Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

edit: Nada zomermodus hier, sneeuwverhaal gelezen...

 

Camping Paraiso van Rouffa/Legendre gelezen, en ik ga die vanavond direct herlezen. Ik was er nogal ondersteboven van maar twijfel nog toch tussen effectief waw en pretentieus. Je weet wel, David Lynch balanceert soms ook op die grens.   

 

Sfeer is dezelfde: horrorverhaal met zwaar menselijke touch en dit allemaal in een verlaten camping in het Noorden van Canada. Tekeningen zijn van de Vlaamse Cosey, Marcel Rouffa.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ben momenteel bezig de volledige reeks van Thorgal opnieuw te lezen. Zit momenteel aan nr 18 of 19 denk ik. Er zitten daar echt pareltjes tussen. Een van de platen die telkens een enorme indruk op me maakt, en waar ik een kwartier naar kan staren, is vandaag ook toevallig één van de 4 platen die Van Hamme heeft gekozen om mee te nemen naar een onbewoond eiland:

 

Thorgal-5-PL.jpg

 

ik word er telkens weer 'week' van

Link naar reactie

Aama 1 herlezen. Laat dat vervolg maar komen. Momenteel de blog aan het lezen die Peeters over het project bijhield. Een schat v interessante making of info.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Kontiki

De reeks Charly( Dupuis) herlezen.Weet iemand waarom die reeks gestopt is na deel 13, was toch een open einde.

De verkoop begon te slabakken. Denis Lapière wilde met de serie stoppen. Magda nog niet echt, maar ondertussen kwamen er andere projecten: het niet-vertaalde Cavale, een one-shot met Marvano en momenteel de tweede cyclus van Sherman met Stephen Desberg.

Link naar reactie

De Reis van de vaders 1 :  Wat gevallen voor de low budget Plessix-tekeningen, zonder verhaal te kennen. Heel grappige insteek. Enkele vaders van apostelen pikken het niet dat ene Jezus door wat show(mirakels) te doen er met hun zonen (de apostelen... ) vandoor is gegaan. Dat hele sektegedoe bekijken ze opvallend nuchter en grappig. Ik ben nu halverwege. de rest is voor vanavond. Begint alleszins goed. 

 

Voor de rest: Cassio aan het herlezen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Blake en Mortimer

23: best te pruimen

1,2,3: wat langdradig

4,5: enkele keren in slaap gevallen

op naar deel 6 (zucht)

Tja, de meeste verhalen van Jacobs zijn tussen de 50 en 70  jaar geleden gemaakt. Met name het verhaaltempo lag toen veel en veel lager.

Het is een beetje of je naar Charlie Chaplin films kijkt met de verwachting dat je een groot visueel spektakel krijgt a la Jurrasic World..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Gast Kontiki

Pelgrim of niet? van Judith Vanistendael. Ik begrijp werkelijk langs geen kanten waarom dit moest uitgegeven worden en dat er zelfs een reissubsidie voor betaald werd. Dagboekfragmenten over Judiths volstrekt persoonlijke wandeltocht naar Compostela met waterverfillustraties zonder het minste inhoudelijk of grafisch belang. Wie zich hier aan laat vangen, is dom... verrek, zit ik nu zelf met een exemplaar.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Dan heb ik wellicht dat ene exemplaar dat jij in handen had meegenomen. Ik had de eerdere softcoverversie gemist omdat er blijkbaar iets verkeerd liep bij de druk of distributie. Dacht nu de schade in te halen met het oog op een bespreking, maar je zal het niet online vinden.

Link naar reactie

De reeks Parker door Darwyn Cooke aan het herlezen. Prachtig!

 

Parker-Martini-Edition.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Pelgrim of niet? van Judith Vanistendael. Ik begrijp werkelijk langs geen kanten waarom dit moest uitgegeven worden en dat er zelfs een reissubsidie voor betaald werd. Dagboekfragmenten over Judiths volstrekt persoonlijke wandeltocht naar Compostela met waterverfillustraties zonder het minste inhoudelijk of grafisch belang. Wie zich hier aan laat vangen, is dom... verrek, zit ik nu zelf met een exemplaar.

 

ik heb het ook, als je de tocht zelf gedaan hebt zoals ik is het herkenbaar en blijft het wel hangen hoor

 

maar of je daarvoor subsidies moest krijgen is natuurlijk wel een ander verhaal

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...