Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Je meent het????!!!

Af te raden, weerzinwekkend dom geschreven en zonder kennis van zaken! Slecht!

Kontiki daalt in mijn achting!

...En nu lopen ze natuurlijk allemaal naar de winkel!  :e005: :e005: :e005:

Je zal me toch niet van mening doen veranderen.

Link naar reactie

Toch wel, hoor. Ik ben redelijk beïnvloedbaar, maar je zal het me zelden zien toegeven ;-)

 

Maar ik weet het nog wel goedgemaakt met Willy (zijn achting heb ik hoog zitten). Er zijn Klare Taals van albums in de pijplijn waar hij niet aan zal kunnen weerstaan.

Link naar reactie

Je zal me toch niet van mening doen veranderen.

Het gaat niet om een mening hebben. Het gaat om zicht hebben op de problematiek.

En dan zeg ik: die auteur heeft geen zicht op de problematiek. Die heeft maar wat uit zijn nek gekletst.

 

Maar een discussie aangaan met jou heeft geen zin.

Jij schrijft immers: je zal me niet van mening doen veranderen.

Ik mag dus zeggen wat ik wil, jij weet al op voorhand dat je niet van mening zult veranderen.

Dan houdt alle discussie op, nietwaar?

Link naar reactie

Ik zie de kritiek van Linthout en heb de recensie van Kontiki gelezen. Koen zit een beetje te stoken ;) maar ik wil wel graag weten van Linthout welke argumenten nu aan dat 'geen kennis van zaken' ten grondslag liggen. Kontiki was wel overtuigd van het verhaal lijkt het.

Is het nu een mening/smaakverschil? Of rammelt het echt?

Link naar reactie

Kontiki, heb je het boek van David Vann ook gelezen? Dat liet op mij in elk geval een grote indruk na, dus als de tekeningen de sfeer van het verhaal goed weten te vatten kan dit inderdaad wel eens een topper zijn.

Nee, het leek me dan ook verstandig het niet over het boek te hebben. Maar als de impact ervan deelbaar is, dan moet je de stripbewerking misschien een kans geven.

Link naar reactie

Ik zie de kritiek van Linthout en heb de recensie van Kontiki gelezen. Koen zit een beetje te stoken ;) maar ik wil wel graag weten van Linthout welke argumenten nu aan dat 'geen kennis van zaken' ten grondslag liggen. Kontiki was wel overtuigd van het verhaal lijkt het.

Is het nu een mening/smaakverschil? Of rammelt het echt?

Kijk, SPOILER....

Dat boek gaat over zelfdoding.

Daar weet ik-helaas- alles van....

Uit de praktijk...Mijn zoon is overleden door zelfdoding..

Maar ook uit studie...Ik heb dertig jaar cursussen gevolgd die daar rechtstreeks en rakelings mee te maken hebben.

Nu vind ik dat dit boek niet klopt.

Maar ik ga er niet verder op ingaan...Ik heb geen zin om daar momenteel terug mee bezig te zijn.

Dat is alles wat ik wil zeggen.

Link naar reactie

Zo heb ik een tijdje geleden iets gelezen van Peter De Wit...

'Het lege nest' heet dat boek denk ik...

Ik word echt treurig als iemand een boek maakt zonder enige kennis van zaken...

Voor dergelijke onderwerpen moet je toch meer doen dan een cursusje volgen van drie dagen...

Sigmund kan dan wel vind ik. Dat is zodanig vrijblijvend en onnozel dat enige kennis van zaken niet nodig is. Het is gewoon een supergrappige strip waar je verder niets achter moet zoeken.

Link naar reactie

Zo heb ik een tijdje geleden iets gelezen van Peter De Wit...

'Het lege nest' heet dat boek denk ik...

Ik word echt treurig als iemand een boek maakt zonder enige kennis van zaken...

Voor dergelijke onderwerpen moet je toch meer doen dan een cursusje volgen van drie dagen...

Sigmund kan dan wel vind ik. Dat is zodanig vrijblijvend en onnozel dat enige kennis van zaken niet nodig is. Het is gewoon een supergrappige strip waar je verder niets achter moet zoeken.

Ik denk dat het eerder omgekeerd is: je moet geen boeken of strips lezen (of films bekijken) over onderwerpen waarover je zelf veel weet. Ik erger mij gewoonlijk blauw aan massa-publicaties etc. die over mijn vakgebied gaan.

 

Dat is altijd versimpeld, gepopulariseerd of zelfs helemaal fout.

Link naar reactie

Nochtans overkwam het Peter zelf nadat zijn kinderen het huis verlieten.

Dat wel, maar de behandelingen enz..heeft hij er bij verzonnen.

En die kloppen niet.

Maar ik denk dat Zwendel hierboven gelijk heeft.

Ik moet er niet zoveel aan tillen...

Ik zal eens zien of er nog nieuwe 'Babes' in The Chocolate Bar staan...

Dat is veel interessanter! :e010: :e010: :e010::e005:

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Via de bib:

 

- Het zotte geweld: al het positieve dat hierover gezegd werd is terecht. Als die herdruk er komt zal ik het waarschijnlijk aanschaffen om nog eens te herlezen.

- Batman - Jaar twee: Niet slecht, maar niks essentieel. Bovendien is de uitgave van RW niet zo verzorgd als we gewoon zijn. Groot formaat, allemaal goed en wel, maar als dat ten koste gaat van de kwaliteit van de tekeningen (zeer wazig!) hoeft dat niet voor mij.

Link naar reactie

Op basis van die cover zijn er wel enkele gelijkenissen, maar ik heb Insiders niet gelezen, dus echt bevestigen kan ik het niet.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Kontiki

Nog vijftig pagina's te gaan van Davodeaus De Onwetenden. Een strip die ik aan iedereen kan aanbevelen.

