Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
fenip

Originelen

Recommended Posts

40 minuten geleden, Lecram zei:

Hermann en Kuijpers gaan dan ook al heel wat langer mee.......

Aasgieren is een prima strip, zo ook Schorpioen, daar heeft hij zich mee kunnen ontwikkelen.

Adelaars van Rome is inderdaad een prachtige strip.

Ik geloof zeker dat zin origineel werk populair zal blijven voorlopig.  

Je moet eens een Khani editie van Adelaars lezen. Die kerel heeft wel talent. Ok. Hij is extravert en bouwt zijn eigen image op facebook, maar daarvoor koop je geen tekening. In een album staan er genoeg. Posters genoeg te krijgen. Het is ook geen investering. De kans is groot dat die na mij bij een bulk-opkoper terecht komt. 

Hermann en Kuijpers zijn gewoonweg 30 jaar verder in hun leven en in hun kunst. Ik herinner me vroeger dat Hermann zo een beetje als motard werd voorgesteld. De marini van zijn tijd.

En catwoman is gewoon een lekker ding. Jammer dat ze over twee maanden getrouwd zal zijn

:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Ambreville zei:

Je moet eens een Khani editie van Adelaars lezen. Die kerel heeft wel talent. Ok. Hij is extravert en bouwt zijn eigen image op facebook, maar daarvoor koop je geen tekening. In een album staan er genoeg. Posters genoeg te krijgen. Het is ook geen investering. De kans is groot dat die na mij bij een bulk-opkoper terecht komt. 

Hermann en Kuijpers zijn gewoonweg 30 jaar verder in hun leven en in hun kunst. Ik herinner me vroeger dat Hermann zo een beetje als motard werd voorgesteld. De marini van zijn tijd.

En catwoman is gewoon een lekker ding. Jammer dat ze over twee maanden getrouwd zal zijn

:)

Nou... ik ben wel een fan van Marini maar om nou te zeggen dat ie op het artistieke en striphistorische niveau staat van een Hermann (als je series naast mekaar legt op hetzelfde moment van hun carrière)...

Mooie tekening wel. Wel pimp dat je een originele Marini als een impulsaankoop kunt doen ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met de prijzen die er nu voor zijn tekeningen worden betaald, weet Marini van geen ophouden. Hier weer een aantal om ingekleurd te worden (‘probably for sale’ meldt hij er nog maar even bij):

0F23B907-590F-4829-999E-463C41F52F8D.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hij heeft net zijn prijzen zelf nog maar eens gepost.

COMMMISSIONS Prix:

Mes prix pour des Commandes de dessins aux Comic Cons et Festivals en 2018

Crayon sur papier format A4:...
-Tête 100 € /120 CHF / 120 USD
-Buste 200 € / 240 CHF / 240 USD
-Personnage entier 400 € /480 CHF / 480 USD
-encré +50%
-avec un peu de décor + 50%
-deux personnages double tarif
-rajout d’une couleur + 50%
-personnage au crayon et aquarelle 800-1’000 € / 960-1’200 CHF /960-1’200 USD
-dans les albums standard -40%
-dans les tirages de Luxe -20%

Je fais seulement un nombre limité des commandes et vous pouvez vous inscrire sur une liste sur place.

À part ça on peut trouver aussi des dessins à cette galerie: http://galerie9art.fr

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dus karakter 400 €

Wat inkt  50 €

Beetje decor 225 €

In een normaal album 270 Euro korting

--> 405 Euro.

Er zijn tekenaars die dat gewoon een standaard Dédicace noemen en het doen voor een glimlach en een moment van bewondering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, marioboon zei:

Nou... ik ben wel een fan van Marini maar om nou te zeggen dat ie op het artistieke en striphistorische niveau staat van een Hermann (als je series naast mekaar legt op hetzelfde moment van hun carrière)...

