb gemerkt dat die 16 herdrukken ook willekeurig aan die eerder vernoemde kortingsprijs van 4 euro (eigenlijk 3,99) te verkrijgen zijn in sommige Nederlandse dagbladwinkels. Eigenaardig is dat de geselecteerde albums die daar liggen net degenen zijn die niet liggen in de supermarkten (Jumbo, AH...) en vice versa.

Dus voor Jeanne Panne of de Parel in de Lotusbloem moet je naar Albert Heijn, maar voor de Gouden Cirkel of Volle Maan moet je naar een lokale dagbladhandel.

 

70. De spokenjagers
71. Wattman

83. De straatridder

118. De gouden cirkel

127. De Knokkersburcht

143. De malle mergpijp

151. Het ros Bazhaar

214. De parel in de lotusbloem

231. De scherpe schorpioen

233. De klinkende klokken

234. Het kristallen kasteel

236. De gulden harpoen

252. Volle maan

258. De gevederde slang

259. Amber

264. Jeanne Panne

Link naar reactie
Op 16/6/2023 om 00:02, cinco zei:

- de Suske & Wiskes

- de Junior Suske & Wiskes

- Amoras: de Val

- de Pokemon uitgaves van Panini

- Idefix 3

- Asterix bij de Britten

 

That's it!

 

De door Panini uitgegeven Deadpool-manga mag ook aan bovenstaand overzicht worden toegevoegd.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Met Guust ligt er voor het eerst in jaren een Dupuis-strip in de supermarkten van Jumbo en Albert Heijn in Nederland.

Voor de rest kan je er momenteel de nieuwe Asterix, Amoras, S&W, Jan Jans & de Kinderen, alsook de Deadpool manga, de Pokemon manga en natuurlijk de Donald Ducks vinden.

Nog altijd pover qua aanbod in vergelijking met sommige Belgische supermarkten maar toch het meest gevarieerde in jaren.

En uiteindelijk zijn de supermarkten de plaatsen waar je toevallige kopers kunt bereiken.

Link naar reactie
Op 23/11/2023 om 15:46, cinco zei:

En uiteindelijk zijn de supermarkten de plaatsen waar je toevallige kopers kunt bereiken.

De supermarkten in nederland hebben al veel kleine ondernemers (bakkers, slagers, groente-, en kaasboeren, slijters en huishoudzaken) uit het straatbeeld doen verdwijnen. Met als gevolg dat je slechts een beperkt aanbod aan o.a. etenswaren in de supermarkt kunt krijgen. Laten ze dit alstublieft ook niet doen met strips. Goed dat er stripspeciaalzaken en andere boekhandels zijn.

Link naar reactie
2 uren geleden, hemweg zei:

De supermarkten in nederland hebben al veel kleine ondernemers (bakkers, slagers, groente-, en kaasboeren, slijters en huishoudzaken) uit het straatbeeld doen verdwijnen. Met als gevolg dat je slechts een beperkt aanbod aan o.a. etenswaren in de supermarkt kunt krijgen. Laten ze dit alstublieft ook niet doen met strips. Goed dat er stripspeciaalzaken en andere boekhandels zijn.

 

Maar nieuwe potentiële striplezers gaan zelden toevallig in een stripspeciaalzaak terechtkomen.

Ik ben als kind ook eerst via andere kanalen met strips in aanraking gekomen om dan later dieper in het Nederlandstalige stripaanbod te duiken via de stripspeciaalzaken.

Link naar reactie

Vroeger verkocht men bij de AH Dupuis vakantie boeken. Zo heb ik kleine Robbe ontdekt. Op een gegeven moment hadden ze zomer aanbiedingen waarbij de reguliere Robbedoes afgeprijsd was. 

 

Er zaten toen nog stripwinkels in Gouda waar we de albums kregen die AH niet verkocht. Eens per maand gingen we naar Utrecht waar Piet snot een enorme selectie aan tweede hands albums had. 

 

Mooie herinneringen. Zonder AH zou ik Robbedoes nooit ontdekt hebben 

Link naar reactie

Toen ik net in delft ging wonen, liep ik eens een “stripwinkel” binnen.

hey! Een Suske en Wiske, onder glas... 

dag meneer wat kost dat album?...

de meneer noemde een bedrag, waarna ik vlug naar buiten ben gegaan in een staat van shock. (Dacht bul super, maar niet helemaal zeker.)

daarna braken de jaren aan van Donald duck herlezen, webcomics en gewoon lezen wat je te pakken kan krijgen.

Nu ik wat ouder wordt, zie ik de charme van een mooie, goed verzorgde verzameling steeds meer in. 

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Ik had het geluk dat mijn oom strips verzamelde, hij woonde nog bij mijn opa en oma. Toen ik heel klein was mocht ik in zijn bed slapen als mijn ouders op visite waren en dat was elke zondag. Voor het slapen gaan mocht ik een strip uitzoeken om te lezen. Zodoende ben ik met alle gangbare reeksen in aanraking gekomen. Ik was dan ook vroeg vaste klant in de stripwinkel en spaarde me helemaal suf voor strips. Uiteindelijk met mijn 13e mijn eerste druk gekregen van Kuifje in Congo van mijn ouders. En ja, toen waren de strips ook al duur. 

Link naar reactie
Op 30/11/2023 om 12:16, hemweg zei:

Laten ze dit alstublieft ook niet doen met strips. Goed dat er stripspeciaalzaken en andere boekhandels zijn.

Niet helemaal mee eens. Niet iedereen heeft een stripwinkel in de buurt.

 

In mijn jeugd mocht ik vaak met mijn Belgische Opa en Oma (Bompa en Bomma) mee naar de supermarkt, de GB en daar hadden ze rekken vol strips. Dat vond ik als jong ventje heel leuk want ik mocht er altijd eentje uitkiezen. Zo kwam ik voor het eerst in aanraking met De Blauwbloezen, Vrouwen in 't Wit en G. Raf Zerk (o.a.). Ik zou het niet erg vinden als er in de AH ook meer strips (behalve al die Disney) zou liggen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...