Kool Thing Posted January 21 Posted January 21 Het concept is intussen wel bekend. Plaats hieronder je lijstje van de 10 beste strips die verschenen zijn in 2024. Voor mij de handigste topic om nieuwe dingen te ontdekken en mijn eindejaarslijstje te kunnen indienen op ssz.be Marinelli and Koen Claeys 2 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted January 21 Author Posted January 21 En de kop is er af. 1. Terug naar Eden 2. Voorwendsels en verhalen 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. BobFish 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted January 29 Author Posted January 29 1. iemand om mee te praten - Het zou al een heel sterk jaar moeten worden als deze uit mijn top-10 gaat verdwijnen. 2. Terug naar Eden 3. Helden van het volk 4. Kozakken 1 5. Voorwendsels en verhalen 6. 7. 8. 9. 10. lukoste 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Marinelli Posted January 31 Posted January 31 1. Terug naar Eden (Roca) 2. Anne Bonny (Ranghiasci & Mastragostino) Koen Claeys 1 Quote
Koen Claeys Posted February 3 Posted February 3 1. iemand om mee te praten (Grégory Panaccione) Marinelli and Kool Thing 2 Quote
Marinelli Posted February 7 Posted February 7 1. Iemand om mee te praten (Panaccione) 2. Terug naar Eden (Roca) 3. Anne Bonny (Ranghiasci & Mastragostino) Kool Thing and Koen Claeys 1 1 Quote
Kool Thing Posted February 14 Author Posted February 14 1. iemand om mee te praten 2. Wanted - Het bloedportret 3. Terug naar Eden 4. De Queeste 5. Helden van het volk 6. Kozakken 1 7. Voorwendsels en verhalen 8. 9. 10. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Koen Claeys Posted February 17 Posted February 17 1. Iemand om mee te praten (Panaccione) 2. Terug naar Eden (Roca) Vind 'Terug naar Eden' met voorsprong de allerbeste (naar het Nederlands vertaalde) strip van Paco Roca (en ‘Rimpels’ vond ik bijv. zo goed dat ik het in softcover en hardcover heb gekocht). De inhoud van ‘Terug naar Eden’ greep me aan. Wat een beeldverhaal !!!! TOP !!! Quote
linthout Posted February 17 Posted February 17 'Terug naar Eden' vind ik een vrij goed boek. Rommelig goed. Maar 'Rimpels' staat daar kilometers boven vind ik. Daar is trouwens ook een goed gemaakte tekenfilm van. Koen Claeys and Kool Thing 2 Quote
Timhardt Posted February 18 Posted February 18 1. iemand om mee te praten (Grégory Panaccione weergaloos boek! Kool Thing and Koen Claeys 2 Quote
Marinelli Posted February 20 Posted February 20 1. Iemand om mee te praten (Panaccione) 2. Terug naar Eden (Roca) 3. De Queeste 1 (Mannaert & Maupomé) 4. Anne Bonny (Ranghiasci & Mastragostino) Koen Claeys 1 Quote
pedem Posted February 25 Posted February 25 1 Terug naar Eden (Roca) 2 Speedball 3 Thorgal Saga: Wendigo Quote
Rik Posted February 25 Posted February 25 1. Thorgal - Wendigo 2. Anne Bonny 3. Helden van het volk 4. Chief Joseph 5. Kurusan - Daimyo Quote Omnia mutantur nihil interit
Kool Thing Posted February 25 Author Posted February 25 1. iemand om mee te praten 2. Speedball 3. Wanted - Het bloedportret 4. Terug naar Eden 5. De Queeste 6. Hollywoodland 2 7. Helden van het volk 8. Kozakken 1 9. Voorwendsels en verhalen 10. De Grizzly Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
