Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

IMG_20181019_192538.thumb.jpg.b9eb919cc138b65ced0b6250aacc812a.jpg

 

Twee zeer goeie strips gekocht, vandaag in WEC.

Death or Glory vol. 1: She’s Got You is over the top actie, met een goed verhaal en een duister kantje. Fun. Ik lees niet alles van Remender graag, maar deze reeks is mijn nieuwe favoriet, na Deadly Class natuurlijk.
Gideon Falls vol. 1: The Black Barn is ingetogen, sfeervolle horror in small town America, behalve het laatste hoofdstuk, dat is Twin Peaks S3E8 (bij manier van spreken). Ik heb van Lemire nog niks slechts gelezen. Het laatste deel van Royal City was ook weer subliem.

 

Beide reeksen zeer goed en passend getekend. Veel plezier aan beleefd.

Link naar reactie
On 8/27/2018 at 1:09 PM, Timhardt said:

Wayward deluxe 1+2

 

Een reeks van 30 issues, 6 tpbs of 3 deluxe boeken.

 

Een reeks waar ik hier nog niets over las maar zeer tenonrechte. Verhaal gaat over een meisje met gescheiden ouders. Vader is iers, moeder japans. Ze verhuist van ierland naar japan en leert het mystieke ondergrondse japan kennen. Het japan van sagen en dromen. De japanse onderwereld. Een kruising tussen buffy en neverwhere van gaiman, maar het is beter dan beiden.

 

Warme aanrader!!

 

Tiens, heb ik daar nooit iets over gepost? Ook niet in de manga of algemene strip van de dag thread? Sluit me zeker aan, knappe crossover manga/comic. Voor de geïntereseerden: tekenaar staat open voor commissies, check zijn fb-page.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
53 minuten geleden, SPeeDy zei:

 

Tiens, heb ik daar nooit iets over gepost? Ook niet in de manga of algemene strip van de dag thread? Sluit me zeker aan, knappe crossover manga/comic. Voor de geïntereseerden: tekenaar staat open voor commissies, check zijn fb-page.

Ik sluit me hier ook bij aan. Deel drie van de deluxe komt in 2019.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

De Transformers-serie van IDW. Ik heb het er moeilijk mee. Sommige delen vind ik echt goed ("Megatron: Origins" heb ik ondertussen al een paar keer herlezen) maar het merendeel vind ik gewoon te druk getekend, het is met de verschillende titels ook erg verwarrend, de verhaallijnen struikelen over elkaar en de amoureuze relaties zijn gewoon belachelijk.

Link naar reactie

Descender (vol 1 - 6) - Lemire, Nguyen : scifi verhaal in zes delen. Jaren geleden verschenen ineens de 'harvesters'. Enorme machines die alle gekende werelden voor een groot stuk vernietigden en even plots weer verdwenen. Sindsdien is het evenwicht in het universum verstoord en worden robots, tot dan een wezenlijk deel in het dagelijks leven, opgejaagd en vernietigd. Op de achtergrond organiseren de verstoten robots zich in de 'hardwire', een verzetsbeweging dewelke de harvesters als goden vereren. Te midden hiervan maken we kennis met Tim 21, een oude gezelschapsrobot die ontwaakt op een verlaten planeet. Tim 21 was in zijn tijd een geavanceerde robot met uitgesproken menselijke kenmerken. Terwijl Tim 21 alleen zijn oude broer Andy wil terugvinden proberen de verschillende machtsblokken Tim in handen te krijgen. De kleine robot is om verschillende redenen van levensbelang voor velen.

 

Hoe Lemire het blijft flikken weet ik niet. Hij publiceert aan een onwaarschijnlijk tempo kwaliteitsvolle verhalen. Deze descender is wederom een meeslepend verhaal van zijn hand dat tegelijkertijd door verschillende hoofdrolspelers in het heden en het verleden beleefd wordt. Lemire slaagt er in vijf delen lang de spanning op te bouwen om dan met een zinderend laatste deel het verhaal af te sluiten. De art van Dustin Nguyen is op het eerste zicht soms nogal schetsmatig, zelfs dromerig, maar geeft op een onwaarschijnlijk knappe manier vorm aan de futuristische wereld van Tim 21. Zeer graag gelezen.

