Ga naar inhoud

De Stripdagen - 8 + 9 Maart 2014


Arco

Recommended Posts

Zelf was ik er helaas wegens ziekte niet bij maar heeft er nog iemand geklaagd over die onmenselijke 40 pegels aankoopverplichting ? Of toch braaf in de rij voor jelui Tillier, Cosu of Pau ?

 

Het was in ieder geval druk genoeg dat de Silvester en DDB tekenaars de hele tijd bezig zijn geweest.Wel zie ik in de rijen bij andere tekenaar die niet zo duur zijn meer verschillende gezichten. Bij Silvester en DDB zijn het volgens mij vooral hard-core dedi-jagers.

 

Beterschap trouwens, zonde om ziek te zijn tijdens de stripdagen.. 

Link naar reactie

Vandaag wel erg rustig, was ook wel mooi weer, maar zondag in Gorinchem is al jaren stil.

 

Zondag op de stripdagen leek me erg rustig. Het mooie weer, of iets anders?

 

Nu is er wel veel meer ruimte dan in Breda, dus vergelijken is moeilijk, maar m'n indruk is dat er minder publiek in Gorinchem komt dan in Breda. Ik zie weinig gezinnen met kinderen rondlopen. Het lijkt me dat in Gorinchem alleen de echte stripverzamelaars komen en nauwelijks dagjesmensen.. 

Link naar reactie

Nee hoor gewoon keurig in de rij gestaan. En volgens mij gold dat wel voor de meesten. Je moest wel  meer meer gaan nadenken hoe je je boeken wilde aanschaffen. Bij silvester kreeg je bij het aanschaffen van 7 boeken de 3 tickets en dan was het feitelijk maar 1 boek meer dan voorheen. Als je achteraf echter nog 1 dedi wilde dan werd het wel de duurdere 40 euro. Verder kwam erbij dat ( wederom bij Silvester niet bij ddb) deze keer alle tickets op nummer waren  en de laagste nummesr kregen voorrang. Dit was niet echt lekker gecommuniceerd zodat terwijl de vroege vogels eerst een rij vormden bij de tafels, de later  aankomenden eerst naar de kassa gingen. Aangezien zij uiteindelijk de laagste nummers kregen waren zij dus als eerste aan bod. Voordeel was wel, maar dat is natuurlijk al lang en breed bekend, dat je niet de hele tijd in de rij hoefde te wachten maar rustig door de zaal kon banjeren.

Link naar reactie

Zo...ook weer terug in Friesland na een best wel goed weekeinde in Gorinchem.

 

Het is wel eens drukker geweest in de hallen, maar zaterdag was zonder meer gezellig druk en de zondag tsja wat wil je met dat mooie weer. Dan gaan de gezinnen met kinderen naar het bos - daar betaal je ook geen 25 Euro entree...

 

De verkoop met onze uitgeverij was top, ik ging retour met precies 2 Tex Willer albums en een handjevol Philemons. Super! Ook veel complimenten gekregen voor de Tex uitgave, waaronder die van Fred de Heij (voorinschrijver van het eerste uur).

 

De kraam met tweedehands spul liep aardig, kan beter, kan slechter...

 

En zondag mooi veel tijd gehad om rond te kijken, veel leuke en sympathieke dedi's gekregen. Soms meesterwerkjes in inkt waar 15 tot 30 minuten aan getekend werd, maar die van Hein de Kort was ook tof en die was in 2 minuten klaar :-)

 

Zoals altijd maar weinig repers gesproken. Eigenlijk alleen met Daan en Lecram. Verder praten dedi-repers vooral veel met elkaar terwijl ze de gehele dag in de rij moeten staan/zitten lijkt het wel...

 

Kortom: complimenten voor Arco en zijn team want alles was weer top geregeld - en dat mag ook wel eens gezegd worden.

 

Zal later deze week wat dedi's posten. Nu eerst een biertje!

