Ga naar inhoud

De Stripdagen - 8 + 9 Maart 2014


Arco

Recommended Posts

Ik zie mezelf, Lecram, Ekoj.... maar wie is toch die aardige meneer die naar de camera kijkt? Vertoeft hij ook op de Reep? Leuke foto Olsimar, maar volgende keer toch maar even voorstellen?

 

Ik was eigenlijk al op weg naar de uitgang en klikte nog wat. Zag pas thuis dat jij het was Daan. Anders had ik zeker even hallo gezegd!

Link naar reactie
Gast Eelco Koper

@tuinmantvkijken

 

Ja, mijnheer Tuinman(tvkijken) dat u van uw stand een plaatselijke afvalbak maakt is, zolang u uw rotzooi (lege chipszakken, etc.) in uw zone/gedeelte blijft liggen, volledig uw keuze. Net zoals wat u die dag nuttigt. Door de vele verschillende soorten smaken chips, was het in ieder geval wel een zeer gevarieerde maaltijd. Ik zal thuis "mijn vrouw" aanspreken op de door haar in de wereld geholpen leugens. Ik doel hier dan met name op die van het verschuiven van de doos met uw chips voorraad en het verschuiven van onze handelswaar, zodat u alle ruimte had op MIJN gehuurde tafel om uw spullen in te pakken.

 

Voor de rest had u eigenlijk zelf ook al alle punten aangegeven in uw verhaal over de gebeurtenissen.

 

Dat u riep: "Hij valt mij aan!", zal vast ook gehoord zijn door andere standhouders en beursbezoekers, daar alle aandacht naar ons ging ten tijde van dit voorval.

 

U cola consumptie die dag, heeft inderdaad niets met uw gedrag te maken. Ik vond het gewoon erg bijzonder dat u die twee dagen voornamelijk cola naarbinnen klokte en chips vroot. "Mijn vrouw" stond daar ook erg van te kijken. Vooral toen u zondagochtend al lekker aan het genieten was van uw cola. Maar verder niets tegen op cola-drinkers hoor. Mijn vader klokt vroeger ook liters van dat spul weg. Ik zelf ben meer een fanta-man. Ook niet het meest gezonde spul, maar wel erg lekker, vooral bij een portie friet of een halve kip, zeg maar. Alleen niet 's ochtends vroeg en datzelfde heb ik eigenlijk ook met chips.

 

Maar ik dwaal af.

 

"Mijn vrouw" gaf trouwens nog wel aan, na het lezen van uw stukje/commentaar, dat als u die zondag tegen haar had gezegd dat u de boel verder niet op de spits wil drijven omdat zij een vrouw is, zij u eigenhandig had begraven tussen uw puinzooi. Niet met geweld hoor, "mijn vrouw" gebruikt nooit geweld niets eens verbaal, om heel eerlijk te zijn. Ik kan u wel verzekeren dat u blij mag zijn dat u voornamelijk met mij te maken heeft gehad, want als u inderdaad "mijn vrouw" tegenover u had gehad, kan ik u verzekeren dat u er niet zo gemakkelijk vanaf was gekomen als afgelopen zondag het geval was.

 

Ik hoop in ieder geval dat u van het voorval wat opgestoken heeft en dat u voortaan ook uw bakken, tassen en overige rotzooi gewoon bevestigd aan de ruimte die u is toegewezen. 

 

Met (wederom) een vriendelijke groet,

 

Eelco Koper

Link naar reactie

Brrr, blij dat ik nooit op stripbeurzen vertoef. 

 

Ach Waldorf, zo'n beurs is net als het dagelijks leven, je komt er heel prettige mensen tegen, cola/chips consumerende handelaren en opgewonden standjes van tekenaars. Bij het herlezen van de gebeurtenissen kreeg ik dat typische gevoel dat ik altijd heb als ik de rijdende rechter bekijk (verschijnt dat ook op de vlaamse treurbuis ?). Dan ben ik zwaar tegen de ene partij (wegens hoogst irritant gedrag) komt de verweerder met nog onaangenamere argumenten. Een constant (vermakelijk) switchen wie nu de ergste onruststoker is.

 

Ik begin te vermoeden dat Arco Eelco Koper expres naast Tuinman heeft gezet, een dusdanige mismatch van karakters moet wel leiden tot conflicten.

Link naar reactie

tja leuke vervoeging maar al met al vind ik dat constant zeuren over tuinmans culinaire gedrag een zwaktebod. Stick to the facts meneer Koper ! Tuinman hing plastieken zakken aan je stand dus dan vlieg je hem aan ! Het vreten van chips en klokken van cola is slechts bijzaak !

 

En tja Yncke is eens te meer the voice of reason.

Link naar reactie

Het gebrek aan potpourri dames en Catawiki-babes was toch een serieus minpuntje van deze beurs, zeker op de zondag want dan zijn dat toch fijne afleidingen tijdens de rustige uren...

 

...voor de volgende editie stel ik voor het Tex Willer Promotieteam:

 

13079875725_e8d702fbaa_z.jpg13079991693_216c44c5ac.jpg13079875585_4819c44b4e_z.jpg

 

Heeft iemand hier op de Reep een leuke zus of kennis die mee wil doen? :e007:  :e007:  :e007:  

amaai , met zo'n mooi volk bij je stand kom ik volgend jaar zeker bij jou langs .

