Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Copperhead vol 4: een nieuw deel van mijn favoriete space western. Deze trade valt eerder dun uit maar rondt mooi de verhaallijn van deel drie af. Alleen zo jammer van de tekeningen. De nieuwe artist heeft me echt niet mee. 

 

Ladykiller vol 1 & 2: amusante verhalen over een huisvrouw/huurmoordenaar. Alleen voor de fantastische kledingstijl van de 50ies te bewonderen moet je deze reeks al kopen. 

Link naar reactie

Tom King's Batman wil ik echt lezen (wie niet na zijn Vision), maar moet ervoor nog door Snyders run, ben halverwege afgehaakt.

 

Ik ben nu zelf bezig aan Ennis' Marvel Knights run van Punisher. Welcome Back Frank had ik al eens gelezen, maar blijft een fantastische actiekomedie. Je moet fan zijn van Ennis' gevoel voor humor, maar ik hou er echt van. Ik ben benieuwd of hij dit niveau voor de rest van de serie kan aanhouden. Het is wel sterk hoe hij hierna de noir en serieuze toon ging opzoeken met MAX, wat hem ook goed lukte.

Link naar reactie
6 uren geleden, Creamium zei:

Tom King's Batman wil ik echt lezen (wie niet na zijn Vision), maar moet ervoor nog door Snyders run, ben halverwege afgehaakt.

 

Ik ben nu zelf bezig aan Ennis' Marvel Knights run van Punisher. Welcome Back Frank had ik al eens gelezen, maar blijft een fantastische actiekomedie. Je moet fan zijn van Ennis' gevoel voor humor, maar ik hou er echt van. Ik ben benieuwd of hij dit niveau voor de rest van de serie kan aanhouden. Het is wel sterk hoe hij hierna de noir en serieuze toon ging opzoeken met MAX, wat hem ook goed lukte.

 

Zijn Marvel Knights run zakt al heel vlug in. Welcome Back Frank staat daar ver boven. En zijn Punisher Max is buiten categorie. 

 

The Vision vind ik trouwens zwaar overroepen. Niks speciaals. The Sheriff of Babylon daarentegen! Dat is een meesterwerkje. 

Link naar reactie
2 hours ago, kuzuri said:

The Vision vind ik trouwens zwaar overroepen. Niks speciaals. The Sheriff of Babylon daarentegen! Dat is een meesterwerkje. 

Vond ik echt van Vision ook, zalig hoe hij een reflectie over menselijkheid maakte met een cast van AI's. Ok, het is niet het meest originele onderwerp maar ik vind het wel een onvergetelijke Marvel comic, dat niveau halen ze niet vaak. Sheriff of Babylon zal ik zeker onthouden, ziet er interessant uit.

Link naar reactie

Ik denk  dat The Vision gevoelige lezers aanspreekt.

Persoonlijk vind ik het ongeveer de beste strip aller tijden.

Sheriff of Babylon vind ik goed, maar niet geweldig.

De Batmanverhalen van King vind ik ook meestal goed. Maar niet meer dan dat.

Die laatste was wel de beste tot nu toe. (vol 5)

Link naar reactie

Genoten van Violent Love 1 (Victor Santos). Eens kijken of ik deze week het afsluitende deel 2 kan gaan halen. 

 

tumblr_obnslrJziu1vcmn3zo1_1280.jpg?resi

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Black Hammer en de Sherlock Frankenstein spin-off gelezen. Deze reeks benadrukt wat ik mis in veel andere superhero comics: goed uitgewerkte personages en focus op hen in plaats van pure actie. Het contrast tussen de golden age flashbacks en het meer sobere kleurenpalet in het dorpje is een mooie manier om hun hopeloosheid en depressie te tonen. Ook zalig hoe Lemire speelt met clichés: het tweede deel heet 'The Event', maar je krijgt dezelfde introspectie als het eerste deel. Ik kan hier echt weinig op aanmerken, magistrale comic.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Op 10/6/2018 om 17:23, Koen zei:

barrier.jpg

 

Barrier #1 t/m #5 
(Brian K. Vaughan, Marcos Martin, Muntsa Vicente) 

 

‘Barrier’ is science fiction maar niet de Star-Wars-of-Trek-variant. Het centrale thema is de grenzen die we onszelf en anderen op meerdere vlakken opleggen. Het is een filosofisch, meerlagig verhaal, vol symboliek, dat open staat voor interpretatie. Het deed me in dat opzicht wat denken aan 'Annihilation', de film die te bizar werd geacht voor de bioscopen en dankzij Netflix via streaming toch aan een wereldwijd publiek werd voorgeschoteld.
Persoonlijk vond ik het qua verhaal minder meeslepend dan het uitstekende ‘The Private Eye’, de vorige samenwerking van dit drietal. Het tekenwerk van Marcos Martin en de inkleuring door Muntsa Vicente is zonder twijfel top. De laatste pagina’s brengen de boodschap van de auteur alvast perfect over.

Ik moet het laatste deel nog lezen. De eerste vier vond ik in elk geval kletskoek. En dan nog voor de helft in het Spaans... Heel interessant als je die taal niet beheert... Toch probeer ik eht laatste deel nog...Vaughan weet je..

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Koen zei:

DaysOfHate_Vol01-1.png

 

Days of Hate - Act One
(Ales Kot, Danijel Zezelj)

 

Ales Kot werkt samen met Danijel Zezelj en zetten een duistere thriller neer die zich afspeelt in de nabije toekomst van de Verenigde Staten. Alt-right verkreeg meer macht en een deel van de linkse beweging begint radicaler te reageren door middel van terrorisme.
4 goed uitgewerkte centrale personages in een briljant opgebouwd plot, verbluffende illustraties ... = A +

Toen ik zag dat het maar 12 comics zullen zijn, heb ik deze tp doorverkocht in de hoop op een mooie HC. 
Foei Timhardt. ;) 

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

EBA22331-C9AA-4E9F-B278-BB0130DFB6CB.jpeg

 

Huck - Book one
(Mark Millar, Rafael Albuquerque)

 

Mensen met superkrachten zijn oververtegenwoordigd in de comic-book-wereld maar wanneer het op zo'n charmante, hartverwarmende, leuke manier wordt gebracht: I just can't get enough!

 

 

Heb Millar afgezworen. Huck raakte ik ook weer niet door. Misschien op het verkeerde moment gelezen. 

Link naar reactie

Huck is zeker een van de mindere, maar toch nog de moeite vind ik.

Wat hij momenteel doet is schitterend!

Die nieuwe Kick-Ass, Hit-Girl, ik verwachtte er ook weinig van...

Toch vind ik beide series fantastisch na ze te lezen.

En dan The Magic Order...Topkwaliteit!

Millar is weer helemaal terug.

En nu zien wat Netflix gaat doen met zijn werk...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...