Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Het probleem met die opdrachttekeningen is ook dat ze snel worden afgewerkt.

Bij de bovenste is het rechterbeen van de netkous niet afgewerkt, maar wijst dat op een vervalsing, of op vlugwerk tijdens een signeersessie?

De krul achteraan de handtekening is ook verschillend, maar Wasterlain zijn "hand" is ooit veranderd door een ongeluk.

Link naar reactie

Over deze tekening is direct ook al een vraag gesteld, maar deze is gewoon echt. Er zijn met name in de handtekening en tekst ook een paar duidelijk herkenbare overeenkomsten, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de r van pour.

 

 

De stelligheid waarmee je dit durft beweren, vind ik wel grappig...  beetje tragikomisch wel.

Link naar reactie

Dat laatste betwijfel ik zeer, maar kom gerust met dat betreffende voorbeeld op de proppen. Let wel; wat de een als vals ziet is dat nog niet meteen.

 

Indien er twijfel is over de echtheid van een tekening en we hebben de mogelijkheid om dat bij de bron te checken dan zullen we dat zeker niet laten. Niet bij alle items is die mogelijkheid er en bij met name studiowerk is er niet altijd een eensluidend oordeel. De beste garantie op echtheid is dan ook om bij de tekenaar zelf iets te kopen. Liefst nog vastgelegd op de gevoelige plaat terwijl deze zijn of haar signatuur zet.

Link naar reactie

Na Goudurix weer een aanbieder van 'originele' tekeningen waar ik mijn handen niet aan zal branden.

 

Deze is ook interessant:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/8315837-franquin-andr-originele-tekening-in-o-i-inkt-gepubliceerd-starter-1956

post-461-0-49615500-1477067192_thumb.jpg

 

Deze lijkt me wel echt, maar volgens mij is het geen Franquin, maar een Jidehem. 

Starter is een Jidehem karakter. 

Waarom zou deze aan Franquin worden toegeschreven? Er staat geen handtekening bij.

Zou het zijn omdat Franquin als tekenaar veel meer opbrengt? 

 

Link naar reactie

Ik vernam vandaag dat Catawiki vanaf volgend jaar zou stoppen met de shops op de site en alleen nog maar een veilingsite zou worden. Als dat waar is, wat gebeurt er dan met de immense catalogus?

Link naar reactie

Ik vernam vandaag dat Catawiki vanaf volgend jaar zou stoppen met de shops op de site en alleen nog maar een veilingsite zou worden. Als dat waar is, wat gebeurt er dan met de immense catalogus?

De shops zouden tegen eind dit jaar moeten stoppen.

Catalogus zal blijven bestaan want is nodig om de veilingskavels op te stellen.

De shops brengen catawiki niks meer op dus die moeten weg...

Je zal maar duizenden albums ingegeven hebben...

Ze maken er zich er in elk geval niet populair mee.

Link naar reactie

Technisch heb ik er niet voldoende kaas van gegeten, maar zou het geen mogelijkheid zijn om de catalogus (al dan niet in overleg met Catawiki) los te koppelen en naar een losstaande site te verplaatsen? De naam zou dan uiteraard kunnen worden aangepast, om misverstanden te voorkomen.

 

Dit zou een interessante oplossing zijn voor iedereen die aan de catalogus heeft bijgedragen en/of er nu met plezier gebruik van maakt. De kosten die er bij komen kijken zouden wellicht gecompenseerd kunnen worden door het 5% afdrachtsysteem voor de shops weer in te voeren.

 

Mocht Catawiki hier niet aan willen, dan kan het interessant zijn om te kijken hoe het zit met intellectueel eigendom. Het staat me bij dat ze zijn begonnen op basis van de overgenomen rechten van de Bonte-catalogus. Alle verbeteringen zijn door de gebruikers doorgevoerd op basis van het 'wiki'-systeem, Catawiki heeft hierbij slechts het 'framework' geleverd. De vraag is of ze zich de rechten over de catalogus zomaar kunnen toe eigenen, mocht iemand (of een groep personen) daar juridisch werk van maken. 

Link naar reactie

Deze is ook interessant:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/8315837-franquin-andr-originele-tekening-in-o-i-inkt-gepubliceerd-starter-1956

attachicon.gifOriginele tekening Starter.jpg

 

Deze lijkt me wel echt, maar volgens mij is het geen Franquin, maar een Jidehem. 