lukoste Posted February 26 Posted February 26 De Grizzly viel inderdaad veel te mager uit. Matz is erg wisselvallig, en kent gelukkig ook veel hoogtes. Kool Thing 1 Quote
Marinelli Posted February 28 Posted February 28 1. Saint-Elme 5 (Peeters & Lehman) 2. Iemand om mee te praten (Panaccione) 3. Terug naar Eden (Roca) 4. De Queeste 1 (Mannaert & Maupomé) 5. Anne Bonny (Ranghiasci & Mastragostino) Waldorf and Kool Thing 2 Quote
Kool Thing Posted March 4 Author Posted March 4 1. iemand om mee te praten 2. Speedball 3. Wanted - Het bloedportret 4. Terug naar Eden 5. In Stilte - Er is iets met dit album. Grafisch top, maar ik heb het nog niet vast. Deze kan zeker nog stijgen na een paar keer herlezen 6. De Queeste 7. Hollywoodland 2 8. Helden van het volk 9. Kozakken 1 10. Voorwendsels en verhalen 11. De Grizzly Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted March 4 Author Posted March 4 Op 17/2/2024 om 21:42, linthout zei: 'Terug naar Eden' vind ik een vrij goed boek. Rommelig goed. Maar 'Rimpels' staat daar kilometers boven vind ik. Daar is trouwens ook een goed gemaakte tekenfilm van. Rimpels is idd een niveau hoger Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Koen Claeys Posted March 5 Posted March 5 Rimpels is niet een niveau hoger. 'Terug naar Eden' is niet rommelig. Rimpels is ook zeer goed, maar het is een totaal ander soort strip. Kool Thing 1 Quote
Rik Posted March 10 Posted March 10 1. Thorgal - Wendigo 2. Anne Bonny 3. Helden van het volk 4. Chief Joseph 5. Kurusan - Daimyo 6. In de huid van de ander - Kop of munt Kool Thing 1 Quote Omnia mutantur nihil interit
BobFish Posted March 12 Posted March 12 1. Brecht Evens - De Bondgenoten 1 2. Rich Tommaso - Black Phoenix Omnibus 3. Simeon van den Ende - Bark 1: Bark Contre La Vie 4. Bernard Tant - Voorwendsels en Verhalen Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
Kool Thing Posted March 14 Author Posted March 14 1. iemand om mee te praten 2. Speedball 3. Wanted - Het bloedportret 4. Terug naar Eden 5. In Stilte 6. De Bondgenoten 7. Alleen 14 8. De Queeste 9. Hollywoodland 2 10. Helden van het volk BobFish 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Marinelli Posted March 21 Posted March 21 1. Saint-Elme 5 (Peeters & Lehman) 2. Iemand om mee te praten (Panaccione) 3. Weeskind van Perdide 1 (Adrian & Hautière) 4. Terug naar Eden (Roca) 5. Speedball (Gerin & Pigé) 6. De Queeste 1 (Mannaert & Maupomé) 7. De Laatste Schaduw 2 (Gaspard & Filippi) 8. Anne Bonny (Ranghiasci & Mastragostino) 9. SangDragon (Bédu) Kool Thing 1 Quote
Rik Posted April 1 Posted April 1 1. Thorgal - Wendigo 2. Bouncer - Bloedbad 3. Anne Bonny 4. Helden van het volk 1 en 2 5. Chief Joseph 6. Kurusan - Daimyo 7. In de huid van de ander - Kop of munt 8. De Grizzly- een enorme rotzooi Quote Omnia mutantur nihil interit
pedem Posted April 14 Posted April 14 1 Terug naar Eden (Roca) 2 Speedball 3 Winter in de opera. 4 13.17 uur in het leven van Jonathan Lassiter. 5 Thorgal Saga: Wendigo 6 De andere kant van de muur. Quote
Koen Claeys Posted April 28 Posted April 28 1. Iemand om mee te praten (Panaccione) 2. Terug naar Eden (Roca) 3. De Laatste Koningin (Rochette) Wil eigenlijk alle drie strips op de eerste plaats zetten. Ze zijn elk op hun manier meesterlijk.... Sowieso 3 albums om voor het leven te koesteren. Quote
