Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gilles

Comic Van De Dag

Recommended Posts

42 minuten geleden, linthout zei:

Shade, the changing man is zowat het beste wat ik ooit gelezen heb.

Maar ik denk dat die comics niet meer gemakkelijk te vinden zijn...

Er is, voor zover ik weet, één bundeling verschenen

Jaren later hebben ze nog twee bundels uitgegeven, die de eerste grote story arc afronden. Zeer graag gelezen.

Ben nu Milligans Elektra run aan't lezen. Ook goed :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wel, als je het begin al graag gelezen hebt...Het wordt steeds beter.

Er is veel van Milligan dat ik graag lees.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Chimi zei:

Doom Patrol TP 1 (Nick Derington, Gerard Way)

Ik heb geen idee wat er precies gebeurde, maar ik heb me wel heel hard geamuseerd. Toch eens die Grant Morrisson-run lezen...

Screenshot-195-600x244.png

img_8355-1.jpg

Danny-Burgers.png

Screenshot-60-600x229.png

Er ligt een dikke laag stof op de run van Morrison. Het is fijn sentiment wanneer je de vroege jaren negentig hebt meegemaakt maar het heeft de tand des tijds niet overleefd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, carioca zei:

Er ligt een dikke laag stof op de run van Morrison. Het is fijn sentiment wanneer je de vroege jaren negentig hebt meegemaakt maar het heeft de tand des tijds niet overleefd. 

@Chimi don't listen to this guy. 😘

Deel dit bericht

Link naar bericht

DOOMP092.jpgDe run van Morrison vind ik geweldig!

Ik heb ook de originele comics van voor Morrison en ook die vind ik nog steeds de moeite!

Als ik ga vergelijken vind ik de nieuwe reeks eigenlijk vrij zwak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, carioca zei:

Hééééélemaal niet akkoord !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die reeksen zijn (je kan de vergelijking ook met reboots van oude franchises vergelijken) voor een bepaald publiek automatisch al gedoemd om te falen omdat ze steeds vergeleken worden met het voorbestaande werk die als (los van het hoog en tijdloos niveau) cultclassics onthaald worden. De nieuwe doompatrol is vreemd en fun net zoals de meeste andere young animals reeksen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
47 minuten geleden, Lav zei:

Die reeksen zijn (je kan de vergelijking ook met reboots van oude franchises vergelijken) voor een bepaald publiek automatisch al gedoemd om te falen omdat ze steeds vergeleken worden met het voorbestaande werk die als (los van het hoog en tijdloos niveau) cultclassics onthaald worden. De nieuwe doompatrol is vreemd en fun net zoals de meeste andere young animals reeksen. 

Dit dus. 

Maar het is moeilijk om een ander geluid te laten horen als de helft van het publiek bij het horen van de combinatie 'Grant Morrison en Doom Patrol' al naar de kledingkast rent om schoon ondergoed aan te trekken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, carioca zei:

Maar het is moeilijk om een ander geluid te laten horen als de helft van het publiek bij het horen van de combinatie 'Grant Morrison en Doom Patrol' al naar de kledingkast rent om schoon ondergoed aan te trekken. 

Je ander geluid is zeker welkom. :hartje: Nu vlug een propere onderbroek aan doen. :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hou heel erg van de nieuwe Doom Patrol. Mijn aversie van het merendeel wat Grant Morrison schrijft, maakt dat ik de oude reeks niet meteen ga uitproberen :e002:

Leuke eerste bundel van die reeks van Gerard Way. Nu ook niet bijzonder wereldschokkend, maar ontspannend alleszins!

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, Marinelli zei:

Nu ook niet bijzonder wereldschokkend, maar ontspannend alleszins!

Yep. :)

Ik vond Gerard Way's Umbrella Academy ook tof. Allez, die eerste bundel toch, het vervolg werkte mij op de zenuwen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Lav zei:

Chimi, als je genoot van Doom Patrol "moet" je ook Shade, the changing girl lezen...enfin, shade the changing man ook maar je snapt wat ik bedoel :P

Gaat op het lijstje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
48 minuten geleden, carioca zei:

Dit dus. 

Dus als ik dat gelezen heb, en geniaal vind, dan mag ik dat niet zeggen, of dan komt er neerbuigend commentaar genre 'schoon ondergoed aantrekken' (wat in humo-taal waarschijnlijk grappig is).

En dan vraag ik me soms af waarom ik de Reep steeds meer links laat liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Omdat je niet genoeg proper ondergoed hebt ?

