dutch lines Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Stripfestival Breda, 10+11 Oktober 2015, Chassé Theater, Breda http://stripfestivalbreda.nl/ Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Guest Stripsmagazijn Posted March 12, 2015 Share Posted March 12, 2015 Stripsmagazijn komt zeker staan met een Mega Stand! Link to comment
Sytse Algera Posted March 13, 2015 Share Posted March 13, 2015 Dat klinkt alvast goed Koen. De mailing gaat binnenkort de deur uit ;-) Link to comment
Snow Leopard Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Vorige editie geen Amerikaanse gasten. Dit jaar wel weer? Link to comment
Sytse Algera Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Volgens mij hadden we diverse tekenaars van Amerikaanse uitgeverijen zoals Marvel en Dc het afgelopen jaar. Dat zal dit jaar ook het geval zijn. Maar deze uitgeverijen huren steeds vaker Europeanen in voor hun comics, wat voor ons als organisatie fijn is want de reiskosten blijven betaalbaar.We zitten nu volop in het proces om tekenaars naar de editie 2015 te halen, dus alles is nog mogelijk ;-). Link to comment
Snow Leopard Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Volgens mij hadden we diverse tekenaars van Amerikaanse uitgeverijen zoals Marvel en Dc het afgelopen jaar. Dat zal dit jaar ook het geval zijn. Maar deze uitgeverijen huren steeds vaker Europeanen in voor hun comics, wat voor ons als organisatie fijn is want de reiskosten blijven betaalbaar.We zitten nu volop in het proces om tekenaars naar de editie 2015 te halen, dus alles is nog mogelijk ;-). Was alleen benieuwd. Het nivo van de de tekenaars afgelopen jaar was heel hoog dus als dat dit jaar weer lukt dan hoor je mij sowieso niet klagen.... Link to comment
Sytse Algera Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 We gaan ons best doen, Fons is al erg druk met het vastleggen van de eerste namen, dus het begin is er ;-) Link to comment
Yan Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Dag Sytse, Plaats voor mij ? Met album release gepland begin september (Grueson). It could be worse, it could be raining ! Link to comment
WVlieg Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 En moest er een plekje voor mij zijn! Dan heel graag! Geen idee of Stripster een stand zal hebben, ander probeer ik via hen een plekje te veroveren. Het eerste album van L.S.D. zal vermoedelijk midden augustus klaar zijn en word begin september gereleased. Link to comment
Fons van Erp Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 We kondigen met trots onze eerste gast aan: http://stripfestivalbreda.nl/?p=4209 Meer namen volgen snel!! Link to comment
Snow Leopard Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Felix Meynet is een hele mooie eerste naam. Laat de rest maar komen !! Link to comment
Werner Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Altijd een zeer mooi festival, ik zal er allicht weer naartoe gaan. http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Tweetie Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Euh, met vrouw en 2 kids 120 euro ipv 92. Daar ga ik toch nog eens heel goed over moeten nadenken. Ala EB niet voor de tekenaars is begin dan ook pas tickets te verkopen om 10u30 of zo. Nee, dit is erover. Misschien wordt het een dagje Efteling in de plaats dan, scheelt nauwelijks aan entree en ik zal veel minder uitgeven. Van de FACTS draad. Tja, voor een gezinsuitstapje kun je beter naar Breda gaan. Twee volwassen dagtickets a 6,50 en kinderen t/m 16 jaar gratis naar binnen. Link to comment
Campesino Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Gewoon een pet op doen en als verkleed figuur voor niets naar binnen A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
Fons van Erp Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Inmiddels staan er al een paar mooie namen aangekondigd voor Breda. Felix Meynet, de comictekenaars Jesus Merino en Emanuela Lupacchino en vandaag kwam daar bij: Roman Surzhenko van Thorgal! Stay tuned for more surprises!! http://stripfestivalbreda.nl/ Link to comment
