Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Helemaal absurd: €320 (x1.09=€349) voor de vijftien delen van de torens van schemerwoude: https://veiling.catawiki.nl/kavels/9007285-schemerwoude-de-torens-van-1-tm-15-sc-1e-druk-1985-2012

Je kan deze in de shops kopen voor minder dan €100.

Andere aanbieder waagt ook een poging: https://veiling.catawiki.nl/kavels/9370185-de-torens-van-schemerwoude-1-t-m-15-complete-serie-sc-1e-druk-1985-2012

Zou me verbazen wanneer hij/zij er ook zoveel voor krijgt.

Link naar reactie

Zou iemand mij eens kunnen vertellen waarom bij boeken in shops altijd eerst de handelaren/winkels getoond worden, ook al zijn ze duurder.

Pas als je het uitklapt komt de ware volgorde naar voren........waarom?

Vroeger had je het systeem van de 'professionele verkopers'. Die werden (tegen betaling?) als eersten gezet. Hoe het nu zit weet ik niet, ik vermoed dat het gewoon een restant uit het verleden is.

Link naar reactie

Gisterenavond één van de weinige keren dat ik van een niet-professionele verkoper of veelverkoper koop op de catawiki-veiling, en net een mail gekregen:

 

Beste

Ik vind dat het kavel voor veel te weinig verkocht is ! De boeken zijn veel meer waard !

Het spijt me maar voor dit bedrag kan ik ze niet verkopen

Groetjes

 

Extra ongemakkelijk is dat ik er voor had gekozen om het kavel af te halen.

Maar alvast dank aan de dame van Catawiki om mij zeer professioneel te woord te staan. Benieuwd hoe dit verder zal verlopen.

 

Trouwens via de Bobbedoes veiling ook al 2 maanden aan het wachten op een kavel van een niet-professionele verkoper.

Link naar reactie

Gisterenavond één van de weinige keren dat ik van een niet-professionele verkoper of veelverkoper koop op de catawiki-veiling, en net een mail gekregen:

 

Beste

Ik vind dat het kavel voor veel te weinig verkocht is ! De boeken zijn veel meer waard !

Het spijt me maar voor dit bedrag kan ik ze niet verkopen

Groetjes

 

Extra ongemakkelijk is dat ik er voor had gekozen om het kavel af te halen.

Maar alvast dank aan de dame van Catawiki om mij zeer professioneel te woord te staan. Benieuwd hoe dit verder zal verlopen.

 

Trouwens via de Bobbedoes veiling ook al 2 maanden aan het wachten op een kavel van een niet-professionele verkoper.

 

Mag dat zomaar? Als verkoper ga je dan toch een overeenkomst aan?

Link naar reactie
Wat gebeurt er als de verkoper zijn verplichtingen niet nakomt?

Als de verkoper zijn verplichting tot levering van het kavel niet nakomt, moet de koper binnen veertien dagen na betaling van de koopsom een dispuut aanmaken. Bij het aanmaken van een dispuut houdt Catawiki de door de koper betaalde koopsom enige tijd vast om koper en verkoper de kans te geven het dispuut in onderling overleg op te lossen. Catawiki kan daarbij bemiddelen.

Indien de verkoper weigert te leveren zal Catawiki in eerste instantie gezamenlijk met de koper trachten de verkoper tot nakoming van de overeenkomst te bewegen. Lukt dat niet, dan kan de koper de koop annuleren. De verkoper is in dat geval aansprakelijk voor de schade die de koper daardoor lijdt en voor de door Catawiki misgelopen commissies. In sommige gevallen kan Catawiki aan de verkoper ook een boete opleggen.

 

Ondertussen ook al follow-up email gehad van CW.

Trouwens, niets tegen niet-professionele verkopers. Het is de eerste keer dat ik dit meemaak op CW. 
Link naar reactie

Wat had je gekocht?

 

Het betreft dit kavel: https://veiling.catawiki.nl/kavels/9321335-suske-en-wiske-lecturama-rode-reeks-70x-hc-1988-2015

 

Had de verkoper goede feedback of kijk je daar niet naar

 

Ja het was een beginnende verkoper, maar iedereen moet ergens beginnen, en via CW wordt het bedrag toch geblokkeerd zolang ik niet aangeef dat alles goed is verlopen. Via een andere site zou ik dat niet wagen.

Link naar reactie

Het betreft dit kavel: https://veiling.catawiki.nl/kavels/9321335-suske-en-wiske-lecturama-rode-reeks-70x-hc-1988-2015

 

 

Ja het was een beginnende verkoper, maar iedereen moet ergens beginnen, en via CW wordt het bedrag toch geblokkeerd zolang ik niet aangeef dat alles goed is verlopen. Via een andere site zou ik dat niet wagen.

