Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Sex Criminals vol. 2. Zo goed als ik de eerste vond, zo saai (geeuw) vind ik de tweede. Ik zal nooit een Fraction fan worden. 

Stopgezet. 

 

Oei. Wat is het probleem? Ik vond deel 1 ook erg goed, maar deel 2 heb ik (nog) niet.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gewoon, saai.

 

Ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit groot fan van Fraction geweest ben. Zijn X-men en Casanova vind ik goed, maar al de rest not so much.

Maar als ge comics gewend zijt, dan zet ge gemakkelijk een reeks stop ;) toen ik alleen europese strips las, vond ik dat zo gemakkelijk niet.

 

ps : de rest van de wereld vind het nog steeds zeer goed, dus naar mij moet ge niet luisteren. :)

Link naar reactie

Blueberry : De Mijn van Prosit & Het Spook van de Goudmijn
Vandaag tot aan blz 40 geraakt. Ja, ik neem er mijn tijd voor (je leest er ook lang aan) en ik geniet er van. 

Wat een tekeningen ! 

 

Nailbiter vol. 2 : stopgezet. Er zijn genoeg andere Image reeksen, die me wel nog wat doen na deel één. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nu Fables eindigt, heb ik de delen die ik nog ontbrak gekocht (trade 12-20). Ik ben begonnen met die te lezen, wss met af en toe iets anders tussendoor ter afwisseling.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb al meer gehoord dat Fables 13 niet de beste trade is en voorlopig moet ik dat bevestigen. Ik vind hem vooral vermoeiend met zijn constante verwijzingen naar zichzelf en literatuur.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ging dit weekend eindelijk eens op het gemakje aan Transmetropolitan beginnen. Heb direct drie delen gelezen. En nu loop ik lastig dat ik de andere nog moet gaan kopen ... Aanrader!

Hoeveel delen gaan het eigenlijk worden? Ze zitten nu aan deel 11 in de vertaling. Dat was toch het laatste deel?

Link naar reactie

Zal eens aan 'The Invisibles' beginnen...

Die strip heeft 'iets'. Ik heb daar indertijd zeer van genoten. Alleen ben ik er onlangs nog eens aan begonnen, maar ik gaf op na een paar deeltjes...

Het is voor mij ook al zo lang geleden...

Ik zie hier heel dikwijls mensen aan reeksen beginnen die ik zelf een eeuwigheid geleden gelezen heb...Ik las hier zelfs iemand die aan Kuifje ging beginnen...Dat is voor mij verdorie vijftig jaar geleden!!!

Binnenkort ga ik Swamp Thing (Alan Moore) nog eens een kans geven...Ik weet nog dat ik die reeks indertijd schitterend vond...

Maar zo'n lelijke tekeningen en slecht gedrukte comics...Twintig jaar geleden vond ik dat blijkbaar niet erg.

Link naar reactie

Hoeveel delen gaan het eigenlijk worden? Ze zitten nu aan deel 11 in de vertaling. Dat was toch het laatste deel?

 

Deel 10 is eigenlijk het laatste deel in de reeks. Ons deel 11 (originele print Vertigo TPB 0) is de bundeling van de losse verhalen die Warren Ellis tegen het einde van zijn reeks uitbracht. Voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat de nieuwe print van de TPB door Vertigo deze bundeling niet heeft meegenomen.. wij dus lekker wel :)

Link naar reactie

De vonk sloeg bij mij ook niet over in de eerste bundel (of misschien toch wel op het einde). Maar achteraf gezien, en ook al begrijp ik het einde niet, vind ik The Invisibles in zijn geheel zeer goed.

 

De eerste keer dat ik het probeerde lezen, was er nog maar één trade uit. Dat is nu de vierde. Jah, Vertigo had vroeger rare uitgeversmanieren ;)
Ik heb het opnieuw geprobeerd toen ze alle zeven uit waren. Tien jaar geleden is het. Ik weet niet wat ik er nu van zou vinden. Maar waarschijnlijk vind ik het nog even goed.

Link naar reactie

Ja, er zitten daar inderdaad enkele heel mooie losse comics tussen, in bundel 2 (of 3). En dan even later wordt hetzelfde verteld uit het standpunt van een ander personage, dat vond ik één van de beste losse comics (one-shot) (whatever) die ik ooit gelezen heb.

 

Dat is "Best Man Fall" idd. Wat mij betreft een van de beste comics ever

Link naar reactie

SUKKWAN ISLAND aan het lezen. Uitgegeven door Scratch.

Ik moet zeggen, ik vind het geen mooi uitgevoerd boek.

Toch de cover niet. Er is een kleurenplaatje gelijmd op de stofwikkel, maar dat staat scheef en zit ook niet juist in het midden van de voorziene ruimte.

Het plaatje zit bovendien een klein stukje over de 'D' van de titel 'Island'.

Dat laatste is misschien zo bedoeld, maar dat vind ik dan verkeerd, het blijft geklungel.

Wellicht moet dat kleurplaatje doorgaan voor zo'n oude polaroidfoto van vroeger, want onderaan is er meer spatie dan bovenaan, en enkel de 'foto' heeft glans..

Als je het op die manier bekijkt heeft het toch wel 'iets'.

De tekeningen zijn vrij houterig.

Waarom heb ik het dan gekocht? Het ziet er 'vlotte ' lectuur uit. Pulp.

En ik hou van pulp. Pulp mag (moet) ook lelijk uitgegeven zijn, dat hoort erbij! Dus: toch wel geslaagd! :e002:

Ik zit nu bij pagina 75 en het leest inderdaad uiterst vlot en het verhaal en de sfeer kunnen mij zeer boeien.

Ik had wel eens zin in een vlot leesbare strip voor op het toilet...

Benieuwd of ze ook die foto gaan nemen verderop in het verhaal...

Link naar reactie

Sukkwan Island is me uiteindelijk bijzonder tegengevallen.

Ik vind de tweede helft te hard en een beetje weerzinwekkend.

Slecht boek. Ik begrijp niet waarom ze zoiets uitgeven bij Scratch.

Wat is hier de meerwaarde?

Ik zal niet vertellen waarover het uiteindelijk gaat, maar ik kan wel getuigen dat dit niet met kennis van zaken gemaakt is.

Bah! Deze gaat meteen weer de deur uit!

Link naar reactie

Fables 14 zit weer terug op het niveau v deel 12. Achteraf gezien kan je die Fables crossover in deel 13 gewoon overslaan.

 

Tussendoor lees ik enkele issues v Daredevil door Frank Miller.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Momenteel lees ik nog altijd 'The Invisibles'.  Morrison fucks with the reader's mind... Niet echt vlotte lectuur en voor een groot gedeelte niet echt te vatten.  Maar ondanks de grote onbegrijpelijkheidsfactor : zeer verslavend.  

 

Misschien eens 'Our Sentence is up' aanschaffen...  Lijkt me interessante lectuur.

http://sequart.org/books/5/our-sentence-is-up-seeing-grant-morrisons-the-invisibles/

 

 

5full200.png

 

Goed om te zien dat het je toch nog enigszins kan bekoren :)

ik heb zelf dit boek met achtergrond informatie mbt The Invisibles, niet super essentieel maar zeker vermakelijk om eens te lezen

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...