Bonte Posted December 2, 2012 Posted December 2, 2012 Zal dan ook maar de topic over de Catawiki veiling terug opstarten. Nieuw is dat hele ritz nieuwe veilingen die ze gaan doen met Kunst, speelgoed en Franstalige veilingen, ik ben benieuwd. Ik ben ook blij dat je nu anoniem kunt posten, als iemand B***e zag dachten ze dat ik het was maar dat was niet altijd zo. Quote
Zwendel Posted December 2, 2012 Posted December 2, 2012 Ik ben ook blij dat je nu anoniem kunt posten, als iemand B***e zag dachten ze dat ik het was maar dat was niet altijd zo. idd denk ook dat er wat verkopers waren die 'creatief' werden (of lolbroeken natuurlijk). Ben benieuwd voor morgen Quote
Kudos Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 Zal dan ook maar de topic over de Catawiki veiling terug opstarten. Nieuw is dat hele ritz nieuwe veilingen die ze gaan doen met Kunst, speelgoed en Franstalige veilingen, ik ben benieuwd. Ik ben ook blij dat je nu anoniem kunt posten, als iemand B***e zag dachten ze dat ik het was maar dat was niet altijd zo. 'k Heb gezien dat de stripveiling op woensdag is verdwenen. Heb ik (op de oude site) iets over het hoofd gezien, werd dit aangekondigd?? Quote
Snow Leopard Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 'k Heb gezien dat de stripveiling op woensdag is verdwenen. Heb ik (op de oude site) iets over het hoofd gezien, werd dit aangekondigd?? Misschien iets met deze 50 plusser te maken?? Quote
Rork Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 Dat was ook mijn gedachte, maar vaak stond er dan wel "Woensdag geen veiling i.v.m. ..." volgens mij. Quote
Hounddog Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Er komen wel meer veilingen aan dan er weekdagen (niet-weekend) zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze de meest succesvolle veiling inkorten. Op de kijkdagen pagina's staat de woensdag nog als stripveiling: http://veiling.catawiki.nl/stripveiling/kijkdagen/woensdag Quote
Snow Leopard Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Er komen wel meer veilingen aan dan er weekdagen (niet-weekend) zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze de meest succesvolle veiling inkorten. Op de kijkdagen pagina's staat de woensdag nog als stripveiling: http://veiling.cataw...kdagen/woensdag Dit stond er in hun nieuwsbrief van afgelopen vrijdag: "In verband met Sinterklaas is er komende woensdag geen stripveiling." Quote
Suske Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Ik heb vanmorgen een strip ontvangen die ik op de Catawikiveiling gekocht heb. De verkoper vroeg 18 euro voor de verzendkosten, terwijl de werkelijke frankeerwaarde 8,65 euro bedraagt. Is het al zo ver gekomen dat sommige verkopers winst moeten maken met de verzendingskosten? Voor mij is dit diefstal! Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Olsimar Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Ik heb vanmorgen een strip ontvangen die ik op de Catawikiveiling gekocht heb. De verkoper vroeg 18 euro voor de verzendkosten, terwijl de werkelijke frankeerwaarde 8,65 euro bedraagt. Is het al zo ver gekomen dat sommige verkopers winst moeten maken met de verzendingskosten? Voor mij is dit diefstal! Ik koop niet of nauwelijks op Catawiki en als ik verkoop reken in alleen de verzendkosten. Heb je zelf niet nagedacht over waaruit die €18,00 bestond Suske? Ik zou zelf altijd even een check op basis van gewicht doen en een kleine opslag voor plakband en papier zou ik kunnen billijken. En anders dus geen deal Quote
Krimson Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook soms teveel al heb gerekend , MAAR ik laat dat aan de koper weten en ik stort het verschil terug met bijpassende excuses. Ik heb dat tot mijn sch en schande al doende geleerd wanneer ik weer eens te weinig aanrekende Quote
Guest theoak Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 In de factuur staat ook dat een te veel aan berekende porto tussen koper en verkoper hoort te worden verrekend. De verzendkosten zijn niet altijd precies in te schatten en het is wel zo netjes als de verkoper het zelf aangeeft en terug stort, maar als koper kun je er om vragen en hoor je het verschil terug te krijgen. Quote
