Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Origineel is van Al Severin

 

Dus de waarde is dat van een origineel van Severin, heel wat minder dus dan Macherot alhoewel ik hem een veel betere tekenaar vind :-)

Dat kan je niet menen, Severin een betere tekenaar dan Macherot........en dan is Timmy Simons een betere voetballer dan Messi.....kom op, wel serieus blijven.

Dit origineel is niks waard zonder de Macherot verwijzing......ik vraag me alleen af, is dat echt Macherot, een geknipt plaatje met een apart bijgeplakte handtekening.....

Link naar reactie

Ik vind dat Severin een uiterst talentvolle tekenaar is. Hij maakt prachtige, sfeervolle dingen.

Macherot was veel beperkter in zijn kunnen.  Maar wie is de 'beste' tekenaar?

Op die vraag bestaat geen antwoord.

Ik hou van allebei...

Voor mij is de beste tekenaar Richard Corben.

Anderzijds besef ik zeer goed dat Corben niet foutloos tekent. De anatomie van zijn figuren klopt zelden.

Maar het kan mij niet schelen. Ik vind alles wat hij tekent prachtig....Is hij dan de beste tekenaar?

Voor mij wel. Voor iemand anders wellicht niet.

Link naar reactie

In de veiling met de nalatenschap van Peter dv Heijden zit de originele cover van deel 1 van 'Het laatste station'. ( Erik Wielaert)

Dat is niet de originele cover, want die ligt  hier voor mij.

Wellicht gaat het hier om een fotokopie met correcties .

Dit is zeker een vergissing en geen kwaad opzet.

De tekening is ondertussen verwijderd. Dank u, Catawiki!

Link naar reactie

Dat kan je niet menen, Severin een betere tekenaar dan Macherot........en dan is Timmy Simons een betere voetballer dan Messi.....kom op, wel serieus blijven.

Dit origineel is niks waard zonder de Macherot verwijzing......ik vraag me alleen af, is dat echt Macherot, een geknipt plaatje met een apart bijgeplakte handtekening.....

 

Ik ben nu eenmaal geen fan van Macherot  :e007:

 

En neen deze tekening heeft helemaal niets met Macherot te maken

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Het is een wat raar item, maar het is in deze vorm in 2007 wel  in Spirou gepubliceerd. De inkleuring staat op een los vel.

 

Waarschijnlijk een idee van de redactie geweest. Waaraan zowel Macherot en Severin hebben meegewerkt. Was Macherot op z'n 83ste wellicht  te oud om een grotere plaat te leveren en wilde de redactie van Spirou hem er toch bij betrekken?

Link naar reactie

Ik vind dat Severin een uiterst talentvolle tekenaar is. Hij maakt prachtige, sfeervolle dingen.

Macherot was veel beperkter in zijn kunnen. Maar wie is de 'beste' tekenaar?

Op die vraag bestaat geen antwoord.

Ik hou van allebei...

Voor mij is de beste tekenaar Richard Corben.

Anderzijds besef ik zeer goed dat Corben niet foutloos tekent. De anatomie van zijn figuren klopt zelden.

Maar het kan mij niet schelen. Ik vind alles wat hij tekent prachtig....Is hij dan de beste tekenaar?

Voor mij wel. Voor iemand anders wellicht niet.

Picasso was een veel beter tekenaar. (en zijn anatomie klopt ook niet :) ), van nabij gevolgd door Dali.

Link naar reactie

Vind dit een mooie poster van Blueberry en Bouncer (https://www.catawiki.nl/catalogus/strip-ex-libris-en-prenten/soorten/prent/3571017-blueberry-bouncer?area=526835c9f9e42901fd30f9b3f74764f8087c6fc8), maar vraag me af deze prenten destijds daadwerkelijk door Giraud gesigneerd zijn. 

Heb daar nog niets over kunnen vinden op Internet (uitgever ook niet bekend). Heeft iemand hier informatie over (b.v. van andere sites)?

post-829-0-64123400-1480422035_thumb.jpg

Link naar reactie

Vind dit een mooie poster van Blueberry en Bouncer (https://www.catawiki.nl/catalogus/strip-ex-libris-en-prenten/soorten/prent/3571017-blueberry-bouncer?area=526835c9f9e42901fd30f9b3f74764f8087c6fc8), maar vraag me af deze prenten destijds daadwerkelijk door Giraud gesigneerd zijn. 

