Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

3500 om eerst aan die 2 miljoen te komen... maandelijks een 500-1000 van loon/wedde opzij plaatsen en investeren...

Je stelt dat het feitelijk de moeite niet is om te investeren in dividenden.
Gewoon een middelmatig tot goed maandelijks inkomen uit arbeid stel je gelijk aan maandelijks investeren dividenden met een portfolio ter waarde van +/- 2 miljoen. Om daar dan 5000 euro/maand aan dividend uitgekeerd te krijgen.

Link naar reactie

Neen, ik stel dat wanneer je zoals die man in dat filmpje als voorbeeld geeft van 5000 euro per maand aan dividenden waarvan hij 1500 euro herbelegt, je daarvoor meer dan 2 miljoen moet beleggen. Maar als je toch 2 miljoen hebt, en je bent tevreden met 3500 euro per maand, kun je ook gewoon elke maand 3500 euro van dat bedrag afnemen zonder het te moeten beleggen. Als je ambities niet verder rijken dan gewoon zeer bescheiden te leven, en je hebt 2 miljoen, waarom zou je dat dan investeren?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Welja, die kerel leeft wellicht iets te bescheiden. Maar hij doet natuurlijk wat hij wil.
Met 3500 netto/maand kun je je toch wel een niet al te dure wagen bekostigen, lijkt me.

Nu, 2 miljoen ter beschikking hebben, indien dat op spaarrekeningen staat, dan begint de overheid er al aan te knibbelen met de NIRP.  En er is al inflatie. Enfin, die is er altijd al. Dus zonder die NIRP is die 2 miljoen al aan het verdampen zonder dat je er ook maar 1 cent hebt van gespendeerd.
 

Gelukkig is er geen vermogensbelasting vanaf 1 miljoen. Anders mag je het ook vergeten.  Oeps...nu zijn er toch wel diverse dubieuze figuren die al een heel eind likkebaardend zitten te loeren naar spaarboekjes om er een vermogensbelasting op te heffen. Eerst vanaf enkele miljoenen, dan na een tweetal jaar ofzo, begint men te zakken naar het miljoen en voor je het weet mag je betalen omdat je ergens 400 000 eur aan spaargeld hebt.

Blijkbaar is voor die dubieuze figuren 400 000 euro een enorme rijkdom/ Dat mede crisissen veroorzaakt. Blijkbaar. Je mag als kritische burger wel niet vragen hoe spaargeld een crisis kan veroorzaken, want daarop hebben die dubieuze figuren natuurlijk geen antwoord. Tenzij ze er een oude mompelaar als De Grauwe erbij sleuren.

Vandaar dat die Jonathan Meijer ( man in het filmpje ) via dividenden werkt.  Maar ook deze kunnen extra belast worden. Naast de gebruikelijke 30 en 15% beurstax/roerende voorheffing...

Ook vastgoed aankopen als belegging is tamelijk risicovol. Je betaalt er ook een boel belastingen op.

Link naar reactie

Aangezien het hier tegenwoordig toch overal over geld gaat ...

De lange uitleg ga ik niet geven.  Maar BOL had een glitch die zich voordeed bij het teruggeven van een tegoed (cadeaubon), waar ze zelf niet meer aan uit geraakten.  Ik kreeg slechts een tiende van het bedrag waar ik recht op had.  Moeilijke bevalling.  Ze hebben het, na dit 10 keer opnieuw te moeten uitleggen, handmatig toegevoegd.  Ik ontdekte daarna zélf wat de glitch was, begon te testen, en heb er gebruik van gemaakt.  Mijn tegoed is nu verdubbeld.  MWOEHAHA!  Sorry not sorry.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Das een vondst. 👍 Ik hoop dat er hier ook eens wat vrijgevige LP verzamelaars verhuizen. ;) 

 

Toen mijn grootvader overleden is, hebben wij ook een grote zak LP's gevonden op zolder.  Een mix uit de jaren 50, 60 en 70.  Ik kijk er naar uit om die ooit allemaal eens te luisteren.  Veel hoezen waren wel in mindere staat.  Ik dacht trouwens dat de LP al veel ouder was, maar zonet gelezen dat die pas in '48 geïntroduceerd werd.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
20 uren geleden, esteban² zei:

Vandaag kreeg ik deze geleverd als (laat) verjaardagscadeau.  Qua leuk-gehalte kan het wel tellen.

image.thumb.png.7fe1062f5910b2a9faa870b8b754a149.png

beetje jaloers.

