Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (1)] doeninkske 5 vs. doeninkske 3


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 16-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Assurancetourix.png.0caa9201dddf751d0090

Het huis van Assurancetourix

 

Ambreville

 

 

B

 

RobbedoesKwabbernoot.jpg.47c9353e97a2c38

Uit Robbedoes en Kwabbernoot 36

 

mister o

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
30 minutes ago, Waldorf said:

Rommelgem natuurlijk. De praktische bijgebouwen ter stalling van de Tarbot, de ruime tuin om de dinosaurus in uit te laten. In tegenstelling tot de boomhut is het nooit een gewoon decorstuk geweest. Dat kasteel leeft!

Het kasteel leeft? Een ruine bewoond door een oude man die nooit over de mislukte abortus van zijn geliefde geraakt is en zich verliest in de pado's?

Wat echt leeft is een dorp met een gemeenschap van onverzettelijke Galliers die alles voor elkaar over hebben.

image.thumb.png.e2e7c1eefa2d11826af9dff490da0e4f.png

 

Het is ook het enige dorp waar ik zelf al aan tafel mee aangeschoven heb. 

image.thumb.png.5c25bf7cb00208f01b380c3a48503512.png

Een onvergetelijke avond die geen pado's nodig had. EN DE VIS WAS VERS!

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Stomp zei:

Rommelgem is van Franquin, niet deze van Fournier.

Het huis van Assurancetourix, (bovenstaande afbeelding)

is dat door Uderzo getekend hier?
Deze lijkt door de digitale inkleuring ook van een latere periode?

(detective pet opgezet 🕵️‍♂️)

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
33 minuten geleden, TDPB zei:

Hoe werkt die trap eigenlijk? je loopt toch met je hoofd tegen de onderkant van het platform?

Misschien de nooduitgang (noodtrap)? Die zijn meestal ook onbereikbaar van binnen uit.

De eigenlijke ingangstrap is misschien in de dan uitgeholde stam van de boom?

Link naar reactie
5 minuten geleden, sporoi zei:

De eigenlijke ingangstrap is misschien in de dan uitgeholde stam van de boom?


Mogelijke doorsnede van de boomstam…(kan ook een vervalsing zijn)

 

 

IMG_0458.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Air zei:


Mogelijke doorsnede van de boomstam…(kan ook een vervalsing zijn)

 

 

IMG_0458.jpeg

 

Ehhh .. dat lijkt me meer een soort vermaler. Alhoewel, met al die muziekbarbaren in het dorp verdienen eventuele bezoekers van de bard niet beter.🥵 

 

De ingang naar zijn woonst zal een goed verborgen geheim zijn van onze gedreven maar onbeminde artiest. 🙂

Link naar reactie
21 minuten geleden, Yncke zei:

Nee nee, gemaal [1]. ;)

 

 

Aaah ... ik begrijp het! Het is opgevat als een soort roltrap of lift avant la lettre om de bezoekers omhoog te vervoeren naar het stulpje van de bard, en dit via de stam van de boom.

De bard zal de mosterd gehaald hebben in zijn brede opleiding in Lutetia (eerst wetenschap en kunsten en dan vervolmakingsjaren zang en instrument). Mogelijk had hij ook eens een groepsstudiereis naar Griekenland meegemaakt.

Maar ideeën zijn niet genoeg! Dankzij het vakmanschap van zijn beste maatje de smid heeft hij het meest originele liftsysteem van heel Gallië (de energiebron zal wel gevonden zijn via een ondergrondse waterstroom). Zeg nu nog dat de bard en de smid geen goede vrienden zijn. 🙂

 

Repers! Een reden te meer om voor A te stemmen. Je geeft hiermee morele steun aan vakmanschap en kunst.😉

 

(Belangrijke zaken, ook in de stripbranche)

Link naar reactie
17 minuten geleden, sporoi zei:

 

Repers! Een reden te meer om voor A te stemmen. Je geeft hiermee morele steun aan vakmanschap en kunst.😉

 

(Belangrijke zaken, ook in de stripbranche)