 

Saluut,

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

ik ben ook weer thuis ca 22:30 na een tussen stop bij de mac

en de aanhanger gestald tehebben

2 hele leuke dagen gehad veel bezoekers blij gemaakt met boekjes

beetje gebabbeld met collega handelaren en de bezoekers

naast de piraat uit de asterix serie heb ook 2 shirtjes gekocht van asterix en obelix

de hal op zich prima behalve dat het boven is opruimen 4 uur is niet normaal voor 2 kraampjes

zaterdag aardig goed verkocht de zondag was toch wel wat minder maar al met al aardig tevreden

 

enige smet was mijn buurman van de superhelden met zijn asociale gedrag jammer :e008::e011:

die vent spoort echt niet  :dat: :dat: :dat:

verders zeer gezellig en sociaal met de collega's :e007: :e007:

Link naar reactie

@eriktex

 

nee niet die winkel uit utrecht dat is die jongen met die zonnebril op die heb ik helemaal niet gesproken

 

die aso was van die uitgever van de superhelden die op nieuw worden uit gegeven

 

die stond tussen mij en pl strips in

 

kort samen gevat hij wou vechten omdat er 2 tellen een pin apparaat van mij op zijn hoek van de kraam stond

had even stroom nodig wat aan de kop zijn kant van zijn kraam hing aan de binnenkant

aan de bovenkant hij zat aan de andere kant van de kraam wat te tekenen

hij viel mij aan

 

ik had vrijdag de kraam wat verlengt met kistjes tussen zijn kraam /1 breed/en de mijne strak tegen mij kraam aan prima gang pad over

buurman zegt niks

kom ik vandaag aan op de beurs ca 10:00 had hij ze verplaatst had er last van zij die vervolgens zet hij zijn scherm half in het pad aan zijn kant zijn we dus even ver ,ik dacht boeie en er hingen wat tasjes van mij aan zijn kraam zij de buurman ook niks van op eens hingen ze aan mijn kistjes halverwege deze middag  vaag

en toen dat pin apparaat,broertje van velden 8 had even gepind bij mij

was net klaar pak direct de doos waar die in hoort lag op mijn stoel en de buurman vliegt uit zijn stoel vliegt mij aan en begint tebekken ik dus ook

wat volgt wat duw en trek werk schelden en zo zijn vrouw kalmeerde hem gelukkig

kon het alleen niet laten om als laatste een state ment te maken en aan zijn markt kraam plank een ruk omhoog te geven toen de buurman net weer boven zijn teken boek zat

ik wou de boel verder niet op de spits drijven ze vrouw was prima en uit respect voor de organisatie maar het liefst had ik um een knal voor zijn kop gegeven

 

maar laten we terug kijken op het positieve

Link naar reactie
Gast Eelco Koper

@tuinmantvkijken

 

Het pin apparaat was voor mij niet de reden, daar u blijkbaar erg geschrokken bent van mijn (heftige) reactie, zal ik voor u uitleggen wat voor mij de (welbekende) druppel was.

 

Ik ben absoluut geen voorstander van geweld en prijs mij altijd dat de laatste keer dat ik iemand aanvloog zo'n 26 jaar geleden was en dat was inderdaad een volledig zonloze actie. Na die zinloze actie ook gelijk besloten dat ik het wel met woorden afkan. Natuurlijk maak ik mij wel over een hoop dingen (zinloos) druk. Ik maak mij bijvoorbeeld druk over de plaats die je toegewezen krijgt van de organisatie, ondanks dat je ruim van te voren aangeeft dat je graag met je nieuwe maandblad (wat geen heruitgave is van de oude 'Superhelden' serie, maar een volledig nieuwe serie) bij de overige uitgevers in de zaal wil staan. Ik ga dan op een inderdaad een (zinloze) discussie aan met de desbetreffende organisatie, maar er uiteindelijk voor gekozen om plaats te nemen achter de toegewezen plaats.

 

Dit was inderdaad tussen u en PL Strips in.

 

Wat mij gelijk opviel bij aankomst bij de stand was dat u blijkbaar meer ruimte in gebruik nam, dan de 8 meter (ga ik van uit) waar u bij het Str!pschap voor betaald had. Ook viel het mij dat u uw kisten met daarop een aantal dozen gevuld met strips zo had geplaatst dat dit niet voor een mooie doorloop richting onze stand zou zorgen. Ik wilde dat gelijk al zelf of door u laten aanpassen, maar mijn medewerkers overtuigden mij om het voor die dag maar zo te laten en het eventueel de volgende dag aan te passen.

