Ga naar inhoud

Catawiki Veiling


Bonte

Recommended Posts

Voor alle liefhebbers van origineel werk is de veiling van donderdag 26 september weer genieten geblazen!

 

Het kavel met de prent van Jef Nys zal nog worden verwijderd. We zijn er al door meer personen op geattendeerd.

 

Oude Kuifje's die of zelden worden aangeboden of in een mooie staat zijn, zijn zeer waardevol. Net als met topvoetballers speelt ook hier de wet van vraag en aanbod.

Link naar reactie
Het kavel met de prent van Jef Nys zal nog worden verwijderd. We zijn er al door meer personen op geattendeerd.
 
Die beschrijving van Marie is nochtans goud waard, als je het mij vraagt. Waarschijnlijk copy/paste, maar toch ...
 

Marie is de moeder van Jommeke. Haar uiterlijk varieert doorheen de reeks. In het begin is zij een wat zwaardere vrouw met blond haar dat aan het voorhoofd en in de nek krult. Het ligt steeds in permanent. Ze draagt dan altijd een zwarte korte jurk. Haar knieën worden niet bedekt en ook haar armen zijn bloot. Daar zij meestal thuis bezig is, draagt ze vaak een witte voorschort. In latere albums wordt Marie wat slanker, maar wordt ze nooit slank. Haar jurk wordt blauw, maar behoudt dezelfde stijl. Ook haar kapsel blijft behouden. Ze draagt steeds witte schoenen op hakken. Zij is gehuwd met Theofiel. Samen hebben ze één zoon, Jommeke. Marie is de stereotype vlaamse huisvrouw.
 
:)
Link naar reactie

Het is me de laatste tijd opgevallen dat er nogal wat originele tekeningen van Rob-Vel worden aangeboden op eBay.

In de blog van Spirou-kenners Christelle en Bertrand Pissavy-Yvernault wordt aangehaald dat er veel vervalsingen bestaan, wat me meteen achterdochtig

maakt wat betreft lot 75 van de Catawikiveiling van vanavond.

http://blog.spirou.com/75ansdespirou/

http://veiling.catawiki.nl/kavels/180937-velter-robert-rob-vel-robbedoes-originele-tekening

 

Op de blog van Art9experts wordt dan weer op ludieke wijze de verkoop van een "illegaal" Kuifjesalbum besproken, ook een lot van een Catawikiveiling.

http://www.art9experts.com/nl/blognl

 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 9 months later...

Catawiki haalt nog maar eens de pers met 'een versteende keutel' van de Reve-veiling. Zopas eens gekeken, en het valt me op dat die prijzen van (gesigneerde) boeken zo laag liggen in vergelijking met strips

Meer nog zelfs de vier delen van de Avonden, gesigneerd en gededicaceerd door Matena én dit voor een redelijke bekende schrijfster, halen amper 50 €. 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/622741-gesigneerd-gerard-reve-dick-matena-de-avonden-4-delen-2003-2004  ( en nee, ik heb geen interesse hierin én geen belangen met geen enkele partij )

 

Mijn vraag is nu of strips overgewaardeerd zijn of boeken juist ondergewaardeerd? ( Of dat de veiling niet het juiste publiek bereikt )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Er zijn gewoon veel minder verzamelaars van boeken hier. Bovendien zijn boeken ook beter bewaard gebleven dan strips uit de jaren 40-50-60 die door meedogenloze kinderhanden gegaan zijn.

 

En die antieke nederlandstalige strips zijn ook heel specifiek voor de lage landen. De grootste (boeken) schrijvers zijn anderstalig.

Link naar reactie

Voor wat betreft de stripversie van De Avonden: ik denk dat boekenverzamelaars daar minder geïnteresseerd zullen zijn, en dat stripliefhebbers het kavel niet zullen zien omdat ze niet op die veiling zulllen kijken. Overigens is de veiling nog niet afgelopen, ik denk dat de prijs nog wel wat omhoog zal gaan.

 

Ik heb in een eerdere Reve boekenveiling de luxe versie van de "Matena" Avonden, met ook een tekening, op de kop getikt voor € 80: http://veiling.catawiki.nl/kavels/16377-de-avonden-reve-en-matena-4x-luxe-uitgave-1e-druk-2003-2004 Dat vond ik een redelijk goede prijs, en ik dacht dat ik weinig concurrentie had omdat andere stripverzamelaars de kavel niet zagen.

 

Vroeger toen er nog maar een paar veilingen waren, nam ik alle veilingen snel door om te zien of er misschien iets leuks tussen zat. Tegenwoordig kom ik er nauwelijks om toe om alleen alle stripveilingen al te bekijken. Ik werk nu veel met de  "veilingalerts"  en met het markeren van kavels als favoriet. En dan nog mis ik het einde van veel veilingen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Je bedoelt deze:

http://veiling.catawiki.nl/kavels/748643-marini-2-albums-met-opdrachttekening-rapaces-iv-+-le-scorpion-la-vall-e-sacr-e-c-eo-2003-2004

Die tekening in stift lijkt me toch wel spontaan en vlot getekend te zijn. Die in potlood vind ik verschrikkelijk.

