Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

ADW is wel degelijk de handpop van Groen. De dolende sp.a en aandachtsgeile PVDAars huppelen haar achterna voor een beetje electorale winst maar haar partij is Groen. Ze had gehoopt op een groene golf in mei, noemt zichzelf politiek geëngageerd en heeft de lidkaart op zak. Wie beweert dat ze nog altijd als onafhankelijke figuur naar voren treedt, is ziende blind.

 

Overigens was het antwoord van Pukkelpop om "collaboratievlaggen" (het woord alleen al) te verbieden ook heel erg zwak.

Dixit Johan Sanctorum: "Door de klimaatactivisten op het podium te halen heeft Pukkelpop zelf het evenement gepolitiseerd. Daarna een leeuwenvlag verbieden onder het motto ‘wij zijn absoluut tegen politiek geëngageerde boodschappen op Pukkelpop, die horen niet thuis op een festival’ is dan ook meer dan een beetje hypocriet."

 

En, ach, een plastic fles pipi en een brutaal "trap 't af, kutwijf"... Je zit toch niet in het bejaardentehuis, op Pukkelpop zitten er geen brave veertigjarige striplezers en voor hoge verwachtingen moet je maar de Mont Blanc beklimmen. Laat het allemaal zijn gang gaan en stop met een paar rechtse zatte apen te vergelijken met de SS.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Tanuki said:

Zij mogen dat inderdaad, want de meerderheid heeft voor hen gekozen. Als jij dat pertinent weigert om toe te passen is dat geen democratie maar diktatuur van het individidinges. Iets waar men in Vlaanderen precies meer en meer fan van aan het worden is, als ik de discussies over de mogelijke nieuwe Vlaamse coalitie zo zie. Een partij die 35% van de zetels heeft maar er een paar verloren is, heeft blijkbaar niets meer te zeggen (want: verliezer) terwijl eentje die er maar half zoveel heeft maar er een paar gewonnen heeft plots een winnaar zou zijn? Ik dacht het niet. Degene die een meerderheid op de been krijgt, dat is de winnaar van een verkiezing.

 

 

Dat is inderdaad het principe van de parlementaire democratie. Het probleem met zo'n systeem is dat er kan gestemd worden op een aantal partijen die een aantal voorstellen doen die ze beloven ( geen zekerheid daaromtrent ) uit te voeren indien ze verkozen geraken.

Maar eenmaal ze verkozen zijn dan beginnen ze plost af te wijken van het vooropgestelde programma. Bijkomend probleem: indien een partij om toch in een regering te kunnen zetelen een coalitie aangaat met andere partijen, er serieuze concessies plaatvinden. en er dus wetsvoorstellen worden aangenomen die veel mensen niet willen.
 

Los van coalities dan nog: stel dat 1 partij een grote meerderheid heeft. Dan is het meebeslissen van het volk teneinde. Het meebeslissen van het volk geldt enkel maar bij het uiten van een keuze wat betreft welke partij er mag heersen. Wat, hoe en met wie, dat is dan de bevoegdheid van die partij.
 

Dus dan begint die groep mensen die verkozen werd door de rest van de grotere groep ( maatschappij/volk/whatever je het noemt ) met allerlei wetten en regels uit te vinden waarover de rest niets meer te zeggen heeft.  Kijk naar het rekeningrijden dat die onnozele Weyts erdoor wilde krijgen.  Beslissingen om kerncentrales te sluiten. Snelheidsregels die worden ingevoerd, aangepast enz...nieuwe instituten en obestuursorganen die worden opgestart enz...toekenning van subsidies, geldstromen enz...

Uiteindelijk wordt er toch tegen de wil van velen ingegaan. Het evolueert altijd naar een oligarchie. Overheid vs burger. Het parlement is al een heel eind volledig overbodig, nutteloos. De volksvertegenwoordigers doen enkel wat de partijtop dicteert. Anders zijn ze hun postje kwijt. Enig tegengewicht voor de regering? Forget it. Idem met de pers, die in theorie de vierde macht zou moeten zijn. Gelukkig is er het internet die deze functie wat kan recupereren.

Daarom dat ik eerder voorstander ben van het Zwitsers model: de direkte democratie. Maar ook daar mag er nog aan gewerkt worden ( zoals de minderheid die toch nog haar vrijheid kan behouden bij een stemmingsronde omtrent wetten...en omgekeerd ). Maar het is toch een systeem dat meer mijn voorkeur geniet dan het parlementaire. Hetgeen ik volledig verwerp en veracht.

