Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ben ik het mee eens. Daarnaast vond ik Wildcats version 2.0 ook zeer de moeite. Schrijver Joe Casey vormt daarin het Wildcats team langzaam maar zeker om tot iets anders dan een doorsnee superheldrn team. Version 3.0 begon dan op hetzelfde niveau, verwaterde een beetje met een andere tijdelijke artiest en werd abrupt stopgezet wegens tegenvallende verkoopcijfers waardoor het nooit echt werd afgerond. Maar desondanks, blijf ik het een aanrader vinden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wat mojo zegt.

Ook nog Stormwatch Team Achilles: die werd ook abrupt beëindigd, maar is onvergelijkbaar van toon en sfeer met eender welke andere superhero titel, eerder een militair strike team, maar geloofwaardig gebracht.

In het verlengde daarvan Stormwatch PHD (Post Human Division) en alles wat Christos Gage voor Wildstorm schreef (WS Armageddon, WS Revelations)

Gen 13 door Adam Warren omdat ❤️❤️❤️ Adam Warren. 

De laatste iteraties van Wildcats, Authority en Stormwatch zijn meer voor de door de wol geverfde fans, maar dat je weet of je dat bent tegen dat je zover in de chronologie zit. 

Link naar reactie

Tomine heb ik een hoop van gelezen. Sommige (waar mijn geheugen me nu wel van in de steek laat) vond ik zeker fascinerend, andere hadden dan weer geen enkel effect op me.

Omdat Optic Nerve zo warm en koud voor me is, ben ik ervan afgestapt. Ik mis het ook niet, moet ik zeggen. Ik probeer zo divers mogelijk te zijn in mijn comicskeuze, maar ik merk dat van die non-genre zaken toch altijd ergens een (voor mij) fatal flaw bevatten.

Case in point:

 

Ik heb net Two Brothers van Moon & Ba uit. Ik ben een grote fan van hun tekenwerk zoals Casanova (dat in hun bio achteraan dat boek zelfs niet vermeld wordt), BPRD, How to Talk to Girls at Parties en de familiekroniek van 2B beviel me eerst wel, maar sloeg dan een narratieve weg in waar ik zo nijdig van kan worden. Ik bleef tot het einde voor het tekenwerk (ik zou durven beweren dat voornamelijk Moon de tekeningen doet) maar als vader & broer kon ik dit verhaal wel vermoorden.

Link naar reactie

Van Ware heb ik niks gelezen, die tekenstijl verhindert dat, maar van Tomine en Clowes en nog andere in dat genre (bij gebrek aan een betere omschrijving binnen deze discussie, mijn excuses) heb ik een tiental jaar geleden heel veel gelezen. Gewoon om dat ik vond dat ik dat ook moest proberen. En het meeste las ik ook graag. Maar het bleef niet plakken. Ik hou net als Spawn999 ook meer van 'genre' comics dan van 'auteurscomics'. 

Link naar reactie

Two Brothers heb ik niet gekocht. Wel doorbladerd en toen al beslist dat ik dat niet wou lezen. 

De:Tales en Daytripper zijn voor mij klassiekers. 
Hun andere reeksen zouden ze wat beter moeten kiezen, vind ik. Ik ben groot fan van hun tekenwerk, maar de reeksen die ze dan doen, laten meestal te wensen over, zoals Casanova (1 goed deel, daarna stijl bergaf) of Umbrella Academy (idem). 

Link naar reactie
Op ‎29‎-‎11‎-‎2017 om 08:42, The Alderwood zei:

Ik blijf me toch afvragen hoe 't komt dat Tomine, Ware, e.a. in onze contreien het minder goed doen dan in pakweg de USA. Waaraan zou dat liggen?

Doen die het dan zo goed in de USA? Echt? Dit is de Monografie van Chris Ware op Amazon:
"Amazon Best Sellers Rank: #8,551 in Books".

Link naar reactie

Amazon is zelfs een slechte graadmeter, want de populairste dingen verkopen daar het meest, wegens betere prijs mogelijk. Kleine uitgeverijen kunnen geen grote korting geven, dus komen minder aan bod op Amazon.

 

Maar de laatste tijd is WEC gewoon zelfs stukken goedkoper dan amazon+verzending. 

 

Diamond is de enige met iets of wat correcte cijfers, maar er zijn natuurlijk ook nog andere verdelers. 

 

Link naar reactie
39 minuten geleden, The Alderwood zei:

Ik kan er niet goed aan uit. Hoe interpreteer ik de cijfers?

 

https://www.diamondcomics.com/Home/1/1/3/597?articleID=202451

 

1ste kolom is de ranking van aantal verkocht exemplaren

2de kolom is de ranking van opbrengst. 
Die index begrijp ik ook niet zo goed. Onderaan wordt daar wat uitleg over gegeven. 

En dit is nog maar de top 100, dus de kleinere staan er waarschijnlijk ook nog niet vaak op. 

 

Voor het aantal verkochte exemplaren moet je ergens op een andere lijst gaan zien, maar ik denk dat ze die maar per kwartaal (of misschien zelfs maar jaarlijks) op de site zetten. (at work, niet veel tijd om te zoeken). 

Link naar reactie

Kill or be killed singles 11-14 (TPB 3) is geweldig. Het verhaal cirkelt terug naar de openingsscène van deel 1 en levert verschillende plot twists af. Tekenwerk van Phillips op deze serie is zowat het beste van zijn carrière.

 

Batman Annual 2 was leuk, vooral het tekenwerk van Lee Weeks en Michael Lark was de moeite met nogal een emotioneel verhaal van Tom King over de relatie van Batman en Catwoman.

 

Descender: Rise of the Robots van Lemire en Nguyen blijft een heel toffe Sci Fi serie.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 uren geleden, Timhardt zei:

Dacht je nu echt dat Ware/Tomine/Clowes voor een groter publiek schrijven?

Het lijken me mensen die iets maken wat ze zelf mooi vinden. In principe zal iedereen graag een groot publiek aanspreken, maar niet iedereen wil zich daarvoor aanpassen.

Maar dat het nu een groot succes in Amerika is, nee.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...