Ik heb mijn twijfels over deze van Franquin:

http://veiling.catawiki.nl/kavels/721339-franquin-originele-tekening-robbedoes-met-hoge-hoed-positieschets

Een gelijkaardige tekening is onlangs op eBay verkocht en daar had ik ook mijn twijfels over.

http://www.benl.ebay.be/itm/321505477993?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

 

Tja, snap niet waarom deze Robbedoes aan Franquin wordt toegeschreven. Lijkt me eerder een Fournier.  

 

Snap niet dat mensen zoveel bieden op een Robbedoes tekening als er nog niet eens een handtekening bijstaat. Eigenlijk weet niet niet wat je koopt, iets van Franquin, of iets van een onbekende dupuis-tekenaar.

Link naar reactie

Ja inderdaad vooral die in potlood.

 

Maar ook deze :

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/748615-marini-originele-tekening-m-ja

 

Ik heb er een aantal van Marini en die zijn toch echt wel veel vlotter. Ik heb zijn mailadres ik ga het hem gewoon eens vragen.

 

 

Net antwoord gekregen. Ik kan de mail forwarden als iemand van catawiki interesse heeft :

 

Hello Steven,

 

Le scorpion est de moi, mais Camilla et Mejai certainement pas.

Vous pouvez dire aux gens du site.

N’hésitez pas à me montrer, si vous voyez d’autres dédicaces bizarres.

 

bonne journée

Enrico Marini

Link naar reactie

Goedemiddag aan iedereen

 

Het ontbreekt mij helaas aan tijd om jullie forum te volgen. Omdat het hier over de veiling gaat waar ik verantwoordelijk voor ben, een korte reactie.

Gisterenavond heb ik gereageerd op de mail van sbrys en verzocht om voor dergelijke zaken voortaan eerst met Catawiki contact op te nemen.

Dergelijke klachten worden altijd door ons onderzocht. Ik heb met de aanbieder gesproken die ter goeder trouw blijkt gehandeld te hebben.

Van één van de uitgevers van Marini heb ik vernomen dat het e-mail adres klopt. De 2 kavels zijn uit  de veiling gehaald en een aantal bieders zijn verwittigd.

Zo weten jullie dat  er met alle partijen rekening is gehouden. Ook wordt deze zaak nog verder opgevolgd.

 

Met vriendelijke groeten

 

Jacques Pels

veilingmeester Catawiki

 

 

Link naar reactie

Hallo,

Ben nieuw op deze site maar aangezien het over mij gaat wil ik wel even reageren.

Omdat er blijkbaar twijfel is over de dedicaces van marini werden deze er onmiddellijk afgehaald.

Indien er 100 % zekerheid is dat ze vals zijn zal ik ze zelfs vernietigen...alhoewel ik ze zelf te goeder trouw heb gekocht.

 

Het grappige (doch pijnlijk voor mij) is dat ik de tekening van Mejai heb gekocht op ..........CATAWIKI.

 

De verkoper is echter op non-actief gezet en zijn gegevens worden mij niet medegedeeld.

 

Ik sta dus nu in de kou met iets wat blijkbaar vals blijkt te zijn.....

 

Kan sbrys mij het e-mailadres van Marini geven zodat ik andere dedi's kan laten checken aub ?

 

Mvg

Torere

Link naar reactie

Hallo,

Ben nieuw op deze site maar aangezien het over mij gaat wil ik wel even reageren.

Omdat er blijkbaar twijfel is over de dedicaces van marini werden deze er onmiddellijk afgehaald.

Indien er 100 % zekerheid is dat ze vals zijn zal ik ze zelfs vernietigen...alhoewel ik ze zelf te goeder trouw heb gekocht.

Het grappige (doch pijnlijk voor mij) is dat ik de tekening van Mejai heb gekocht op ..........CATAWIKI.

De verkoper is echter op non-actief gezet en zijn gegevens worden mij niet medegedeeld.

Ik sta dus nu in de kou met iets wat blijkbaar vals blijkt te zijn.....

Kan sbrys mij het e-mailadres van Marini geven zodat ik andere dedi's kan laten checken aub ?

Mvg

Torere

Ik zal het even met hem checken en je dan een PB sturen. Eigenlijk vind ik het wel niet kunnen dat jij nu geld verliest in deze zaak...

Link naar reactie

Goede nacht

 

5 uur geleden heb ik een mail gestuurd naar ToReRe om hem verder te helpen. Dat bericht  zal hij waarschijnlijk nog niet gelezen hebben.