 

Ook iets wat ik door de jaren heen heb geleerd  is vooral af te gaan op mijn eigen gevoel/instincten, maar "mijn vrouw" heeft mij al vaker aangegeven dat ik soms ook dingen van anderen moet aannemen, dus ik negeerde mijn eigen gevoel en zou wel kijken hoe het die (zater)dag zou gaan verlopen.

 

Nog iets wat gelijk opviel was dat er een lading (plastic)zakjes aan onze stand hing. Ik dacht dat dit misschien een nieuwe initiatief van de organisatie was en heb daar op dat moment (inderdaad) verder gaan aandacht aangeschonken.

 

Ik weet niet of u eerder bent aangesproken over hoe u zich op de beursvloer gedraagt, maar "mijn vrouw" stoorde zich bijvoorbeeld enorm aan dat u uw rotzooi (Lege chipszakken, etc.) gewoon maar overal liet rondslingeren, eveneens als de doos waar de overige (chips)zakken zich in bevonden. Zij stoorde zich hier zo dermate aan, dat zij de doos waar de zakken in lagen toch maar achter uw eigen stand geplaatst had i.p.v. van dat u deze liet slingeren achter onze stand.

 

Ik denk dat u hier weinig van gemerkt heeft door de hoeveelheid prik/suiker in uw lichaam (van de 1.5 liter flessen Cola die u naar binnen tankte), waardoor u als het ware die dag door uw stand heen en weer stuiterde.

 

Daarnaast was ik/waren wij druk bezig met het promoten van ons nieuwe maandblad.

 

Wat mij die dag (natuurlijk) wel duidelijk werd (ook voor "mijn vrouw" en andere collega) is dat ik gelijk had qua de aanloop naar onze stand. Dus toen wij zondag weer lekker vroeg aanwezig waren om onze stand op te bouwen, heb ik uw kistjes en de dozen met strips netjes (want ik ben namelijk zuinig met de spullen van anderen) verplaatst naar het midden gedeelte van uw stand. Ik had dat namelijk daar geplaatst, omdat daar nog voldoende ruimte was voor uw spullen en zo was het ook nog duidelijker dat deze spullen ook bij uw kraam behoorde en iet bij de onze. Zo zorgde ik er ook voor dat als uw klanten in die bakken zouden zoeken naar eventueel ontbrekende nummers dat zij niet steeds met hun bips tegen onze roll-up banner aanschurkten en dat ook deze gewoon netjes en heel zou blijven en eventueel ook weer een volgende beurs mee zou kunnen gaan om dienst te doen, zeg maar.

 

Toen je die ochtend arriveerde had ik je ook gelijk aangegeven dat ik dit netjes verplaatst had, met alle respect voor uw spullen, natuurlijk.

U gaf mij aan dat u door deze opstelling geen inloop plek meer had, maar die waren m.i. nog voldoende aan de rechter en linkerkant aanwezig!?

 

Ik heb toen inderdaad onze roll-up banner iets verplaatst zodat we iets meer ruimte in beslag namen dan de gehuurde 4 meter, maar ach u had deze extra ruimte de dag ervoor benut, dus u had mij dat de zondag natuurlijk kunnen gunnen en op wat gemopper na deed u dat verder ook.

 

Het bleef ook die dag een enorme rotzooi achter uw stand, maar zolang uw rotzooi niet achter onze stand belandde maakte ik mij daar verder niet zo druk over. Onze buren van PL Strips hebben ook een aantal maal het stroompunt gebruikt, dat blijkbaar bij onze stand aanwezig was, maar dit werd altijd van te voren door hen aangegeven en daarbij legde zij haar spullen niet zomaar op onze tafel. 

 

Op een gegeven moment viel het mij dus op dat uw steeds gebruikt maakte (naast dat "mijn vrouw" dat blijkbaar ook deed, omdat zij nog steeds in de veronderstelling was dat deze tasjes een gebaar was geweest van de organisatie) van de tasjes en toen viel bij mij het (welbekende) kwartje. Deze tasjes waren niet neergehangen aan onze stand door de organisatie, maar u had ze gewoon maar aan onze stand gehangen. Ik heb toen ook deze tassen netjes aan u eigen stand/bakken bevestigd/gehangen, daar ik natuurlijk niet wilde dat "mijn vrouw" zomaar gebruik maakte van uw spullen. 

