Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Natte aap

Wat en toeval. Ik las vanmorgen Brian Woods New York Five. Ik vind Wood vooral goed (perfect eigenlijk) in combinatie met Ryan Kelly.

 

new york five staat ook nog op het programma.

 

Maar ik moet even mijn enthousiasme over DMZ temperen. Het blijft goed, maar ik heb net de arc over parco gelezen en dat was toch net iets te veel politiek gezaag, te veel tekst en iets te weinig boeiend. Dat typische democratic dream, election rigging en political heroes dat je wel eens in Amerikaanse propaganda leest. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het wel weer in een stijgende curve zal gaan, als hij die politieke zever wat achter zich kan laten.

Link naar reactie

Heb zonet de eerste twee seizoenen van Empire USA gelezen.

 

De eerste cyclus vond ik best boeiend, en goed te volgen. En een goed verteld verhaal, waar je wel je gedachten moest bijhouden.

 

Seizoen twee heb ik echt moeten doorworstelen. En in tegenstelling tot het eerste seizoen, stoorden de verschillende tekenstijlen me enorm, en bij sommigen had ik echt het gevoel dat het tekenwerk gebeurd is tussen de soep en de patatten. Ik had soms moeite met gewoon de personages te herkennen. En ik denk dat je één album zou kunnen vullen met 'bedscènes'.

 

En ik blijf ergens op mijn honger zitten met het gegeven van die 'judasmunten'. Leek me een zeer interessant gegeven, maar is niet verder uitgewerkt in seizoen 2.

 

Blijkbaar zal er nog een seizoen 3 komen. Maar daar ga ik me niet aan laten vangen.

Link naar reactie

De Chninkel in kleur: Met wat angstzweet aan begonnen. Zal het boek nog een zelfde waw-indruk op me maken als jaaaren terug... Zijn die kleuren een meerwaarde... Na gisterennacht 30 blz gelezen te hebben, is het antwoord ja. Oef :)  

En dan heb je het extra schitterende BSM-dossier nog niet gelezen ? :e005:  :e012:

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Gisteren uit bieb meegebracht :

 

- Walking Dead deel 1 tot en met 4 (Silvester) --> na alle lof op de Reep moet ik er toch ooit eens mijn tanden inzetten...

 

- Arctica deel 1 tot en met 4 --> intrigerende covers, altijd gevonden maar nog nooit gelezen, ben wel benieuwd.  Ik houd wel van Golden Cup en Golden City, dus wie weet is ook deze reeks mijn ding.  Het tekenwerk deed me in ieder geval enorm denken aan deze reeksen.

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Vandaag nog één deel extra gelezen om helemaal zeker te zijn... : Walking Dead begint bijzonder intrigerend.  Het slashen van de zombies is de eerste tientallen pagina's best indrukwekkend.  Maar het begon me toch vrij snel te vervelen.  Niet dat ik een softie ben maar de scène in deel 5 waarin Michonne uit pure wraak iemand in de nek bijt, met een boormachine de schouderbladen te lijf gaat, met een tang vingernagel per vingernagel uittrekt, een arm afhakt om dan vervolgens met een soeplepel een oog uit te pietsen... Dat alles 'mooi' verdeeld over 10 pagina's.  Nee, da's toch een brug te ver voor mij.  Ik heb het een kans gegeven maar na het lezen van de vijf eerste delen is het voor mij duidelijk dat 'Walking Dead' aan mij voorbij zal gaan.  Ik ben niet van plan om nog andere delen te ontlenen.

 

Arctica : kon me wel bekoren.  Nog één deel te lezen maar tot nu toe vind ik het verhaal boeiend.  Vergezocht dat wel maar toch interessant genoeg verteld om bij het verhaal te blijven.  De tekeningen van Kovacevic ogen op vlak van personages hier en daar wat geforceerd en houterig maar zijn voertuigen en gebouwen zijn verbluffend.  Al zal daar wel heel wat photoshop bijzitten, vermoed ik.  Deze reeks zal ik me wel aanschaffen.  Na drie albums ben ik overtuigd.