shakeitupguy Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Euh, met vrouw en 2 kids 120 euro ipv 92. Daar ga ik toch nog eens heel goed over moeten nadenken. Ala EB niet voor de tekenaars is begin dan ook pas tickets te verkopen om 10u30 of zo. Nee, dit is erover. Misschien wordt het een dagje Efteling in de plaats dan, scheelt nauwelijks aan entree en ik zal veel minder uitgeven. Van de FACTS draad. Tja, voor een gezinsuitstapje kun je beter naar Breda gaan. Twee volwassen dagtickets a 6,50 en kinderen t/m 16 jaar gratis naar binnen. Toch even reageren. Niemand maar dan niemand verplicht je om die EB tickets te kopen. Als je op zondag voor de tekenaars komt moet je niet eens dat EB kopen en kan je gewoon een ticket kopen aan 14€ online, kids are free tem 10 jaar en er is korting als je verkleed bent. Men moet geen appels met peren vergelijken net zoals men de Efteling niet moet vergelijken met een kermis. FACTS is een conventie en Breda een stripbeurs. FACTS is een totaalbeleving waar veel meer te doen dan allemaal meer strips. De ruimte is ook 5 keer groter dan wat ook de prijs verklaart. . @ Fons : dit is alvast de start van een mooie line-up. Doe zo voort. Link to comment
SPeeDy Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Toch even reageren. Niemand maar dan niemand verplicht je om die EB tickets te kopen. Als je op zondag voor de tekenaars komt moet je niet eens dat EB kopen en kan je gewoon een ticket kopen aan 14€ online, kids are free tem 10 jaar en er is korting als je verkleed bent. Men moet geen appels met peren vergelijken net zoals men de Efteling niet moet vergelijken met een kermis. FACTS is een conventie en Breda een stripbeurs. FACTS is een totaalbeleving waar veel meer te doen dan allemaal meer strips. De ruimte is ook 5 keer groter dan wat ook de prijs verklaart. . @ Fons : dit is alvast de start van een mooie line-up. Doe zo voort. Ik was er al bijna over, maar als je er dan toch terug over begint: what's in a name? FACTS is ook een beurs. Je mag het voor mijn part een conventie noemen, maar het is net zoals zoals graphic novels ook strips zijn. Dan is Breda wat mij betreft ook een stripconventie. Maar laat ons deze draad over Breda laten gaan i.p.v. FACTS. Link to comment
shakeitupguy Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Ik was er al bijna over, maar als je er dan toch terug over begint: what's in a name? FACTS is ook een beurs. Je mag het voor mijn part een conventie noemen, maar het is net zoals zoals graphic novels ook strips zijn. Dan is Breda wat mij betreft ook een stripconventie. Maar laat ons deze draad over Breda laten gaan i.p.v. FACTS. Ik was hier niet eerst over begonnen Indeed, in deze draad rules Breda Link to comment
striphooligan Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Op facebook zag ik een nieuwe naam: Jean-Charles Poupard (jack the Ripper); Ben benieuwd wat Fons nog voor ons in petto heeft! Link to comment
RWuitgeverij Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Met de vermoeidheid van FACTS nog in de benen gaat de organisatie voor StripFestival Breda in 120% volle gang in aktie... In de pijplijn, wat speciaals voor de beurs. Want! Wisten jullie dat in oktober het precies 50 jaar geleden is dat Superman in comicvorm in het Nederlands verscheen? Uiteraard waren wij het niet die dit uitgaven maar we willen hier toch even bij stil staan. We zullen daarom een gelimiteerd aantal kleine posters (a4 formaat) mee hebben die meegegeven worden met iedere aankoop. Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt! Link to comment
Timothy van Damme Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Ligt het aan mij of is Breda dit jaar erg laat met zijn aankondigingen? Ik zie maar een handvol aankondigingen (zes volgens mij) en die staan dan weer niet in het rijtje Stripmakers, waardoor ik twijfel of die up-to-date is of van vorig jaar. Link to comment
CK3v1N Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Ging net hetzelfde vragen. Is er een aanbod comic artists? Het rijtje stripmakers dateert van 2013? Link to comment
RWuitgeverij Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Voor wat ik opmaak uit het nieuws zijn de volgende namen er: Felix MeynetRoman SurzhenkoEmanuela LupacchinoJesus MerinhoApri KusbiantoroJean Charles Poupard Dat zal vast en zeker meer zijn/worden. In ander nieuws, de poster die wij meegeven bij iedere aankoop: De energie voor het Festival is er nog niet, maar de zin wel! Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt! Link to comment
