Ga naar inhoud

Tweede halve finale doeninkske 24 vs. doeninkske 30


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 08-02-24 at 08:00

Recommended Posts

Tweede halve finale.

 

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Smurfen.jpg.6fdbf331360072ab6b9d457cc661

Nominatie 1: Een Smurfenhuis. Wonen in een omgebouwde paddenstoel, spreekt dat niet tot de verbeelding van elk kind? De populaire speelgoedversies bevestigen dat wel. Vele charmante exemplaren in een onvindbaar dorp, tot Gargamel z'n grote ergernis. Prikkelt de fantasie. De huisjes lijken redelijk uniform, toch hebben ze allemaal hun eigen finishing touch, het zit 'm in de details. De volwassene in mezelf durft zich wel eens af te vragen of het niet de hele tijd naar champignons ruikt. Maar daar hebben de blauwe wezentjes vast iets op gesmurft. ;)

 

(uit: De Politiesmurfen)
 

Redelijk random, want: Een mooi plaatje van Grote Smurf z'n huis kon ik niet vinden, bovendien gaat het meestal om zijn labaratorium, wat geen woonplaats is. Hetzelfde voor Knutselsmurf, leuk exemplaar, maar eerder een werkplaats. Ook van Smurfin haar woning geen treffende afbeelding teruggevonden die daadwerkelijk uit een strip komt. Vandaar deze keuze. En als ik dan toch moet gaan specificeren, datgene met het paarse dak.

 

esteban2

 

 

B

 

will_hekserijoomhermes.jpg.b2414657ef58a

Maar hier is het huis van de mooie Calendula.
Dit is trouwens ook het moment dat Isabel voor het eerst Calendula gaat ontmoeten.
Trouwens ... Eigenlijk ben ik veel blijer met dit plaatje.
Dit is Will op zijn best!

 

AHMO

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

image.thumb.png.06081f618663a446596d2d8db9688d93.png

 

" Het gezelligste, huiselijkste, dorpje ", gelukkig kwam in 2011 de waarheid aan het licht, laat je niet foppen

door een facade.

De witte slappe mutsen en strakke witte broekjes, doordrenkt met nazisme, grote smurf als hun grote blauwe

leider, de smurfin, die met haar blonde haar sterk doet denken aan het arische schoonheidsideaal.

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Yncke zei:

Bij die tweede zul je waarschijnlijk niet veel last hebben van deur-aan-deur-verkopers. :)

 

Het is een idee voor een cross-over: Theofiel Boemerang vs Calendula. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
7 uren geleden, bouncer zei:

image.thumb.png.06081f618663a446596d2d8db9688d93.png

 

" Het gezelligste, huiselijkste, dorpje ", gelukkig kwam in 2011 de waarheid aan het licht, laat je niet foppen

door een facade.

De witte slappe mutsen en strakke witte broekjes, doordrenkt met nazisme, grote smurf als hun grote blauwe

leider, de smurfin, die met haar blonde haar sterk doet denken aan het arische schoonheidsideaal.

 

Ik geloof niet dat blauwe huid tot het arische schoonheidsideaal behoorde.

Link naar reactie
12 uren geleden, MarcusK zei:

Ik geloof niet dat blauwe huid tot het arische schoonheidsideaal behoorde.

 

image.thumb.png.7f586cb10906f1c4aa4c4e25aea1d857.png

 

In " Mein Smurf ", zijn toch hele passages gewijd aan de blauwe zijdezachte huid.

 

Maar alle gekheid op een smurf, die Bueno is een essayist, die dit boekje schreef met een niet al te serieuze

ondertoon, maar zoals dat gaat met dit soort dingen, op een gegeven moment wordt dit groot opgepikt door

o.a de media en een paar meeliftende gekkies, die het geheel uitvergroten.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Op 1/2/2024 om 11:03, sporoi zei:

 

Origineelst????? Dat smurfding?? Ehhhhhhh. 🙄

 

Wonen in paalwoningen wordt al gedaan sinds de ijzertijd, terwijl wonen in een uitgegroeide vrucht van de Agaricomycetidae pas in de jaren '50 een ding werd. 

Link naar reactie
Zojuist, Tanuki zei:

 

Wonen in paalwoningen wordt al gedaan sinds de ijzertijd, terwijl wonen in een uitgegroeide vrucht van de Agaricomycetidae pas in de jaren '50 een ding werd. 

 

Deze versie van woning is de Agaricomycetidae getransformeerd tot een rijvillaatje, annex saai grasveldje, tegeltjes naar de ingang (Tati-achtig, zie "Mon oncle"), bloempjes, een (Belgische getint) koterijtje en met schouw (om het afval te verbranden, ook Belgisch?) en een atypisch woekerende struik op de grens met een andere Agaricomycetidae (om nog een idee te krijgen van privacy misschien, die je toch niet hebt wegens de ultralage hekjes). De struik is wel origineel, want atypisch gepermitteerd te woekeren. Maar daar geef ik geen prijs voor qua originaliteit. 😉

 

Was het nu dit geweest dan kreeg het alsnog de knoflookprijs.

