Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

1 uur terug, Waakwater zei:

Ik vernam daarnaast dat The Batman who Laughs onleesbaar is zonder voorkennis? Klopt dit naar jouw aanvoelen?

Die heb ik niet gelezen. Dus geen idee.

 

----------------------------------------------------------

 

 

The Black Mirror zou ik ook als één van de Batmantoppers van de 21ste eeuw toevoegen.

Vooral het gedeelte dat focust op Gordon en zijn zoon.

 

Batman-Black-Mirror-int.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Waakwater zei:

maar veel wijzer over Batmans trouwste dienaar ben ik niet geworden.

 

Zijn er ook geen versies waarin hij een verleden bij de Britse geheime dienst had?

En hij zou ook nog een achtergrond in het Engelse theater hebben.

 

En dan is er natuurlijk ook nog Neil Gaiman's Whatever Happened to the Caped Crusader en daaraan gebeurt er dit:

 

3377cda3c557a3a3031f965b4e44c1b1.jpg

Link naar reactie

"One bad day."

 

Het beklemmende van de Batman-schurken zit er vaak in dat het een uitvergroting is van psychische aandoeningen waar elke mens onder bepaalde omstandigheden vatbaar voor zou kunnen worden. Schizofrenie (Twoface), OCD (Riddler), kleptomanie (Catwoman) ...

Maar Joker speelt in op de grootste angst.

 

Daarom zat het voor velen met de Joker-verfilming van 2019 zo raak.

Striplezers wisten van The Killing Joke al dat een doodgewoon persoon zo kan eindigen als zijn buttons dermate gepusht worden.

In Joker kreeg het filmpubliek dat ook eindelijk voorgeschoteld in een comicverfilming. Een man die door sociale/maatschappelijke omstandigheden, tegenslag, zelfbeklag en wanhoop langzaamaan transformeert in...

 

Joker+5.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik heb enkel White Knight gelezen. Dit is een Batman in een alternatief universum (wil vooral zeggen: ik trek me niets aan vd continuïteit), maar wel een tof verhaal. De Joker is genezen en klaagt de misdaden v Batman aan. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Batman’s new look detailed by DC Comics:

 

Quote

In the upcoming Future State: Dark Detective arc, Batman will be wearing a new costume that's quite different from his usual cape and cowl.

 

Batman is getting a brand-new look. On Tuesday, DC Comics revealed some more details about their upcoming Future State arc and shared a close look at Batman's new design. The Dark Knight will be wearing a more tactical costume in his upcoming Future State: Dark Detective arc.

 

afbeelding.thumb.png.87d951dde111f435247c3c27c1106cf2.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eindelijk Batman: White Knight gelezen en de maker lijkt erg veel beïnvloed geweest te zijn door de Bruce Timm animated series van de jaren '90.

Figuren die in die serie gecreëerd zijn duiken er in op.

Bijvoorbeeld Roxy Rocket.

 

afbeelding.png.25f22c4348faa5ec7e0221ee34d12bcf.png

 

afbeelding.thumb.png.15d2027eeec4cbdbd326bd7bbeeb0f2e.png

 

Maar ook Babydoll die in de animated series een 'speciale' band had ontwikkeld met Killer Croc.

Ook in White Knight is die band er nog.

 

afbeelding.thumb.png.936c287f460ff1c796cbc62ec9a170d6.png

 

afbeelding.thumb.png.54782ee43dc6880acbd12d503750746b.png

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
21 uren geleden, cinco zei:

Weet iemand of Three Jokers de moeite is?

 

91WSMdnifFL.jpg

 

Ik vond hem erg tof! Verhaal was interessant met een aantal leuke wendingen. Ik geloof dat veel mensen het hier niet helemaal met mij over eens zijn, maar dit heeft wellicht ook te maken met het feit dat het boek vaak uitgesteld is en de hype hierdoor erg hoog lag.

