Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

1 uur geleden, JPAR zei:

OK. Het houdt mij wat tegen. Evenals de softcover terwijl hij oorspronkelijk in hardcover aangekondigd was. De prijs is daarentegen niet verlaagd.

29,95 voor 400 pagina's op Europees formaat??????

Dat is toch goedkoop dacht ik!!!

En de cover heeft wel flappen. Het is een veredelde softcover!

Geen leeslint, maar voor een pulpstrip vind ik dat niet passen.

Maar misschien is mijn definitie 'pulp' verkeerd.

Ik vind ook Torpedo pulp. Anderen vinden dat wellicht niet.

 

Link naar reactie

Gardens Of Glass (Lando):

Tekstloos verhaal dat zich afspeelt in onze toekomst hoe die er waarschijnlijk gaat uit zien.

Bundeling bestaat uit een 6 kortverhalen de één al wat beter begrijpbaar dan de ander. Het is vooral een visueel spektakel dat wat van de lezer vraagt. 

 

C48-qoLWMAAOivc.jpg

 

The end of Summer (Tillie Walden):

Prachtig verhaal gebracht door Tillie Walden dat zich afspeelt in een huis waar de enkele tweelingen hun ouders en bedienden 3 jaar niet naar buiten mogen.

 

Het is prachtig getekend en de schrijfster neemt je volledig mee in de leefwereld van Lars 1 van de tweelingen.

 

Echt een must-have voor wie van een origineel verhaal houdt dat ook nog eens visueel vooruitstrevend is. Zeker iets voor jou @The Alderwood :e012:

 

32566181.jpgEndofSummer2-1024x721.jpg

Link naar reactie

Harbinger TP 1 - 6: complete story arc over Peter Stanchek en Toyo Harada: twee van 's werelds meest begiftigde 'psiots', ofwel mensen met bovennatuurlijke krachten. De eerste drie trades zijn een onophoudelijke storm van gebeurtenissen. Dit is superhero materiaal van de bovenste plank! In de vierde trade ging het wat de psychedelische toer op, waardoor ik de reeks een paar maanden heb laten liggen. Gelukkig gaat de reeks op zijn elan verder in deel 5. Deel 6 is eerder een voorbereiding op de nieuwe reeks Imperium. Alles bij elkaar toch een stevige aanrader voor mensen die een alternatief superhero verhaal fijn vinden. Het artwork is wel soms wisselend van niveau. Is Imperium even goed?

 

Kill or be Killed vol 1: mijn eerste Brubaker & Philips. Dreigende 'noir' sfeer met dito tekeningen. Graag gelezen, alhoewel ik nog mijn reserves heb over het demon aspect. Afwachten wat dat geeft.

 

Briggs Land vol 1: verhaal over een misdaad familie waar de achtergebleven echtgenote de lakens naar zich toe probeert te trekken. De premisse sprak me in feite niet zo aan, maar het toch een kans gegeven door de positieve reacties hier en ik moet zeggen dat ik heel aangenaam verrast ben. Eén van de betere dingen die ik dit jaar al gelezen heb. Rustige opbouw van het verhaal, waarbij heel wat aspecten langs komen, zonder dat het tempo van het verhaal hieronder te lijden heeft. Interessante karakters en intrigerende setting, waarvan nog maar een deeltje wordt prijsgegeven in dit eerste deel. Op naar het volgende deel!

 

 

Link naar reactie
Op 15-7-2017 om 22:12, linthout zei:

51N4Ggy3urL._SX258_BO1,204,203,200_.jpg

 

 Dit is een must have!

Ik heb twintig jaar gezocht in Amerika naar de losse comics...

Dit is een geniale strip. Een beetje zoals Torpedo van Bernet maar eigenlijk nog beter.

400 pagina's, uitgegeven op Europees formaat, niet echt goed gedrukt op goedkoop papier...

Perfect zoals het hoort bij pulp... Maar dan wel pulp van wereldklasse!

Munoz en Sampayo waren hun tijd ver vooruit.

29,95, een koopje! Er volgt nog een tweede deel.

 

Ik heb hem ook en ben nu halverwege. Je overdrijft hier niet.  Echt goed spul. Dat papier wil ik

ze wel vergeven. 

Link naar reactie
Op 14-7-2017 om 09:02, JPAR zei:

DIe van mij is nog onderweg. Ben er erg benieuwd naar.

 

Ik hou niet van Remender, maar Sean Murphy is een tekengenie ... Dus Tokyo Ghost vond ik best OK, maar zeker niet Murphy's beste strip (door het wat middelmatige scenario) ...

 

Ik kijk erg uit naar zijn Batman - White Knight reeks die in oktober start ...

Link naar reactie
Op 18-7-2017 om 14:50, Boris Valeo zei:

The end of Summer (Tillie Walden):

Prachtig verhaal gebracht door Tillie Walden dat zich afspeelt in een huis waar de enkele tweelingen hun ouders en bedienden 3 jaar niet naar buiten mogen.

 

Het is prachtig getekend en de schrijfster neemt je volledig mee in de leefwereld van Lars 1 van de tweelingen.

 

Echt een must-have voor wie van een origineel verhaal houdt dat ook nog eens visueel vooruitstrevend is. Zeker iets voor jou @The Alderwood :e012:

 

32566181.jpgEndofSummer2-1024x721.jpg

Deze staat dankzij deze review op mijn lijstje. 

Link naar reactie

Ik denk eigenlijk niet dat ik al iets gelezen heb v Murphy, hoewel zijn stijl me wel aanstaat. Is The Wake en/of zijn Hellblazer verhaal de moeite? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Er zijn ondertussen twee comics verschenen van Sacred Creatures (Image)

EN die zijn zeer de moeite.

