Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (13)] doeninkske 30 vs. doeninkske 7


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 12-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

will_hekserijoomhermes.jpg.b2414657ef58a

Maar hier is het huis van de mooie Calendula.
Dit is trouwens ook het moment dat Isabel voor het eerst Calendula gaat ontmoeten.
Trouwens ... Eigenlijk ben ik veel blijer met dit plaatje.
Dit is Will op zijn best!

 

AHMO

 

 

B

 

Mongo.jpg.ca49b4d215e02f4f515a82cd9a2ba4

Ik nomineer Roco Vargas zijn stek, de Club Mongo (bovenste plaatje), uit één van mijn favoriete strips aller tijden door Daniel Torres, een meester in Atoomstijl.

 

BobFish

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Dit is weer een moeilijke en wat spijtig dat er al één moet afvallen in de eerste ronde.

Heksen moeten blijkbaar hoog wonen in doeninkskes die niet erg stabiel lijken. Doe me deze keer dan toch maar de over-the-top villa (alhoewel ik

niet alle dagen zoveel trappen wil doen, is er ook een lift?).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ook al is het kalf al half verdronken, vandaag vond ik de bouwplannen terug van de Mongo.

En wat een droomdoeninske ! 😍

 

6 verschillende étages, naast het restaurant en de slaapvertrekken ook nog een ondergrondse man cave! Niet één maar een aantal terrassen waaronder één met zwembad en natuurlijk ook een landingsplatform voor uw helikopter.

Daarbovenop last but not least, een geheime onderzeese hangar met vliegtuig/spaceship.

 

Dat kan wel tellen!

(Het is trouwens nooit te laat om uw stem even aan te passen 😘)

IMG_8270.JPGIMG_8267.JPG

 

Op 8/1/2024 om 11:43, Tanuki zei:

Een beetje slecht weer en heel uwe beneden staat onder water.


Als u het verhaal leest, dan ziet u dat er juist een problematische droogte heerst en het niet regent (tot Roco Vargas dat oplost natuurlijk 🤓).

 

Link naar reactie

Ai...

Nu moet ik ook maar reclame maken 😉

Met deze strip is Will op zijn best!

Er is zoveel liefde ingestoken, jammer dat het nooit een commercieel succes is geworden

Maar kijk eens naar het bovenste plaatje en zie hoe gedetailleerd dat ene plaatje is!

En het wordt ook nog eens bewoond door de mooie Calendula 😍

Buiten dat! Het huis kan tegen stootje (Een zware storm).

Ik ben bang dat Club Mongo daar niet tegen kan.

4002067030_b9dcc205ea_b.thumb.jpg.8f784ab4a54cb3c7a1f78ea54f7f3617.jpgwill-isabelle-2uop.thumb.jpg.83328774162bda64daed0303a8fbf915.jpg

Link naar reactie

@AHMO Je hebt duizendmaal gelijk, Will is een kanjer!

En dan heb ik het nog niet over Calendula 😍

 

Het is dan ook jammer dat ze met Roco in duel moet gaan. Of het daadwerkelijk een gevecht wordt, dat ben ik nog zo zeker niet.

Roco zou haar waarschijnlijk meteen proberen versieren.

Zoals je in zijn eerste strip kunt lezen, is hij zelfs niet vies van femmes fatales met het pistool op hem gericht. Hij pakt ze meteen in!

Kan Calendula Roco's charmes weerstaan ? De vraag is eigenlijk of iemand dat kan !?

Volgens mij eindigt ze in zijn armen, in bed in ... Club Mongo! 😎

 

IMG_8307.thumb.JPG.0070dd0dfbece58760cde9b3d27da71b.JPG

 

Mooi Art Deco interieur in de Club Mongo trouwens ! 😈

Link naar reactie
3 uren geleden, AHMO zei:

Maar niet meer van deze tijd 😉

Negers met dikke lippen

Vrouwen die de zwakke geslacht spelen!

 

Iedere intelligente zelfrespecterende striplezer weet dat dit foute stereotiepen zijn uit ons verhalen verleden.

Maar ze blijven belangrijk! Om te onthouden, uit te leren en vooral niet super serieus te nemen.

 

Het is duidelijk dat Daniel Torres, Yves Chaland, Joost Swarte, Ever Meulen, Serge Clerc, Ted Benoît, Floc’h, Dominique Hé, etc. met een liefde voor comics en vooral de geschiedenis ervan, strips willen maken in vooroorlogse avonturierssferen. Naïeve tijden, wanneer kolonisten nog cool waren, jungles nog te ontginnen waren en exotische dieren nog te verzamelen waren.

 

Neem dit alles dus met een korrel zout. Zeker niet cancellen, blijf open minded. De juiste evolutie en 'opvoeding' begint bij het bespreekbaar maken van die handel! Hoe ongemakkelijk ook onze menselijke vergissingen en platitudes waren of zijn of zullen zijn. Humor is key!

Link naar reactie
37 minuten geleden, BobFish zei:

Iedere intelligente zelfrespecterende striplezer weet dat dit foute stereotiepen zijn uit ons verhalen verleden.

Maar ze blijven belangrijk! Om te onthouden, uit te leren en vooral niet super serieus te nemen.

 

Het is duidelijk dat Daniel Torres, Yves Chaland, Joost Swarte, Ever Meulen, Serge Clerc, Ted Benoît, Floc’h, Dominique Hé, etc. met een liefde voor comics en vooral de geschiedenis ervan, strips willen maken in vooroorlogse avonturierssferen. Naïeve tijden, wanneer kolonisten nog cool waren, jungles nog te ontginnen waren en exotische dieren nog te verzamelen waren.

 

Neem dit alles dus met een korrel zout. Zeker niet cancellen, blijf open minded. De juiste evolutie en 'opvoeding' begint bij het bespreekbaar maken van die handel! Hoe ongemakkelijk ook onze menselijke vergissingen en platitudes waren of zijn of zullen zijn. Humor is key!

Rustig!

Het was maar een plaagstootje 😉

Ik spaar Sjors en Sjimmie

Ook uit de periode van Frans Piët

Je moet eens weten hoeveel bakken kritiek ik dan krijg.

Terwijl ze niet weten waar ze het over hebben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...