Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Het geweldige Planetary (Ellis/Cassady) nog maar eens aan het herlezen. :e005:

 

tumblr_lj9xmqYJJc1qziacgo1_500.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

'Onlangs' gelezen nieuw werk:

 

- Dromen : meer dan overtuigende verpakking, maar te weinig inhoud of zoals Minister Busquin ooit zei “ ook de mooiste vrouw kan nooit meer geven dan ze in zich heeft''. ***

 

- Spiegelingen: Een knap verhaal en enorm warm getekend door Griffo. Absolute verrassing! ****

 

- Jeremiah: De chef : wat een sof... wat een ramp. Wat goedkope seks, geen verhaal en lelijk getekend. *

 

- S1ngle: Love : Er zitten prachtige krenten in, maar je moet ze zoeken **1/2

 

- Suske en Wiske: het ijzeren duel : Lambik eindelijk nog eens als echte held ( Geheim vd Gladiatoren, Schat van Beersel ) ipv hofnar. Ik vond het alleszins een leuke hernieuwde kennismaking met de nieuwe Sus en Wis. Zeker op het niveau van de Geertsuitgaves **1/2

 

- Wollodrin 3: Lucky Lukes postkoetsverhaal maar dan met Orgs en co. Lekkere weglezer maar niet zo verrassend als deel 1. Tekeningen worden wel beter en beter ( die ossen!!! ) *** 

 

Wayne Shelton : 100 miljoen pesos : Van Hamme schudt een c-verhaaltje uit de mouw met tal van deus-ex-machina's. Wat deed die dief plots aan de deur van de padre... ach, gewone badlectuur **

 

- De laatste tempelier : de tempelvalk : Dit is ook zo'n avonturenreeks die Van hamme zou kunnen geschreven hebben, maar dit zit wel beter in elkaar. Ook wat ongeloofwaardigheden, maar het hapte toch beter weg. De betere badlectuur ** ***

 

- Alter Ego 7 : ik heb het echt gehad voor dit reeksje en het concept. Mooi getekend, goede verhaallijnen, enfin 5 van de 6 albums waren zeker de moeite. Met het slotalbum liep het fout. teveel personnages, teveel verhaallijnen, te complex en net de zwakste tekenaar van de bende. Jammer. **

 

- Een mooie reis: Zidrou is voor mij een echte topper. Knap gereconstrueerd verhaal over een aandachtshoer die eigenlijk een volwassen vervangkind is. Aangrijpend. Jammer van de zeer matige tekenaar die alles tekent vanuit dwergzicht. Zo irritant... ***1/2

 

- Pinkerton Dossier Jesse James : je kan me nooit straffen met een goede western. Goede uitvalspunt ( Pinkerton gaat in de fout ). Jammer van de snelle afhaspeling op het eind. Veelbelovende serie ***

 

- Verre Werelden 5 : En het was zo goed bezig.... een matige/slechte tekenaar die stilaan beter werd, een scenario dat boeiend genoeg was om het nieuwe deel blindelings te kopen, maar dan dit slotdeel. Ieder draadje moest afgerond worden, en dan nog op een wijze waarop Phil Bosmans klaarkwam. Zelfs Jezus was zo vergevingsgezind en zo braaf niet. Of hoe een **-sterren groeide naar ***1/2 om te eindigen als een *-verhaal.

 

-  Parker 3 : de grote slag : Deel 1 was superieur, maar dit deel mag er ook zijn! Heerlijke gangstertrip vanuit het tijdperk dat een GSM niet alles kon kapot maken. Ik moest wat wennen aan de grove tekeningen, maar dat verhaal hé. ***1/2

 

- Llanfeust Odyssey 4 : in ieder Llanfeustalbum zit er een echt knappe vondst ( nu die slangen ) waar scenaristen hun arm voor zouden willen geven maar het is niet genoeg... De mayo bij Llanfeust pakt niet meer **

 

- Ytacq 10 : Dit eerste deel van de 2de cyclus daarentegen is wel heel goed. de personnages staan er mee, het uitgansgpunt is goed. De zwakste Arlestonreeks stijgt hier met stip in de ranking ***1/2

 

- Millennium 3 : Man man wat was deel 1 goed. Maar nu boeit het me niet meer. **

 

