cartoonesk Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Hallo! Hebben jullie wel eens een brief gestuurd naar een stripblad, stripinformatieblad of andersoortig tijdschrift, die werd gepubliceerd? In mijn jeugd heeft er eens een brief van mij gestaan in Mickey Maandblad en in het Wordt Vervolgd Clubblad (met afbeelding van een gedeelte van een door mij getekende strip). In Eppo Wordt Vervolgd een brief waarin ik vertelde over mijn fanclubblad Franquin Flater Fanclubblad (met afbeelding van mijn zelfportret) (het was de periode van de fanclubs). Recenter had ik een (boze) ingezonden brief in Stripschrift. Ik wilde hem voor jullie scannen maar dat heb ik gelaten, omdat ik kritiek had op een artikel van Ger Apeldoorn en diens artikels, boeken en blog waardeer ik toch wel! groetjes van mij. (door omstandigheden zal ik even niet op het forum kunnen schrijven maar ik kan jullie wel lezen dus reageer gerust! ) Quote Link to comment
Koen Claeys Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Heb in mijn kindertijd, begin jaren '80 enkele keren lezersbrieven geschreven naar de tijdschriften 'Kuifje' en 'Robbedoes'. Mijn zakgeld ging toen voornamelijk op aan de wekelijkse Kuifje, Robbedoes en Eppo, en af en toe een Rode Ridder. Die lezersbrieven werden toen telkens gepubliceerd. Één lezersbrief aan Robbedoes heeft voor ruzie met mijn broer gezorgd omdat ik hem in die brief vergeleek met Biebel. Gelukkig waren er in onze school of vriendenkring geen (of zeer weinig) lezers van Robbedoes. cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 27, 2022 Author Share Posted September 27, 2022 Funny. Bedankt voor je reactie! Koen Claeys 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 27, 2022 Author Share Posted September 27, 2022 Nooit aan gedacht toen een brief naar Robbedoes of Weekblad Kuifje te sturen. Wel eens via de redactie van Robbedoes vroeger een brief naar Meneer Cauvin gestuurd, nadat ik hem op een stripfestival had gezien. Hij was zo vriendelijk te antwoorden. Koen Claeys 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Ik herinner me minstens één brief van mij die in R verscheen, en een verhaal van 1000 woorden in Plant 'n Knol. Maar ik denk niet dat ik er meer naar heb gestuurd. cartoonesk 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
hemweg Posted September 27, 2022 Share Posted September 27, 2022 Ooit een brief gestuurd naar de Pep en deze werd gepubliceerd. cartoonesk 1 Quote Link to comment
MarcusK Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 Had als kind alleen eens een kleine advertentie naar het "Fix & Foxi" magazine gestuurd. Ik wilde een fanzine maken maar er kwamen geen bestellingen binnen. Het noodloot van mijn leven. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Willem Posted September 29, 2022 Share Posted September 29, 2022 ooit een brief naar de Eppo gestuurd. Ging over trigie en ik stelde de vraag wanneer de oudere verhalen(volgens mij uit de Pep) als stripalbum zouden verschijnen en deze "brief"werd in de Eppo gezet en netjes voorzien van antwoord. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 29, 2022 Share Posted September 29, 2022 En hebben ze toen geantwoord: wacht op de vloed aan integrales rond het 1e kwart van de 21e eeuw? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Willem Posted September 30, 2022 Share Posted September 30, 2022 haha, nee ze zeiden dat het een goed idee was en dat ze er mee bezig waren. Ze zijn ook inderdaad verschenen in de Trigie reeks, volgens mij de later albums van Don Lawrence. Helaas geen beloning voor het geweldige idee gehad. Peter Motte 1 Quote Link to comment
fantasiooo Posted October 5, 2022 Share Posted October 5, 2022 Op 27/9/2022 om 10:42, Koen Claeys zei: Één lezersbrief aan Robbedoes heeft voor ruzie met mijn broer gezorgd omdat ik hem in die brief vergeleek met Biebel. Gelukkig waren er in onze school of vriendenkring geen (of zeer weinig) lezers van Robbedoes. Robbedoes 2476 cartoonesk 1 Quote Link to comment
Koen Claeys Posted October 5, 2022 Share Posted October 5, 2022 4 minuten geleden, fantasiooo zei: Robbedoes 2476 Schitterend, dat je dat hebt gevonden! Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 1 keertje in een comic van The Darkness en ook 1 keer in een comic van Hack/Slash. Air, Koen Claeys and cartoonesk 1 2 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
cartoonesk Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Bedankt voor de reacties! Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Op 28/9/2022 om 18:07, MarcusK zei: Had als kind alleen eens een kleine advertentie naar het "Fix & Foxi" magazine gestuurd. Ik wilde een fanzine maken maar er kwamen geen bestellingen binnen. Het noodloot van mijn leven. Troost je! Er reageerde maar 1 persoon op mijn brief in Eppo Wordt Vervolgd om lid te worden van mijn Franquin Flater Fanclubblad! Om voor 1 persoon zo'n blaadje voort te zetten was natuurlijk niet te doen. Bedankt voor je reactie. Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 Ik heb ooit eens een tijdschrift uitgegeven op ... vijf exemplaren. cartoonesk and MarcusK 2 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Air Posted April 24 Share Posted April 24 Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
Air Posted June 13 Share Posted June 13 Op 24/4/2024 om 10:56, Air zei: Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
Air Posted July 27 Share Posted July 27 Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
Air Posted August 23 Share Posted August 23 Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
fazerco Posted August 24 Share Posted August 24 18 uren geleden, Air zei: Kikker promo? Air 1 Quote Link to comment
Air Posted September 3 Share Posted September 3 Soms is het gewoon toevallig… Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
Recommended Posts