Ga naar inhoud

Gekocht - Aangekondigd - Interessant


Gilles

Recommended Posts

1 uur terug, Bart 01 zei:

Xerxes van Miller wordt op goodreads redelijk met de grond gelijk gemaakt. Iemand hier al gelezen?

Yep. Trekt op niet veel. De eerste twee comics bevatten nog een verhaal, de volgende drie...? 
Je zou het nog als art book kunnen beschouwen, ware het niet dat de inkleuring spuuglelijk is. 
Maar ja, hij staat mooi naast mijn 300 in de kast ;) 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Robertkees zei:

Mag ik vragen waar je Sara gekocht hebt?

Bij Mekanik in Antwerpen. Heb er wel even op moeten wachten. Anders moet je even op hun webshop kijken. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb dit net binnen:

 

Marvel Team-Up Vol. 1 82, 84, 85, 98: Spidey met Black Widow. Klassiekertjes die ik al had maar dan via die kleine Spidey Balloon pockets, maar dit is wel cool! Shang Chi speelt ook mee :)

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, carioca zei:

Heb je ook argumenten? 

Je hebt gelijk, dat was wat makkelijk. Ik kon het echter moeilijk onderdrukken.

 

Ik vind '300' en 'Xerxes' in geen geval over één kam te scheren. Waar Miller in '300' tekstueel een hele fijne lijn bewandelt met zijn gespierde taalgebruik en een beladen epos weet te vertellen, verzandt Xerxes al snel in een fragmentarische opsomming van 'feitjes' en jaartallen waarbij het zwaar op de hand liggende machismo van Miller's dialogen en tekstkaders bijna neigt naar een persiflage op diens voorgaande werk en bij mij regelmatig op de lachspieren werkte.

 

Ten tweede; de inkleuring van Lynn Varley zorgde ervoor dat Miller's tekenwerk naar een hoger plateau werd getild. Zij wordt hier node gemist. Haar warme, handmatige inkleuring geeft '300' een zekere broeierigheid en Miller's personages plasticiteit. Alex Sinclair is helaas wat minder getalenteerd (of simpelweg niet zo geïnteresseerd) en kotst zielloos zijn digitale kleurenbrij uit over Miller's illustraties. Nou zit er in 'Xerxes' geen enkele illustratie waar ook maar een hint van perspectief in terug te vinden is, maar Sinclair slaagt er niet in om Miller's tekeningen van diepte te voorzien. Sinclair's gefotoshopte schaduwen zijn zo licht en willekeurig ingezet dat personages regelmatig boven de grond lijken te zweven of op een natte plek staan waar ze net in het zand hebben geürineerd. 

 

Ter verdediging moet ik wel stellen dat de goede man wellicht regelmatig met zijn handen in zijn haren naar ome Frank's droedels heeft zitten staren om te proberen doorgronden waar hij in godsnaam naar zat te kijken. Want, mijn God, wat is er gebeurd met de op handen gedragen stripmaker die ooit 'Elektra Lives Again' heeft gemaakt? Het epische wat hij in '300' wist over te brengen, is in 'Xerxes' verdwenen. De voorheen krachtige personages zijn nu afgebeeld in een iele, kriegelige lijnvoering die getekend lijkt te zijn door een Parkinson patiënt. We zien dat personages zijn behangen met sieraden en juwelen omdat er kleur in zijn tekeningen zijn gebracht. Denk de kleur weg en de karakters zien eruit als lepra patiënten.

 

Ook de keuze van de designs zijn ronduit vreemd. Waarom staat er een metershoge stalen vuist in een dorpje met 15 inwoners? Wat is de functie van die gigantische helmen bovenaan de trap? Bushokjes? Waarom zien strijdwagens er uit als demonische kikkervisjes op houten wielen? Leven die dingen? Ik denk van wel. Als de kar wordt uitgeschakeld door een strijder die een acht meter lange satéprikker door één van de massieve houten wielen jaagt (?) valt de mond van de kar (?) (Kikkervis?) dicht... Bah en stom.

 

Maar... Dit is slechts MIJN mening en ik ben benieuwd naar je betoog waarom 'Xerxes' wél de moeite waard is.

 

DfQ_1SjVMAErYPO.jpg

Link naar reactie

Marvel Team-Up Vol. 1  82 (Black Widow), 84 (Shang Chi), 85 (Black Widow, Shang Chi), 98 (Black Widow)


Belzebubs (Hardback) van JP Ahonen. Calvin Hobbes mixed with Heavy Metal (Cthulu and Satanic themes) wat ontzettend goed werkt!!

 

afbeelding.thumb.png.b59ed24884a919d48d69fc5eb14fc9b5.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, Marinelli zei:

Net deze gekocht ... Na het verpletterende 'The Grocery' (enkel in FR) nu dus solowerk van Guillaume Singelin in PTSD. De online commentaren zijn veelal lovend, dus ik ben zéér benieuwd ☺️

 

 

7561e8079cbde3c39a1daf6fc3cac2f4.jpg

 

Enkele voorbeelden:

 

trauma01.thumb.jpg.0b284aeb05f5e4d0562a8029700595dd.jpg

 

0f1ab7ce9437072f6df5dedd0d1a62a8.thumb.jpg.16292b0fdfc5b7c8e84df46256537163.jpg

Juweeltje! Prachtig sfeervol tekenwerk en tot nu toe het mooist uitgevoerde boekje van 2019. Wat mij betreft al één van de beste strips van dit jaar!