 

(Deze laatste opmerking is een cynische, maar dat had u vast ook al begrepen)

 

Om heel eerlijk te zijn, vind ik het namelijk niet zo beleefd, dat u uw rotzooi/handelswaar/verpakkingsmateriaal bevestigd aan de stand van een ander. Ongeacht of die stand door mij of door een ander gehuurd wordt. U had deze tassen gewoon kunnen ophangen aan uw eigen gehuurde meters, lijkt mij, maar misschien heb ik dit wel helemaal mis en zal ik de volgende maal mijn stand ook openstellen voor de rotzooi/bakken/verpakkingsmaterialen van mijn overige standburen!?

 

In ieder geval vond u het nog wel nodig om hierover een opmerking te maken tegen "mijn vrouw". "En gaat de verkoop nu beter, nu de tasjes er niet meer hangen?!?"

Zij heeft verder geen aandacht geschonken aan uw bespottelijke opmerking, maar dat komt voornamelijk omdat zij een zeer wijs mens is.

 

Als ik op een gegeven moment naar rechts kijk, terwijl ik net bezig ben om een tekening voor iemand te maken, zie ik een pinapparaat op onze standtafel staan. Wederom iets van u dat opeens blijkbaar op onze tafel moet staan, terwijl het snoer dat aan de oplader van het apparaat bevestigd zat, lang genoeg was zodat het apparaat eigenlijk ook wel op uw eigen bakken geplaatst kon worden. Maar blijkbaar had u er minder moeite mee als het apparaat schade zou aan kunnen brengen bij de spullen van een ander. In ieder geval stoorde dit mij wel, vooral omdat u het niet eens nodig achtte om ons, uit beleefdheid, te vragen of wij hier geen moeite mee zouden hebben. Nadat het pinnen klaar was en uw klant vertrokken, wilde u het apparaat inderdaad wee inpakken. u pakte de doos en legde deze op mijn voorraad aan tijdschriften die op de tafel lag. "Mijn vrouw" heeft toen maar uit beleefdheid (zoals ik net al aangaf is zij erg netjes) onze spullen een stukje opgeschoven, zodat u volledig gebruik kon maken van de ruimte in mijn stand. Ik kreeg dit alles mee, terwijl ik druk aan het tekenen was voor een van mijn enthousiaste klanten, die net een abonnement hadden afgesloten op ons nieuwe maandblad. Ik excuseerde mij even bij het jonge meisje dat met smart op haar tekening zat te wachten en liep naar u toe en verzocht u om uw spullen gewoon in te pakken op uw eigen stand. Naar mijn menig een heel normaal verzoek, daar ik die afgelopen twee dagen ook uw stand niet gebruikt had, om mijn spullen te verkopen of in te pakken.

 

U vond het helaas niet nodig om op mijn verzoek in te gaan. Neeh, u vond het nodig om met een raar stemmetje mij op dat moment de gek aan te steken en dat was voor mij de (welbekende) druppel!

 

Ik heb u toen, denk ik duidelijk laten weten dat ik niet gediend was van uw respectloze gedrag jegens mijn spullen/handelswaar. U piepte paniekerig dat u werd aangevallen en ik vond dat ik duidelijk genoeg was en heb u toen los gelaten. Daarbij had u ook die dag al redelijk wat Cola naar binnen getankt en  ik weet natuurlijk niet of u een erg sterke blaas heeft.

 

"Mijn vrouw" hoefde mij niet te kalmeren, daarbij dat kon zij ook niet, omdat zij net zo schrok van mijn actie als het meisje dat stond te wachten op haar tekening evenals mijn buurvrouw van PL Strips. Daarbij was ik nog steeds kalm en nam ik naar mijn zeer duidelijke waarschuwing, weer plaats achter mijn stand om verder te gaan met de tekening voor het erg geschrokken meisje. Ik bood de arme schat mijn excuus aan en deed nog even extra mijn best op haar tekening en op dat moment vond u het nog even nodig om een ruk aan de plank te geven, blijkbaar in de hoop dat dit ten koste zou gaan van de tekening, denk ik!? Maar ik heb geen idee wat er in uw hoofd zoal omgaat, ik denk namelijk niet zo veel, maar jah, ook dat kan ik (natuurlijk) mis hebben, want ik dacht altijd dat we als standeigenaren met respect voor elkaars spullen omgingen.