 

Descender-v3.png.d165d53351281671b7a4589b8c7aa765.png

Link naar reactie
1 uur terug, Bart 01 zei:

Descender (vol 1 - 6) - Lemire, Nguyen : scifi verhaal in zes delen. Jaren geleden verschenen ineens de 'harvesters'. Enorme machines die alle gekende werelden voor een groot stuk vernietigden en even plots weer verdwenen. Sindsdien is het evenwicht in het universum verstoord en worden robots, tot dan een wezenlijk deel in het dagelijks leven, opgejaagd en vernietigd. Op de achtergrond organiseren de verstoten robots zich in de 'hardwire', een verzetsbeweging dewelke de harvesters als goden vereren. Te midden hiervan maken we kennis met Tim 21, een oude gezelschapsrobot die ontwaakt op een verlaten planeet. Tim 21 was in zijn tijd een geavanceerde robot met uitgesproken menselijke kenmerken. Terwijl Tim 21 alleen zijn oude broer Andy wil terugvinden proberen de verschillende machtsblokken Tim in handen te krijgen. De kleine robot is om verschillende redenen van levensbelang voor velen.

 

Hoe Lemire het blijft flikken weet ik niet. Hij publiceert aan een onwaarschijnlijk tempo kwaliteitsvolle verhalen. Deze descender is wederom een meeslepend verhaal van zijn hand dat tegelijkertijd door verschillende hoofdrolspelers in het heden en het verleden beleefd wordt. Lemire slaagt er in vijf delen lang de spanning op te bouwen om dan met een zinderend laatste deel het verhaal af te sluiten. De art van Dustin Nguyen is op het eerste zicht soms nogal schetsmatig, zelfs dromerig, maar geeft op een onwaarschijnlijk knappe manier vorm aan de futuristische wereld van Tim 21. Zeer graag gelezen.

 

Descender-v3.png.d165d53351281671b7a4589b8c7aa765.png

Ja, was een toffe reeks. Volgend jaar verschijnt het vervolg, Ascender. Maar dat hoef je helemaal niet te volgen om toch een bevredigend einde te hebben voor Descender.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 2/12/2018 om 16:34, linthout zei:

afbeelding.png.a0d6c5daf9c5779990b8a7930652096a.png

Brat Pack!!!! Schitterend!!!! Heruitgegeven door IDW.

Vorige week verschenen in bundel maar om onduidelijke redenen niet makkelijk te vinden.

En kan iemand me vertellen waarom ik elke afbeelding in tweevoud plaats? Werkelijk geen idee...

Heb je al eens geprobeerd om het beeldbestand in je reactievakje te slepen? 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Het eerste nummer van The Transformers: More Than Meets The Eye gelezen. De oorlog tussen autobots en decepticons is gedaan. Rodimus roept iedereen op Cybertron op om met hem mee te gaan op het schip de Lost Light op zoek naar de Knights of Cybertron. Ruim 200 bots gaan mee. Een van hen is de dokter Ratchet, die op de reis een opvolger hoopt te vinden. Een ander is de autobot Whirl, die stond te praten met dode bots. Cyclonus betrapt hem en zegt dat hij het stil zal houden, maar Whirl neemt geen risico en probeert hem te vermoorden. Er is ook Tailgate, die miljoenen jaren vast zat onder de grond. Hij raakt voortdurend tijdelijk offline en is zijn gevoel voor tijd verloren. Hij weet te ontsnappen en denkt dat hij net op tijd is voor het vertrek van zijn schip. (maar dat vertrok miljoenen jaren geleden al)

 

De Lost Light maakt net na lancering per ongeluk een quantum jump naar een andere uithoek van de melkweg. Een 40-tal bots vallen uit het schip. Geen goeie start. Ondertussen krijgen Bumblebee en Prowl (achtergebleven op Cybertron) een bericht uit de toekomst dat Cybertroniërs waarschuwt om niet mee te gaan op de Lost Light. Er volgt een lijstje van dingen die ze absoluut niet mogen doen, maar het schip is al vertrokken...