Link naar reactie
13 uren geleden, Neat Stuff zei:

Want, mijn God, wat is er gebeurd met de op handen gedragen stripmaker die ooit 'Elektra Lives Again' heeft gemaakt? Het epische wat hij in '300' wist over te brengen, is in 'Xerxes' verdwenen. De voorheen krachtige personages zijn nu afgebeeld in een iele, kriegelige lijnvoering die getekend lijkt te zijn door een Parkinson patiënt.

nou... ik heb zijn Batman/Robin (Jim Lee tekeningen) onlangs (met spijt!) gelezen en volgens mij is er een hele slechte periode voor Miller geweest.

Wellicht dat hij weer op niveau komt, maar zijn DK2 was ook al zo'n drama.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, boomvavavoom zei:

nou... ik heb zijn Batman/Robin (Jim Lee tekeningen) onlangs (met spijt!) gelezen en volgens mij is er een hele slechte periode voor Miller geweest.

Wellicht dat hij weer op niveau komt, maar zijn DK2 was ook al zo'n drama.

Ijdele hoop, denk ik. Dit komt niet meer goed. Lekker verhaaltjes co-plotten met andere scenaristen en het tekenen aan iemand anders overlaten...

Link naar reactie

ik heb juist deze besteld via Marktplaats

 

Sandman V05: A Game of You
Sandman V06: Fables and Reflections
Sandman V07: Brief Lives 

 

Ik heb al VEEL comics.... ben al sinds 1992 bezig met de amerikaanse comics... maar ik was into Image en TopCow en Harris. Sandman nooit aan begonnen omdat het artwork zo ruk is (vond ik toen) Pas afgelopen jaren ben ik bv Kelley Jones gaan waarderen. En Neil Gaiman lees ik eigenlijk al jaren boeken van. Dus uiteindelijk toch maar aan Sandman begonnen. En nu wil ik ook doorlezen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

Box van Sara is toegekomen, finally 😁

 

De box zelf is zeer dun en lijkt gemakkelijk te kunnen scheuren, maar is wel een originele en gemakkelijke manier om de comics te bewaren. 

Zal mooi kunnen staan op deze manier tussen de Hardcovers.

 

On 1/20/2019 at 9:17 PM, Ambreville said:

Laat iets weten dan. Ik ben bv. Heel benieuwd of er redactionele content in zit zoals je vaak achterin een comic hebt.

 

In de comics zit geen extra content en ik heb het liever zo. Van mij hoeft dat niet al die extra's, gewoon de strip PUNT.

1553890041561421.thumb.jpg.1153227b271b6bfd7cc84b994a122512.jpg1553890041388754.thumb.jpg.59ed80f1d3dbe2c2cb71131794c89df5.jpg1553890041739896.thumb.jpg.8649170a3fbb346cea3ac0b1321df3a2.jpg1553890041216390.thumb.jpg.c3d206fa105efac6197507166a775938.jpg

1553890041100738.thumb.jpg.06a70e47e6c9533c1b68f8f3e894d119.jpg

Link naar reactie

afbeelding.thumb.png.8c6537a5328172b9086cf1aba37ea080.png

 

 

|Wonder Woman: Liam Sharp folks :) En met 2 tpb's een afgeronde serie die ik WEL kan waarderen. De andere WW-series pakten niet op mij

Hit-Girl: nobrainer fun!

Ex Machina: finally compleet!!!

Spidey: Renew Your Vows: ik kijk er naar uit! Heerlijk om te zien dat Peter en MJ samen zijn! FUCK Brand new day :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
32 minuten geleden, boomvavavoom zei:

Ex Machina: finally compleet!!!

Ik kreeg in 2011 # 1-11 cadeau, merci @marioboon .

 

en vondTPB 4, 6 en 10 in 2014 :)
En scoorde Ex Machina # 13-32 in 2017 gratis tijdens FACTS samen met Dawn # 1/2, The Warlord # 26, 44,
Lady Death 1/2 and Batlle of the Planets / Thundercats: Thundercats / BOTP. En Ted Naifeh gezien. Good times !!

En dit jaar heb ik de zoektocht voltooid :)
Dus eigenlijk zit ik sinds 2014 met de finale in mijn handen :D  !!
Dus na 8 jaar mag ik het compleet gaan lezen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Op FACTS gevonden

Soulsearchers & Company #13, 18-41, 54-71, 75-82 (Amanda Conner coverwork)
Soulsearchers And Company + Deadbeats FCBD (2006) #1
BONE Holiday Special 1993
Dreadstar 50th anniversary "Battle For A Galaxy"
Vampirella/Lady Death (Dorian Cleavanger art)
HULK Official Movie Adaptation (Gary Frank art)
Lectrr & FACTS: A Visual History (with sketch)

afbeelding.thumb.png.0a1cf0002006eb434e5ece3b9b663cc3.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...