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Vandaag nog één deel extra gelezen om helemaal zeker te zijn... : Walking Dead begint bijzonder intrigerend.  Het slashen van de zombies is de eerste tientallen pagina's best indrukwekkend.  Maar het begon me toch vrij snel te vervelen.  Niet dat ik een softie ben maar de scène in deel 5 waarin Michonne uit pure wraak iemand in de nek bijt, met een boormachine de schouderbladen te lijf gaat, met een tang vingernagel per vingernagel uittrekt, een arm afhakt om dan vervolgens met een soeplepel een oog uit te pietsen... Dat alles 'mooi' verdeeld over 10 pagina's.  Nee, da's toch een brug te ver voor mij.  Ik heb het een kans gegeven maar na het lezen van de vijf eerste delen is het voor mij duidelijk dat 'Walking Dead' aan mij voorbij zal gaan.  Ik ben niet van plan om nog andere delen te ontlenen.

 

Arctica : kon me wel bekoren.  Nog één deel te lezen maar tot nu toe vind ik het verhaal boeiend.  Vergezocht dat wel maar toch interessant genoeg verteld om bij het verhaal te blijven.  De tekeningen van Kovacevic ogen op vlak van personages hier en daar wat geforceerd en houterig maar zijn voertuigen en gebouwen zijn verbluffend.  Al zal daar wel heel wat photoshop bijzitten, vermoed ik.  Deze reeks zal ik me wel aanschaffen.  Na drie albums ben ik overtuigd.

 

 

 

Vers van de pers, kom die albums dan dus maar in den Bosch kopen!

 

 

Arctica-tekenaar Boyan Kovacevic signeert vrijdag 26 en zaterdag 27 juli!

In aanwezigheid van de Servische auteur Boyan Kovacevic zal zaterdag 27 juli zijn expositie in Galerie Silvester te Haarlem worden geopend. Op de expositie zijn originele pagina's van het vijfde deel van Arctica te bezichtigen. Boyan signeert zaterdag 27 juli in Haarlem van 11.00 tot 17.00 uur.

De expositie, met originele pagina's van deze tekenaar, is van 27 juli tot en met 11 september te bezichtigen. Galerie Silvester is onderdeel van Stripboekwinkel Silvester Haarlem (ook op zondag geopend).

Kleine Houtstraat 11a

2011 DD Haarlem

Tel : 023 531 10 75

Voorafgaande zal Boyan Kovacevic op vrijdag 26 juli eerst 's-Hertogenbosch bezoeken.

Boyan signeert daar van 16.00 tot 19.00 uur bij Stripboekwinkel Silvester 's-Hertogenbosch

Link naar reactie
Gast Natte aap

Elephantmen.

Schitterend concept. In de toekomst heeft een krankzinnige geleerde een genetische kruising kunnen maken tussen mensen en Afrikaanse grote dieren (olifant, nijlpaard, neushoorn, ...) en hij maakt van hen de ideale soldaten. Zeer origineel concept en een goed uitgewerkte wereld.

 

Knap getekend. Wisselende tekenaars, maar door telkens dezelfde tekenaars te gebruiken krijgt het wel een beetje een constante stijl.

 

Bolte tetten, en dat in een amerikaanse comic (yep, het is Image, daar mag dat) dus dat is altijd een pluspunt, allez, twee pluspunten eigenlijk.