striphooligan Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Voor wat ik opmaak uit het nieuws zijn de volgende namen er: Felix Meynet Roman Surzhenko Emanuela Lupacchino Jesus Merinho Apri Kusbiantoro Jean Charles Poupard Dat zal vast en zeker meer zijn/worden. Uit wat ik her en der las moeten de dédijagers voor, Felix Meynet Roman Surzhenko (en als ze comics verzamelen), ook voor Emanuela Lupacchino (comics b.v. supergirl) en Jesus Merinho (comics, geen idee wat; namelijk niet op Catawiki), bij de festival stand zijn. Mogelijk daarbij Jean Charles Poupard , want ik zie Daedalus niet bij de stands staan. Apri Kusbiantoro signeert elders: bij de eppo stand. Ik begreep dat David Morancho ook komt (tenminste dat vertelde hij mij); aangezien er evenmin een Saga stand is (of kijk ik er over heen?) heb ik geen idee waar hij te vinden zal zijn. Of er nog tekenaars bij uitgevers komen? Onbekend. Jammer zij geen info geven. Link to comment
Tweetie Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Ik begreep dat David Morancho ook komt (tenminste dat vertelde hij mij); aangezien er evenmin een Saga stand is (of kijk ik er over heen?) heb ik geen idee waar hij te vinden zal zijn. Die zit toch bij Dark Dragon met Sara Lone? Link to comment
Fons van Erp Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Hier even wat info. Bij stand 77 op de eerste verdieping komen de festivaltekenaars: Jesus Merino, Emanuela Lupacchino, Roman Surzhenko . JC Poupard en Felix Meynet. Hiervoor geldt het signeerreglement, dat op de site geplaatst wordt. Voor een dedi koop je een prent van 10 euro. Zelf een boek meenemen!! Apri Kusbiantoro signeert bij de Eppostand. Van uitgevers hebben wij geen info ontvangen. Uit de wandelgangen heb ik vernomen, dat Morancho signeert bij DDB, Renier hopelijk bij Arcadia, Silvester zou twee internationale namen hebben. Moeilijk informeren, als uitgevers je niks sturen he? Link to comment
SPeeDy Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Op site van Arcadia staat Marc-Renier onder voorbehoud. Op FB DDB en Silvester staat momenteel niks over Breda Link to comment
Tweetie Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Op FB DDB en Silvester staat momenteel niks over Breda Meestal wachten ze tot het laatste moment om iets bekend te gaan maken. Link to comment
RWuitgeverij Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Uit wat ik her en der las moeten de dédijagers voor,Jesus Merinho (comics, geen idee wat; namelijk niet op Catawiki), Jesus Merinho heeft onze eerste twee delen Superman (New 52) getekend Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt! Link to comment
Veto Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Bij stripmakers staan ook Kenny Rubenis, Aimée de Jongh... aangekondigd. Maar ik dacht dat Strip2000 geen stand zou hebben dit jaar. Of signeren zij bij een andere standhouder ? Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
AHMO Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Wat ik begrepen hebt. Zijn de Strip2000 tekenaars, die willen komen, welkom en krijgen ze een eigen plek om te signeren Link to comment
shakeitupguy Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Jesus Merinho heeft onze eerste twee delen Superman (New 52) getekend En die maakt mooie tekeningen. Niet te missen als je van comics (en Superman) houdt Link to comment
Arcadia Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Marc-Renier zal inderdaad signeren op de stand van Arcadia. Hij zal zowel zaterdag (vanaf +/- 14h) als zondag aanwezig zijn en voorziet graag de nieuwste Arcadia uitgave van een originele tekening. Link to comment
Tweetie Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Op FB Dark Dragon staat David Maracho aangekondigd, van het nieuw Sara Lone: https://www.facebook.com/darkdragonbooks/posts/1141401532541559 Van Silvester is nog steeds niets te vinden. Link to comment
Guest Bilal030 Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Ik ben er op zaterdag. Link to comment
Guest Bilal030 Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Ik ben er op zaterdag. Link to comment
Lecram Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Ik sla dit jaar over. Wat is dat nu? Link to comment
Kool Thing Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Ik sla dit jaar over. 2 Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Kontiki Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 3 Maar het ligt bij mij niet aan het aanbod. Link to comment
Recommended Posts