Mooie tekening wel. Wel pimp dat je een originele Marini als een impulsaankoop kunt doen ;) 

Herman rond zijn veertigste had Jughurta, Bernard Prince, Comanche en was al bezig met Jeremiah denk ik; De oneshots kwamen wat later (nu toch al dertig jaar geleden). Het is een feit dat zijn productie hoog lag (en ligt). Voor de rest kan je ze niet echt vergelijken. Herman stond nooit op zo'n hoog voetstuk als Marini, maar hij had wel andere grootheden zoals Giraud om tegen op te boksen. De concurrentie was scherper omdat er minder kanalen waren,... Andere tijden. Ik heb van beide TT's en die kunnen zeker naast elkaar in het schap staan (Herman iets meer rechts vanwege groter formaat :) ).

Het grote verschil is wel dat Marini, helemaal volgens zijn tijd, het merk 'Marini' promoot terwijl Hermann dat nooit had. Dat trekt de verhoudingen enigszins scheef.

Ik weet enkel dat mijn tekeningen van Marini vreed mooi zijn, terwijl mijn dédi's van Hermann dag en nacht achter liggen op wat hij in zijn albums toont :)

Btw. En nu post Marini een Wonder Woman  :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minutes ago, Ambreville said:

Herman rond zijn veertigste had Jughurta, Bernard Prince, Comanche en was al bezig met Jeremiah denk ik; De oneshots kwamen wat later (nu toch al dertig jaar geleden). Het is een feit dat zijn productie hoog lag (en ligt). Voor de rest kan je ze niet echt vergelijken. Herman stond nooit op zo'n hoog voetstuk als Marini, maar hij had wel andere grootheden zoals Giraud om tegen op te boksen. De concurrentie was scherper omdat er minder kanalen waren,... Andere tijden. Ik heb van beide TT's en die kunnen zeker naast elkaar in het schap staan (Herman iets meer rechts vanwege groter formaat :) ).

Het grote verschil is wel dat Marini, helemaal volgens zijn tijd, het merk 'Marini' promoot terwijl Hermann dat nooit had. Dat trekt de verhoudingen enigszins scheef.

Ik weet enkel dat mijn tekeningen van Marini vreed mooi zijn, terwijl mijn dédi's van Hermann dag en nacht achter liggen op wat hij in zijn albums toont :)

Yep, en die WW is bloedmooi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
34 minutes ago, Ambreville said:

Dus karakter 400 €

Wat inkt  50 €

Beetje decor 225 €

In een normaal album 270 Euro korting

--> 405 Euro.

Wat inkt is +50%, niet +50 EUR

Ik veronderstel dat die procentuele meerwaardes telkens op het basisbedrag slaan en dat het dan wordt:

karakter 400 EUR

+ inkt (+50%) 200 EUR

+ decor (+ 50%) 200 EUR

800 EUR - 320 EUR korting = 480 EUR

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, Ambreville said:

Hij heeft net zijn prijzen zelf nog maar eens gepost.

COMMMISSIONS Prix:

Mes prix pour des Commandes de dessins aux Comic Cons et Festivals en 2018

Crayon sur papier format A4:...
-Tête 100 € /120 CHF / 120 USD
-Buste 200 € / 240 CHF / 240 USD
-Personnage entier 400 € /480 CHF / 480 USD
-encré +50%
-avec un peu de décor + 50%
-deux personnages double tarif
-rajout d’une couleur + 50%
-personnage au crayon et aquarelle 800-1’000 € / 960-1’200 CHF /960-1’200 USD
-dans les albums standard -40%
-dans les tirages de Luxe -20%

Je fais seulement un nombre limité des commandes et vous pouvez vous inscrire sur une liste sur place.

À part ça on peut trouver aussi des dessins à cette galerie: http://galerie9art.fr

hij neemt dus blijkbaar weer commissions aan?? Ik meen laatst op Facebook voorbij gezien te hebben dat hij daar geen tijd meer voor zou hebben...

