Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Bezig in De Dorpsgek van Schoonvergeten. Ik weet niet waarom die in de lijstjes van Beste Strip stond. De dialogen zijn vaak om te huilen, zo slecht of oubollig.

 

Oei... Is ondertussen ook al meer dan 15 jaar geleden dat ik het gelezen heb...

Goh, ik snap ergens wel dat die indertijd potten gebroken zal hebben, maar de dialoog is echt op kleuterniveau. Alles uitleggen wat er gebeurt en wat de personages denken of doen, bang dat je de arty-fartytekeningen niet snapt of zo?

Is Stuvio hier op de valreep van 2014 een misstand op het spoor? Moeten alle lijstjes over? ;)

Of moeten we voor 2015 afspreken dat bij elke bijdrage aan een lijstje je je geboortedatum zet of een verklaring bijvoegt dat je alles op je lijst recent ge(her)lezen hebt.

Link naar reactie

Al 4,5 jaar in bezit maar rond de kerstdagen dan eindelijk aan de dikke one volume edition van Bone van Jeff Smith begonnen...

 

Na het eerste boek gelezen te hebben wil ik alleen maar meer weten van deze echte, 'menselijke' karakters. Ik heb het idee dat ik heel veel plezier zal beleven met de heren Bone!

Link naar reactie

Ik ga als laatste wapenfeit van 2015 de derde uitgave (en de derde keer dat ik dat dus koop) van Casanova vol. 1 lezen. 

Eerst Image in een mooie HC. 

Dan Icon (Marvel) in een lelijke SC, maar met een extra verhaaltje. 

En nu weer Image, in een nog mooiere HC met alle extra's van de vorige twee erbij.

Haja, want Marvel, dat zijn boekhouders, en dat verkocht niet genoeg... (cfr ook DC en Vertigo).

 

Thank God for Image ! 

 

Image rules :)

Link naar reactie

nope, ik vond er ook niks aan. 

 

Ik ga als laatste wapenfeit van 2015 de derde uitgave (en de derde keer dat ik dat dus koop) van Casanova vol. 1 lezen. 

Eerst Image in een mooie HC. 

Dan Icon (Marvel) in een lelijke SC, maar met een extra verhaaltje. 

En nu weer Image, in een nog mooiere HC met alle extra's van de vorige twee erbij.

Haja, want Marvel, dat zijn boekhouders, en dat verkocht niet genoeg... (cfr ook DC en Vertigo).

 

Thank God for Image ! 

 

Image rules :)

 

 

Je laatste wapenfeit van 2015?  Die moet nog komen denk ik.

Link naar reactie

Vandaag wilde ik eens voor mij nog onbekende Europese strips lenen van de bibliotheek. Heb Blacksad deel 2: Arctic-Nation en deel 3: Rode Zielen van Diaz Canales en Guernido (deel 1 was er niet. Bestaat Blacksad uit one-shots of is het een vervolgstrip?).

 

Ook heb ik de eerste drie delen van Het boek der Onsterfelijken van Fred Juret en Anne Ploy.

 

Ben benieuwd!

Link naar reactie

Vandaag wilde ik eens voor mij nog onbekende Europese strips lenen van de bibliotheek. Heb Blacksad deel 2: Arctic-Nation en deel 3: Rode Zielen van Diaz Canales en Guernido (deel 1 was er niet. Bestaat Blacksad uit one-shots of is het een vervolgstrip?).

 

Je kan die apart lezen en het zijn bovendien de twee beste albums uit de reeks.

Link naar reactie

Al enkele spelfouten tegengekomen en wat typisch Hollandse uitdrukkingen.  Vind ik toch storend.  Heb met potlood toch iets verbeterd in het boekje.  Op een bepaald moment zegt Alan dat schaamluizen in het Engels "public lice" heten, waarschijnlijk de spellingchecker die pubic in public veranderde...

 

Ik heb ooit eens de tekst die op het einde van Ronin is weggevallen (ge moet ge maar eens googlen) er met potlood in gezet. Maar dat gomde nadien niet meer weg.

Na een tijdje kon ik daar niet meer tegen ;) en heb ik een nieuwe versie van Ronin gaan halen. Ah ja, kon ik 'm nog eens lezen, dan. 

Link naar reactie

De drie laatste Robbedoezen van Vehlman-Yoann herlezen. De stijl van Yoann kan ik wel pruimen. Qua opbouw lopen de albums wel verdacht gelijk. Enkele pagina's voor het einde valt de actie plots stil, volgt er wat vergoelijkende uitleg en steevast is het laatste prentje een teaser naar het volgende album. Positief is dat de volwassen verwijzingen stukken beter zijn dan wat bv Yann forceert in zijn Robbedoezen. Grootste opsteker is dat de kwaliteit per deel omhoog ging. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Al enkele spelfouten tegengekomen en wat typisch Hollandse uitdrukkingen.  Vind ik toch storend.  Heb met potlood toch iets verbeterd in het boekje.  Op een bepaald moment zegt Alan dat schaamluizen in het Engels "public lice" heten, waarschijnlijk de spellingchecker die pubic in public veranderde...

 

Prachtig drieluik, met een al even prachtige epiloog die vorig jaar verscheen. Emmanuel Guibert is één van mijn favoriete auteurs. De Fotograaf is ook prachtig en het blijft  jammer dat Zwarte Olijven onafgewerkt gebleven is. 

Link naar reactie

Ik ga hem ook bestellen diene casanova

Goed ?

 

Ik vind dat goed, ja. 

Het is een SF/spionage strip, geen spoof, maar wel heel erg over de top, waar ook niet altijd een touw aan vast is te knopen. Maar eens je je daar bij neerlegt, dan is dat zeer goed. Ook wel een beetje een verwijzing naar Marvel, met de verschillende universa en de vele letterwoord-organisaties. 

Maar zonder superheroes, gelukkig ! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...