Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gezellen v/d schemering : tekeningen prachtig , verhaal erg boring.

Alleen 'Kinderen van de wind 'vond ik echt zeer goed van verhaal.(wat Bourgeon betreft )

Ehm nee: Gezellen van de Schemering: tekeningen best mooi, verhaal onvergetelijk mooi!

Als je het verhaal in Gezellen van de Schemering al niks vind zou ik maar niet beginnen aan De Zeven Levens van de Sperwer. Gezellen van de Schemering is een walk in the park vergeleken met Zeven Levens van de Sperwer.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De vier hoeken van de wereld : katapulteert zich vlotjes in mijn top 5 van 2013...

De gebeurtenissen spelen zich af ten tijde van WO1, maar met koloniale insteek.

Het leest echter niet als een klassieke oorlogsroman, maar als een mooi verhaal over groeien en je plaats vinden, maar ook verlies... en toch weer je plaats vinden... Zéér knap.   En voor alle fans van historische strips : een must  (net zoals Ambulance 13 :) )

Link naar reactie

Onder het motto 'beter laat dan nooit' ben ik deze week begonnen met de ontdekking van de wereld van 'Piet Pienter en Bert Bibber'.  Ik heb die reeks om de een of andere reden altijd links laten liggen.  Ook als kind nooit mee opgegroeid.  Blijkbaar in Antwerpen een bekend 'dagbladfenomeen' geweest jarenlang.  En ik moet zeggen dat de verhalen me echt wel bevallen.  Humor valt na al die jaren ook best mee.  Vooral de woordgrappen en woordspelingen van Pom zijn vaak heel goed gevonden.  Ook in heel kleine details in het decor vaak woordgrapjes te vinden.  Lekker ontspannend leesvoer.  En bij deze weeral een lacune in mijn stripleeservaring opgevuld. :e002:

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

De vier hoeken van de wereld : katapulteert zich vlotjes in mijn top 5 van 2013...

De gebeurtenissen spelen zich af ten tijde van WO1, maar met koloniale insteek.

Het leest echter niet als een klassieke oorlogsroman, maar als een mooi verhaal over groeien en je plaats vinden, maar ook verlies... en toch weer je plaats vinden... Zéér knap.   En voor alle fans van historische strips : een must  (net zoals Ambulance 13 :) )

 

 

Ah, ik had die zien aangekondigd staan, en dacht dat het iets voor mij zou zijn. Hij gaat op de verlanglijst.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik lees momenteel sanctuary een manga die zich afspeelt in het maffia en politieke milieu van Japan. Geweldige strip. Dikke vette aanrader. Prachtig getekend en zeer boeiend, meeslepend, spannend en interessant verteld.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik heb net de poort van de zielen van yoko tsuno gelezen. In en intriest. Amai, nu was die tsuno altijd al wel een beetje stroef en traag, maar deze spant toch de kroon. Hier zou toch een commissie voor moeten bestaan dat dit soort brol verbiedt.

Wel weer netjes getekend maar jongens wat is dit saai zeg.

Link naar reactie

Aquablue. Eerst de volledige reeks herlezen, en daarna deel 12 (nog steeds niet gelezen) en het nieuwe deel 13.

Toch heel even reageren. Ik heb van deze reeks alleen de eerste cyclus en denk erover om de andere delen ook aan te schaffen. Kan je het aanraden. Moet ik nog bepaalde delen vermijden?

 

Alvast bedankt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vermijden ? Nee.

Zijn alle delen even goed ? Nee.

Delen 10 & 11 zijn wat mij betreft heel wat minder goed. Maar dat komt omdat het meer fantasy is dan SF (jou kennende ;) lees jij misschien die net liever ). Maar ik vond het dus minder goeie fantasy, alhoewel ik de europese fantasy al een tiental jaar niet meer volg, dus ik kan niet echt vergelijken. Ik heb 10 & 11 ook pas vorig jaar gekocht, toen ik de volledige reeks in de Daedalus versie aankocht nav de heropstart. Na nr 9 was ik gestopt, indertijd.

 

Maar ik zou geen delen vermijden. Nu ja, Aquablue is al sinds 91 één van mijn favoriete europese reeksen, nostalgie speelt dus mee bij mij. :)

 

Als ik je me zou verplichten om te zeggen hoe goed de afzonderlijke cycli (cyclussen ?) zijn, dan zou ik zeggen :

 

Cyclus 1, albums 1-5 : zeer goed.

Cyclus 2, albums 6-7 : goed.

Cyclus 3, albums 8-9 : goed.

Cyclus 4, albums 10-11 : hmmm... bedenkelijk.

Cyclus 5, albums 12,13... : weer zeer goed !

 

Edit : nu, je vroeg het aan Roque ja, dus... ;)

Link naar reactie

Vermijden ? Nee.

Zijn alle delen even goed ? Nee.

Delen 10 & 11 zijn wat mij betreft heel wat minder goed. Maar dat komt omdat het meer fantasy is dan SF (jou kennende ;) lees jij misschien die net liever ). Maar ik vond het dus minder goeie fantasy, alhoewel ik de europese fantasy al een tiental jaar niet meer volg, dus ik kan niet echt vergelijken. Ik heb 10 & 11 ook pas vorig jaar gekocht, toen ik de volledige reeks in de Daedalus versie aankocht nav de heropstart. Na nr 9 was ik gestopt, indertijd.

 

Maar ik zou geen delen vermijden. Nu ja, Aquablue is al sinds 91 één van mijn favoriete europese reeksen, nostalgie speelt dus mee bij mij. :)

 

Als ik je me zou verplichten om te zeggen hoe goed de afzonderlijke cycli (cyclussen ?) zijn, dan zou ik zeggen :

 

Cyclus 1, albums 1-5 : zeer goed.

Cyclus 2, albums 6-7 : goed.

Cyclus 3, albums 8-9 : goed.

Cyclus 4, albums 10-11 : hmmm... bedenkelijk.

Cyclus 5, albums 12,13... : weer zeer goed !

 

Edit : nu, je vroeg het aan Roque ja, dus... ;)

Heel erg bedankt! :e005:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Toch heel even reageren. Ik heb van deze reeks alleen de eerste cyclus en denk erover om de andere delen ook aan te schaffen. Kan je het aanraden. Moet ik nog bepaalde delen vermijden?

 

Alvast bedankt.

 

Alhoewel het nog niet zó lang geleden is dat ik ze gelezen heb, kan ik niet meer uit het hoofd zeggen welke delen ik beter of minder vond. Ik weet alleen nog dat de reeks als geheel erg goed was. Als ik alles gelezen/herlezen heb, zal ik er op terugkomen.

 

Spock zal het wellicht goed hebben samengevat. Al kan ik me dus niet herinneren dat ik deel 10 & 11 slecht vond. Maar misschien dat het verschil in kwaliteit meer zal opvallen als je ze direct na elkaar leest.

Link naar reactie

Mij aan het doorworstelen door Rembrandt. Wat is dit een onevenwichtige strip zeg. Rembrandt is puur een vervelend, hatelijk mannetje. Nergens wordt er een tegengewicht geboden door pakweg eens een schilderij te tonen die je toch weer ff doet opkijken waarom die man bewonderd werd.

 

Deze van Typex thumb1_7eab97c0-a2ba-11e2-8a01-533224b7a ?

 

Of een van deze thumb1_6e9b2bc0-3713-012c-a4d5-005056943thumb1_58bd1b60-faf5-012c-a014-005056942thumb1_5cb190c0-c908-012e-acc7-005056943thumb1_21688e80-e02f-012b-65f1-005056942 ? :e010:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...