Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik ben Alan Moore's Swamp Thing aan het lezen. Ik ben 2 volumes ver, maar als dit zo doorgaat kan deze in mijn top 10 beste runs. Geniaal. Ik heb de gewone trades gekocht en ik was verbaasd te zien dat de papierkwaliteit van die Vertigo trades nog altijd pure shit is. Deze winter komt de eerste Absolute uit en ik zie me die wel kopen gewoon om die zalige pagina's op de beste manier te kunnen bekijken.

 

Ik heb ook Preacher/Invisibles en de eerste 4 van Transmet. in deze kut kwaliteit, ik wil die op termijn allemaal vervangen. Echt jammer dat zulke gelauwerde reeksen deze slechte behandeling krijgen.

 

Daarvoor ook serieus onder de indruk van Morrison's Animal Man, een omnibus die ik eindelijk uit de wrap had gehaald. Toch enorm gedurfd als je weet dat dit de eerste grote gig van Morrison was. Je ziet al meteen alle staples van zijn latere werk. Heb nog veel Morrison op de wishlist, maar dit vond ik toch een zalige reeks van hem en toch iets toegankelijker dan Invisibles. Ook Nameless gelezen en dat was volledig mijn ding, gezien ik een grote sci-fi en horrorfan ben. Het is moeilijk om echt een gevoel van horror te creëren in comics imo, maar dit komt toch dicht.

 

Nog daarvoor ook genoten van Johns' Aquaman, verrassend goed. Ik heb nog de volumes van Jeff Parker erna gelezen, maar het was duidelijk dat hij het niveau niet kon volgen. Blijkbaar is Abnett nu wel goed bezig in Rebirth.

Link naar reactie
2 hours ago, linthout said:

Ze mogen Swamp Thing van Moore uitgeven in zwartwit.

Die kleuren zijn vreselijk.  Dat heb je met al die oude comics...

Vreselijk gedrukt, slecht papier... En de bundelingen zien er nog slechter uit...

Niet te doen... EN zoals Creamium zegt, dit is van het allerbeste wat ooit verschenen is..

Met dat zwart-wit ga ik niet akkoord, ik vind de coloring op zich goed gedaan (voor die tijd), de papierkwaliteit van die trades is gewoon triestig. Het is net krantenpapier. Mocht ik het geweten hebben, had ik ze gwn digital gekocht.

 

Dus in november verschijnt de eerste Absolute, mét nieuwe coloring. Ben echt benieuwd hoe dat er uit zal zien.

Link naar reactie
14 uren geleden, Koen zei:

 

Voor mij persoonlijk het beste stripboek sedert Larcenets 'Het Verslag van Brodeck' (ook geen happy reading).

 

 

 

Je weet dat ik je mening respecteer, Koen, maar je beschrijving (zeker die lijn hierboven) doet me nu niet bepaald van enthousiasme opspringen en naar eBay rennen. Dus hoe ongemakkelijker/confronterender het verhaal is, hoe lievr je dat hebt? Freud would have a field day with that, wouldn't he? ;-)

Link naar reactie
42 minuten geleden, Creamium zei:

Met dat zwart-wit ga ik niet akkoord, ik vind de coloring op zich goed gedaan (voor die tijd), de papierkwaliteit van die trades is gewoon triestig. Het is net krantenpapier. Mocht ik het geweten hebben, had ik ze gwn digital gekocht.

 

Dus in november verschijnt de eerste Absolute, mét nieuwe coloring. Ben echt benieuwd hoe dat er uit zal zien.

Absolute is nog niet officieel aangekondigd. Staat nu voorlopig op juni 2019.

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

Ze mogen Swamp Thing van Moore uitgeven in zwartwit.

Die kleuren zijn vreselijk.  Dat heb je met al die oude comics...

Vreselijk gedrukt, slecht papier... En de bundelingen zien er nog slechter uit...

Niet te doen... EN zoals Creamium zegt, dit is van het allerbeste wat ooit verschenen is..