 

Maar na een dertigtal afleveringen ben ik het een beetje beu. Het komt nooit echt los. Bijna elke aflevering opnieuw wordt heel het concept opnieuw uitgelegd. Of een vorige gebeurtenis opnieuw verteld. De personages (de elephantmen zelf) zijn best boeiend maar het blijft te veel in cirkeltjes draaien, er is te weinig een verhaal dat me van mijn sokken blaast. Maar misschien is dat omdat ik met dit weer ook geen sokken draag? Maar soms gebeurt er dan ook weer ineens superveel waar de gebeurtenissen als mieren op een friet over elkaar buitelen zonder richting. Dan komt het virus weer opsteken en denk je, ok, een arc over het virus, maar buiten een paar dode mensen en een hoofdfiguur die wonderbaarlijk resistent is, gebeurt er verder helemaal niks mee. Kortom, het scenario is slap en blijft in de modder steken. Het mist richting, doel en suspense.

 

Ik ga nog tien afleveringen lezen, als het dan niet wat vaart krijgt en die irritante herhalingen niet achterwege laat, stop ik er mee en klasseer het onder "gemiste kans". 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het wordt dus onder de gemiste kans geklasseerd. Het leest best wel vlot, maar er is te weinig boeiend verhaal uitgewerkt om verder te lezen. Het springt wat van de hak op de tak, het herhaalt maar en herhaalt maar, een hoop dwaze zijverhaaltjes die nergens op slaan, er zit veel vaart in de reeks, maar dan eerder als een botsballeke in een cocktailshaker ipv een geleid projectiel op weg naar een chirurgisch bombardement van het tuinhuis waar Bin Laden met Kennedy en Elvis zitten te pietjesbakken. En Elvis heeft net drie apen gegooid. Maakt dat mee.

 

Elephantmen, geen aanrder vindt de aap.

Link naar reactie

 

een hoop dwaze zijverhaaltjes die nergens op slaan

 

 

maar enfin....ik vond het net waanzinnig knap dat er zoveel nevenplots kunnen bestaan die aansluiten bij dit thema. Het kan gaan over apartheid, over gelweld tov vrouwen, maar ook over evidentere zaken zoals uitstervende diersoorten. IK vind elephantmen een enorme aanrader. het laatste deel vond ik wel het minste, maar nog steeds erg goed.

 

Ik moet wel toegeven dat ik het eerste deel twee keer moest lezen, maar daarna was mijn leestrein vertrokken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

misschien is dat wel de kern van mijn probleem met emephantmen een karrevracht aan nevenplots zonder hoofdplot. En dan zit je ineens een verhaal te lezen over zo'n mismaakt schepsel waarvan je denkt, wat doet dit er nu weer bij? Maar het staat er dan toch weer bij. Maar goed, ik heb het een veertigtal issues de kans gegeven. In het begin vond ik het wel leuk en interessant, maar op den duur had ik echt het gevoel dat het stuurloos alle richtingen uit ging. Zonder duidelijk verhaal.

Link naar reactie

misschien is dat wel de kern van mijn probleem met emephantmen een karrevracht aan nevenplots zonder hoofdplot. En dan zit je ineens een verhaal te lezen over zo'n mismaakt schepsel waarvan je denkt, wat doet dit er nu weer bij? Maar het staat er dan toch weer bij. Maar goed, ik heb het een veertigtal issues de kans gegeven. In het begin vond ik het wel leuk en interessant, maar op den duur had ik echt het gevoel dat het stuurloos alle richtingen uit ging. Zonder duidelijk verhaal.

 

Ik doe mee bij Natte aap.. vond er ook niks aan.

Link naar reactie

misschien is dat wel de kern van mijn probleem met emephantmen een karrevracht aan nevenplots zonder hoofdplot. En dan zit je ineens een verhaal te lezen over zo'n mismaakt schepsel waarvan je denkt, wat doet dit er nu weer bij? Maar het staat er dan toch weer bij. Maar goed, ik heb het een veertigtal issues de kans gegeven. In het begin vond ik het wel leuk en interessant, maar op den duur had ik echt het gevoel dat het stuurloos alle richtingen uit ging. Zonder duidelijk verhaal.