 

1 hour ago, Tanuki said:

Persoonlijk, Mauser, vind ik dat je toch ook dikwijls die massa napraat, maar er een sausje met quasi-intellectuele proza overgiet. Terwijl je in feite ook maar weigert om in te zien dat er iets mis is met onze manier van samenleven naar het milieu toe. Liever dan met argumenten af te komen die bewijzen dat de "onheilsprofeten" ongelijk hebben, kom je af met beschuldigingen en scheldwoorden.

 

We hebben veel energie nodig. That's it. Ik heb dat nu toch al een flink aantal keren gesteld in discussies. Bij produceren is er nu eenmaal een wijziging van de omgeving, vervuiling, reststoffen enz...maar met energie kun je ook dit aanpakken.
 

Er is geen probleem met onze manier van leven in het westen. Buiten het monetair systeem en het oligarchische politieke systeem. Maar wat betreft productie en marktwerking, da's de enige goeie manier. Je mag dat stuitend vinden, misselijkmakend enz...maar dat raakt mijn kouwe kleren niet. En het is niet omdat de westerse manier de enige goeie manier van leven is, dat iedereen zo moet leven. Nee. Wat mij betreft verhuizen of scheidt iedere groepering, gemeenschap zich af die het niet eens is met marktwerking, industrialisatie, technologische ontwikkeling enz...Maar niet beginnen met de hele maatschappij dwingen in een keurslijf omdat die ene gemeenschap/politieke/burgerbeweging een of andere ideologie heeft. En het tof zou vinden dat iederen over gans de wereld leeft zoals het in die ideologie beschreven staat.

Kijk naar de Amish. Zij willen zelf niet eens electriciteit gebruiken. No problem. Dan gebruik je maar geen stroom. Maar de Amish gaan dan ook op hun beurt  geen kerncentrales aanvallen. Of de rest van de maatschappij.

Misschien moeten de Anuna's en andere climi-clowns ( damn ben ik, nu toch weeral scheldterminologie aan het gebruiken zeker :e007: ) maar zelf eens beginnen met in tipi's en joerten te wonen en hun patatten zelf te kweken. Zonder dat ze anderen lastig vallen. Allemaal mogelijk hoor.  De Amish kunnen het.

Er zijn zelfs een boel anderen hier in het westen, die geen kapitalen willen uitgeven aan hoge huur, dure grond enz... die off grid en in tiny houses gaan wonen. Waarom niet. Maar zij gaan niet op podia gaan staan schreeuwen dat miljoenen anderen ook zo moeten gaan leven. Of iedere donderdag gaan bosbrossen en het verkeer lam leggen. En vanalles gaan eisen en beslissen voor miljoenen anderen. Of anderen bedreigen middels hun bedrijfswagen af te pakken en zo iedereen gemiddeld 500/maand euro bestelen..newaor Kalf-o? Waar zit die kwispel trouwens...durft hij niet meer buiten komen?
 

Wil jij volledig vegan door het leven gaan: geen probleem. Dat kun je hier perfect. Er komt geen staatspolizei bij je aankloppen omdat je radikaal ieder stukje vlees afwijst.


Ik heb eerder de indruk dat het vanuit de "allemaal armer, terug naar de pré-industriële maatschappij-beweging" is dat het de trend is van een minderheid om de meerderheid haar wil op te leggen aan de gang is.

Wat betreft energie: kernenergie. Punt uit. Meest efficiente. Minst opp gebruik en hoogste ROI. Daarnaast zon voor individueel gebruik. En olie. Veur den otto.






 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Trouwens wat betreft vlaggen:

zowel de leeuw zonder rode klauwen en tong als met rode klauwen en tong kwam voor.  Het blijkt eerder te gaan om de persoonlijke voorkeur en belang die de toenmalige adel hechtte aan hun symbolen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_strijdvlag


Volgens diezelfde argumentering kan ik probleemloos Belgicisme ( hetgeen ook een vorm van nationalisme is, staatsnationalisme ) linken aan Nazi-Duitsland, de SS enz... aangezien het Legion Wallonie de Belgische driekleur gebruikte als eenheidsaanduiding van hun manschappen die zich aansloten bij de SS. Hetgeen de Vlamingen deden met de leeuw deden de Walen met de driekleur. Het had evengoed die versie met de rode klauwen en tong kunnen zijn. :e011: ( want zelfs Van Severen met het Verdinaso opteerden eerder voor Belgie dan Vlaanderen onafhankelijk. Zij waren van mening dat ook de Walen Germaans waren. Enkel wat verfranst. Ook Degrelle was die mening toegedaan. ) Dus ook uw België-gevoel uiten is niet zo onschuldig als het lijkt...:e011:

Mij lijkt het dan maar correct als ook de driekleur verboden wordt en geweigerd wordt op allerlei events enz...


Doen? :e011:


 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
14 hours ago, Tanuki said:

Dat je een andere mening bent toegedaan, OK.