Grant Morrison + Doom Patrol

See what I did there ? Go clean yourself up !

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Koen zei:

Je ander geluid is zeker welkom. :hartje: Nu vlug een propere onderbroek aan doen. :e012:

giphy.gif

33 minuten geleden, kuzuri zei:

Dus als ik dat gelezen heb, en geniaal vind, dan mag ik dat niet zeggen, of dan komt er neerbuigend commentaar genre 'schoon ondergoed aantrekken' (wat in humo-taal waarschijnlijk grappig is).

Met een gemiddelde van tegen de twee posts per dag zou ik nu niet zeggen dat je de reep links laat liggen. 

Het staat je vrij om Morrison's Doom Patrol goed te vinden. Verwacht alleen niet dat iedereen daarin mee gaat. Bovendien is het nogal een Pavlov reactie om meteen geniaal te roepen. Waarom is het geniaal? 

Morrison heeft betere dingen gemaakt. Dit is nog echt de poseur die wil laten zien welke boeken hij heeft gelezen en hiermee als een pauw loopt te pronken. (En dan laat ik de wijze waarop het tekenwerk van Case wordt geslacht door diverse inkters nog achterwege. )

Na zijn dertigste komt  hij met werken die ik persoonlijk goed zou willen noemen. Maar dat is misschien een andere discussie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik noemde Morrison's Doom Patrol geniaal omdat ik dat echt vind, niet omdat ik dat van de goegemeente (of de Morrison cult) moet zeggen.

Dat anderen dan plots niet meer durven zeggen dat zij het toch niet zo goed vonden is eerder hun probleem. Smaken verschillen weet je. Ik dwing niemand om dat goed te vinden. Kleurrijke uitspraken van mij en anderen worden hier heel vaak verkeerd begrepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

For the record, mijn opmerking was geen commentaar dat je dat niet mag zeggen. Gewoon, sommige dingen zijn zeer moeilijk om niet te vergelijken met voorgaand werk en zijn daardoor (indien het vorige werk dus zo goed is) bijna gedoemd om nooit écht even goed gevonden te worden. 

Ik zei dit gewoon omdat er soms een sfeer hangt dat je een nieuwe interpretatie van een klassieker al bijna automatisch niet goed mág vinden

Deel dit bericht

Link naar bericht

(Misschien een beetje off topic)

Laatst Tardi De fantastische avonturen van Isabelle Avondrood gelezen. Die kwam ik voor weinig tegen in de kringloop. Zijn stijl doet me een beetje denken aan Mignola en Kevin O'Neill. Alhoewel het in het Nederlands is (wat ik geen fijne taal vind om te lezen), toch nog graag gelezen. De film is daarentegen heeeeeel anders.

isabelle-avondrood-isabelle-en-het-monster-tardi-55309530.jpg.3142664f47fe03b7c7b253175e37fe06.jpg

469_IsabelleAvondrood1_PR.thumb.jpg.918e0e8ac85b5271c425464e2159fad4.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, The Alderwood zei:

Las iemand Fatale van Brubaker al?

Er is ook een zoekfunctie ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Altijd fijn om onder de indruk te zijn. 

Gisteren las ik 'The End of Summer' van Tillie Walden (Avery Hill Publishing). Walden maakte dit boek op haar zestiende, het was haar debuut. Als ik kijk wat ik deed op mijn zestiende, was het alleszins niet het maken van prachtige, breekbare graphic novels als deze. In een gigantisch paleis sluit een koninklijke familie zich voor de winter (die drie jaar duurt) op. Lars is één van de kinderen en lijdt aan een ziekte. In een heel beklemmende stijl sluit Walden pagina na pagina het net rond de familie. Elk lid heeft wel zijn gebreken en Walden speelt die schitterend tegen elkaar uit. Het is geen evidente lectuur, maar alleszins iets helemaal anders dan wat ik al kende. Waldens productieritme ligt ook erg hoog, zo verscheen recent haar vierde boek Spinning (nu ze 20 jaar is) ... Ik bestelde alleszins meteen haar tweede , 'I Love a Part'. Dikke aanrader!

endofsummer.jpg

tillie-walden5.w529.h352.jpg

Eosp1_0915.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor iemand van 16 is dit subliem getekend.

Alleen hou ik er geen rekening mee hoe oud de auteur is als ik iets koop.

Het kan mij niet schelen of hij 16 of 66 is.

Ik wil gewoon een mooi, grappig of spannend  boek lezen.

Ik heb dit geprobeerd . Voor mij is dit geen goed boek.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...