 

Het boek leent veel elementen uit the killing joke, wat ik leuk vond, maar je kan wel je vraagtekens zetten bij het feit dat DC na al die jaren nog steeds Alan Moore-werk aan het herkauwen is. Maar goed, dat is meer een dingetje achter de schermen, het boek an sich wordt hier niet minder van.

 

Verder is wat mij betreft het boek alleen al de aankoop waard vanwege het tekenwerk van Jason Fabok.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Onlangs Dammend gelezen.

Raar, die verhalen.

Heel goede artwork, daar niet van, maar doordat er allerlei nevenpersonages in opduiken, leest het alsof je maar een hoofdstuk uit een roman krijgt, i.p.v. een volledig verhaal.

En Batman wordt gered doordat the Swamp Thing toevallig in de buurt is. Komt dat ST wel uit de Batman-verhalen?

En die Enchantress past toch ook niet echt in het Batman-universum.

Overigens komt hij zo veel personages tegen, dat het lijkt of Gotham City een klein dorp is, i.p.v. een miljoenenstad.

Link naar reactie

Ja, dat ze elkaar kennen is wel duidelijk in Damned.

Ik vraag me af: is hij echt in Batman ontstaan, of is het een figuur uit een andere serie dat ze een cross-over laten uitvoeren?

Ik vind hem helemaal niet het karakter hebben van een echte Batmanfiguur. Echte Batmanfiguren zijn gék.

De Enchantress en de swamp thing daarentegen niet. Dat zijn fantasy-figuren à la Superman.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Ja, dat ze elkaar kennen is wel duidelijk in Damned.

Ik vraag me af: is hij echt in Batman ontstaan, of is het een figuur uit een andere serie dat ze een cross-over laten uitvoeren?

Ik vind hem helemaal niet het karakter hebben van een echte Batmanfiguur. Echte Batmanfiguren zijn gék.

De Enchantress en de swamp thing daarentegen niet. Dat zijn fantasy-figuren à la Superman.

 

Ken je Swamp Thing niet?

Hij is door Len Wein gecreëerd in 1971 voor The House of Secrets.

 

afbeelding.thumb.png.138105c3ce217346c14d3fa7b3a655d7.png

 

Alan Moore heeft in de jaren '80 ook een memorabele run gedaan met het personage.

 

afbeelding.thumb.png.131dc126b3453b5c5b897265a66fbb9e.png

 

Recent is er nog een tv-serie geweest rond het personage.

 

550x766.jpg

 

Link naar reactie
Op 20/3/2021 om 13:26, Peter Motte zei:

Zoals ik dus dacht: het hoort niet thuis in Batman.

 

Als je voor die Nederlandstalige Batman-uitgaves van Dark Dragon gaat; misschien ligt White Knight je dan meer. Die reeks focust puur op het Batman-universum zonder de rest van de DC-catalogus erbij te halen.

 

afbeelding.thumb.png.aa004d7c95645820358a544df5e76a3f.png

 

afbeelding.thumb.png.3b527f1919367c94e3625003556132a9.png

Link naar reactie
  • 1 month later...

Net Three Jokers (Geoff Johns/Jason Fabok) gelezen.

Dat verhaal heeft een erg strak afgelijnde cast, geen verwijzingen naar of elementen van het wijdere DCU.

Enkel enige voorkennis van The Killing Joke, A Death In The Family en Under The Red Hood is nodig.

 

Ook opvallend aan het verhaal is dat de bladspiegel voornamelijk wafelijzerpatroon is, atypisch voor moderne comics, maar het geeft een visueel ritme aan het geheel.

 

(hier enkele voorbeelden ontdaan van hun tekstkaders en -ballonnen)

 

 

afbeelding.thumb.png.be934ed230afbc3b780112241e701076.png

afbeelding.thumb.png.6db71eba43b3b3383215f3ce16266728.png

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opmerkelijk: dat is na de publicatie van Harry Dickson: 'L'affaire du Pengouin.

Je zou denken: geen verband.

Maar... die penguin uit HD verplaatst zich via de riolen en ondergrondse kanalen, en zijn echte naam lijkt wat op die van The Penguin.

