Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Wat verlof gehad en zodoende maar eens opnieuw begonnen aan de Walking Dead.

Ik zit nu op deel 13 en amuseer mij beter dan ik mij kan herinneren. Dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik nu achter elkaar doorlees en eerder enkel de nieuw gekochte delen las.

In het begin moest ik er echt weer even in komen, de tv serie speelde continu door mijn hoofd, pas na een paar delen zakte dit af en kon het genieten beginnen.

Al met al is de strip beter dan de tv serie. Vanavond nog maar een deeltje meepikken.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Pluto (Urasawa en Tezuka) aan het herlezen. Verschillende kleine scenes krijgen nu pas betekenis. Fantastische reeks eigenlijk. Zouden ze nog een toffe tv serie van kunnen maken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Pluto (Urasawa en Tezuka) aan het herlezen. Verschillende kleine scenes krijgen nu pas betekenis. Fantastische reeks eigenlijk. Zouden ze nog een toffe tv serie van kunnen maken.

Is idd gaaf om die naast elkaar te leggen, geeft Urasawa nog meer lading vind ik. Ik heb die ook vlak na elkaar gelezen. Moet nodig op mijn herleeslijst....

Link naar reactie

De eerste cyclus van Het Derde Testament. Momenteel is het nog echt doorbijten maar ik hoop dat ik beloond word eenmaal de puzzelsr'tukjes op hun plaats vallen...

 

Ik heb ook net die integrale achter de kiezen. De puzzelstukjes vallen wel, maar ik vond het einde toch niet echt bevredigend. Prachtig tekenwerk wel van Alice. Volgens mij ook het type strip dat je eens moet herlezen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik heb ook net die integrale achter de kiezen. De puzzelstukjes vallen wel, maar ik vond het einde toch niet echt bevredigend. Prachtig tekenwerk wel van Alice. Volgens mij ook het type strip dat je eens moet herlezen.

ik heb hem ook net uit. Mooi tekenwerk, maar ingewikkeld verhaal. Destijds was ik na de eerste delen bij Talent afgehaakt

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Net Space Dumplins uit van Craig Thompson.

 

Ik ben denk ik niet zo goed in het schrijven van recensies maar ik ga mijn best doen.

 

Het verhaal draait om Violet en haar familie. Zij en haar vader en moeder leven op een space-trailer park en hebben moeite de eindjes aan elkaar te knopen. Vader Gar is een "Lumberjack" en werkt voor een grote energiemaatschappij en moeder Cera werkt bij een convectiefabriek.

Het grote probleem in hun wereld, die het hele heelal bestrijkt zijn zogenaamde Space Whales. Deze enorme dieren eten niet alleen alles wat los en vast zit op, soms hele planeten, hun uitwerpselen zorgen ook nog eens voor zeer veel overlast. Lastige hieraan is dat de "Whale poop" ook de enige energie/brandstof voorziening is. Vader Gar zijn werk is het verzamelen van deze uitwerpselen, een baan met de nodige risico's. Dit wordt pijnlijk duidelijk als hij op een dag niet meer thuis komt. Nadat Cera en Violet alle officiële wegen hebben bewandelt en overal nul op rekest kregen besluit Violet samen met twee bijzondere alien vrienden zelf haar vader te gaan zoeken. Een onderneming die nogal wat problemen en gevaar oplevert.

 

Ondanks dat dit boek gemaakt is voor een jong/ jong volwassen publiek snijdt het een aantal volwassen en recente thema's aan. Opvoeding, vriendschap, klassenverschil, energievoorziening, macht van grote bedrijven en nog een paar van dat soort onderwerpen. Dit samen met de tekeningen die toch duidelijk Thompson zijn met al zijn kleine verborgen elementen en de in mijn ogen eye candy inkleuring maken het een boek dat ik als volwassenen toch met erg veel plezier heb gelezen. Eerlijk is eerlijk, het is geen Blankets en geen Habibi maar al met al toch een zeer mooie strip.

Link naar reactie

SUKKWAN ISLAND

 

De tekeningen van deze graphic novel zijn nogal schools, en dat maakt het boek in eerste instantie niet aanlokkelijk. Maar de commentaar dat dit het getekende verhaal is van een prachtige roman met een diepgaand verhaal is een reden om je overstag te laten gaan.

En wat een aangrijpend boek is dit! Je wordt meegesleept in een verschrikkelijke nachtmerrie die wel degelijk realiteit is. Angst en waanzin overheersen.

Lang geleden dat ik zo overhoop was na het omslaan van de laatste pagina!

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/2015_Besprekingen/SukkwanIsland.htm

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

De 4 Star Wars bundels van Brian Wood (heb me ermee geamuseerd) en nu bezig met het herlezen van The Spirit door Darwyn Cooke.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...