Dat is inderdaad een koopje. Waarom heeft hij er dan geen reserve op gezet?

Link naar reactie

Ik stel het mij zo voor:

 

Catawiki maakt op de Nederlandse buis veel reclame voor haar veilingen met de slogan: "Koop of verkoop jouw WAW."

 

Dan spreek je op den duur ook leken aan die geen enkele ervaring hebben, noch met Catawiki, noch met (strip)veilingen.

 

Een leek zoals een braaf huisvrouwtje bijvoorbeeld die denkt van "hé ik heb hier ook zo'n WAW liggen en ze zijn maar één maal gelezen, ik ga dat aanbieden op die veiling want dat ligt hier toch maar te liggen en misschien kan ik er dan wel iets moois mee kopen zoals een nieuwe handtas."

 

De vrouw biedt haar kavel aan, ze stelt geen reserveprijs in (want als leek in eerste instantie te moeilijk en toch niet nodig want dit is echt MIJN WAW), dus die prijs loopt wel los denkt zij want Catawiki maakt in zekere zin reclame voor mijn WAW!!

 

Dan valt die verkoop serieus tegen en stuurt ze een mail naar de gelukkige koper waarin ze zegt dat ze die boeken echt niet aan die prijs kan verkopen (omdat ze er vroeger veel meer voor heeft betaald waarschijnlijk) en dan doet ze ook nog warme kerstgroetjes en beseft ze waarschijnlijk niet eens dat ze juridisch is gebonden aan die verkoop. Arme vrouw.

Link naar reactie

Ik stel het mij zo voor:

 

Catawiki maakt op de Nederlandse buis veel reclame voor haar veilingen met de slogan: "Koop of verkoop jouw WAW."

 

Dan spreek je op den duur ook leken aan die geen enkele ervaring hebben, noch met Catawiki, noch met (strip)veilingen.

 

Een leek zoals een braaf huisvrouwtje bijvoorbeeld die denkt van "hé ik heb hier ook zo'n WAW liggen en ze zijn maar één maal gelezen, ik ga dat aanbieden op die veiling want dat ligt hier toch maar te liggen en misschien kan ik er dan wel iets moois mee kopen zoals een nieuwe handtas."

 

De vrouw biedt haar kavel aan, ze stelt geen reserveprijs in (want als leek in eerste instantie te moeilijk en toch niet nodig want dit is echt MIJN WAW), dus die prijs loopt wel los denkt zij want Catawiki maakt in zekere zin reclame voor mijn WAW!!

 

Dan valt die verkoop serieus tegen en stuurt ze een mail naar de gelukkige koper waarin ze zegt dat ze die boeken echt niet aan die prijs kan verkopen (omdat ze er vroeger veel meer voor heeft betaald waarschijnlijk) en dan doet ze ook nog warme kerstgroetjes en beseft ze waarschijnlijk niet eens dat ze juridisch is gebonden aan die verkoop. Arme vrouw.

 

en op het eind komt de CatawikiKerstman die dit droevig verhaal tot een mooi eind gaat brengen :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik stel het mij zo voor:

 

Catawiki maakt op de Nederlandse buis veel reclame voor haar veilingen met de slogan: "Koop of verkoop jouw WAW."

 

Dan spreek je op den duur ook leken aan die geen enkele ervaring hebben, noch met Catawiki, noch met (strip)veilingen.

 

Een leek zoals een braaf huisvrouwtje bijvoorbeeld die denkt van "hé ik heb hier ook zo'n WAW liggen en ze zijn maar één maal gelezen, ik ga dat aanbieden op die veiling want dat ligt hier toch maar te liggen en misschien kan ik er dan wel iets moois mee kopen zoals een nieuwe handtas."

 

De vrouw biedt haar kavel aan, ze stelt geen reserveprijs in (want als leek in eerste instantie te moeilijk en toch niet nodig want dit is echt MIJN WAW), dus die prijs loopt wel los denkt zij want Catawiki maakt in zekere zin reclame voor mijn WAW!!

 

Dan valt die verkoop serieus tegen en stuurt ze een mail naar de gelukkige koper waarin ze zegt dat ze die boeken echt niet aan die prijs kan verkopen (omdat ze er vroeger veel meer voor heeft betaald waarschijnlijk) en dan doet ze ook nog warme kerstgroetjes en beseft ze waarschijnlijk niet eens dat ze juridisch is gebonden aan die verkoop. Arme vrouw.