Heb daar nog niets over kunnen vinden op Internet (uitgever ook niet bekend). Heeft iemand hier informatie over (b.v. van andere sites)?

 

Als wilt, kun je 'em op Ebay kopen. 

http://www.ebay.fr/itm/MOEBIUS-GIRAUD-tire-a-part-hommage-a-Bouncer-Boucq-signe-/351337037501?hash=item51cd51bebd:m:mWPpg7wtrJQR7j5l590VzVw

Link naar reactie

Op de beurs in Gent stond iemand met een box met Barelli strips.

Ik veronderstel dat hij de uitgever is van BD Must.

Nu had ik die boeken vroeger te koop gezien zonder box.

Blijkt dat hij die box gemaakt heeft voor Catawiki????

Moet dat nog komen of zijn die boxen geveild of wat is er precies mee gebeurd?

Dus iedereen die eerst de losse boeken gekocht heeft is gefopt?

Of is die box ook apart te koop?

Toch een beetje vreemd dat die uitgever er blijkbaar genoeg over had om een box te maken...

Of zijn die boeken niet genummerd?

Ik wil dat wel hebben als het niet weer een keer gefoefel en geknoei is...

Het ziet er wel allemaal heel mooi uit, dat wel.

Link naar reactie

Volgens mij niet. Voor grotere pakketten (tot max. 176 x 78 x 58 cm) geldt het tarief van categorie 10 - 30 kg: EUR 13,25 volgens website PostNL als ik het wel heb.

 

Met PostNL kom je niet boven de 15 Euro. Misschien is het verzending via Fedex of een andere koerier? In eider geval wel duur in vergelijking met de Postnl prijs. 

Link naar reactie

Ik bestelde altijd rechtstreeks bij bdmust omdat de Franse uitgaven niet te bestellen zijn in Nederland en Vlaanderen. Dit vond ik altijd uitermate prettig.

 

Maar tegenwoordig reageren ze niet meer op mijn emails. Dus ben ik verplicht om via andere kanalen de Bob de Moor uitgaven te bemachtigen. Helaas had ik nog wel een zeefdrukje van ze tegoed.

 

Vind het wel vreemd dat Bdmust deze albums nadat ze verschenen zijn gaan voorzien van een box. Op de website is er niets over te vinden. Wel weer jammer voor de verzamelaar.

 

Dus nu moet ik een lege doos gaan zoeken?

Beetje vreemd van Bdmust.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik bestelde altijd rechtstreeks bij bdmust omdat de Franse uitgaven niet te bestellen zijn in Nederland en Vlaanderen. Dit vond ik altijd uitermate prettig.

Maar tegenwoordig reageren ze niet meer op mijn emails. Dus ben ik verplicht om via andere kanalen de Bob de Moor uitgaven te bemachtigen. Helaas had ik nog wel een zeefdrukje van ze tegoed.

Vind het wel vreemd dat Bdmust deze albums nadat ze verschenen zijn gaan voorzien van een box. Op de website is er niets over te vinden. Wel weer jammer voor de verzamelaar.

 

Dus nu moet ik een lege doos gaan zoeken?

Beetje vreemd van Bdmust.

 

Normaliter antwoorden ze wel op hun mails.  Ik vermoed dat ze het druk zullen hebben. Zo'n box erna maken is niet zo vreemd. Er zijn nog uitgeverijen die dat doen om de verkoop een extra boost te geven.

Van de Bob De Moor reeksen maakten ze in in het Frans steeds boekjes in SC met heel wat interessante informatie. Deden dat ook nog bij andere reeksen zoals Pom & Teddy.

 

De box van Barelli is inderdaad uitgebracht na het verschijnen van de albums. Misschien is deze box nog op voorraad bij een grotere stripspeciaalzaak of na te bestellen bij BD Must?

Is dat deze box? Want dat is gewoon de Franse box en ik denk dat ze deze hebben gebruikt voor verkoop in Gent en op Catawiki.

 

coffret-barelli.jpg?itok=7ErtAglI

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...