Heb hier heel wat uren mee gespeeld (de originele)

Sonic was absoluut mijn favourite game.

ben helaas pas in Juli jarig.

toch eens voorzichtig een suggestie doen.

Link naar reactie

Het was wel een fijne verrassing.  Al leek hij ook een beetje overbodig.  Mijn oude console, waar ook ik uren en uren op gespeeld heb, staat hier namelijk nog steeds en werkt.  Hoewel, er staan natuurlijk wel 42 games op.  Waarvan toch de helft OK tot goed.  Ik denk niet dat je ergens 20 games bij elkaar gaat sprokkelen voor de prijs van dit ding, dus op zich is dat sowieso geen slechte aankoop.  Binnenkort zal er ook wel een betrouwbaar jailbreak dingetje zijn en kan je in principe alle beschikbare games er op zetten.

Van Sonic, de figuur, was ik als kind ook behoorlijk zot.  Het was mijn Mario.  Het spel iets minder, maar dat komt omdat ik er gewoon heel slecht in was.  Hier staan er wel 3 op, dus ik kan weer oefenen. :)

 

'k Zou hem zeker op jouw verlanglijstje zetten. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 uren geleden, esteban² zei:

Het was wel een fijne verrassing.  Al leek hij ook een beetje overbodig.  Mijn oude console, waar ook ik uren en uren op gespeeld heb, staat hier namelijk nog steeds en werkt.  Hoewel, er staan natuurlijk wel 42 games op.  Waarvan toch de helft OK tot goed.  Ik denk niet dat je ergens 20 games bij elkaar gaat sprokkelen voor de prijs van dit ding, dus op zich is dat sowieso geen slechte aankoop.  Binnenkort zal er ook wel een betrouwbaar jailbreak dingetje zijn en kan je in principe alle beschikbare games er op zetten.

Van Sonic, de figuur, was ik als kind ook behoorlijk zot.  Het was mijn Mario.  Het spel iets minder, maar dat komt omdat ik er gewoon heel slecht in was.  Hier staan er wel 3 op, dus ik kan weer oefenen. :)

 

'k Zou hem zeker op jouw verlanglijstje zetten. 

Het is in ieder geval zeer handig. Heb ook de originele consoles, maar dat is toch wel wat kabelgepruts. Wat ik betreur is dat er geen rpg’s op staan (behalve ps4). Dat waren mijn favorieten. Hetzelfde met de SNES mini trouwens, maar daar stond tenminste Mario rpg op.

Link naar reactie

Ik : Dat zijn écht wel heel mooi ogende rekken, zijn die zelf gemaakt?

Hij : Jaja, allemaal zelf gedaan.  Zagen en monteren.
Ik : En zijn dat 'afgewerkte' platen die je gebruikte, of is dat overschilderd?
Hij : Neeneen, dat zijn zelf geschilderde PDF-platen.
Ik : Knap.  MDF dan?
Hij : Neeneen, PDF-platen.  Dat zijn harde platen hé, geperst.

Ik : Ah? MDF, dat ken ik wel.
Hij : Awel, zo'n PDF platen zijn daar ideaal voor hé.  Wel zwaar hé.

Ik : Om te downloaden? (kon het niet laten)
Hij : *stilte*, *vragende blik* ... Neen, serieus, dat weegt zulle, zo'n PDF-plaat.

Die vent is héél het gesprek lang bij PDF-platen gebleven.  Een klein plezierke. :)  Die was zelfs zo overtuigend dat ik meteen PDF-platen gaan opzoeken ben, omdat ik zowaar begon te twijfelen aan mijzelf.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het derde seizoen van The Toys That Made Us staat op Netflix.  Wie het nog niet kent en graag de geschiedenis van bepaalde speelgoedlijnen wil kennen, moet zeker kijken.  Hun uiteenzettingen zijn niet altijd 100% correct of volledig (het is nu eenmaal mijn ding), anderzijds zal je er via andere wegen nooit zoveel over leren.  En bovendien is het vlot gemaakt.
 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Aalst ( carnaval ) zegt fuck off tegen de UN. Mooi zo. Nu nog de vlaanders uit de EU en de VN en de wereld is alweer een stukje beter.

Aalst Carnaval...allemaal zonder subsidies. En toch komt er volk naar zien.
Eat that, Fabre.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...