Sorry, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Link naar reactie

Dit zijn inderdaad boeken die nieuw duur waren, maar tweedehands mede vanwege de oplage niet veel waarde hebben. 150 euro is wel aan de lage kant, want de laatste 10 delen hebben nog wel enige waarde, maar de eerste 50 delen zou ik als ik een winkel had nog niet voor een euro per stuk in willen kopen.

 

De verkoper moet leveren en is ook akkoord gegaan met de veilingvoorwaarden. Kleine lettertjes staan er niet in, maar het mag duidelijk zijn dat wat je aanbiedt goed en eerlijk beschreven (en gefotografeerd) moet zijn en ook geleverd moet worden na betaling door de hoogste bieder. Dat is een fundamentele voorwaarde voor het voortbestaan en vertrouwen van de veilingen. Een koper die weigert te leveren kan volgens mij dan ook niet anders dan geblokkeerd worden van toekomstige deelname.

Link naar reactie

Een tijd geleden gaf ik hier te kennen dat Catawiki met de shops zou stoppen. Na wat onduidelijkheid werd er geantwoord dat dit gerucht niet klopt. Zopas kreeg ik de melding van een stripwinkel, die ook via Catawiki verkoopt, dat de particuliere shops tóch stoppen en enkel het veilindgedeelte doorgaat. Wat er online staat, kan nog verkocht worden, maar er kunnen geen nieuwe item meer toegevoegd worden. Over het verzamelplatform, het catalogusgedeelte dus, weet ik niets.

Wat de shops betreft: er zijn nu opportuniteiten voor andere sites denk ik.

Link naar reactie

Een tijd geleden gaf ik hier te kennen dat Catawiki met de shops zou stoppen. Na wat onduidelijkheid werd er geantwoord dat dit gerucht niet klopt. Zopas kreeg ik de melding van een stripwinkel, die ook via Catawiki verkoopt, dat de particuliere shops tóch stoppen en enkel het veilindgedeelte doorgaat. Wat er online staat, kan nog verkocht worden, maar er kunnen geen nieuwe item meer toegevoegd worden. Over het verzamelplatform, het catalogusgedeelte dus, weet ik niets.

Wat de shops betreft: er zijn nu opportuniteiten voor andere sites denk ik.

 

Wow*, dat had ik niet verwacht. Hopelijk is het een eindejaars-hoax.

 

 

* interjection 1. (an exclamation of surprise, wonder)

Link naar reactie

Een tijd geleden gaf ik hier te kennen dat Catawiki met de shops zou stoppen. Na wat onduidelijkheid werd er geantwoord dat dit gerucht niet klopt. Zopas kreeg ik de melding van een stripwinkel, die ook via Catawiki verkoopt, dat de particuliere shops tóch stoppen en enkel het veilindgedeelte doorgaat. Wat er online staat, kan nog verkocht worden, maar er kunnen geen nieuwe item meer toegevoegd worden. Over het verzamelplatform, het catalogusgedeelte dus, weet ik niets.

Wat de shops betreft: er zijn nu opportuniteiten voor andere sites denk ik.

Dit is vermoedelijk dezelfde bron die het gerucht twee maanden geleden reeds

verspreidde,en van waar ik mijn informatie had.

Vraag is of het klopt.

In elk geval heeft Bobedoes al geanticipeerd.

Link naar reactie

Denk je nu echt dat catawiki onderscheid gaat maken in pro shops en particuliere shops zulk soort geruchten neem je toch niet serieus ??

 

Dat Catawiki op een gegeven moment met particuliere EN pro shops zal gaan stoppen en alleen met de veiling doorgaat, lijkt me helemaal niet zo'n gekke gedachte.

 

Volgens mij is het enige nut van de shops nog dat de gebruikers ervan de catalogus bijhouden die ook voor de veiling nuttig is. Zonder shops zou Catawiki dat zelf moeten doen. 

Link naar reactie

Ik denk dat ze alleen nog als veilingsite doorgaan binnenkort.

Hopelijk komt het catalogus gedeelte dan vrij via een andere constructie waar ze nog gebruik van kunnen maken.

Ik weet niet wat de kosten zijn omdat als derde partij voort te zetten en of je er nog mensen voor kunt vinden.

Zolang Rene en Marco het voor het zeggen hebben zal de catalogus er wel blijven vermoed ik. Hoe het met de investeerders zit en wat met een eventuele overname is een andere zaak. Het onderhouden van de catalogus op zich zal niet goedkoop zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...