Ga naar inhoud

Nob (oa Mamette & Dad)


Recommended Posts

11 uren geleden, Koen Claeys zei:

Ben een fan van de strips van Nob : strips met een groot hart, vol van subtiele en veel minder subtiele humor.  Het begint er steeds meer op te lijken dat verdere publicatie van de Nederlandstalige uitgaves van 'Mamette' in alle stilte zijn stopgezet. 

Serieus? Had er helemaal niet (meer) bij stilgestaan dat er in het Frans nog twee delen verschenen zijn die nog op een vertaling wachten... Zal er idd niet meer van komen waarschijnlijk. Damn. Mijn dochter heeft alle 'Dad'-albums. Ik heb het werk eigenlijk van Nob via mijn dochter leren kennen. Mag ook eens omgekeerd zijn, hé...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik denk niet dat stopzetten echt aangekondigd is. Maar het label is wel opgedoekt, en de prijzen blijven hoog voor een dergelijke strip.

Ondertussen loopt alles in het Frans gewoon verder. Mamette heeft al haar eigen spin-off. Daar is ook al een tekenfilmserie van.

 

image.png.622b0c5fd639076e8ffa2104b232c121.png

 

image.png.f481d45b1fce929db6c116ee63fbc459.png

 

 

Van Dad is er overigens ook een serie in aantocht.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Ambreville zei:

Mamette is indertijd door Matsuoka te duur uitgegeven vind ik. Ze hadden dat gelijkaardig aan Dad moeten uitgeven, dan konden die elkaar versterken. La Cantoche wordt overigens nog altijd niet vertaald.

 

Eens.  Heb ik destijds ook aangegeven hier, samen met de gemiste kans om ook de jeugdjaren van Mamette gelijktijdig te lossen.  (weer een verdwenen topic trouwens)  Twaalf en een halve euro voor een HC is op zich niet veel natuurlijk, al blijven het "maar" one-page gags in de ogen van velen.  En dat is nu eenmaal niet het soort strip om (althans bij ons) in die vorm uit te geven, denk ik.

 

't Is verder geen geheim dat ik zijn tekenstijl ook ten zeerste kan waarderen. :) Vooral in 't geval van de Mamette-reeksen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
15 uren geleden, Veto zei:

Serieus? Had er helemaal niet (meer) bij stilgestaan dat er in het Frans nog twee delen verschenen zijn die nog op een vertaling wachten... Zal er idd niet meer van komen waarschijnlijk. Damn. Mijn dochter heeft alle 'Dad'-albums. Ik heb het werk eigenlijk van Nob via mijn dochter leren kennen. Mag ook eens omgekeerd zijn, hé...

Heb hetzelfde met 'Mooie Navels'.  Zou dit nooit zelf hebben gekocht maar doordat mijn dochters het in huis hebben gehaald en er zo enthousiast over waren... toch maar eens gelezen (na lang aandringen door mijn meisjes)... en zeer goed bevonden. 😉 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Koen Claeys said:

Heb hetzelfde met 'Mooie Navels'.  Zou dit nooit zelf hebben gekocht maar doordat mijn dochters het in huis hebben gehaald en er zo enthousiast over waren... toch maar eens gelezen (na lang aandringen door mijn meisjes)... en zeer goed bevonden. 😉 

 

Lou! al ooit eens bekeken? 

 

Gelijkaardig aan sfeer en stijl, maar ook vooral een humorstrip waar er toch evolutie in zit. Lou begint als karakter als scholier van een jaar of 10 en zal evolueren naar een volwassen vrouw, door de strips heen. 

 

image.png.b974e555cbebdee42f5cd650e03e3bfc.png

 

image.thumb.png.2c4969d1e98234974bf7a3e544c1381d.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Balen!  Alweer een slachtoffer.  Soms begin ik op voorhand al te vrezen wanneer bepaalde uitgeverijen iets oppikken.  Zo zie ik Silvester Strips het wel klaarspelen met HAAR (Elles) of Hart Op School, maar in de handen van Standaard Uitgeverij?  Ze waren al niet overal even vlot verkrijgbaar of gelijk verdeeld, de vertaling werd nergens op voorhand aangekondigd, het is ook nergens echt naar voor geschoven, ... totaal gebrek aan énige vorm van reclame.  En dat in digitale tijdperken?  En dan ook nog eens enkel als HC van 13 tot 15 euro?  Enfin.

 

Jammer van Dad dus.  Mijn nichtje was er zot van.  Zij begint nu ook al te vrezen voor Sisters ... ik heb haar gerustgesteld.  Volgens mij doet die 't momenteel nog goed genoeg.  Al weet je nooit.  Ze zijn daar nogal veeleisend wat de cijfers betreft, me dunkt.  Want bij (bv) Diedeldus lukt het blijkbaar wel om (bv) FRNK draaiende te houden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Misschien dat een andere uitgerij het verder oppikt?

 

Erg voor iedereen te jong om Frans te lezen. Ik vind dit echt schrijnend. Uitgemolken Vlaamse brol uit de jaren stillekes zijn de enige strips die je ziet liggen tenzij je speciaal naar meer zoekt. De vertalingen van Waalse en Franse strips zijn de enige nieuwe reeksen die SU heeft...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...