Zeer, zeer goed, spitsvondig  scenario, schitterende tekeningen. Nu en dan zit er een foto tussen de tekeningen, dat is wat raar.

De comics tellen zeer veel pagina's. Met die twee heb je het volume van een normale bundel.

Je kunt ook best de twee comics meteen na elkaar lezen, dan wordt veel duidelijk .

 

SacredCreatures_01-1.png

Link naar reactie
10 uren geleden, Lav zei:

Sacred creatures is (alvast in de eerste issue) een verhaal dat me normaal gezien niet zo hard vast grijpt maar ik ben toch benieuwd naar het vervolg. Hetzelfde eigenlijk met crosswind,ik zal van beiden de tweede issue eens verder lezen

Ik heb de eerste issue ook gelezen. Het zag er mooi uit maar het kabbelde een beetje op en neer. Deel 2 moet ik nog lezen dus misschien heeft Linthout wel gelijk. Dat heeft ie.. Soms.. ;)

Link naar reactie

WildC.A.T.S. / X-Men TPB 

In de jaren '90 waren de WildC.A.T.S. bijzonder hot als vlaggeschip van de Wildstorm Studios van Jim Lee. Deze mini-serie bestond uit vier one-shots met crossovers tussen X-Men en WildC.A.T.S. De verhalen van Scott Lobdell (delen 1 & 2) zijn weinig memorabel. Ook Warren Ellis' bijdrage in deel 4 is niet erg geïnspireerd. Gelukkig trok James Robinson de boel recht met zijn verhaal, dat dan nog eens getekend was door Adam Hughes ... De tekeningen zijn de aantrekkingskracht van deze bundel. Eindelijk nog eens een verhaal van Travis Charest, één van mijn favoriete tekenaars en een notoire trage werker. Ook Jim Lee nam een deel voor zijn rekening, net als Image-tekenaar Mat Broome (nadien weggegaan uit de stripwereld). Dus alleszins een fijn boek, maar echt goed is het allemaal niet. Af en toe haalt nostalgie het toch op goeie smaak. :e012:

 

 

wildcats-x-men-golden-age-014.jpg

eaf0b7fc47592b7a1da9155a2b5f6aad--priscilla-lopez-adam-hughes.jpg

Link naar reactie

Die Wildcats heb ik ook liggen, in het NL dan nog wel via JP. Zowat het eerste wat ik las vd Wildcats.

 

De afgelopen weken heb ik best wel wat goede comics/strips gelezen.

 

Nieuwe issues van Kill or be killed, Descender, Black Hammer en Lazarus X+66 blijven allemaal de moeite. Die series lees ik echt wel graag.

 

Een ontbrekende Hellboy, The midnight Circus vond ik ook een vd betere losstaande verhalen en de adaptie van The Mysterey Knight van George RR Martin was ook goed gedaan. Deze keer als GN ipv mini serie en dat komt de flow vh verhaal ten goede.

 

De enigste Europese strip die ik heb gelezen was de eerste integraal van Airbone 44 (gekocht in het Bastogne War museum). Een heel aangename verrassing was dit. Enkele geisoleerde soldaten verzeilen in de Elzas streek op de boerderij van een jonge vrouwe rond de periode van het Ardennen offensief. De oorlog en hun verleden halen hen daar in. Knappe tekeningen van Jarbinet, die ook tekenwerk voorzien heeft in het museum.

 

Een speciale vermelding voor Normandy Gold. Een mini serie van Hard Case Crime in samenwerking met Titan comics over een vrouwelijke Sheriff wiens zuster wordt vermoord in Washington DC. Ze gaat op onderzoek uit en komt terecht in een wereld van prostitutie en politiek. Het verhaal werd mee geschreven door Megan Abbot, die ook thrillers/noir boeken schrijft, en speelt zich af in de jaren 70. Er zijn voorlopig slechts 2 vd 7 issues verschenen en het verhaal is niet bepaald origineel tot nu toe, maar heeft wel een heel leuke pulp, sleaze, paranoia 70s sfeer. Niet voor niets halen ze films als The Parallax View, The Conversation, Deap Throat ed als belangrijkste invloed aan. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar de kans op een Happy End lijkt me klein.

 

Normandy_Gold_1_Cover-A-Fay-Dalton.jpg

 

 

Oh ja, en als de TPB van The Old Guard (Rucka) verschijnt, kopen en niet twijfelen. Een groep onsterfelijken wordt verraden en moet vechten voor hun leven. Of toch niet? Afgerond verhaal. 

 

the-old-guard-01-02-03_color.jpg?w=900&h

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Stormwatch vol. 1 & 2 (Ellis, Raney, Hitch en nog wat anderen)

Dankzij dit forum het bestaan van deze editie ontdekt. Met zijn run op Stormwatch veranderde Warren Ellis grondig het hele Wildstorm-universum. Tegelijk ontwikkelde hij in deze verhalen ook een vertelstijl die hij in The Authority verder op punt zou stellen, en die Mark Millar nadien ook gebruikte op die zelfde reeks en nadien in The Ultimates. De overheidsparanoïa was in die tijd alom aanwezig in het werk van Ellis (nu volg ik hem niet meer zo). Heerlijke verhalen, waarbij zeker het tweede volume de tand des tijds goed doorstaan heeft. Bryan Hitch :hartje: Wat is er trouwens van Tom Raney geworden. Na Stormwatch niet veel meer van gehoord ... Toch blij dat ik jaren na de losse comics weggedaan te hebben, toch nog deze run in twee delen heb kunnen kopen. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...