Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

heb wat Waren Ellis achter de kiezen.

Nextwave. Leuk. Knappe fantasie. Ik ben niet zo'n fan van dit soort humor, laat ons de draak steken met superhelden. Maar Ellis weet er toch ook telkens een vrij redelijk verhaal in te leggen dat je kan blijven volgen en de karakteruitwerking is (as usual) weer zeer goed. Soms vond ik de humor nogal flauw (de zelfmoordscènes), maar hij blijft toch weer geweldig op dreef met zijn koala's en zijn broccoli people. 

 

Desolation Jones. Schitterend. Althans de eerste run met Williams. In promethea vond ik de tekeningen van Williams soms wat te bombastisch en verloor ik het verhaal hierdoor. Maar hier heeft het artwork van Williams echt wel een absolute meerwaarde. De tweede run werd getekend door zezelj (ofoeschrijvdeda?). Op een bepaald niveau vind ik die mens zijn tekeningen schitterend. Veel zwart, veel expressie, veel karakter. Anderzijds heb ik in zijn artwork soms ook moeite om het verhaal gemakkelijk te kunnen volgen. Soms moet ik zes keer kijken en dan weet ik nog altijd niet welk personage het is of wat de actie zou moeten voorstellen. Ik had dat ook een beetje in zijn run van Iron Fist.

 

Black Gas. Overgeslagen :D Iets te veel horror voor de aap.

 

Global Frequency. Voor mij persoonlijk is dit de Warren Ellis die ik het liefst lees. Desolation jones, ministry of space, Global Frequency, gewoon recht toe recht aan verhalen met goede karakters en goede verhalen. Aanrader.

 

Supergod, The authority en Planetary staan nog te wachten op de eerste lezing. Laat ons bidden.

 

 

En Scars ?

 

Supergod, daar raakte ik niet door. Voor de rest : Ellis rules. Ook in Black Gas. ;)

Link naar reactie

ik heb een heleboel Ellis gedownload, dus ik vermoed dat Scars er ook wel tussen zal zitten.  Staat allemaal nog op het lijstje. En inderdaad, Ellis in vorm rules.

Black Gas zou best goed kunnen zijn, daar heb ik in de verste verte geen mening over, maar horror is helaas niks voor mij. Of allez, de meeste horror. Hoe goed gemaakt ook, ik haak af.

Heel triviaal, dat besef ik. Want bvb dragon head is op het randje van horror, alien zou je SF horror kunnen noemen, the beast from 20.000 fathoms is technisch gezien ook horror, en dat lust ik dan weer wel. Mja, such is life ;)

Link naar reactie
  • 1 month later...

Halverwege MW (eerste boek-geheimen) van Osamu Tezuka

Geheimzinnig, gedurfd en vooral goed.  Heel modern dat er in de jaren 70 in Japan de hoofdpersonen een homoseksuele relatie hebben. Weet nog dat er kort geleden in Amerika een relletje ontstond nadat een superheld homoseksueel of lesbisch bleek te zijn. 

 

Ik ben nu ook MW aan het lezen. Zeer goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dat relletje, zoals jij het noemt ;), was niet omdat het personage homosexueel was, maar wel omdat hij het vroeger niet was en nu plots wel (N52 enzovoorts). Men vond het een token gay character, terwijl er genoeg andere homosexuele personages voor handen waren, al sinds de jaren 80.

Misschien hadden die fanboys gelijk, en was het een excuus gay personage, maar ah... fanboys. Relletje is een groot woord ;)

Link naar reactie

Guus Slim: de scooterchinees

Mono Jim (Maltaite)

De hemel in de hel (Will)

Hawkeye 2: Little Hits (Aja)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Blacksad 5: amarillo - blijft steengoed imho

 

Sandman mystery theatre 1: tarantula - een herontdekking. Ik ga de rest ook eens kopen v deze crime noir. Geen idee waarom ik dit niet sneller heb gedaan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Chew volume 1. Echt een heel plezant idee - het droogleggingverhaal maar dan met kippenvlees, de cibopaths -, tof getekend en een verhaal dat interessante vormen aanneemt. Ik ga eens moeten  kijken in welke vorm ik dat eens verder wil lezen.

Lazarus volume 1. Mja. Niet echt mijn ding, op de een of andere manier.

