Ga naar inhoud

De Stripdagen - 8 + 9 Maart 2014


Arco

Recommended Posts

'T zou wel een stunt zijn om Frank Visser eens op een beurs te laten rondlopen en oordelen.

 

Overigens las ik laatst dat Visser zijn bekende hoedje niet meer op mag van zijn vrouw als ze samen de straat op gaan: Teveel mensen herkennen hem dan. Maar misschien mag het nog één keer voor de stripdagen. 

 

Maar dat terzijde.

 

Wat betreft de vrijwilligers betreft ben ik het volledig eens met iedereen, ook al was ik er niet bij dit jaar.

 

Uit mijn ervaring als vrijwilliger zelf weet ik dat het altijd enorm leuk was en dat met een (relatief) klein team heel veel goeds deden en dat we er zelf ook lol in hadden. Zowel onderling als met de standhouders als met leveranciers als met tekenaars.

Dat mis ik zelf eerlijk gezegd wel enorm, al heb ik het plezier inmiddels terug gevonden bij ander vrijwilligerswerk. Maar de plezier van de stripdagen, en dan zeker de zaterdagavond, is eigenlijk niet te evenaren. Maar uiteindelijk ontdekte ik dat het teveel van me vergde om het te combineren met het dagelijks leven. Vandaar dat ik uiteindelijk ben gestopt. 

 

Overigens zijn er stripdagen geweest waarbij leefde op cola en ander suiker. Vroeg opstaan, laat naar bed..dat vergt. Al heb ik ook een jaar gehad dat ik eigenlijk zo ziek was als een hond en leefde op hoestdrank, neusdruppels (in de neus, wees niet bang :P ), drop en dubbel friss rood. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Cola is gewoon bagger. Imperialistische suikerbrol. Trouwens, mag je je eigen drank niet meenemen op zo'n beurs? Ik kan me niet voorstellen dat je als bezoeker geen blikje op zak mag hebben, of dat je gefouilleerd wordt...

Link naar reactie

Heel vroeger zweerde ik bij Pepsi, dat was in de tijd dat Coca Cola ook eens een nieuw recept probeerde, wat bijna hun ondergang werd.

Sinds ik op de lijn moest gaan letten (of iets van een lijn kreeg :e005: ), ben ik overgegaan op Cola Light, niet mijn favoriet, maar beter als Spa rood.

Echter de entree van Pepsi Max, later gevolgd door Coca Cola Zero, is een ware uitkomst. Ik ben nu een absolute Coca Cola Zero adept geworden.

Aangezien ik geen bier of koffie drink, leef ik op Cola, dus geen roest in mijn lichaam.

Voor een stripbeurs wil ik nog wel eens flesjes Pepsi Kick meenemen met extra caffeine, op zich prima.

 

Trouwens, wij komen er hier in de Lage Landen slecht af als Cola drinker, op mijn vakanties in de USA zie ik dat Cola in de supermarkten een volledige eigen rij hebben, Coca Cola en Pepsi hebben echt tientallen varianten daar in alle soorten en maten, super.

Ook leuk dat als je een Coke besteld in een restaurant men angstig mededeelt dat zij alleen Pepsi hebben......... 

Link naar reactie

 

Ook leuk dat als je een Coke besteld in een restaurant men angstig mededeelt dat zij alleen Pepsi hebben......... 

 

Veel leuker is het wanneer je zegt dat je een Cola hebt besteld als je een Pepsi voor je neus krijgt gezet. Eén keer werd mij zelfs excuses aangeboden door de bardame die de humor er wel van in zag.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

ik heb het opstootje van Tuinman en Eelco gezien - ik ben onpartijdig, laat dat duidelijk zijn.

Beide heren ken ik niet persoonlijk, maar waar Eelco wel een voorsprong heeft, is in zijn taalgebruik, hij maakt tenminste zijn zinnen af, zet de klinkers op de juiste plaats en het geheel is samenhangend en zeer begrijpbaar te lezen, zelfs voor een Belg :)

Daar schiet Tuinman toch iets te kort in: misschien toch maar eerst eens deftig leren schrijven alvorens een 'pittig' verslagje te willen plaatsen op de reep.

En of dit nu een geheel nieuwe discussie op gang trekt of niet, daar maal ik niet om...

 

De beste verslaggevingen zijn trouwens zonder enige discussie die van 'de belevenissen van Lecram in Angoulême'

 

Voor de rest waren het alweer fijne Stripdagen, mooie tekeningen van vriendelijke auteurs. Véél nieuwe en oude strips gekocht.

Zonder reclame te willen maken: dankjewel voor de prima service en uitstekende staten van de aangekochte albums via Catawiki bij Stripgaaff en Chinook.

 

Veel repers gezien/gesproken, fijne mensen allemaal, al weet ik van sommigen nog steeds niet wie achter welk pseudoniem zit :)

Link naar reactie

Het gebrek aan potpourri dames en Catawiki-babes was toch een serieus minpuntje van deze beurs, zeker op de zondag want dan zijn dat toch fijne afleidingen tijdens de rustige uren...

 

...voor de volgende editie stel ik voor het Tex Willer Promotieteam:

 

13079875725_e8d702fbaa_z.jpg13079991693_216c44c5ac.jpg13079875585_4819c44b4e_z.jpg
 

Heeft iemand hier op de Reep een leuke zus of kennis die mee wil doen? :e007:  :e007:  :e007:  

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...