 

Veel rare snuiters dus. Er is ook een psychiater, een dealer (Swindle) en een bot die allemaal poppetjes verzamelt. Er is veel humor, soms nogal zwarte humor. Het is een perfect instappunt voor wie de vorige nummers van IDW's Transformers niet gelezen heeft, maar wel al wat van Transformers kent. Er is een tweede reeks genaamd "The Transformers: Robots in Diguise" dat focust op de bots die achterblijven op Cybertron.

 

De tekenstijl ligt me wel. Niet te duister, ook niet te kinderachtig. Er zijn wel heel veel personages: een stuk of 30. (Ik kende er maar 9 van.)

Link naar reactie

Criminal 1 (Brubaker/Phillips)

Geslaagd one-shot en herstart van de reeks Criminal. De teaser op het einde belooft veel goeds (al is het niet duidelijk wanneer de gebeurtenissen waar naar verwezen wordt ook effectief zullen verteld worden in de serie). Deel 2 en 3 brengen de comictekenaar Jacob terug.

 

Criminal-1-page-4.png?w=852

 

Conan 1 (Aaron/Asrar)

Ook dit is een geslaagde herstart, verrassend veel paginas ook voor een Marvel comic, met op het einde het eerste deel van een Conan novelle. 

 

B41DC12F-FF84-491E-B89E-2A6DF7F14E0B-768

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Volop Doom Patrol aan het lezen, van Gerard Way en Nick Derington. Echt jammer hoe die reeks ontspoord is en door steeds maar uitdijende deadlines uiteindelijk weggedeemsterd is. De twee volumes die er nu zijn, blijven echt superfris. Ik weet dat Way wel aangeeft dat dit niet het einde van Doom Patrol hoeft te betekenen, maar echt veel geloof hecht ik daar niet aan. Derington zit ondertussen al bij Batman en Bendis, dus die is hij alleszins al kwijt :-) 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De eerste issues van Daredevil en Spider-Man: Life stories van Chip Zdarsky zijn veelbelovend.

 

 Conan door Aaron is fun. Verbazend veel verhaal in die comic.

 

Lazarus Risen 1 is een graag geziene terugkeer in een nieuw formaat van een van mijn favoriete reeksen. 

 

De herstart van Criminal bouwt met enkele one en two shots naar het verhaal van de dood van Teeg Lawless. In die kortverhaaltjes leren we Teeg zijn jongste zoon Ricky beter kennen. De inkleuring wordt nu verzorgd door Sean Phillips zijn zoon, Jacob, die eerder voor sfeer en impressies gaat dan netjes tussen de lijnen te kleuren. Het is even wennen, maar best goed. 

 

Een zeer aangename verrassing was de herstart van Red Sonja door Mark Russel. Mijn eerste Red Sonja, maar de subtiele humor in het verhaal  bevalt me wel. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Brittania vol 1 tem 3. Buitenbeentje in het vaillant universum. Kort samengevat zijn dit detective verhalen ten tijde van keizer Nero bij de Romeinen. In de eerste twee delen ligt de focus op het bovennatuurlijke, terwijl in het laatste deel op zoek gegaan wordt naar de drie Gouden Adelaars van de verslagen legioenen in Duitsland. Waar trouwens heel wat herkenningsmomenten inzitten met het laatste deel van Marini's Adelaars.

Antonius Axia is een legerofficier die door de vestaalse maagden gevraagd wordt één van hen uit de handen van een demon te redden. Hierbij verliest hij zijn geheugen waarna de vestaalse maagden hem geduldig weer 'heropbouwen'. Nadien wordt hij ingeschakeld in verschillende zaken die de keizer en de vestaalse maagden aanbelangen. Waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd, maar ik heb dit toch heel graag gelezen. Uitstekende art en boeiende personages.

 

brit.thumb.jpg.f3a106f2fedc5a28c2fdd7f2eced19b9.jpg

 

brit2.thumb.jpg.1fd4588db4eae6dbb14f56e3568a9fe8.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...