Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik heb de eerste UNIVERSAL WAR 2 (nederlandtalig) uit de bib gehaald, maar veel heb ik niet kunnen gelezen en zal ik ook niet lezen. Het lettertype is zoooooo klein!!! Was er in de winkels misschien een vergrootglas bij geleverd?

 

Ik heb de eerste serie thuis liggen in het frans. Normale betetteringgrootte. Waren toen de nederlandstalige versies ook onleesbaar klein? 

Link naar reactie

Begonnen met de eerste delen van Inspecteur Canardo.

Kwaliteit gaat er verhaal- en tekengewijs steeds op vooruit.

 

Misschien toch eens overwegen om dit aan te schaffen, maar zijn alle delen nog vlot te vinden (nieuw en/of 2de hands)?

 

Jawel hoor! en op het moment in de aanbieding 3 voor de prijs van twee! Drie hardcovers voor €25,- Niet slecht toch?

Link naar reactie

Deze maar weer eens herlezen. Must have voor Blueberry fans. Laat het vervolg maar komen.

 

apache_junction_cover.jpg

Inmiddels (mei 2014) ook in het Duits verschenen bij Splitter Verlag (Bielefeld).

 

 

 

Volgens de bio van Peter zijn de stripverhalen nog steeds hobby dus op een vervolg kunnen we nog wel even wachten. "Verdammt nochmal"

post-220-0-92803200-1404995943_thumb.jpg

post-220-0-82653100-1404995946_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nee. Conrad ruilde deze in voor Marsu Kids dat inmiddels ook is stopgezet. En nu hij de nieuwe tekenaar van Asterix is, gaat dit voor. Maar zijn eerstvolgende strip wordt wel een one-shot van Robbedoes op scenario van Arleston.

Link naar reactie

Het stripinfomagazine Kartoen nummer 21 uit 1995 aan het lezen met artikels en interviews over Vance en Frank Miller. Maar ik heb de indruk dat de lay-outer dronken was toen hij het nummer opmaakte. Schuin afgebeelde prenten, alinea's die plots stoppen in het midden van een zin. Een interview vol gaten tussen woorden. Woorden die aan elkaar kleven, een strippagina die gespiegeld staat, ontzettend veel onnozele randprentjes zoals laarzen en schoenen die helemaal niets met strips te maken hebben,...

Link naar reactie

Metabarons Castaka - Lekker bizar Jodorowsky verhaal weer met prachtige tekeningen van Das Pastoras.

 

De weg naar Armilia - Mooi verteld verhaal, waar ik eigenlijk tegenop zag die te gaan lezen. De lappen tekst zijn niet echt uitnodigend. Maar ddurde niet langer dan een 'gewone' strip. Een aantal van die platen van Schuiten zijn weer adembenemend. Met name de tocht door Brüsel, zoveel detail. Op naar het volgende deel in de reeks.

Link naar reactie

De weg naar Armilia - Mooi verteld verhaal, waar ik eigenlijk tegenop zag die te gaan lezen. De lappen tekst zijn niet echt uitnodigend. Maar ddurde niet langer dan een 'gewone' strip. Een aantal van die platen van Schuiten zijn weer adembenemend. Met name de tocht door Brüsel, zoveel detail. Op naar het volgende deel in de reeks.

 

Oi, nu zie ik er ook tegenop. Maar inderdaad, Schuitens tekenwerk maakt het zoveel aantrekkelijker om hiervoor te gaan. Zondag toch maar weer eens kijken of ik wat duistere steden kan vinden.

Link naar reactie

Weekje vakantie gehad en er staken wat strips in de bagage:

- Texas Cowboys: verhaallijnen liepen nogal door elkaar en ook niet in chronologische volgorde waardoor ik nadien het gevoel had dat ik hem nog eens opnieuw moest lezen om hem volledig te begrijpen maar wel genoten van de eerste lezing

- De kat van de rabbijn integrale: humor, religie en filosofie: vreemde cocktail maar hij werkt hier wonderbaarlijk

- Frommeltje en Viola 1 tem 3: romantisch verhaaltje, wel wat breed uitgesmeerd en bij de nachtmerrie in deel drie is Hislaire me toch wat kwijt gespeeld...

- La Mondaine 1/2

- Before Watchmen: Dr Manhattan

Link naar reactie

Building Stories... De doos is al open - dat is al een begin...

 

Eerste verhaaltje dat ik heb gelezen: "Branford, the best bee in the world" - fijn! Laat de rest maar komen

 

BTW: zie ik toch wel in de doos dat Dhr. Dave Eggers wordt bedankt... Ben benieuwd of die ergens invloed had... ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Afgelopen weekend het pakketje Ayoko opengemaakt en in een keer uitgelezen. Bijzonder verhaal. Iets minder getekend dan Boedha, maar ook heel bijzonder. Hopelijk zijn er nog meer Manga's van dit niveau.

Ken Je ode aan Kirihoto al? En als je ook Engels leest Reempie dan is er nog een wereld te ontdekken. In het Nederlands kan ik je het werk van Taniguchi nog wel aanbevelen.

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1351

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1417

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2268

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...