Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

De Vita verkocht deze tekening enkele weken terug zelf nog op ebay voor 800€

Belachelijke prijzen.

Ik kocht bij De Vita onderstaande tekening van de 'villain' uit zijn nieuwe Tex Willer verhaal voor EUR 70.

Weliswaar een (nog) onbekend personage, maar persoonlijk vind ik hem beter getekend dan deze Kriss.

post-829-0-08103000-1488373915_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik vind jouw tekening inderdaad ook mooier dan die Kriss tekening JJL

 

Origineel stripwerk is echt big business geworden. Ik ben blij dat ik al lang ben begonnen met verzamelen. Ik had nu nooit meer dezelfde collectie kunnen aanleggen...

Wat ik wel een goede zaak vind is dat origineel stripwerk meer en meer als 'echte' kunst wordt gezien in plaats van iets dat enkel leuk is voor kinderen.

Link naar reactie

Ik ben benieuwd! Wat dat betreft is Catawiki een aardig maatstaf.. De uiteindelijk betaalde prijzen overtreffen vaak mijn verwachtingen. Zeker als je in ogenschouw neemt dat bovenop de geboden prijs nog 9% veilingkosten komt! 

Er is hier nogal wat kritiek op Catawiki, maar de formule is echt goud! (vooral voor de (portemonnee van de) eigenaren van het bedrijf) Ik wou dat ik het had bedacht.. Dan had ik allang de strip/ originelencollectie van mijn dromen gehad :-) 
Het succes zit m er denk ik voor een deel in dat mensen erop vertrouwen dat verkopen via Catawiki veilig is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ebay waar je direct zaken doet met de verkopen en de betaling niet eerst op een tussenrekening komt te staan).

Ik moet overigens uit eigen ervaring zeggen dat ook ik het verkopen via Catawiki prettig vind. Ik heb goede prijzen gekregen voor het aangeboden werk en de betaling ontving ik steeds heel snel.

 

Link naar reactie

Ik voorspel dat stripkunst nog veel grotere vormen gaat aannemen. We zitten nog maar aan het begin.

10 jaar geleden was dat een juiste uitspraak. 

Nu weet niemand in welke richting het zal gaan. 

Er zijn de laatste 50 jaar enorm veel originelen geproduceerd, en er komen er nog alle dagen bij, niettegenstaande de opgang van de computer in de stripwereld.

Is het dan logisch dat de prijzen blijven stijgen?  

Ik zou daar graag eens een historicus en een econoom over horen, want dit is geen nieuwe fenomeen. 

Link naar reactie

Ik denk zelf dat de prijzen wel omlaag zullen duiken als de generatie die met strips is opgegroeid uitdunt. Kinderen van nu hebben denk ik meer belangstelling voor hun spelcomputer dan voor strips

 

Nochtans: opdracht in 2de middelbaar: lees 5 strips uit dezelfde reeks + een A4 met een 30-tal reeksen. En nee: S&W, Jommeke, Kiekeboes, etc. stonden er niet bij!

En het beviel!

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik denk zelf dat de prijzen wel omlaag zullen duiken als de generatie die met strips is opgegroeid uitdunt. Kinderen van nu hebben denk ik meer belangstelling voor hun spelcomputer dan voor strips

 

IMHO: het zal afhangen van de auteur. De Herges, Franquins, Peyos en wat meer recent Guarnidos en Marinis blijven hun waarde houden, maar de mindere goden gaan omlaag qua prijs..

Link naar reactie

De interesse voor 1e drukken ed heb ik ooit nooit begrepen. Net als overigens dat sommigen per se (bijvoorbeeld) nummer 10 van een bepaalde oplage willen hebben.. wat boeit dat nou welk nummertje er in het boek staat?!

 

Nou, als je ooit een eerste druk bij uitgifte hebt gekocht aan 36 fr en nu kan verkopen voor 385 EUR of 1385 EUR, ga je het misschien meer appreciëren.