 

Mon Oncle 1958

 

view.thumb.jpeg.abdd33a10dfa3f86930cf6750c4061e8.jpegob_297695_mon-oncle-2.thumb.jpg.acffd137de36df8172cb8ac72307e32a.jpg

Link naar reactie
18 minuten geleden, sporoi zei:

 

Deze versie van woning is de Agaricomycetidae getransformeerd tot een rijvillaatje,

 

 

Ai, je hebt het hele concept van het Smurfendorp misbegrepen. 

 

Want het Smurfendorp is eigenlijk een kruising tussen een commune en een cohousing-project waarbij elke Smurf een eigen unit heeft dat hij of zij naar eigen smaak kan inrichten, maar ook met een gemeenschappelijk deel zoals eetzaal, wasplaats, recreatieruimtes,... 

Elke Smurf draagt naar vermogen bij met zijn of haar talenten en geld is er niet. 

 

Redelijk visionair en niet meer gezien sinds de eerste vroegchristelijke gemeenschappen en een voorloper op de Aardse gemeenschap van rond 2150, na WO3 en de ontwikkeling van de warpdrive. Hippies waren er in die tijd immers nog niet, Star Trek ook nog niet en van kangoeroewonen (aanleunwoningen in Nederland???)  had nog niemand gehoord. 

Link naar reactie

 

1 uur terug, Tanuki zei:

 

Ai, je hebt het hele concept van het Smurfendorp misbegrepen. 

 

Want het Smurfendorp is eigenlijk een kruising tussen een commune en een cohousing-project waarbij elke Smurf een eigen unit heeft dat hij of zij naar eigen smaak kan inrichten, maar ook met een gemeenschappelijk deel zoals eetzaal, wasplaats, recreatieruimtes,... 

Elke Smurf draagt naar vermogen bij met zijn of haar talenten en geld is er niet. 

 

Redelijk visionair en niet meer gezien sinds de eerste vroegchristelijke gemeenschappen en een voorloper op de Aardse gemeenschap van rond 2150, na WO3 en de ontwikkeling van de warpdrive. Hippies waren er in die tijd immers nog niet, Star Trek ook nog niet en van kangoeroewonen (aanleunwoningen in Nederland???)  had nog niemand gehoord. 

 

 

Zie mijn berichtje (en verdere berichten) )in een andere toernooironde met deze smurfinzending over mijn vergelijking met een begijnhof en waarom ze dat in deze tekening hebben verlaten. Dus ik had het wel door hoor. 😁. Maar zoals ik daar aanhaalde is het concept van Peyo, die ik boeiender vind, verlaten door zijn opvolgers voor een ordinaire woonwijk waar ik niets meer van originaliteit in zie.. 

 

 

Link naar reactie

Hebben we al over duurzaamheid gehad?

Het huis van Calendula is al generaties in dezelfde familie.

Betreft de smurfen....

De kleur en vorm van de Smurfenhuizen veranderen continu..

Betekend dat ze continu naar andere paddenstoelen moeten verhuizen?

Of moet ikk het zien als de TARDIS van Doctor Who.

Bij elk gedaantewisseling van de Doctor veranderd binnenkant van de TARDIS.

Dat zou bij de Smurfen bij elk nieuw verhaal moeten zijn. 🤣

Link naar reactie
23 uren geleden, Tanuki zei:

 

Wonen in paalwoningen wordt al gedaan sinds de ijzertijd, terwijl wonen in een uitgegroeide vrucht van de Agaricomycetidae pas in de jaren '50 een ding werd. 

Kabouters wonen al veel langer dan dat in paddenstoelen.

 

Het is me nog altijd niet duidelijk of die smurfenhuizen echte paddenstoelen zijn of gewoon huisje gebouwd in de vorm van paddenstoelen. In het eerste verhaal waren het overduidelijk nog echte planten, maar sinds ze verhuisd zijn van het onzalige land naar het bos is dat minder duidelijk.

Link naar reactie

Beste esteban2,

Je hebt al 30 stemmen in uw voordeel.

Dat betekend dat U al gewonnen heeft.

Gefeliciteerd met uw overwinning.

En terecht!

Wie kan het opnemen tegen de schattige Smurfen. 😉

Marsupilami misschien?

Ik ben blij dat mijn favoriete strip Isabel ooit zover is gekomen en ook weer onder aandacht is gekomen.

Nu hopen dat er ooit een goede Integraal van deze strip uit komt!

S6! met de finale.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...