 

Dat ik nog steeds kalm was, bleek natuurlijk vooral op dat moment, want ik denk persoonlijk dat elke andere standhouder u begraven had tussen uw eigen puinzooi.

 

Ik ben inderdaad wel erg blij dat u, uit respect voor "mijn vrouw" omdat ze dus een vrouw is(!??) (en uit respect voor de organisatie), de boel verder niet op het spits heeft gedreven, maar ik kan u ook bij deze verzekeren, dat als u inderdaad het nodig had gevonden om "mijn vrouw" lastig te vallen met hoe u vind dat u mag en kan omgaan met de spullen en ruimte van andere standhouders, ik u inderdaad kalm en beheerst had begraven tussen uw eigen puinzooi.

 

Mijn tip: Gedraag je op een volgende beurs en heb ook respect voor de ruimte en spullen van andere standhouders en dan beloof ik ju dat dit de eerste en gelijk ook de laatste keer was dat u zoiets meemaakt.

 

Uw gedrag was voor mij overigens geen smet op twee leuke (str!p)dagen. Het enige wat ik u daarover nog kan meegeven is, dat ik ook liever niet naast u had gestaan, maar ja, dat is de schuld van de organisatie. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Eelco Koper

 

 

PS. Dat laatste heeft niets te maken met u als persoon en uw respectloze gedrag van de afgelopen twee dagen.

 

 

Link naar reactie

De stripschapprijs 2014 - de enige oeuvreprijs die Nederland kent voor stripmakers - was dus voor Fred de Heij: stripmaker, schilder, publicist, animator. En een verklaard Tex Willer-fan. Dus naast het ophalen van de stripprijs pikte hij tevens zijn gereserveerde exemplaar van 'De laatste rebel' op. Nogmaals gefeliciteerd Fred! (goede voornaam voor stripmakers overigens :e005: ).

 

13056226653_24c9b23ec5_z.jpg
 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik maak mij bijvoorbeeld druk over de plaats die je toegewezen krijgt van de organisatie, ondanks dat je ruim van te voren aangeeft dat je graag met je nieuwe maandblad (wat geen heruitgave is van de oude 'Superhelden' serie, maar een volledig nieuwe serie) bij de overige uitgevers in de zaal wil staan.

 

 

 

 

En dat Stripschap je niet bij de andere uitgevers heeft gezet: te gek voor woorden!!!

 

 

[1] ik had vrijdag de kraam wat verlengt met kistjes tussen zijn kraam /1 breed/en de mijne strak tegen mij kraam aan prima gang pad over

 

[2]  er hingen wat tasjes van mij aan zijn kraam zij de buurman ook niks van op eens hingen ze aan mijn kistjes halverwege deze middag 

[3] een state ment te maken en aan zijn markt kraam plank een ruk omhoog te geven toen de buurman net weer boven zijn teken boek zat

 

duidelijk verhaal :)

 

De stripschapprijs 2014 - de enige oeuvreprijs die Nederland kent voor stripmakers - was dus voor Fred de Heij: stripmaker, schilder, publicist, animator.

 

 

dat is inderdaad welverdiend.

 

Hoe ging de prijsuitreiking in zijn werk?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

 

dat is inderdaad welverdiend.

 

Hoe ging de prijsuitreiking in zijn werk?

 

 

Ik ben er niet bij geweest die zaterdagnamiddag. Echter het commentaar van Fred zelf sprak boekdelen :e007: . Ik zie het wel voor me, de burgemeester van Gorinchem die zich ingelezen heeft: Haas zal hem nog kunnen bekoren (speelt zich ook niet zo ver van Gorinchem af bedenk ik me nu) maar het meer expliciete werk van Fred hahaha.  

 

Wellicht zijn er foto's of een verslag te zien op de pagina van het stripschap?!