Ik zou niet ontkennen dat bij B (rommelgem)

dezelfde moralen gelden. 
gelukkig kan iedereen hier zijn eigen mening vormen. 🥰

 

image.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

 

16 uren geleden, Air zei:

Ik zou niet ontkennen dat bij B (rommelgem)

dezelfde moralen gelden. 
gelukkig kan iedereen hier zijn eigen mening vormen. 🥰

 

Ja, de graaf heeft zijn kwaliteiten. Voor de wetenschap en boksen zit hij wel snor, maar kan hij zingen? 😬

 

Zijn stulp is trouwens quasi een ruïne en hij is meermaals een overlast voor het dorp en zijn arme inwoners (ontploffingen, gaswolken, verlamstralen, hypnose, huidskleurveranderingstralen, voorhistorische monsters, anti-zwaartekrachtstralen, enz ).

 

Dan liever af en toe een zoetgevooisde stem van een bard/onderwijzer met een bescheiden en originele woning. 😉

Link naar reactie

Twee favorieten, maar toch op B gestemd. Dat huisje van Assurancetourix zou wel meer iets voor mij zijn als het niet middenin het dorp zou staan, mijn voorliefde om afgezonderd in de natuur te wonen wint het.

 

2_natoye-decouvrez-le-vrai-chateau-de-champignac-.thumb.jpg.39eb80fb032e6491cc88ae5f9d96e26b.jpg

(Franquin)

 

Dat kasteel is dan wel wat te groot maar het heeft toch z'n charme, lekker verborgen tussen de (witte?) bomen en een eind buiten het dorp. 

City_of_Champignac.thumb.webp.51890ac1643aeb6192269fe7a0a9305c.webp

(Fournier)

 

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
14 uren geleden, Lük Bey zei:

Twee favorieten, maar toch op B gestemd. Dat huisje van Assurancetourix zou wel meer iets voor mij zijn als het niet middenin het dorp zou staan, mijn voorliefde om afgezonderd in de natuur te wonen wint het.

 

2_natoye-decouvrez-le-vrai-chateau-de-champignac-.thumb.jpg.39eb80fb032e6491cc88ae5f9d96e26b.jpg

(Franquin)

 

Dat kasteel is dan wel wat te groot maar het heeft toch z'n charme, lekker verborgen tussen de (witte?) bomen en een eind buiten het dorp. 

City_of_Champignac.thumb.webp.51890ac1643aeb6192269fe7a0a9305c.webp

(Fournier)

 

 

Een dorp met een twintigtal huizen zo te zien. Dat is zelfs de naam gehucht niet waard.

(die Fournier is hopelijk een grap)

Link naar reactie
53 minuten geleden, Tanuki zei:

 

Daar zit een luik als ik het me wel herinner. 

Zou al iets logischer zijn. Maar nog steeds behoorlijk ongemakkelijk, rekening houdend met de lengte van een mens en de plaatsing van de laatste 4 treden.

Link naar reactie
19 uren geleden, cinco zei:

 

afbeelding.thumb.png.86dbb84654bab764aee4af795d200d7e.png

Er staan hier nog minder huizen rond die kerk. Rommelgem loopt leeg. Tijd dat ze daar eens een paar moderne woonwijken naast bouwen. 

 

Het hart van het land waar het leven goed is? Waar zou dat zijn?

Voor mij was Rommelgem altijd een Frans dorpje.

Link naar reactie
27 minuten geleden, TDPB zei:

Er staan hier nog minder huizen rond die kerk. Rommelgem loopt leeg. Tijd dat ze daar eens een paar moderne woonwijken naast bouwen. 

 

Het hart van het land waar het leven goed is? Waar zou dat zijn?

Voor mij was Rommelgem altijd een Frans dorpje.

 

Het is een glooiend landschap, je ziet niet het hele dorp. En alle scenes in het dorp zelf laten veel huizen zien.

Er zijn overigens nog veel Franse dorpen waar het leven erg aangenaam is.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Het is een glooiend landschap, je ziet niet het hele dorp. En alle scenes in het dorp zelf laten veel huizen zien.

 

Ja, het is met Rommelgem zoals met het hok van Dommel: groter van binnen dan van buiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...