Chorasan Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Zondagnacht om 1u28 (10 december dus) een album besteld van een bepaalde reeks. Zopas gekeken in mijn inbox, nog steeds geen reactie. Kijk ik nog eens op de site naar andere exemplaren van hetzelfde album, zie ik er dezelfde verkoper weer tussen staan met krek dezelfde titel, nu een euro meer. Datum van aanbieding: 10 december!!! Ik heb het opnieuw aangeklikt, en heb met mijn nieuwe bestelling volgend bericht meegezonden: Hallo, op 10 december heb ik dit album al bij u besteld voor 4,95 euro. Diezelfde dag is dit album voor 5,95 euro opnieuw aangeboden op deze site. Aangezien ik op de eerste strip nog geen reactie heb gehad, veronderstel ik dat het om hetzelfde album gaat? Indien niet, dan hoef ik natuurlijk maar één exemplaar. Mvg Wim Afwachten of ie zich verwaardigd om te reageren... Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes
fluiten Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook soms teveel al heb gerekend , MAAR ik laat dat aan de koper weten en ik stort het verschil terug met bijpassende excuses. Ik heb dat tot mijn sch en schande al doende geleerd wanneer ik weer eens te weinig aanrekende 2 Quote Je ne suis pas de ceux qui disent : " Ce n'est rien, C'est une femme qui se noie. "
Madam Kito Posted December 14, 2012 Posted December 14, 2012 http://veiling.catawiki.nl/kavels/14759-originele-groepstekening-in-kleur-suske-en-wiske Er worden twee verschillende tekeningen afgebeeld. Om welke tekening gaat het? Quote
tuinmantvkijken Posted December 14, 2012 Posted December 14, 2012 heb tammo in gelicht over je opmerking tom b Quote
Lecram Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 Heeft er al iemand de stripenvelop van november ontvangen ? Hier nog niets gezien. Waarom duurt dit steeds zo vreselijk lang? Quote
Hostia Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 @ Lecram, hier ook nog niets, alhoewel ik de € 50 ruimschoots overscheden heb met een veilingaankoop... Hostia! Quote "Wenn ich das Wort Kultur höre, entsichere ich den Revolver"
Lecram Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Jongens, nog steeds geen envelop, waarom duurt dit toch steeds zo lang? Quote
Swagman Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Jongens, nog steeds geen envelop, waarom duurt dit toch steeds zo lang? Zou te maken hebben met de eindejaarsdrukte. Het is nl. niet CW die de enveloppen verstuurt, blijkt een bedrijf te zijn Davo en Lochem druk. Dit bedrijf drukt ook de envelop. http://www.davo.nl/upload/file/38_DOC190711.pdf Quote Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.
Lecram Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Ik hoop niet dat ik een zeur ben, maar ik heb nog geen envelop van november ( en ook niet van december) ontvangen. Ook totaal geen berichtgeving hierover, is het enthousiasme eraf bij catawiki? Quote
Krimson Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Kavel 7 van de maandag is van Krimson , bieden maar Quote
Rik Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Kavel 7 van de maandag is van Krimson , bieden maar Jurgeken???? Quote Omnia mutantur nihil interit
Rik Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Ik hoop niet dat ik een zeur ben, maar ik heb nog geen envelop van november ( en ook niet van december) ontvangen. Ook totaal geen berichtgeving hierover, is het enthousiasme eraf bij catawiki? Vandaag, 5 januari, is de stripenvelop van november 2012 met Olga Lawina uitgezet. Quote Omnia mutantur nihil interit
Lecram Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Ik ben zojuist verrast door de postbode, Olga is vandaag met de post gekomen (hadden beter gelijk single kunnen toevoegen, spaart portokosten ). Leuke envelop trouwens. Nog niet bekend wie januari doet? Quote
Suske Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Ik heb gemerkt dat je op de stripveiling, eens het lot de 1000 euro heeft bereikt, maar kan opbieden per 100 euro. Dat is er toch echt over vind ik. Kan dat niet aangepast worden? (bv per 20 euro) Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Rik Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Ik heb gemerkt dat je op de stripveiling, eens het lot de 1000 euro heeft bereikt, maar kan opbieden per 100 euro. Dat is er toch echt over vind ik. Kan dat niet aangepast worden? (bv per 20 euro) Volgens mij kan je deze vraag het beste op het Catawiki forum stellen Suske... Quote Omnia mutantur nihil interit