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
 

ik was er niet, geef eens een korte impressie van "zijn commentaar", ik denk dat het leuk geweest moet zijn ;)

 

Naah, wat in de wandelgangen wordt verteld ga ik niet op een forum zetten. :e007: . Loop toch eens langs bij onze kraam dan weet ik eindelijk ook eens hoe de Aap er uit ziet... :P . Alle prijswinnaars zijn trouwens echt wel in hun nopjes met de onderscheidingen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

zo, dat had ik wel willen zien. Puurveen die aan het matten was met een comictekenaar. Thorgal tegen superman ;)

 

Wat een toestand, ik moest denken aan mijn jeugd lang geleden. Kleine jongetjes die elkaar wegduwen terwijl ze op een rommelmarkt oud speelgoed verkopen. Het verbaasde me wel dat Eelco Koper (met een zelfbenoemd oneindig ego) op de stripdagen een stand had, ik kan me een akkefietje (breed uitgemeten op Stripster) herinneren tussen Koper en Arco waar Arco de profetische woorden gebruikte: jij komt er niet meer in op een beurs die ik organiseer!

 

De teksten van beide heren waren zeer amusant. Wie er gelijk heeft ? Het zal wel, net als bij voornoemde ruziënde jongetjes, in het midden liggen. Wel jammer vond ik dat Koper het Cola drinken in het verhaal betrekt. Hij legt een direct verband tussen de consumptie van het goedje en het Tuinman gedrag. Ik vind dat nogal stigmatiserend, een heel goede vriend van mij leeft op Cola,  het is een aardige kerel die (hoewel een rotterdammert) nooit geweld of hinderlijk gedrag heeft vertoond. Hij is ondanks zijn cola consumptie dus een heel geschikte peer. Dus meneer Koper: cola drinkerts zijn niet (perse) onruststokers.

 

Googlediedook levert op:

 

http://www.stripster.eu/?/scripts/forum_bericht.php?id=4198&page=1&titel=Forum:%20Enquete%20Stripbeurzen

Link naar reactie

Cola is Cola is Cola.......Zit in Zero (of in de Pepsi Kick die ik altijd voor je koop) geen extra cafeine ? Ik moet toegeven dat Lecram ondanks zijn overmatige cola consumptie een van de meest rustige dedie jagers is die ik ken, hij heeft zo zijn streken maar hinderlijk heen en weer stuiteren, daar heb ik hem nog nimmer van kunnen betichten.

 

Ach, waarom vinden al die leuke relletjes altijd plaats als ik er niet bij ben...... Tuinman die de ene na de ander fles Lidl cola naar binnen klokt, Koper die met zijn ontembare ego daar zich zwaar aan stoort, een wijze en verstandige vrouw die de boel sust. Het lijkt wel Shakespeare gespeeld door het Gorrecumse amateur toneelgezelschap !

Link naar reactie

@ eelco je hebt wel veel tekst nodig om leugens de wereld in te helpen :e006:  al mijn zooi lag achter mijn eigen stand moet ik zelf weten

ik had ook gewoon veel bij me :e007: :e007:

/lege zooi ging de zak in /

ik heb niet aan je spullen gezeten ook niet laten opschuiven

je kraam was op de hoek leeg

 

dat jij een banner toch verplaats terwijl je mijn kistjes aan de kant zet /ook al doe je dat netjes / is wel wat vreemd daar maakte jij een cruciale fout

ik was o zo fout volgens jouw maar je doet zelf precies het zelfde :e012: :e012:

en wat drink of eet moet ik zelf weten gaat jouw niks aan :e007: :e007: :e007:

wat die meters betreft dat zoek ik zelf wel uit met de organisatie

2 verschillende werelden maar dat snap jij toch niet voor de rest laat ik het hier maar bij :e001:

Link naar reactie

Tja, de hoofdpersonen hebben we nu gehoord: cola tuinman en ontembare ego Koper. Een paar verhalen van omstanders zou verhelderend werken........

 

Als beursbezoekers dacht ik altijd dat standhouders hetzelfde denken en gezellig samen klagen over allerhande beurs onrechtvaardigheden: hoge standhuur, zeurende klanten, slechte verlichting, goed of juist slecht beursweer etc. Een gelijkgestemde wat zurige horde dus.  Het kwam niet in me op dat er onderling nog wel eens ruzietjes kunnen opflakkeren, een naieve gedachte mijnerzijds dus.

Link naar reactie

Wat een toestand, wat een toestand. En waar de waarheid ligt? Ik denk in het midden. Maar ik vind de acties van beiden toch wat kinderachtig. Hadden jullie er niet gewoon door met elkaar te praten uit kunnen komen? Zoals op zondagochtend bijvoorbeeld al heel goed gebeurde nadat er iets was verplaatst (mocht dat kloppen).