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, Ambreville said:

je zou t kunnen omschrijven als zelfpromotie wat Marini doet maar ik vraag me eerlijk af of hij dat nog echt nodig heeft... het beeld wat hij bij mij oproept is eerder n toptekenaar die wat dichter bij de fans staat (ik krijg de indruk dat t best n sympathieke kerel is) dan bijvoorbeeld een Rosinski.. die laatste heeft bij mijn weten nooit kleinere tekeningen gemaakt  (los van de dedicaces uiteraard) die hij gemakkelijk voor n goede prijs had kunnen slijten.. 

commercieel is t uiteraard erg handig wat Marini doet maar t is ook n middel om voor veel meer mensen n origineel(tje) toch bereikbaar te maken. Hermann doet dat trouwens ook.. (al die kopjes).

iedereen blij lijkt me :-)

Overigens vind ik Marini een veel beter tekenaar dan Hermann. De anatomie van de personages bij Hermann lijkt vrijwel altijd incorrect.. Marini tekent qua uiterlijk ideaal uitziende personages wat niet altijd realistisch is... dessalniettemin lijkt t anatomisch gezien altijd wel goed te kloppen. 

wat Hermann wel beter kan is t tekenen/schilderen van sfeerlandschappen

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Ambreville zei:

Hermann nooit op zo’n hoog voetstuk?

Dat is jouw mening.....ik vind Marini helemaal niet op voetstuk staan, zeker een prachttekenaar, maar dat hij commissions van superhelden maakt spreekt ook niet echt in zijn voordeel.....hij verdient gewoon goed geld op de amerikaanse manier, dat is prima, maar om er nu zo mee te dwepen....echt vernieuwend of heel bijzonder is het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Prachtig. Matisse, Dupuy en Berberian, Baudoin, dat waren namen die spontaan in me opkwamen, maar The Alderwood met z'n eigen stijl is al knap genoeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En mogen we de prijs weten? Alleszins stukken mooier dan een in 10 minuten gemaakte tekening voor 1000 € van Marini.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Voila, ik kan het aankondigen.

Deze is van mij:

BAUDOIN_DaliParBaudoin_6et7_30x42_950e-LD.jpg

Groot gelijk.  Ps ik zal hem niet stelen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki
51 minuten geleden, The Alderwood zei:

Euh. Het is een Baudoin, ik bedoel dat ik'm gekocht heb :lol:

Oeps!

Deel dit bericht

Link naar bericht

hang je zoiets op in de living? vanwege de donkerheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht

10 uren geleden, The Alderwood zei:

Euh. Het is een Baudoin, ik bedoel dat ik'm gekocht heb :lol:

Daar geloof ik niks van, deze heb je gemaakt op een los vel tijdens een lang oninteressant telefoongesprek :e002: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Lecram zei:

Daar geloof ik niks van, deze heb je gemaakt op een los vel tijdens een lang oninteressant telefoongesprek :e002: 

Was het maar!

deze maakte ik tijdens een lang telefoongesprek. 

IMG_0240.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, Chia zei:

hang je zoiets op in de living? vanwege de donkerheid.

Ja zeker. 

Voor mij zit de kleur ik de lijnvoering. Prachtig. Heel ritmisch. 

Baudoin gebruikte verschillende lijnen hier, van pen tot penseel, droog tot nat. Dus zijn technisch kunnen straalt er van af. 

Daarnaast gaat het om de drie belangrijkste dingen in het leven: literatuur (llorca) kunst (dali) en vrouwen. 

Een prachtige plaat, al zeg ik het zelf. 

Komt uit Dali van Baudoin. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Lefranc zei:

En mogen we de prijs weten? Alleszins stukken mooier dan een in 10 minuten gemaakte tekening voor 1000 € van Marini.

Smaken verschillen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kwam zojuist een Marini tegen voor de ‘weggeefprijs’ :e012: van EUR 450:

8CFDF649-8472-4AD6-8B30-5B9EDF436B64.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...