Link naar reactie

Aquablue aan het herlezen. Net deel 9 uit. De eerste cyclus is het meest 'charmant', maar de dubbel "witte ster" is op zich niet slecht (sluit wel niet echt aan bij vorige delen) - laatste 2 vond ik wat minder...

 

Soms vind ik het een wat slap afkooksel van iets anders - weet niet onmiddellijk wat... Lijkt een beetje van overal te komen...

 

De "cameo's" vind ik dan wel weer leuk!

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

East of West volume 1: de klassieke setting van de  vier ruiters van de apocalyps, maar dan in een heel geslaagd sci-fi western-sausje. Dit beviel me wel.

Fatale volume 1: warrig verteld, niet mis, maar het kon me niet echt boeien.

Morning Glories volume 1: Kan de tekenaar alstublieft zijn blad in dezelfde richting houden voor twee opeenvolgende kaders? Ik word zeeziek... :s

Link naar reactie

Revival volume 1: In een dorpje komen plotsklaps een paar doden weer tot leven, geen idee waarom. Op het einde van dit volume heeft nog altijd niemand een idee waarom, maar er zijn al wat interessante neveneffecten van dat tot leven komen naar voor gekomen. De strip zou me waarschijnlijk meer bevallen hebben als ik niet zo'n moeite zou hebben het hoofdpersonage en haar zus uit elkaar te houden als ze alleen op stap zijn. (Ik heb dat probleem wel meer met deze variant van de Amerikaanse tekenstijl.)

Link naar reactie

Nee, eerder dat ik 't niet nodig vond om dingen anders te formuleren omdat ik wist dat jij er wel weer commentaar op zou hebben. De goede verstaander weet wel wat ik bedoel, 't is de turboreactiedraad voor iets.

 

Bestaat er dan ook zo iets als een Belgische of Franse tekenstijl? Claire Bretecher is Frans, maar Tardi en Trondheim ook. De goede verstaander verstaat alleen dat je geen manier vindt om de tekenstijl van Revival beknopt te omschrijven.  :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Bezig in Django unchained. Ik heb de film nog altijd niet gezien, maar er zitten al enkele hilarische scenes in de comic

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik geniet volop van Elephantmen...Zeven dikke boeken...

Ik kende de reeks natuurlijk al maar ik heb ze nooit gekocht wegens rommelig en onoverzichtelijk.

De boeken zien er niet uit...Constant nieuwe tekenaars...Stijlbreuk tot en met...VEEL te dik papier,

de boeken wegen als lood.

MAAR eens je begint te lezen ben je verkocht....ZEER de moeite!

Origineel, spitsvondig..Dit is een ontdekking voor mij.

Link naar reactie

Ik geniet volop van Elephantmen...Zeven dikke boeken...

Ik kende de reeks natuurlijk al maar ik heb ze nooit gekocht wegens rommelig en onoverzichtelijk.

De boeken zien er niet uit...Constant nieuwe tekenaars...Stijlbreuk tot en met...VEEL te dik papier,

de boeken wegen als lood.

MAAR eens je begint te lezen ben je verkocht....ZEER de moeite!

Origineel, spitsvondig..Dit is een ontdekking voor mij.

 

elephantment staat al tijden in mijn must have 15 qua comics. ik vind het ook geweldig, zeker omdat het over alles kan gaan he? van uitgestorven diersoorten tot etnische zuivering tot burgeroorlog. en dat allemaal met metaforen. ik ben ook grote fan.

 

hier nog steeds vinland saga, deel 5 nu (deel 3 van de bundelingen)

Link naar reactie

Sam Bracken, deel 1-3

 

wow, nog eens een rechtoe rechtaan verhaal, met een 'echt' einde na de eerste cyclus. Dat we dat nog mogen meemaken :)

Eens, fijn reeksje van Jarbinet. Alleen jammer dat er (hier?) 7 jaar tussen deel 2 en 3 zat. Maar dat kan een newbie niet tegenhouden ;)

Link naar reactie

Eens, fijn reeksje van Jarbinet. Alleen jammer dat er (hier?) 7 jaar tussen deel 2 en 3 zat. Maar dat kan een newbie niet tegenhouden ;)

 

Onlangs heb ik deel 3 gekocht in de Striep. Toen ik thuiskwam merkte ik dat ik zelfs deel 2 nog miste... hup terug naar de Striep... :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...