Link naar reactie

De vertalingen in Breda? Vertel, vertel!

Zo spannend is dat niet. Pee doelt uiteraard op Death zoals gefigureerd in Gaimans werk. En van Gaiman hadden we Black Orchid, Sandman en Death liggen. Meerdere malen werden die uitgaves enthousiast opgepakt en kwam de opmerking 'Dat ziet er goed uit!' om vervolgens teleurgesteld terug te leggen na de ontdekking dat dit vertalingen waren. Uiteindelijk was er volgens mij op de zaterdag niet van die stapels verkocht. Als enigen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zo spannend is dat niet. Pee doelt uiteraard op Death zoals gefigureerd in Gaimans werk. En van Gaiman hadden we Black Orchid, Sandman en Death liggen. Meerdere malen werden die uitgaves enthousiast opgepakt en kwam de opmerking 'Dat ziet er goed uit!' om vervolgens teleurgesteld terug te leggen na de ontdekking dat dit vertalingen waren. Uiteindelijk was er volgens mij op de zaterdag niet van die stapels verkocht. Als enigen.

 

vreemd. Ofwel heb je het al in het Engels (of de Nederlandstalige versie van Black Orchid) en heb je inderdaad minder noodzaak aan de Nederlandstalige versie. Ofwel heb je de Engelstalige versie nog niet aangeschaft en zit je ofwel te wachten op de Nederlandstalige, of vind je het niet goed, of heb je geen geld :) 

Link naar reactie

Dames en heren repers,

Ik kom erachter dat ik op de beurs mijn Verloren Paradijs psalm 2 deel 4 ben kwijtgeraakt.

Er zit een dedie in, met "voor Marcel" en ook nog eens twee prenten van DDB van Cossu en Pau.

Heeft iemand die toevallig gezien of tussen zijn spullen gevonden.....hahaha...laat dan graag even weten.

Link naar reactie

vreemd. Ofwel heb je het al in het Engels (of de Nederlandstalige versie van Black Orchid) en heb je inderdaad minder noodzaak aan de Nederlandstalige versie. Ofwel heb je de Engelstalige versie nog niet aangeschaft en zit je ofwel te wachten op de Nederlandstalige, of vind je het niet goed, of heb je geen geld :)

Tja, dat kun je dan over alle vertalingen wel zeggen ;) Ik heb op zondag in elk geval nog wel een Sandmannetje verkocht ;)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Tja, dat kun je dan over alle vertalingen wel zeggen ;) Ik heb op zondag in elk geval nog wel een Sandmannetje verkocht ;)

Misschien wel ja. Maar misschien is het publiek van de gewone superheldenstrip toch net iets anders dan het publiek van sandman? Dat er dan een grotere groep mensen is die nu dat het in het nederlands is, toch eens een superheldenstrip willen lezen, maardat de groep sandmanlifhebbers zich toch meer richt op het engels? Allez, ik weet het ook niet hé, ik zoek maar mee naar een verklaring ;)

Link naar reactie

Misschien wel ja. Maar misschien is het publiek van de gewone superheldenstrip toch net iets anders dan het publiek van sandman? Dat er dan een grotere groep mensen is die nu dat het in het nederlands is, toch eens een superheldenstrip willen lezen, maardat de groep sandmanlifhebbers zich toch meer richt op het engels? Allez, ik weet het ook niet hé, ik zoek maar mee naar een verklaring ;)

 

Dat klopt op zich wel. Het verschil ligt sterk in het feit dat de Gaiman werken (afgezien van de Batman uitgave) echt zijn eigen werk zijn waardoor zijn hand veel sterker aanwezig is dan in het superhelden werk - geen last van editors die het moeten aanpassen aan continuïteit en dergelijk. Hierdoor is het sneller zo dat lezers het relevanter vinden dat zij die hand ook weer terugzien in een vertaling.

 

En daar ligt een bekend probleem. Hoewel ikzelf overtuigd ben dat Peter en Olav bepaalde schrijvers goed onder de knie hebben, is dat niet vertrouwen er niet zo 123 bij lezers. Vandaar dat ik hoop op meer nominaties voor ons materiaal zodat we een goede naam krijgen hierin.

Link naar reactie

Ik ben er niet bij geweest die zaterdagnamiddag. Echter het commentaar van Fred zelf sprak boekdelen :e007: . Ik zie het wel voor me, de burgemeester van Gorinchem die zich ingelezen heeft: Haas zal hem nog kunnen bekoren (speelt zich ook niet zo ver van Gorinchem af bedenk ik me nu) maar het meer expliciete werk van Fred hahaha.  

 

Wellicht zijn er foto's of een verslag te zien op de pagina van het stripschap?!

 

Erik

 

De foto's zijn ondertussen rond 12 maart op de site van Het Stripschap geplaatst: zie http://www.stripschap.nl/pages/de-stripdagen/fotos/de-stripdagen-2014.php

 

(Het jaartal in de tekst onder de foto's wordt nog gewijzigd).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...