Starter is een Jidehem karakter. 

Waarom zou deze aan Franquin worden toegeschreven? Er staat geen handtekening bij.

Zou het zijn omdat Franquin als tekenaar veel meer opbrengt? 

 

Franquin heeft het figuurtje Starter ontworpen en er ook de eerste illustraties voor verzorgd.

Link naar reactie

Franquin heeft het figuurtje Starter ontworpen en er ook de eerste illustraties voor verzorgd.

 

Volgens het overzicht op BDoubliées heeft Jidéhem pas halverwege 1957 Starter overgenomen.

 

Als de aanbieder het jaartal goed heeft (ik zou liever een nauwkeurigere – en controleerbare – aanduiding van de publicatie hebben gezien) is de tekening inderdaad van Franquin.

Link naar reactie

De shops zouden tegen eind dit jaar moeten stoppen.

Catalogus zal blijven bestaan want is nodig om de veilingskavels op te stellen.

De shops brengen catawiki niks meer op dus die moeten weg...

Je zal maar duizenden albums ingegeven hebben...

Ze maken er zich er in elk geval niet populair mee.

 

Mhh, de shops van Catawiki.

Het is de schuld van (sommige) verkopers en kopers dat het misgelopen is. Foefelen om de commissie te omzeilen en veel te hoge prijzen vragen. Geen wonder dat ze bij Catawiki de andere richting (veilingen) opgegaan zijn.

 

Met de bekendheid die Catawiki nu heeft zou het nochtans een goede zaak zijn om dat terug te activeren, maar het zal waarschijnlijk te moeilijk zijn om daar een sluitend commissiesysteem op poten te zetten vrees ik.

Link naar reactie

Op de exclusieve stripveiling die zondagavond afloopt staat een tekening van Largo winch die eerder op dit forum werd verkocht.

De 'waarde' is op zeer korte tijd wel enorm gestegen.

http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2952-originele-gepubliceerde-tekening-philippe-francq-largo-winch/?hl=%2Blargo+%2Bwinch

https://veiling.catawiki.nl/kavels/7534959-francq-philippe-originele-tekening-in-o-i-inkt-+-inkleuring-malunai-largo-winch-1997

0dc0fdb4-6e92-11e6-9fc5-c7a3777a86a8.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Ik probeer bevestiging te krijgen van dat bericht, maar hoop dat het onjuist is. Zo ja, dan hoop ik dat iemand anders een vergelijkbaar initiatief zal starten. Want het alternatief is dat je op allerlei verschillende sites zult moeten gaan zoeken.

 

Da's niet waar.

Er zijn heel veel tweedehandssits: kapaza, tweedehands.net, tweedehands.be (dat zijn 2 verschillende!), zoekertjesnet, marktplaats, koopjeskrant, locanto, hannelore, marktplaza etc.

Als je echt iets zoekt, moet je overal kijken.

Maar dat CW moeilijk doet, zou wel degelijk lastig zijn. CW heeft een houvast voor de prijzen, en dat ben je dan kwijt.

Link naar reactie

Mhh, de shops van Catawiki.

Het is de schuld van (sommige) verkopers en kopers dat het misgelopen is. Foefelen om de commissie te omzeilen en veel te hoge prijzen vragen. Geen wonder dat ze bij Catawiki de andere richting (veilingen) opgegaan zijn.

 

Met de bekendheid die Catawiki nu heeft zou het nochtans een goede zaak zijn om dat terug te activeren, maar het zal waarschijnlijk te moeilijk zijn om daar een sluitend commissiesysteem op poten te zetten vrees ik.

 

De catalogus van CW is altijd een truc geweest om je HUN catalogus voor veilingen te laten invullen zonder dat het hun iets kost.

Je moet internetbedrijven nu toch een beetje kennen, hè.

Link naar reactie

Er zijn geen plannen om te stoppen met de shops en/of de catalogus. Dit is bevestigd door 1 van de 2 directeuren van Catawiki.

 

Zijn er ook plannen om niet te stoppen met de schops?

 

Stoppen met de catalogus zullen ze nooit doen, want die maakt het werk voor de veilingen veel gemakkelijker.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...