Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ken Je ode aan Kirihoto al? En als je ook Engels leest Reempie dan is er nog een wereld te ontdekken. In het Nederlands kan ik je het werk van Taniguchi nog wel aanbevelen.

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1351

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1417

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2268

ja, ik ken alle vier de cyclussen. Vandaar mijn vraag. Dank je, ik ga het uitchecken. Engels lees ik wel, al probeer ik de aanschaf zoveel mogelijk te beperken, vanwege de ruimte :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

BLAST van Manu Larcenet.

Ik was er nog niet aan begonnen omdat ik 'De Dagelijkse Worsteling' zo'n slechte strip vond.

Ik raakte daar niet door, ik vond het saai.

Na twee delen BLAST gelezen te hebben moet ik zeggen dat ik deze reeks een meesterwerk vind.

Ik ben zeer onder de indruk. Het beste wat ik dit jaar al gelezen heb.

Maar ik heb nog twee delen te gaan (lucky me! )

Ik vind dit ook uitermate mooi getekend.

Misschien  'De Dagelijkse Worsteling' toch nog een tweede kans geven...

Link naar reactie
Dit regenweer is goed om leesachterstand in te halen. Eigenlijk is de stapel slechts een beetje verminderd. Nu besef ik pas hoeveel ik nog te lezen heb.

 

Ventilatoren 

Seth

In de beste Seth traditie. Sterk modern verhaal in een ouderwetse tekenstijl.

 

Een vrijmoedige zomer 1&2

Denis Lapière

Bezorgt een zomers gevoel tijdens het lezen, wat nu een voordeel is.

 

De feestwinkel 

Pascal Rabaté

Hij blijft maar sterke verhalen maken, die Rabaté.

 

Adiós muchachos

Matz

Een van de beste albums van de Casterman Noir reeks.

 

Het vel van de beer

Zidrou

Het bevreemdende verhaal is niet slecht, maar de tekenstijl vind ik niet mooi.

 

Freaks of the Heartland

Steve Niles

Donker verhaal en donkere tekenstijl vormen samen boeiend geheel.

 

Dotter of her Father's Eyes 

Mary M. Talbot

Eenvoudig maar mooi.

 

Temperance

Cathy Malkasian

De simpele tekenstijl past goed bij dit bevreemdende verhaal.

 

Bob Dylan illustrated 

Theo Van den Boogaard

Voor een Dylan fan als ik, met uitzondering van hetgeen hij sinds 1980 gemaakt heeft, is dit verplichte kost.

 

Helden van de tour 

Jan Cleijne

Voegt eigenlijk niks toe aan de historiek. Ik mag dan wel een wielerfan zijn en dit niet slecht vinden, maar voor anderen is dit misschien alleen goed om iets bij te leren.

 

The score

Darwyn Cooke

Pulp Fiction stijl, film noir sfeer.

 

White cube 

Brecht Vandenbroucke

Onnozele grappen en drukke tekenstijl.

 

Dansen op de vulkaan 

Floor De Goede

Leuk zonder meer.

 

Trenches 

Scott Mills

Het oorlogswedervaren in de loopgraven. Helemaal in de stijl van de herdenkingsmomenten aan de Eerste Wereldoorlog.

 

Wat wij moeten weten 

Willy Linthout

Goede weergave van de niet altijd zo eenvoudige toestanden van een familie in een landelijk dorp.

 

Wielergek! 

Jean-Luc Garréra

Lichte kost. Voor de fans van dergelijke strips.

 

De liefhebbers 

Brecht Evens

Alweer een sterk verhaal van Brecht Evens. In de stijl van voorganger Ergens Waar Je Niet Wil Zijn.

 

Geestenburg 

Doug TenNapel

Absurde humor met veel vaart.

 

Het dagboek ; Na de regen 

André Juillard

In de bekende André Juliard stijl, namelijk stylistische tekeningen en een voortkabbelend verhaal.

 

Moeder, kom thuis 

Paul Hornschemeier

Voor de fans van van Daniel Clowes en Chris Ware.

 

Verder nog een resem Suske en Wiske albums gelezen van de vorige paar jaren. De auteurs gaan verder op hun elan en het niveau is vrij goed. Het album Krimsonia vond ik zelfs boeiend.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Underwater Welder

Jeff Lemire

 

Wie het prachtige Essex County gelezen heeft, weet aan welk niveau hij zich mag aan verwachten. Voor de gemakkelijkheid vergeten we het enigszins tegenvallende Sweet Tooth.

En misschien is niet iedereen wild van zijn tekenstijl, maar dat wordt goedgemaakt door het sterke verhaal, dat niet alleen ontroerend is, maar ook een bijzonder sterk einde kent, wat in menige andere graphic novel wel eens durft tegenvallen.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Underwater Welder

Jeff Lemire

 

Wie het prachtige Essex County gelezen heeft, weet aan welk niveau hij zich mag aan verwachten. Voor de gemakkelijkheid vergeten we het enigszins tegenvallende Sweet Tooth.

En misschien is niet iedereen wild van zijn tekenstijl, maar dat wordt goedgemaakt door het sterke verhaal, dat niet alleen ontroerend is, maar ook een bijzonder sterk einde kent, wat in menige andere graphic novel wel eens durft tegenvallen.

 

bwa, bwa...in vergelijking met die is het minder, ja. aan de andere kant: 98% van de strips zijn minde. Ik vond Sweet Tooth erg sterk beginnen en eindigen, maar 't was een lange rit in het midden. 't Is een andere vak he, zo een lange run zoals sweet tooth

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

een deel van de collectie moet in dozen omdat dochterlief ook wat plaats nodig heeft om te slapen

 

ideaal om eens reeksen te herlezen

kogaratsu : de scenes uit de eerste delen staan na zoveel jaar nog op mijn netvlies gebrand, misschien was dit niet ideaal om in robbedoes te plaatsen, ik was als klein manneke danig onder de indruk van de sepuku scenes, nu ook nog trouwens

 

charly leuke thrillerreeks met bovennatuurlijke elementen en een ouder wordend hoofdpersonage, wel opvallend dat er een open einde is na het laatste deel (toevallig deel 13?) was dit zo bedoeld of wilden ze verder gaan met de reeks en is toen de stekker uitgetrokken?

 

nu ligt soda klaar als voorbereiding op deel 13 dat net is begonnen in spirou!

Link naar reactie

Gisterenavond gelezen :

Notre-Dame 1 en 2 : deel 1 vond ik al enorm geslaagd en ook van het tweede deel heb ik enorm genoten.  Wat kan die Bastide tekenen ! Dat hij de interpretatie van Disney heel goed kende valt wel erg op in bepaalde scènes en bepaalde bewegingen van Quasimodo maar dat is detailkritiek.

Kathy's Kat 2 : reeksje van mijn dochter maar toch paar keer kunnen glimlachen.  Snelle hap, even snel weer vergeten.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Heroveringen 1 was me enorm bevallen.  Vooral tekentechnisch dan.  Het verhaal vond ik wel wat rammelen.  Jammergenoeg gaat dat rommelen in het tweede album verder maar het tekenwerk maakt veel goed, vind ik.  Vooral de gevechtsscènes zijn bepaald indrukwekkend te noemen.  Ook vaak heel originele découpages, vond ik.  Het 'functionele' vrouwelijk naakt nam ik er ook met plezier bij.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...