 

kijk: ieder zijn goesting he? Maar elephantmen heeft zeker een hoofdplot : heel de romance tussen horn en savannah is eigenlijk al een verhaal op zich. Voor de niet lezers/kenners: elephantmen gaat eigenlijk over mappo: een technologisch bedrijf dat het ethisch niet zo nauw neemt. In een hypothetische oorlog heeft mappo supersoldaten geschapen door met dieren (krokodillen, olifanten, nijlpaarden, ....) te prutsen. De oorlog werd gewonnen, niet in het minst door de elephantmen. Na de oorlog zijn er nog duizenden levende supersoldaten over. Deze worden in de maatschappij gerehabiliteerd, maar nooit echt aanvaard. De wens van mappo en van de voortdurend bewerkte algemene opinie is is om deze elephantmen onder de knoet te houden en ze stilletjes te laten uitsterven. Maar de elephantmen willen rechten, aanvaarding. Zo heeft een neushoorn zich tot burgemeester kunnen opwerken. Maar wanneer deze verliefd wordt op een mens, stuit ook dat op heel veel protest.

 

Dat is mijns inziens toch iets heel anders dan verhaalloos.

 

Het is wel waar dat de schrijvers er veel aan vastknopen. Zo zijn uitstapjes naar de oorlog, naar de oprichting van Mappo, zelfs naar de verheerlijking van Egyptenaren naar bepaalde dieren schering en inslag. Het gaat soms ver, maar er wordt steeds teruggekoppeld. Soms wordt hetzelfde gewoon verteld vanuit een ander standpunt met een andere waarheid. Ik vond dat erg gedurfd en geslaagd. Het verhaal is dus erg breed, maar gaat ook diep in karakterontwikkeling.

 

Ik las het tussen de regels niet alleen als een aanklacht tegen rassenhaat, jodenhaat, maar ook zoveel meer. Ik vind heel elephantmen trouwens erg suggestief. Misschien ligt het aan mij hoor, want het staat soms alleen tussen de lijnen. Maar ik ben dol op de sf setting, de uitdieping van de personages,de dialogen en de verborgen humor, die ook erg aanwezig is, misschien niet altijd even dik erop, maar toch. Een van de beste duidelijke voorbeelden vind ik in issue 3 terug:

 

(een elephantman - een krokodill - wordt geïnterviewd, maar eigenlijk wil de presentator hem van te voren opvoeren als een freak, zonder schijn van kans op weerwoord).

 

omroeper: "ok, guys & gals...i've never had an elephantmen on the show before, but hell, as I kept telling my ex-wife, there's a first thing for everything. And Oh my god: is this guy BIG!"

waarop de sidekick vd omroeper repliceert: "now, that's something I know you never heard from your wife!"

 

en even later tegen de kroko: "Elijah, you are so cold blooded!

Kijk, dat vind ik niet alleen great storytelling, ik vind dat ook nog eens zeer grappig.

 

En dat is eigenlijk gewoon een fragmentje: elephantmen staat vol van dit soort dingen, alleen niet steeds even duidelijk.

 

Ik ben echt weg van elephantmen, voor mij is dit essentieel.

Link naar reactie

Ik ben EINDELIJK door mijn voorraad 'te lezen' geraakt, na vele, vele jaren... :)

 

En ga nu proberen alle Rode Ridders in chronologische volgorde te lezen. Ik zit al aan nummer 5.

 

Het valt me op hoe slecht de drukkwaliteit soms is... Er zijn er wel nog een paar op van dat bruin papier, maar toch, woorden zijn soms amper te lezen.

Link naar reactie

Na een tijdje geleden 'Een mooie reis' te hebben gelezen, zocht ik meer van Zidrou. Gisteren las ik dus 'Het vel van de beer', en vandaag 'Lydie'. Vooral met die laatste maakte hij indruk. En voor elke strip weet hij blijkbaar de perfecte tekenaar te strikken. (Of voor elke tekenaar weet hij het perfecte verhaal af te leveren, dat kan ook.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...