Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (9)] winkel 7 vs. winkel 3


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 28-12-21 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

rivier.jpg.2b11b9f7a996726fbcdd0e4678269

Als het toegestaan is, nomineer ik graag deze dubbel-pagina, want de tekening is twee pagina's groot.  Uit De Omgekeerde Rivier, deel 1.  Het kruidenierswinkeltje van Tomek.  Misschien niet de gezelligste, maar ik vind dat wel leuk ogen, zo in de hoogte met al die vakjes.

 

esteban²

 

 

B

 

hommelesinrommelgentoernooi.jpg.a2759a98

Uit het Robbedoes-album Hommeles in Rommelgem door Franquin. Een gezellig dorpsboekenwinkeltje.

 

Cartoonesk

Link naar reactie
  • Yncke pinned en unpinned this topic

Samen met De wonderwinkel van GoT (waarvan ik het album niet kon vinden) dacht ik meteen aan deze strook uit Robbedoes.

Het leukst vind ik dat het verhaal pas echt begint nadat Kwabbernoot de winkel binnen stapt, terwijl hij vlak ervoor zegt dat er nooit iets gebeurt in Rommelgem. Is hij dan de tovenaar, de metamol, de zwendelmannen, de dinosaurus en dergelijke al vergeten?

Een grappig detail wat eigenlijk niet met de winkel heeft te maken, vind ik Roeltje, die de Marsupilami voorbij loopt alsof hij hem niet kent!

groetjes.

Link naar reactie

image.thumb.png.d4e432af6e81a0f5a5d09be7bbbbdc16.png

A - Et voila, voor wie zich afvraagt hoe het kruidenierswinkeltje er aan de buitenkant uitziet, of de balie achteraan.  Dat het misschien niet de gezelligste is, moet ik bij nader inzien toch terugnemen, de sfeer spat er van af.  Het idee dat in elk van die schuifjes een andere prullaria of magische vondst zit, spreekt énorm tot de verbeelding, zoals @Bart 01 al aangaf.  Want Tomek heeft echt wel alles wat je kan bedenken in huis.  En hij weet van het merendeel precies waar dit te vinden is in één van de schuiven.  Het lezen van de pagina loont.  Het maakt mij in ieder geval razend benieuwd naar welke schatten daar allemaal netjes opgeborgen zitten en tot welke avonturen ze zouden kunnen leiden.  Of wat hij daar allemaal liggen heeft dat beter niet in verkeerde handen terecht komt ...

 

PS: Bijna had ik deze plaat genomineerd, maar ik wou persé de schuifjes laten zien. :)

B - Leuke kandidaat.  Ja, Franquin is een schitterende tekenaar, absoluut!  Wanneer ik erover nadenk zou dat echter ook de énige reden zijn waarom ik voor dat plaatje zou stemmen.  Omdát het Franquin is.  Zeer zeker zo'n herkenbaar krantenwinkeltje uit de buurt waar je lekker kan snuisteren.  Maar dan heb ik binnen dezelfde categorie onder de voorbije en komende kandidaten wel al gezelligere en charmantere plaatjes gezien waarin meer te ontdekken valt, zoals die van Steven Dupré.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

B ziet me er veel uitnodigend uit om een krant te kopen dan A voor snoep en zand. Vreemde winkel, de waren zijn verborgen in ontelbare laden, geen prijslijst, je moet vragen wat ze wel of niet hebben. De winkelier is niet iemand die zijn waren aanprijst, wat nu éénmaal toch een must is als je je waren verbergt. Niet echt klantvriendelijk opgevat dus. Ik kies voor de gezelligheid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...