Ik heb ook contact gehad met Marini op wiens steun ik volledig  mag rekenen om opdrachttekeningen te laten controleren. Waarvoor nogmaals dank aan sbrys voor het bezorgen van zijn e-mailadres. Hiermee wil ik gewoon aantonen dat Catawiki wel bezig is met deze zaak. Dit had ik trouwens in mijn eerste mail ook al aangegeven.

 

Met vriendelijke groeten

 

Jacques Pels

veilingmeester Catawiki

Link naar reactie

Hey Daan,

 

Ben gewoon al 20 jaar verzamelaar.... met met pauze's wegens plaatsgebrek er tussenin.

 

Omdat bepaald origineel werk iets te duur is (Rosinski, Marini, ...) ben ik inderdaad bezig geweest het internet af te schuimen naar betaalbare dedi's.

 

Blijkbaar serieus in de zak gezet :e001:

 

Ik heb nu wel wat angst ivm andere tekeningen die ik heb.

 

Mvg,

Link naar reactie

Allen,

 

Catawiki heeft mij inderdaad een mail gestuurd om mij 'verder te helpen'.

 

Ik heb de tekening van Mejai gekocht in volste vertrouwen voor 175 € + 18 € verzendkosten = 193 €.

 

Catawiki stelt nu voor om :

* mij een cadeaubon te geven van 50 € te spenderen op de veiling

* met de vraag om op dit forum te posten dat men mij niet in de kou heeft laten staan.

 

Eerlijk gezegd vind ik dit een kaakslag maar ja wie ben ik ? Kleine Belgische verzamelaar tegenover de grote Nederlandse money-making-machine...

 

Ik zal mijn verlies gewoon moeten nemen zoals het is WANT:

 

* Catawiki zelf is -volgens de voorwaarden - geen verkoper en fungeert als tussenpersoon EN

* ik krijg niet de gegevens van de verkoper om hem zelf te vragen mijn geld terug te storten.

 

Spijtig en triest allemaal maar ja wat doe je eraan ?

 

Ik zou nog vergeten : met een 'rechterlijk bevel' zullen ze mij wel de gegevens van de verkoper aanleveren...

Dus : minstens 1000 € spenderen aan gerechtskosten om misschien 193 € te kunnen recupereren. Wie doet dat ?

 

Niemand en daar rekent men blijkbaar op.

 

ToReRe

Link naar reactie

Allen,

 

Catawiki heeft mij inderdaad een mail gestuurd om mij 'verder te helpen'.

 

Ik heb de tekening van Mejai gekocht in volste vertrouwen voor 175 € + 18 € verzendkosten = 193 €.

 

Catawiki stelt nu voor om :

* mij een cadeaubon te geven van 50 € te spenderen op de veiling

* met de vraag om op dit forum te posten dat men mij niet in de kou heeft laten staan.

 

Eerlijk gezegd vind ik dit een kaakslag maar ja wie ben ik ? Kleine Belgische verzamelaar tegenover de grote Nederlandse money-making-machine...

 

Ik zal mijn verlies gewoon moeten nemen zoals het is WANT:

 

* Catawiki zelf is -volgens de voorwaarden - geen verkoper en fungeert als tussenpersoon EN

* ik krijg niet de gegevens van de verkoper om hem zelf te vragen mijn geld terug te storten.

 

Spijtig en triest allemaal maar ja wat doe je eraan ?

 

Ik zou nog vergeten : met een 'rechterlijk bevel' zullen ze mij wel de gegevens van de verkoper aanleveren...

Dus : minstens 1000 € spenderen aan gerechtskosten om misschien 193 € te kunnen recupereren. Wie doet dat ?

 

Niemand en daar rekent men blijkbaar op.

 

ToReRe

 

Als je betaalt hebt, krijg je toch een mailtje van Catawiki met o.a. het emailadres van de verkoper om eventueel contact met hem op te nemen over de levering?

Link naar reactie

Aan Allen,

 

Dank U voor jullie berichten.

 

Ik dien enkel vast te stellen dat Catawiki de shop van de verkoper 'StevenCatawikiShop'  heeft gesloten. Dus heb geen e-mailadres meer....

 

En aangifte tegen de verkoper = goed idee maar tegen wie? Ik heb geen naam, geen adres, niets ..... omdat Catawiki dat niet wil vrijgeven.

 

En dwarsligger : inderdaad het gaat om die veiling.

 

Mvg,

Link naar reactie

Wel bizar dat ze je niet eens de contactgegevens willen geven van de verkoper zodat jullie er samen uit kunnen komen (het kan het natuurlijk zo zijn dat die ook in de veronderstelling was dat de tekening echt was).

 

Je hebt neem ik aan toch een bankrekeningnummer van de verkoper en zijn naam, anders kun je het geld niet overmaken. Of heb je op een andere manier betaald?

 

edit: het is een Fransman zie ik nu, dat maakt het allemaal een stuk lastiger.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...