De eerste... 21? zijn ooit op acceptabel papier in z/w als Vertigo Essentials uitgeveven. Ik ging ze ooit verpatsen, maar heb me tijdig bedacht. Totleben/Bissette hebben absoluut geen kleur nodig. Ze gaan die run nooit zo uitgeven,

maar 't zou deugd doen.

Meanwhile, From Hell komt ook in kleur uit. From. Hell.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Black Magick 1&2: yes, heksen en toverij met mysterie en duivels etc.  zoals die moeten zijn! Zeer zeer goed. Aanrader.

 

Preacher 1&2: eindelijk eens aan begonnen. Het is goed, maar ik had er meer van verwacht. Soms is het ook net té weerzinwekkend. Goed genoeg om gezapig verder te kopen de volgende jaren (dus geen prio op mijn lijst)

 

Jenny Finn: ik dacht dat dit een nieuwe Mignola was, maar is blijkbaar een klassieker die nu ingekleurd is. Nog maar eens Londen en JTR-toestanden, maar wel érg goed. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Daarnet Minutemen, het Before Watchmen project van Darwyn Cooke herlezen. Dit blijft fantastisch. Cooke geeft een briljante en nog donkerdere twist aan de geschiedenis vd oorspronkelijke Minutemen. 

 

 

FE03ADBA-A2C8-4B58-856E-7CB3082A9F05.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wayward deluxe 1+2

 

Een reeks van 30 issues, 6 tpbs of 3 deluxe boeken.

 

Een reeks waar ik hier nog niets over las maar zeer tenonrechte. Verhaal gaat over een meisje met gescheiden ouders. Vader is iers, moeder japans. Ze verhuist van ierland naar japan en leert het mystieke ondergrondse japan kennen. Het japan van sagen en dromen. De japanse onderwereld. Een kruising tussen buffy en neverwhere van gaiman, maar het is beter dan beiden.

 

Warme aanrader!!

Link naar reactie
Op 26-8-2018 om 18:35, mojo zei:

Daarnet Minutemen, het Before Watchmen project van Darwyn Cooke herlezen. Dit blijft fantastisch. Cooke geeft een briljante en nog donkerdere twist aan de geschiedenis vd oorspronkelijke Minutemen. 

 

 

FE03ADBA-A2C8-4B58-856E-7CB3082A9F05.jpeg

Inderdaad een fantastische comic. Darwyn Cooke kon überhaupt weinig verkeerd doen in mijn ogen, wat een meesterverteller was dat, en wat triest dat hij er niet meer is. 

Silk Spectre, op zijn scenario, vond ik ook de moeite waard. De rest van de Before Watchmen-reeks kon mij niet bekoren. 

Link naar reactie

De spin off Doctor Star verschijnt in oktober, maar die heeft weinig met de hoofdverhaallijn te maken. Op zich een goed verhaal over een Starman/Green Lantern superheld en de gevolgen die dit heeft voor zijn gezin. 

 

image.thumb.png.8eb34d531e536cac4c95440634adade5.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 6/9/2018 om 08:33, mojo zei:

De spin off Doctor Star verschijnt in oktober, maar die heeft weinig met de hoofdverhaallijn te maken. Op zich een goed verhaal over een Starman/Green Lantern superheld en de gevolgen die dit heeft voor zijn gezin. 

 

image.thumb.png.8eb34d531e536cac4c95440634adade5.png

 

Hola, niet gepreordered. Moet ik direct iets aan doen. 

Link naar reactie

Vandaag 'Sabrina' binnen gekregen...

Mij valt het zwaar tegen op het eerste zicht.

Aartslelijke cover, zowel voor- als achterkant als rug. Vreselijk.

De tekeningen kunnen er net mee door maar de inkleuring vind ik zeer mooi.

Dat de figuren totaal expressieloos zijn wist ik al...

Op de achterkant staan lovende getuigenissen maar niemand vertelt iets van de inhoud.

En voor zover ik kan zien komt dat omdat er helemaal geen inhoud is...

Ik heb het proberen lezen...Heel vlot leesbaar, dat wel...Ben veertig pagina's ver geraakt en er gebeurt totaal niks.

