Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Minder rood vlees eten? Wetenschappers geloven nu dat dat advies al die tijd fout was

"Jarenlang kregen we van wetenschappers en diëtisten te horen dat we minder rood vlees moesten eten. De consumptie daarvan zou namelijk leiden tot verhoogde kans op kanker, hart- en vaatziekten. Die claim wordt nu betwist door een onderzoek dat deze week werd gepubliceerd."

Prachtig. Zelf heb ik  nooit ook maar 1 jota van heel dat gezeik geloofd. Anders waren Neanderthalers en hun tijdsgenoten de Cro-Magnons veel eerder uitgestorven en was er geen mensheid zoals we ze nu kennen.

 

Link naar reactie

Voor elk onderzoek bestaat een tegenonderzoek dat tot een omgekeerde conclusie komt.  Dat heb ik de laatste jaren wel geleerd mbt de medische wereld.  Beiden 'tonen aan' dat ... Mja, het is maar de vraag wie er achter het onderzoek zit natuurlijk, in beide gevallen.  Want dát is voornamelijk het probleem, de geldschieters achter de onderzoeken en met welk doel ze gefinancierd werden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
6 hours ago, Yncke said:

Ik stel me ook vragen bij de redenering dat wat goed was voor oermensen, goed moet zijn voor ons. Per slot van rekening was 't al een hele prestatie voor die gasten om in de twintig te geraken...

Er waren ook tal van andere aandoeningen, waar wij nu medicatie en technologie - om operaties uit te voeren - voor hebben, die hen nekten. Ze waren ook vroeger opgeleefd. Een veel harder leven. Veel meer fysieke arbeid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Geraffineerde suiker daarentegen...plus dat het bijna overal in verwerkt zit. Gesubsidieerd, dus heel goedkoop. En men ( de voedingsindustrie ) moet iets hebben voor de smaak, gezien een aantal andere zaken strikt gereguleerd werden. Dus werd het suiker.

Maar suiker is energie. En kankercellen hebben vooral...energie nodig.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
41 minutes ago, Waakwater said:

'n Aantal houdt moedig stand en dat zal nog wel zo zijn (DW B, De Gids, ...) maar van één (en toevallig die waarbij ik de wedstrijd won) kreeg ik gisteren een bericht dat de subsidies niet zijn goedgekeurd voor dit jaar en dat de prijsuitreiking er wel komt, maar niet nu. Later ergens. :lol:

zozo...

En die anderen, die moedig stand houden...is dat allemaal met eigen middelen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Waakwater said:

 anderen zijn zelfbedruipend of onderdeel van een tijdschrift / uitgeverij. 

Ziejewel dat het kan. Maar je moet willen natuurlijk.

Dit geldt ook voor stripmagazines.

Heerlijk kil Vlaams :e011:

Link naar reactie
4 uren geleden, Waakwater zei:

Ook zij zullen het uiteindelijk afwijzen, weet ik nu. Afgelopen weekend sprak ik met een vriend die eerder al essays schreef en hij haalde er een aantal pijnpunten uit. Nu ik weet waarop ik moet letten, zal ik betere essays schrijven.

Te cryptisch! Wat deed je dan niet goed? 

Link naar reactie

Only in Japan!

 

Ik herinner me een verhaal van iemand die een briefje aan zijn fiets vond. Iemand had per ongeluk tegen zijn fiets gestoten, waardoor deze gevallen was en de bel stuk ging. Bij het briefje met de uitleg en excuses stak een briefje van 1000 yen (ca 8 euro), ruim genoeg voor een nieuwe bel.

 

Dergelijke zaken vind ik zo fantastisch in dat land. Hier is dat nieuws, daar is dat normaal.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

https://www.coindesk.com/htcs-latest-blockchain-phone-can-run-a-full-bitcoin-node

 

The new smartphone comes to the market at a price of €219 ($244), which is about a third of the cost of its predecessor, the Exodus 1. HTC will sell the new version at the Berlin conference using the Lightening payment network.

 

The device allows users to install a 400+GB SD card to expand its memory, allowing it to cope with the increasing data capacity required to store the full bitcoin ledger. The current size of the full ledger is closing on 250 GB, according to Blockchain

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nog altijd geen verwarming moeten gebruiken. Scheelt weer een pak aan stookkosten.
Deze Indian Summer bevalt mij ten zeerste.

Straks nog eens luisteren naar l'Été Indien van Joe Dassin.
 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Den Franschman...qua economie en bestuur geen kloten waard ( buiten enkele fysiocraten en verlichte geesten als Bastiat en Say ) maar hun keuken en artistieke kant is zeker niet te versmaden.

Link naar reactie

Het laatste dik half jaar ben ik (noodgedwongen, wegens omstandigheden) extra alert geworden voor koopjes allerhande door middel van wat ze soms 'couponing' zouden noemen, maar lang niet zoals de toestanden die je op TV ziet natuurlijk.  Zo van die mensen die de hele winkelvoorraad gratis meenemen en thuis opstapelen, daar zou ik mij niet eens goed bij voelen.  Ik overdrijf nooit en doe het doorgaans enkel voor wat ik écht nodig heb.  Het is eigenlijk ongelooflijk hoe immens veel je kan besparen als je je ogen open houdt, meestal een kwestie van slim combineren.  En wegblijven van valse promoties, waar de meeste mensen toch wel in trappen.  Wat ik uitgeef aan voeding, waar ik sowieso al héél prijsbewust mee om ging, is in de afgelopen maanden met de helft tot soms zelfs 2/3de gedaald.  Toch aanzienlijk.  Niet alleen met voeding trouwens.  En het zou een pak extremer kunnen, maar daar heb ik lang de energie niet voor. En het zou dan ook veel te tijdrovend worden. 

 

Enfin, zo om de week a 14 dagen een slagje slaan, ik kan daar oprecht blij om zijn. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
16 hours ago, Kameraad Mauser said:

Is dit niet iets voor je? Investeren en minimalistisch leven...

Wel effe met beide voeten op de grond blijven. "... 5.000 euro aan dividenden per maand ...", da's hier in België al minstens 85.700 euro bruto per maand onder de voorwaarde dat je je enkel beperkt tot de Belgische beurs. Als je aan een gemiddeld rendement van 4% komt, wat heel, heel veel is als je je moet beperken tot de Belgische beurs, moet je dus meer dan 2 miljoen investeren (2.142.857).  Als je eenvoudig leeft, en je neemt van dat bedrag elke maand 3.500 euro af, dan ben je ook al gerust voor 40-50 jaar, zonder te moeten investeren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar dan moet je ook al netto 3500 pegels weten binnen te harken. Liefst geïndexeerd. Dat is ook niet iedereen in de maatschappij die binnen die loonschaal valt.

Ingenieur die een team leidt, management in multinational, KMO, of iets in de NGO/VZW/non-profit sector annex politiek.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...