Jilles Posted April 28 Posted April 28 Nog niet zo veel boeken gekocht in 2024, maar toch: Op het lijstje: De strijd van Henry Fleming door Steve Cuzor De sabel van de Takashi door Christina Mormile Maar de nieuwe Franka: Kliffhanger komt er zeker bij Quote
pedem Posted April 30 Posted April 30 1 Terug naar Eden (Roca) 2 Speedball 3 Winter in de opera. 4 Red Creek Shuffle. 5 13.17 uur in het leven van Jonathan Lassiter. 6 Kansberekening. 7 Thorgal Saga: Wendigo 8 De andere kant van de muur. Quote
sanderg Posted May 1 Posted May 1 Ik heb nog maar een absolute topstrip gelezen dit jaar: Charley's war deel 9.. Voor de rest vond ik het allemaal tegenvallen... Uiteindelijk haalde Wendigo voor mij zeker niet het niveau van "Vaarwel Aaricia" en ook De strijd van Henry Fleming viel - verhaaltechnisch (het tekenwerk van Cuzor reken ik tot het beste dat er momenteel in stripland te vinden is) nogal tegen... Ik kijk uit naar het tweede deel van De dames van de Pillar to post en naar de nieuwe Blake en Mortimer Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Koen Claeys Posted May 1 Posted May 1 1. Iemand om mee te praten (Panaccione) 2. Terug naar Eden (Roca) 3. De Laatste Koningin (Rochette) 4. Speedball (Florian Pigé – Etienne Gerin) Deze vier albums zijn zééééér goed.... zééééééér goed !!!! Bravo aan Concerto Books en Lauwert ! Retardi, Marinelli, lukoste and 1 other 4 Quote
Marinelli Posted May 2 Posted May 2 1. Saint-Elme 5 (Peeters & Lehman) 2. Iemand om mee te praten (Panaccione) 3. Weeskind van Perdide 1 & 2 (Adrian & Hautière) 4. Kansberekening (Ravard & Rabaté) 5. Terug naar Eden (Roca) 6. Speedball (Gerin & Pigé) 7. De Queeste 1 (Mannaert & Maupomé) 8. De Laatste Schaduw 2 (Gaspard & Filippi) 9. Anne Bonny (Ranghiasci & Mastragostino) 10. SangDragon (Bédu) Quote
Koen Claeys Posted May 2 Posted May 2 1 uur geleden, Marinelli zei: 4. Kansberekening (Ravard & Rabaté) Marinelli, wat is de sterkte van dit boek voor jou ? Ik vraag het omdat een kameraad van me nogal ontgoocheld is over die 'Kansberekening'. Edit : a-ha, ik zie nu je recensie op de site van 9e Kunst https://9ekunst.nl/2024/04/30/menselijkheid-en-humor-pascal-rabate-en-francois-ravard-schieten-weer-raak-in-kansberekening/ Marinelli 1 Quote
linthout Posted May 2 Posted May 2 Kansberekening is de beste strip die ik tot op heden gelezen heb dit jaar. Koen Claeys 1 Quote
pedem Posted May 5 Posted May 5 1 Terug naar Eden (Roca) 2 Speedball 3 Winter in de opera. 4 Red Creek Shuffle. 5 13.17 uur in het leven van Jonathan Lassiter. 6 Kansberekening. 7 Het Weeskind van Perdide 1&2. 8 Helden van het volk 1&2. 9 Thorgal Saga: Wendigo 10 De andere kant van de muur. Quote
pedem Posted May 13 Posted May 13 1 Terug naar Eden (Roca) 2 Speedball 3 Winter in de opera. 4 Red Creek Shuffle. 5 13.17 uur in het leven van Jonathan Lassiter. 6 Kansberekening. 7 De Schele Hond. 8 Het Weeskind van Perdide 1&2. 9 Helden van het volk 1&2. 10 Thorgal Saga: Wendigo 11 De andere kant van de muur. Quote
sanderg Posted May 14 Posted May 14 Op 2/5/2024 om 18:39, linthout zei: Kansberekening is de beste strip die ik tot op heden gelezen heb dit jaar. Zal die ook eens halen! Ik ben dol op het tekenwerk van Ravard! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Recommended Posts