Ik snap het werkelijk niet. Waarom zijn een aantal mensen hier zo lovend over?

Waar zit hem dat precies? Moet ik honderd bladzijden lezen voor er iets gebeurt????

Als dat nodig is doe ik het...Ik zie de meerwaarde van dit boek niet..

Wat mis ik hier? Gaat het om sfeer? Moet je een joint roken terwijl je dit leest?

Ik heb dat er allemaal voor over (maar dan moet iemand  mij wel eerst een joint bezorgen, want ik heb dat niet) 🙂

 

Link naar reactie

Ik heb dus het grootste deel van mijn dag opgeofferd aan het lezen van Sabrina.

Ik snap waarover het gaat en  ik vind het een slecht boek. Saai op elk gebied.

Saaie tekeningen, saaie manier van vertellen.

Een vergelijking met de manier van vertellen van Jaren van de Olifant is volledig uit de lucht gegrepen, Alterwood.

Trouwens Jaren van de Olifant is voor het overgrote deel een verslag van wat echt gebeurd is.

Maar goed, ik ben er weer achter dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

Ik had een vermoeden dat je het niet zou lusten.  Mijn stripminnende overbuur zou ik dit bijvoorbeeld ook niet aanraden hoewel ik deze strip persoonlijk met een waarschijnlijk onoverbrugbare voorsprong het beste van 2018 vind.  Ik zou zeggen : als je iemand fan is van Chris Ware, Adrian Tomine en Paul Hornschemeier, dan is 'Sabrina' ZEKER iets voor die persoon.

Da's raar want ik ben WEL een fan van die auteurs. Zeker van Tomine en Hornschemeier...

Al vele jaren trouwens...Chris Ware vind ik ook soms goed. (maar niet altijd)

Link naar reactie

Superman: American Alien (geschreven door Max Landis en getekend door Jock, Joelle Jones, Francis Manapul, Nick Dragotta en nog meer).

Na jaren heb ik weer een sterke Superman-comic gelezen. Het verhaal bestaat uit 7 verschillende momenten in Supermans leven, 7 issues door 7 verschillende tekenaars. De eerste 6 gaan over Clark Kent voordat hij ontdekt en accepteert wie hij uiteindelijk zal worden. Mooie karakterschets maar ook mooie artwork, van de 7 hoofdstukken vind ik er 6 prachtig uitzien. Het is zowel voor de beginneling als voor de ervaren superman-lezer een genot.

IMG_3115.JPG

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

Ik heb geen kamp hoor...Ik wou dat ik Sabrina WEL goed vond!!! NU mis ik iets... Dat betekent dat ik niet voldoende open sta voor die manier van vertellen. Ofwel ben ik er te dom voor...Dat zou ook nog kunnen...

Weet ik wel.

Ik wil het ook goed vinden, maar de eerste keer was vis noch vlees. Ben aan het herlezen nu...

Link naar reactie
Op 9/9/2018 om 17:46, linthout zei:

Dat betekent dat ik niet voldoende open sta voor die manier van vertellen. Ofwel ben ik er te dom voor...Dat zou ook nog kunnen...

Niet mee eens. Soms liggen bepaalde zaken je nu eenmaal niet. Bepaalde auteurs die door iedereen de hemel ingeprezen worden vind ik gewoon rommel. Dat heeft me nog een buis opgeleverd van de leraar nederlands in het 4e middelbaar trouwens. Nochtans had ik drie bladzijden gespendeerd aan het perfect uitleggen waarom ik het rommel vond... en ik had niet gezegd dat hij het ook rommel moest vinden, ieder zijn meug.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Rock Candy Mountain: graag wil ik een lans breken voor deze fantastische comic. 8 issues van comic-magie waar het plezier er vanaf spat. Liefhebbers van O Brother, Where Art Thou? en folky Southern Americana zullen dit weten te waarderen. The Flintstones en Rock Candy Mountain zijn mijn favoriete comics van de laatste 2 jaar. Dat had ik in geen miljoen jaar verwacht.

IMG_3344.JPG

IMG_3345.JPG

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...