Link naar reactie

Ik denk ook dat de verzamelaar ook collectioneert uit een soort jeugdsentiment ,µ

ik had deze week 2 mensen over de vloer die strips kwamen afhalen en die hebben hier ook wat

blijven zitten om te keuvelen en idd het strips uit mijn jeugd argument kwam 2x aan bod.

Ik vrees dus ook als die generatie wegvalt voor een al dan niet tijdelijke waardedaling .

Mij deert dat niet , wat ik nu mooi vind en 100 euro waard is en binnen afzienbare tijd maar de helft

so be it.

Ik geniet er alle dagen van

Link naar reactie

Ik zou toch ook niet rekenen op een aanvullend pensioen dankzij de verkoop van investeringen in oude strips. Zoals het nu is verkopen we onze spullen gewoon aan elkaar. 

Link naar reactie

Net als Krimson maakt het mij niet uit of mijn originelen meer of minder waard worden want ik verkoop ze toch niet. 

Ik heb echter toch wel het idee dat het 'mooi vinden' van de originelen voor een belangrijk deel voor mij mede wordt ingegeven door het (jeugd)sentiment dat ik voel als ik naar een origineel kijk. Los van de techniek (ik kan echt eindeloos kijken naar de Thorgal plaat die aan onze muur hangt- het is gewoon gek makend wat een perfecte techniek Rosinski had in de jaren '80) heb ik, bij het bezit van een origineel, een beetje het idee een stukje van de imaginaire wereld te bezitten waar ik me als kind (en inmiddels als volwassene) zo graag in bevond/ bevindt.

Ik kan oprecht van schilderijen genieten van Van Gogh of Vermeer, maar daar hangt niet een hele wereld aan vast die je kent uit verhalen die je graag las/ leest.

Dit gevoel is voor mij de meerwaarde van het bezit van een strip-origineel. Als de toekomstige generaties minder strips lezen dan kan het naar mijn mening haast niet anders dan dat de vraag minder wordt en daarmee de prijzen zullen dalen.. Dat zal denk ik zelfs gelden voor Hergé, Jacobs, Franquin etc.

 

Link naar reactie

Ik zou toch ook niet rekenen op een aanvullend pensioen dankzij de verkoop van investeringen in oude strips. Zoals het nu is verkopen we onze spullen gewoon aan elkaar. 

Ik heb bij geen enkele aankoop van een strip ooit in overweging genomen of die in prijs zou stijgen of niet. Ik verkoop ook niks.

Link naar reactie

 

Dit gevoel is voor mij de meerwaarde van het bezit van een strip-origineel. Als de toekomstige generaties minder strips lezen dan kan het naar mijn mening haast niet anders dan dat de vraag minder wordt en daarmee de prijzen zullen dalen.. Dat zal denk ik zelfs gelden voor Hergé, Jacobs, Franquin etc.

 

 

De prijs daalt niet. 

Het kavel blijft gewoon onverkocht  :e012:

Link naar reactie

Als ik de verkoper was wist ik wel wat ik liever had..... :D

Link naar reactie

Die Goudurix is toch een lepe kerel.

Een dubbele covertekening van Mazel voor het weekblad Kuifje, die vorige week nog op een veiling verkocht werd voor 700 euro, biedt hij nu aan met een schattingsprijs van 600 tot 800 euro. Feit is wel dat hij slechts de achtercover aanbiedt en dus binnenkort nog eens langs de kassa mag passeren.

https://veiling.catawiki.nl/kavels/10490305-mazel-hermann-tibet-berck-funcken-original-back-cover-of-tintin-magazine-1967

ed7a5094-05c9-48fd-a460-c8ab8209dfec.jpg

 

De cover van de veiling van vorige week:84034504.jpg

84034505.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Die Goudurix is toch een lepe kerel.

Een dubbele covertekening van Mazel voor het weekblad Kuifje, die vorige week nog op een veiling verkocht werd voor 700 euro, biedt hij nu aan met een schattingsprijs van 600 tot 800 euro. Feit is wel dat hij slechts de achtercover aanbiedt en dus binnenkort nog eens langs de kassa mag passeren.

https://veiling.catawiki.nl/kavels/10490305-mazel-hermann-tibet-berck-funcken-original-back-cover-of-tintin-magazine-1967

 

Je moet het nog maar eens zien te verkopen.