Maar ... die HD  verscheen in novermber 1937, dus zowat 4 jaar vroeger.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik ben wel benieuwd naar die film. Ik zie/lees Batman ook veel liever als een donker misdaad verhaal dan als superheld. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

1 vd scenaristen vd film heeft blijkbaar een comic geschreven met tekenaar Andrea Sorrentino, die vaak samenwerkt met Jeff Lemire. Ziet er wel tof uit. 
 

https://batman-news.com/2021/07/14/batman-the-imposter-black-label/

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 year later...

Is er de laatste tijd nog een interessante Batman Comic verschenen? Ik heb nog eens zin in een goed Batman verhaal.

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 16/11/2022 om 23:31, mojo zei:

Is er de laatste tijd nog een interessante Batman Comic verschenen? Ik heb nog eens zin in een goed Batman verhaal.

 

 

 

Batman: One Bad Day - The Riddler even gecheckt toen ik het in de top 10-lijst van Marinelli zag staan en dat ziet er echt wel goed uit.

 

afbeelding.thumb.png.ac62eea2a718cb0c79891781a0834396.png

 

afbeelding.thumb.png.ce07ec32c3b265c2a02baa183587bb91.png

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ondertussen Batman: One Bad Day - Riddler gelezen. Goeie comic, niet in continuïteit, maar geen topper. Het concept van die reeks is Killing Joke met andere villains. Je weet dus al op voorhand waar het verhaal naar toe gaat. 
 

Ik bleef wat op mijn honger zitten en heb iets gezocht om te herlezen waardoor ik bij de Snyder/Capullo run terecht kwam. Ik ben  in chronologische volgorde begonnen met Zero Year te herlezen en dat bevalt me wel. Ik bleek ook Endgame nog niet te hebben, dus die heb ik ondertussen besteld. 

Voor zover ik het heb begrepen hebben ze eigenlijk 3 tweeluiken gemaakt. 
 

Zero year: Secret City/Dark City

een Batman origin verhaal

 

Court of Owls/City of Owls

over een geheim genootschap dat Gotham bestuurt

 

Death of the family/Endgame

over de strijd met de Joker. Endgame zou ook de new 52 run op Batman afsluiten waarna er een doorstart is. 
 

De volgende weken ga ik dus die 6 trades lezen. Ik ben benieuwd of die run v Snyder/Capullo overeind blijft. 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
10 uren geleden, mojo zei:

Ik bleef wat op mijn honger zitten en heb iets gezocht om te herlezen waardoor ik bij de Snyder/Capullo run terecht kwam. Ik ben  in chronologische volgorde begonnen met Zero Year te herlezen en dat bevalt me wel. Ik bleek ook Endgame nog niet te hebben, dus die heb ik ondertussen besteld. 

Voor zover ik het heb begrepen hebben ze eigenlijk 3 tweeluiken gemaakt. 
 

Zero year: Secret City/Dark City

een Batman origin verhaal

 

Court of Owls/City of Owls

over een geheim genootschap dat Gotham bestuurt

 

Death of the family/Endgame

over de strijd met de Joker. Endgame zou ook de new 52 run op Batman afsluiten waarna er een doorstart is. 
 

De volgende weken ga ik dus die 6 trades lezen. Ik ben benieuwd of die run v Snyder/Capullo overeind blijft. 

 

 

In de Snyder/Capullo-run zijn er ook nog de TPBs Superheavy en Bloom waarin Gordon zelf een heruitgevonden Batman voor Gotham wordt en het moet opnemen tegen een nieuwe antagonist. De meningen over deze arc waren verdeeld, maar ik kon het wel smaken dat ze met de reeks even een afwijkend zijspoor opgingen.

 

afbeelding.png.213477c9d41c6eb4653a65d386f276c3.pngafbeelding.png.4b925ecc0e734c5a78d0c20274efa0c9.png

 

 

afbeelding.thumb.png.453bd9da55c82a77e048a715c672656f.png

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...