Het verhaal van cola vind ik trouwens ook compleet belachelijk. Net als op alcohol, energydrink en andere voedingsmiddelen reageert ieder lijf daar anders op. Het gedrag van Tuinman zo toeschrijven aan die drank vind ik dan ook vrij ongegrond eerlijk gezegd. 

 

@retep: Ik denk inderdaad wat naïef, want in élk wereldje lopen bepaalde mensen rond. Ego's, werkers, zeikerds..wereldjes zijn gewoon kleine maatschappijen. Al ken ik er ook wel waar het best goed gaat. 

 

Hoe dan ook: Fijn dat de beurs zo geslaagd was en schijnbaar zijn vorm een beetje begint te vinden in Gorinchem. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar 1,5-2 uur reizen was me wat teveel van het goede. 

 

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar hoe de prijsuitreiking is gegaan. En dan, uiteraard, het beeld-technische verhaal (het blijft toch een beetje mijn kindje). 

Link naar reactie

@retep ik sta redelijk vaak op markten en beurzen meestal gaat het wel goed voor al op stripbeurzen en boeken markten is de sfeer over het algemeen zeer goed alles valt of staat met communicatie

op braderieën en jaarmarkten gaat het er wel vaker heftig aan toe ze hebben ooit eens een vrouwelijke organisatie met een man of 20

in de vaart ge gooit in almere met de dixie er achter aan

 

hete hang ijzers de plek van de stand concurentie kraam gelden ruimte  om de kraam laden lossen de bezoekers veel /weinig /geven ze geld uit enz enz kan nog wel even door gaan

het ea was zeer kort dat weinig mensen het gezien hebben

enfin het zij zo gedane zaken nemen geen keer :e001:

dit akkefietje kent alleen maar verliezers :e001: :e001: :e001:

 

gelukkig word er anderzijds ook wel samen gewerkt met 10 man 3 kramen verzetten 5 man een kar de lift in tillen elkaar voor laten gaan op elkaars kraam letten :e007: :e007: :e007: dat gebeurt ook

 

bij deze wil de vrijwilligers van de beurs nog bedanken

Link naar reactie
Gast Natte aap

Naah, wat in de wandelgangen wordt verteld ga ik niet op een forum zetten. :e007: . Loop toch eens langs bij onze kraam dan weet ik eindelijk ook eens hoe de Aap er uit ziet... :P .

 

Jammer ;)

 

goh ja, ik wou zaterdag ook effe langs je kraam lopen, maar toen was ik druk bezig en schoot het er weer over. Komt zeker nog wel hoor. Als je nou naast tuinman en koper gat staan, is de kans alvast wat groter, volgende keer neem ik een stoeltje mee en zet me gewoon vlak voor beide heren ;)

Link naar reactie

Ach ja, ik koop al jaren op beurzen nauwelijks strips bij de "handelaren" dus mijn beeld is een ietwat zelf ingekleurd. Ik schaf nog wel eens een 10tal comics aan bij Rick, de heel opgewekte cheap comic man (ook zijn vrouw is altijd heel aardig). De meeste strippies koop ik bij bij mijn vaste SSZster, bakkie koffie. koekie erbij. Het valt me trouwens wel op dat de aankoop via internet met veel (klant)vriendelijkheid gepaard gaat. Zo moest ik voor Angouleme snel wat strips hebben en oa Het Gele Teken en PL strips leverden binnen een paar dagen de strips in goede staat op. Op mijn wat zenuwachtige mailtjes (kunt u wel op tijd ????) werd zeer vriendelijk en meelevend gereageerd dus die stripleveranciers onthoud ik !

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

bij deze wil de vrijwilligers van de beurs nog bedanken

 

deze uitspraak van jou vind ik absoluut waar. Wij hebben zaterdag een zeer bereidwillige vrijwilliger van de organisatie bij het afbouwen gehad. Dus de vrijwilligers mogen zeker gerespecteerd worden.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Yup, wijze woorden: de waarheid ligt in het midden. Misschien een idee om de volgende beurs de rijdende rechter hier in te betrekken :e007:

 

E.

 

misschien beter judge dredd vragen ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...