Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Heb Frommeltje en Viola net uit. Mijn eerste kennismaking. Eerste reactie is dat ik het een fantastisch tijdsdocument vind. Ik ben blij met het dossier wat een mooi inzicht geeft in de totstandkoming en achtergronden.

Eerste twee delen teder en lief, derde deel surrealistisch en het laatste deel is als geheel idd het meest krachtig.

Maar zoals gezegd ik koester het geheel. Een sterk voorbeeld van een integrale met meerwaarde!

Link naar reactie

Ben momenteel nog niet in 'Frommeltje en Viola' aan het lezen omdat ik me door het eerste volume van 'Concrete' ploeter (voorlopig nogal saaie lectuur).

 

héél saai

 

Misschien betert het heel erg, maar na deel één had ik geen zin meer in het vervolg. Misschien jammer, maar daar had de auteur dan maar meer rekening mee moeten houden toen hij die eerste turf bij elkaar tekende ;)

Link naar reactie

Allé.. dan toch volhouden. Sowieso zal ik wat tijd tussen de verhalen laten.  De schrijfstijl van Chadwick is nogal slaapverwekkend, ik kan me voorstellen dat dit het effect is van slaapmedicatie. 

De verhalen staan toch min of meer op zichzelf?

Lees eerst 'The human dilemma' zou ik zeggen.

En als je dat niks vindt kun je gerust stoppen, dan ligt het je niet.

Link naar reactie

Allé.. dan toch volhouden. Sowieso zal ik wat tijd tussen de verhalen laten.  De schrijfstijl van Chadwick is nogal slaapverwekkend, ik kan me voorstellen dat dit het effect is van slaapmedicatie. 

Volhouden kan ik zeker aanraden. Zelf heb ik Concrete chronologisch gelezen, in de laatste zwart-wit uitgave van Dark Horse. Aanvankelijk sprak het me weinig aan, ik dacht met trage verhaaltjes rond een mislukte variant van The Thing te maken te hebben. Ik had er niet verder naast kunnen zitten. Later in de serie komt de premisse veel beter uit, je leeft dan echt sterk mee met de man die in feite in het lichaam van Concrete gevangen zit. In combinatie met het oog voor detail omtrent de natuurscènes krijgt de serie dan een haast poëtische kwaliteit. Zorgvuldig gemaakt, met veel gevoel voor menselijkheid en het relatieve van ons bestaan. Erg mooi.

Link naar reactie

Nu ik even moet wachten op het vervolg van het geweldige Lucifer, ben ik eindelijk begonnen aan BPRD: Plague of Frogs Book one. De delen die hierin gebundeld staan heb ik ooit al eens gelezen via de stripbib in Wilrijk, maar het is nog beter dan ik me herinnerde. Good times!

 

BPRD_1.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Geinspireerd door de komende integrales bij Saga, weer eens begonnen aan Bruce J. Hawker.

Leest lekker weg, eerste 5 delen, die in principe 1 geheel vormen, achter elkaar door kunnen lezen.

Fraaie tekeningen van Vance en een goed actie/avonturen verhaal.

Zelf zal ik niet aan de integrales beginnen maar mocht je de reeks nog niet hebben en je houdt wel van een avonturenstrip, dan heb je hier geen miskoop aan.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Fatale gelezen, zeer de moeite, ik ga op zoek naar criminal en co

Zeker doen! Brubaker is een geweldige (noir) schrijver.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...