- Silas Corey 1 : Wat is het onbegrijpelijk stil rond deze strip. Zwierig getekend met veel research, een pracht hoofdpersonnage ( triple spion annex Sherlock Holmes )  en een prima verhaal. Echt een topper ! **** 

 

- Questor 2 : Ik ben fan. Een te dikke griekse speurder met een even zuipende assistent die zweren bij deductie en knappe vrouwen, moeten een moord oplossen in Atlantis. Een strip die je supertraag moet lezen vanwege de overvolle tekeningen, maar die elk kadertje waard is. Crisse meet Canardo meet wreed-veel-leute. *** 

 

- Een nacht in rome 1 : Een Largo Winchcover, een verrassend uitgangspunt ( als we 40 zijn, brengen we opnieuw samen de nacht door ),... Jammer dat de definitieve uitwerking net geen top is. Tekeningen zijn me teveel goedkope Béhé dan Largo Winch. Net geen absolute top ***1/2

 

- The Village 3 : gewoonweg onvoldoende over de hele lijn. Jammer want was een tof reeksje. *

 

- Chère Patagonie ( Aire Libre ) : ik dacht de nieuwe Portugal vast te hebben, maar deze evolutiegeschiedenis van Patagonië kan me niet boeien tot het eind. Nochtans een prachtige uitgave. ** 

 

- Deep : alfapredatoren : Dierenrijk vs Mensdom, de betere horrorfilm. Vogels en zeedieren vallen en masse de mens aan. Ondanks de indrukwekkende massaplaten en vele details zijn de fototekeningen niet 100% mijn ding, maar ik kijk wel uit naar het vervolg. ***

 

- Saria : Raar. Te weinig vrouwen voor Serpeiri, toch redelijk Dufauxverhaal. Het is de combinatie tussen scenarist - tekenaar die ik raar vind. Tweede deel zou al door andere tekenaar getekend zijn. af te wachten ** 

 

- Whaligoe : Yann en Virginie Augustin ( Alim ) : waar is het vuurwerk, waar is het vuurwerk, waar is ... ach laat maar. Gemiste kans van beiden. **

 

Voorts nog wat oud werk : Axel Moonshine (eerste 15 delen ***1/2 ), Zombies ( *1/2 ), Jess Long ( eerste 10 delen , 1/2 ), Mieleke Melleke Mol 5 ( ***1/2), De Dorpsgek van Schoonvergeten (*****) en nog wat zekerst...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Bessy - De god van het vuur / In de val van de mensenjager / De gestolen huifkar / De bedreigde karavaan

 

Deze adhemar uitgaven zaten toevallig in een partijtje dat ik opkocht. Deze verhalen zijn toch oorspronkelijk alleen in Duitsland gepubliceerd (net als vele Jerom verhalen)? Ben benieuwd of het een beetje te lezen is...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Waarom lukt het je niet?

Is niet echt een ondoordringbaar album.

 

Wel. Eerst een voorwoord. Een hele lap witte sans serif tekst op een zwarte achtergrond. Seriously.

Soit. Beginnen lezen. Bladibladibla. Heb ik dus al opgegeven na de tweede paragraaf. Op naar de strip, dankezeer. Oh. Nog meeeer voorwoord. *sigh* Never mind. Overslaan. (Daar gaat mijn goesting al een beetje.)

 

En dan een hoop geneuzel dat ook niet zo gemakkelijk te ontcijferen is. De tekeningen beginnen leuk, maar op de volgende pagina maken ze zich er al vanaf met Photoshopeffectjes. Als ze dan met die Boem Paukenslag-achtige teksten beginnen, is de goesting volledig weg.

Ik scroll nog even door, zie dat ik nog niet eens aan hoofdstuk één de strip was geraakt. Ah, maar dat ze wel de serif ontdekt hebben, en gebruiken 't dan voor korte tekstjes. Yeah. Right. De zin is er al lang niet meer om dat nog proberen te volgen.

 

Misschien werkt dit als kunstwerk of zo, maar voor mij faalt dit als strip. Ik weet wel dat dit grote namen zijn, ik weet wel dat ik nu waarschijnlijk alle zonden van Israël over mij zal krijgen door ze niet op te hemelen, maar pfff. Niets voor mij.