 

Het is grappig hoe een 'onwetende', weinig klassieke, biologisch-dynamische wijnbouwer strips te lezen krijgt van Davodeau (die bij hem gratis komt werken als inspiratie voor deze strip) en uit zijn onwetendheid, maar vooral uit zijn eigen gevoel een eigen mening vormt over strips die al zijn overgeanalyseerd door anderen. Hij viel in slaap bij Watchmen en begrijpt niets van Trondheim, hij heeft het wel voor Maus, Dominique Goblet en Gibrat, tijdens een expo over Moebius vraagt hij "wat rookt die gast?" en raadt hem in de plaats een goeie Chenin aan, bij het bekijken van Mattotti's originelen wil hij de strips van die kunstenaar een herkansing geven, maar vooral De Fotograaf begeesterde hem. In de mate van het mogelijke bezoeken Davodeau en de wijnbouwer deze tekenaars en dan wordt vooral passie gesproken over strips, maar ook over wijn. Ze bezoeken samen Davodeaus uitgeverij en een stripbeurs nadat de twee naar een wijnbeurs gingen. Gelijkenissen en verschillen, ook tussen 'etikettendrinkers' en handtekeningenjagers, liggen er voor het grijpen.

Ik moet niet twijfelen, De Onwetenden zal eind dit jaar figureren in mijn overzichtslijstje van beste strips van het jaar. En bijkomend: ik begon vanmorgen met het lezen van dit boek en had toen al zin in een goed glas wijn.

 

Besrpeking: http://www.stripspeciaalzaak.be/2015_Besprekingen/Onwetenden.htm

Link naar reactie
Gast Kontiki

De laatste hoofdstukken gelezen. Daarin bezoeken de twee nieuwe vrienden de twee voormalige Artsen Zonder Grenzen-collega's van Didier Lefèvre. Alleen al dat hoofdstuk is de beste reclame voor De Fotograaf dat wat teweeg bracht voor de betrokkenen en hun entourage. Die twee runnen nu zelf ook een wijngaard. Naast een glas wijn heb ik nu zin om De Fotograaf te herlezen. Een integrale editie verschijnt trouwens later dit jaar.

Link naar reactie

De laatste hoofdstukken gelezen. Daarin bezoeken de twee nieuwe vrienden de twee voormalige Artsen Zonder Grenzen-collega's van Didier Lefèvre. Alleen al dat hoofdstuk is de beste reclame voor De Fotograaf dat wat teweeg bracht voor de betrokkenen en hun entourage. Die twee runnen nu zelf ook een wijngaard. Naast een glas wijn heb ik nu zin om De Fotograaf te herlezen. Een integrale editie verschijnt trouwens later dit jaar.

 

De Fotograaf ligt bij mij nu ook klaar om te herlezen, na het genieten van De Onwetenden.  :e002: Jammer dat Davodeau zo lang onvertaald is gebleven. Kom op, Scratch, nog wat werk van de man ...

Link naar reactie

De ontwetende en Pauls vakantiebaantje net gelezen, beide heerlijke melancholische verhalen! Zeker met het zonnetje van nu! Meer van beide heren graag! Ik spreek geen woord frans, nou ja vakantie frans zeg maar...dus wat betreft Rabagliati toch maar naar het engels!

Link naar reactie

Vanmorgen op de trein Batman Detective Comics 2 en Woekeraar, maar ik werd wat afgeleid door een jonge man en vrouw naast me die ik geniepig afluisterde. Hun gesprek ging via schoenen voor hipsters over boeken van Isabel Allende en Nicci French naar strips. De vrouw kende iemand met een grote verzameling en leest zelf heel graag Asterix en Lucky Luke. De Kiekeboes was ze wat ontgroeid. De man toonde op zijn smartphone zijn collectie die hij had ingevoerd op Catawiki en gaf wat uitleg over het speciale album Asterix en de Kernsentrale. Nu bleek hij Yoko Tsuno te lezen, maar de vrouw had het niet voor "Japanse strips", waarop een correctie volgde van de man en toen begon de vrouw haar interesse te verliezen en sneed een ander onderwerp aan.

Ik blijf ze toch vaak tegenkomen op de trein, hoor: stripliefhebbers. Wie weet of een stripwinkel vlak aan een groot station goed zijn geld zou verdienen.

Link naar reactie

Vanmorgen op de trein Batman Detective Comics 2 en Woekeraar, maar ik werd wat afgeleid door een jonge man en vrouw naast me die ik geniepig afluisterde. Hun gesprek ging via schoenen voor hipsters over boeken van Isabel Allende en Nicci French naar strips. De vrouw kende iemand met een grote verzameling en leest zelf heel graag Asterix en Lucky Luke. De Kiekeboes was ze wat ontgroeid. De man toonde op zijn smartphone zijn collectie die hij had ingevoerd op Catawiki en gaf wat uitleg over het speciale album Asterix en de Kernsentrale. Nu bleek hij Yoko Tsuno te lezen, maar de vrouw had het niet voor "Japanse strips", waarop een correctie volgde van de man en toen begon de vrouw haar interesse te verliezen en sneed een ander onderwerp aan.

Ik blijf ze toch vaak tegenkomen op de trein, hoor: stripliefhebbers. Wie weet of een stripwinkel vlak aan een groot station goed zijn geld zou verdienen.

Inderdaad, veel stripliefhebbers. Gisteren kwam ik op de trein nog een vrouw van rond de vijftig tegen die murena aan het lezen. Op diezelfde trein heb ik nog een andere medereiziger kunnen laten interesseren voor de strip die ik aan het lezen was, namelijk Blacksad. Zij sprak mij aan, die tekeningen spreken natuurlijk iedereen aan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...