Dat je op een festival dan boe roept, OK. Daar moet ze maar tegenkunnen.

Bedreigingen, bekers of flessen pis en wat dies meer zei: Nee. Als je geen argumenten hebt, moet je je klep houden. Geweld of dreigen met geweld is altijd een zwaktebod.

 

 

Zijn daar beelden, filmpjes van? Want tegenwoordig gaat er geen incident voorbij of er is ergens wel beeldmateriaal dat opduikt. Ik zou denken wanneer een groepje dronken feestgangers die hun ongenoegen uiten over de aanwezigheid en handelen van climiclown Anuna, middels haar en haar gezellen te trakteren op flessen lauwe pis, dit uitvoerig vastgelegd zou worden met de smartfoon.  Niet dus.

Haar woorden en claims.

Link naar reactie
12 uren geleden, Waakwater zei:

Wat heel erg leuk, en onvoorzien is, is het feit dat tesla gebruikers zo amicaal naar elkaar zijn. Telkens als ik een andere tegen kom, dan steken we de hand op naar elkaar, of het knikken eens vriendelijk. Ik overweeg om een TeslaTreffen op te richten

Landrover-rijders zwaaien ook naar elkaar. Ze doen dat vooral om te tonen dat hun hand nog proper is als ze die dag nog niets moeten herstellen hebben aan hun wagen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
7 uren geleden, Waldorf zei:

Als kwisser ben ik daar blij mee

Zo kan ik nog steeds die Ijslandse vulkaan volledig spellen: de Eyjafjallajökull. Jammer genoeg durven de meeste kwisopstellers hier in de streek zich er niet aan wagen wegens teveel protest. Zij vragen dan liever de ernaast gelegen Katia. (noot: onze ploeg situeert zich op het niveau tussen C en D-kwissen).

Of die Hawaiiaanse singer/songwriter die plots (en na zijn dood) bekend werd met zijn cover van "Somewhere over the rainbow", Israel Kamakawiwio'ole. Nee, dan vragen ze gewoon van welke film dat liedje komt. Wat heeft het nog voor zin om zo'n onzin van buiten te leren ;)

 

Link naar reactie

"Onze" ploeg, het was de allereerste (en laatste) keer dat ik meedeed aan zo'n algemene quiz, won ooit eens dankzij mij.  Het kwam op een paar punten aan en eigenlijk twee vragen die niemand anders juist had.  Beide wist ik.  Op het ene weetje was ik fier, het andere iets minder.  Zo wist ik dat Thriller (MJ) ooit als Starlight door het leven zou gaan enerzijds en het café in Wittekerke 'De Schorre' heette.  Geen enkele ploeg had dat juist.

Aan de filmquiz waar we een paar jaar aan deelgenomen hebben, scoorden we zo eens bijzonder goed dankzij een ronde met filmverwijzingen in 'The Simpsons', ik wist ze allemaal.  Blijkbaar werd daar toen in het algemeen slecht op gescoord.

Wat strips betreft, het blijft mij verbazen hoeveel ik eigenlijk weet uit Suske en Wiske albums die ik in mijn jeugd gelezen heb.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Vandaag zag ik deze uitgaves op mijn petekind haar bureautje liggen:

image.thumb.png.dd50fddc0d5b742adf24967bc053203d.png

 

image.thumb.png.318b03883ba1ef367575d3aff5543359.png

"Het komt goed met haar", dacht ik zo. :) Zij leest al langer met veel plezier boeken, vaak exemplaren die niet voor haar leeftijd geschikt zijn.  Maar toen ik even oud was als zij nu, waren het bovenstaande Roald Dahl exemplaren die mij het plezier van leesboeken leerden kennen, zonder prentjes.  Althans in vergelijking met de zwaar geïllustreerde dingen die steeds mijn voorkeur hadden.  Zelf kan ik amper nog lezen omwille van gevolgen aandoening.  En ik heb daar spijt van.  Maar als het ooit opnieuw lukt (one can hope), ga ik dat toch vieren met een Roald Dahl ipv met een als voor volwassenen bestempelde boek.  Er zijn wel enkele exemplaren die ze nooit in de bib gehad hebben toen ik klein was.

Toeval: Het was gisteren blijkbaar Roald Dahl dag.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, esteban² said:

image.thumb.png.4421ccfc429d4183087fd745fd498003.png

 

The Striking Similarity Between Common Buzzard and B2 Stealth Bomber.  Blijkt geen toeval te zijn, didn't know. :) 

Veel militaire tech werd en wordt ontleend aan de natuur. Zoals camouflage. Bij gevechtsvliegtuigen witte kleur voor het onderste gedeelte en een donkere kleur voor het bovenste gedeelte.

Dit alles is weldoordacht en inderdaad geen toeval.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...