tuinmantvkijken Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 @ suske ik vind het een heel goed systeem zo 100 is maar 10% van 1000 verkomt kwartjes gedrag Quote
Hounddog Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Er zit logica in het bied systeem op Catawiki: De € 100 biedstap van € 1.000 tot € 2.000 is percentueel gelijk aan de biedstappen van alle andere ranges, namelijk 10% van het beginbedrag. De enige uitzonderingen daarop zijn de eerste 2 ranges tot € 100, waar de biedstappen percentueel hoger liggen. Mij lijkt er niet mis met dit systeem. Quote
Dwarsligger Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Even de historiek van Catawiki-veilingen overlopen. Soms is het toch echt wel verschieten van de prijzen. Deze: http://veiling.catawiki.nl/kavels/2427-buck-danny-1-de-jappen-vallen-aan-1e-druk-1949 In vergelijking met deze: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=221176890251 Het is wel duidelijk waar je best je te verkopen boekjes aanbiedt Quote
Skinny Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 http://veiling.catawiki.nl/kavels/43569-donald-duck-ik-donald-duck-deel-1-deel-2-hc-1e-druk-1976 Bij deze prijzen zou ik het ook overwegen om wat dingen te verkopen . Ik heb alleen deel 1, maar ik zie ze regelmatig op internet te koop staan. Niet zo moeilijk te krijgen dus. Ik probeer mijn boeken altijd zo goedkoop mogelijk te krijgen, daar ik geen groot budget heb. Maar zo te zien zijn er ook mensen die de boeken zo duur mogelijk willen kopen.. Quote
Theoak Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Maak er een setje van en bied het te koop aan! Door eens door de verzameling te struinen en die strips te selecteren die niet snel meer zullen worden gelezen is er met de verkoop, al dan niet via catawiki, wat extra budget te verdienen voor nieuwe aankopen. Quote
156 Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Wat men noemt een hoge spread tussen beide markten. BUY op ebay en SELL op catawiki. Quote
Skinny Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Maak er een setje van en bied het te koop aan! Door eens door de verzameling te struinen en die strips te selecteren die niet snel meer zullen worden gelezen is er met de verkoop, al dan niet via catawiki, wat extra budget te verdienen voor nieuwe aankopen. Mijn budget bestaat uit het geld wat ik verdien met de verkoop van mijn dubbele . Ik verkoop het aan de 'normale' prijzen, dus geen absurde bedragen. Maar ik probeer mijn boeken goedkoop te kopen, zodat ik nieuwe boeken heb, en met de dubbelen wat kan verdienen om weer nieuwe te kopen . Quote
Theoak Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 Misschien is het een idee om geen boeken dubbel te kopen? Dan kan het beschikbare budget zonder omwegen aan mooie strips voor de verzameling worden besteed? Quote
Skinny Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 Nee, want dan verdien ik niets, en dan is het budget op.. Meestal koop ik een grotere hoeveelheid Duckjes. Daaruit haal ik de boekjes die ik nog niet heb. En ik kijk of er geen mooiere exemplaren zijn dan de boekjes die ik wel al heb. Dus dan heb ik én een paar nieuwe, én filter ik mijn slechtere, én hou ik er wat aan over om nieuwe te kopen . Geen slecht systeem lijkt mij toch . Quote
Guest milou Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 Ik denk dat we met zijn allen goed gefopt worden. Quote
tuinmantvkijken Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 skinny de vrouwelijke handelaar van het forum vast ook een kraampje op de stripdagen? Quote
Rik Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Ik denk dat we met zijn allen goed gefopt worden. Daar zijn we volgens mij zelf bij.... Quote Omnia mutantur nihil interit
Timhardt Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 een domme vraag, maar ik ga ze toch stellen: ik heb gisteren iets verkocht via de veiling. En nu? wachten op betaling (reknr en iban gegevens staan op mijn profiel) of zelf een factuur sturen? hoe weet ik trouwens wie de koper is, nu zie ik alleen een nummer.... Quote
Guest Nicenic Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Dom antwoord, catawiki regelt alles voor je. Stuurt een note naar de koper. Zodra deze betaald heeft ontvang je een mailtje en mag je het item opsturen. Daarna duurt het een week of twee en ontvang je je geld. Quote
Recommended Posts