Link naar reactie

Little Nemo 1, 2, 3 en 4 gelezen en goedgekeurd.  Dromerig, lichtvoetig en hier en daar bevreemdend maar toch blij dat ik ze op het Boekenfestijn aan een wel heel zacht prijsje gekocht heb.  Het tekenwerk van Marchand verbetert doorheen de albums.  Vooral het 4de album waarbij Marchand overschakelt op een rechtstreekse inkleuring, is een serieuze stap voorwaarts op grafisch vlak.  Ook  het extra dossier bij album 4 met schetsen en coverstudies is meer dan de moeite waard.  En daarenboven is de reeks afgerond.  Ook mooi meegenomen.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

En, bevalt het? Ik nam het eerste deel aan als cadeau aan de Silvester stand in Gorinchem. Ik moet 'm nog lezen.

Ja, al zou ik het geen topper willen noemen. Het verhaal is interessant, met name met de medische aspecten die erin verborgen zijn. Verder zijn er een hoop mythische figuren/wezens in gebruikt, of je van dergelijke recycling houdt is natuurlijk persoonlijk, ik vind het altijd wel leuk als daarmee gespeeld wordt. De tekeningen zijn in het eerste deel nog een beetje ingehouden: 't is mooi getekend maar soms te klein. In latere delen wordt dat beter.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wel. Eerst een voorwoord. Een hele lap witte sans serif tekst op een zwarte achtergrond. Seriously.

Soit. Beginnen lezen. Bladibladibla. Heb ik dus al opgegeven na de tweede paragraaf. Op naar de strip, dankezeer. Oh. Nog meeeer voorwoord. *sigh* Never mind. Overslaan. (Daar gaat mijn goesting al een beetje.)

 

En dan een hoop geneuzel dat ook niet zo gemakkelijk te ontcijferen is. De tekeningen beginnen leuk, maar op de volgende pagina maken ze zich er al vanaf met Photoshopeffectjes. Als ze dan met die Boem Paukenslag-achtige teksten beginnen, is de goesting volledig weg.

Ik scroll nog even door, zie dat ik nog niet eens aan hoofdstuk één de strip was geraakt. Ah, maar dat ze wel de serif ontdekt hebben, en gebruiken 't dan voor korte tekstjes. Yeah. Right. De zin is er al lang niet meer om dat nog proberen te volgen.

 

Misschien werkt dit als kunstwerk of zo, maar voor mij faalt dit als strip. Ik weet wel dat dit grote namen zijn, ik weet wel dat ik nu waarschijnlijk alle zonden van Israël over mij zal krijgen door ze niet op te hemelen, maar pfff. Niets voor mij.

 

Ik merk dat je niet door de "noise" bent geraakt om het "signaal" te ontvangen. :)

Link naar reactie

De 5 delen van Arctica .... toch wel het betere werk.

Vind je? Ik vind het nauwelijks boven de middenmoot uitkomen. Leest lekker weg hoor maar ook niet meer dan dat. Prima voor een zaterdagmiddag.

 

Kraa 1 + 2 : hoe heb ik dit zo lang kunnen laten liggen ??!! Bijzonder knap getekend en meeslepend verhaal, ik kijk uit naar het derde en afsluitende deel

 

 

 

100% mee eens. Na Matteo en Oorlog en Liefde de beste reeks van het moment. Ben echt enorm fan van Sokal's tekenwerk en dit vind zeker qua tekenwerk zonder meer zijn beste. Maar ook het verhaal is fantastisch ja. Vol subtiele filosofische overdenkingen.

 

Lees ook:

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2215

 

En, bevalt het? Ik nam het eerste deel aan als cadeau aan de Silvester stand in Gorinchem. Ik moet 'm nog lezen.

Dit helpt misschien:

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2482

 

Jaja wat KT kan, kan ik ook. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Miss Endicott. Prachtige strip!

 

Helemaal mee eens!

 

Momenteel de paar delen van De Havik die ik heb weer eens aan het doorlezen. Ik blijf het gevoel houden dat ik een fantastisch verhaal voorafgaand aan de serie hebt gemist met alle verwijzingen die erin zitten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...