 

En de ene kant is attractiever dan de andere omdat er een Bernard Prince origineeltje (van Hermann (?)) op zit geplakt.

Link naar reactie

Ach er zijn regelmatig kavels die op een veiling worden aangeboden, en kort daarna op een ander (eventueel anderstalig) veilingplatform weer opduiken.

Daar is op zich niks verkeerd mee. 

Je kan wel eens de wenkbrauwen fronsen omdat de prijzen verschillend zijn. 

Maar voor sommige internetveilingen bestaat weinig publiciteit, terwijl anderen veel reclame maken.

Als je weinig bieders hebt, dan is de kans op hoge prijzen ook lager.

Als ik de kavels van een oude stripveiling bekijk (banquedessinee bijvoorbeeld), denk ik regelmatig "dat was echt wel een koopje, had ik destijds kunnen bieden ik had er zelf veel meer voor geboden". En andere kavels vind ik dan weer duur. 

Soms heb je ook geluk nodig om op een veiling de juiste koper te vinden. Sommige kavels vergen een bepaalde smaak of liggen buiten het budget van de modale verzamelaar.

 

Ik vind het op zich leuk dat bepaalde leden van dit forum handig zijn (en een goed geheugen hebben) in het vergelijken van diverse veilingen. 

Maar ik zou de prijsverschillen van identieke kavels tussen veilinghuizen toch willen relativeren. 

 

Al bij al vind ik het jammer dat de toon van deze draad zo vaak negatief en verzuurd is. 

Link naar reactie

Al bij al vind ik het jammer dat de toon van deze draad zo vaak negatief en verzuurd is. 

 

Dat hoort er bij. Het heet niet voor niets de zaagdraad. 

 

Net als het klagen over de stripbeurzen. Te duur, te weinig tekenaars, te weinig publiciteit en in ieder geval een stuk minder dan de stripdagen van Toen in het Turfschip.  

Link naar reactie

En Catawiki heeft weer iets nieuws gevonden om gebruikers te spammen:

Je krijgt nu na afloop van de veiling een e-mail met excuses(?!) om je te informeren dat je een kavel waarop je hebt geboden NIET hebt gewonnen (er staat letterlijk in het onderwerp van de mail: "Sorry, u heeft [   ] niet gewonnen"). Dat je een mail krijgt wanneer je bod is overboden ala, maar dit..... (en bovendien een bericht voor elk kavel waarop je hebt geboden, maar uiteindelijk niet de hoogste bieder was).

Hier zit toch niemand op te wachten, of ben ik de enige?

Link naar reactie
3 hours ago, JJL said:

En Catawiki heeft weer iets nieuws gevonden om gebruikers te spammen:

Je krijgt nu na afloop van de veiling een e-mail met excuses(?!) om je te informeren dat je een kavel waarop je hebt geboden NIET hebt gewonnen (er staat letterlijk in het onderwerp van de mail: "Sorry, u heeft [   ] niet gewonnen"). Dat je een mail krijgt wanneer je bod is overboden ala, maar dit..... (en bovendien een bericht voor elk kavel waarop je hebt geboden, maar uiteindelijk niet de hoogste bieder was).

Hier zit toch niemand op te wachten, of ben ik de enige?

Wat mij betreft hoeft dat ook niet. Als ik op een veiling bied, ken ik het resultaat ook wel zonder emails.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

No way dat dit een Bill Sienkiewicz is: https://veiling.catawiki.nl/kavels/10743915-sienkiewicz-bill-disegno-originale-dare-devil-2000?

 

Sienkiewicz schrijft z'n handtekening altijd voluit, zoals je op z'n blog kunt zien: http://billsienkiewiczart.com/gallery.asp?afs=T&sc=BSCM1&page=1 Qua handtekening en ook qua stijl lijkt het eerder Simon Bisley.  In de omschrijving staat zelfs Biz.... Maar in ieder geval iemand anders! 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...