Jump to content

Catawiki Zaagdraad

Guest Natte aap

Recommended Posts

1 uur terug, Firmin Van De Kasseien zei:

Vorig jaar werd dit beeldje verkocht voor 4.400 euro.

Vandaag werd hetzelfde beeldje (met hetzelfde serienummer) verkocht voor 753 euro.

image.thumb.png.bf6db62273a32ff512e7137f26e1b462.png

image.thumb.png.beeb676dd38db032e102b2ad15994630.png

Tja, topless Natasja's zakken snel in prijs. In dit tempo zijn de verzendkosten volgend jaar hoger dan de opbrengst van het beeldje :e007:

Omnia mutantur nihil interit

38 minutes ago, Rik said:

Tja, topless Natasja's zakken snel in prijs. In dit tempo zijn de verzendkosten volgend jaar hoger dan de opbrengst van het beeldje :e007:

Toch niet slecht voor een beeldje van 200. Ik heb het laten liggen destijds omdat er een zak los zand bij zat.

2 hours ago, sanderg said:

Bizar... Wie betaalt daar in hemelsnaam nou € 4.400 voor?!

Toch 2 bieders. De vraag is dan eerder, is dat effectief betaald. Bij Catawiki heb ik het toch al een paar keer gehad dat een te dure veiling niet betaald werd. Als het serienummer hetzelfde is, dan is hier waarschijnlijk ook zoiets gebeurd. Is de verkoper dezelfde?

1 uur terug, Ambreville zei:

Toch 2 bieders. De vraag is dan eerder, is dat effectief betaald. Bij Catawiki heb ik het toch al een paar keer gehad dat een te dure veiling niet betaald werd. Als het serienummer hetzelfde is, dan is hier waarschijnlijk ook zoiets gebeurd. Is de verkoper dezelfde?

Dat lijkt inderdaad de vraag.. krijg je dan overigens niet een ban for life of zo? (Die vast makkelijk te omzeilen is)

1 minute ago, sanderg said:

Dat lijkt inderdaad de vraag.. krijg je dan overigens niet een ban for life of zo? (Die vast makkelijk te omzeilen is)

Je krijgt totaal niets. Ik zit zelf met een kavel waar Catawiki niet op de tickets reageert sinds midden november. Ik heb dan maar ook een andere verkoop niet verzonden met het idee, dan komen ze nog eens terug. Juist niets. 

1 uur terug, Ambreville zei:

Je krijgt totaal niets. Ik zit zelf met een kavel waar Catawiki niet op de tickets reageert sinds midden november. Ik heb dan maar ook een andere verkoop niet verzonden met het idee, dan komen ze nog eens terug. Juist niets. 

Bizar.. ik heb in het verleden ook wel eens wat verkocht via Catawiki maar dat liep vrij soepel. Ik kon ze toen ook bellen. Heb je dat al geprobeerd?

Bij de kavels op Catawiki vraag ik mij altijd al af of de aanbieders zelf de kavels niet opbieden via diverse ''extra'' accounts want de biedingen zijn soms buitensporig. Daarnaast soms ook biedingen op boeken die vrijelijk verkrijgbaar zijn en waar het bod de winkelprijs overstijgt. Bijzonder en voor mij reden om daar niet iets aan te schaffen.

Op 2/1/2024 om 23:34, Beestachtig zei:

Bij de kavels op Catawiki vraag ik mij altijd al af of de aanbieders zelf de kavels niet opbieden via diverse ''extra'' accounts

Dat is zeker niet uitgesloten. Gelijksoortige misbruiken deden zich ook al voor bij Sotheby's en Christie's.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Op 1/1/2024 om 21:30, Rik zei:

De prijzen flakkeren wel weer op als een nieuwe serie Natasjabeeldjes 'nikskini' op de markt komen. 😁

Maar daarna? Wat er kan er nog na nikskini-Natasja  komen? Een nikskini Walter? Een kronkelkini Natasja~Walter? 🙄

• 1 month later...
  • 3 months later...
1 uur terug, bouncer zei:

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar Catawiki is toch gewoon een ordinaire " dozenschuiver ", hoe kun je daar in

geen winst op maken, de provisie die ze maken op producten die aangeleverd worden door derden, zou toch al

toereikend moeten zijn.

Ik denk dat ze wel wat meer doen dan dozen schuiven, maar de enorme bedragen die rondgaan voor zulke online toestanden verbazen me wel vaak. En wie is er zo gek om daar jarenlang geld in te stoppen? Vanwaar komt dat geld?

Met Twitter is het hetzelfde geval. Het bestaat sinds 2006 en maakte alleen winst in 2020 en 2021.

Dienen zulke bedrijven misschien alleen maar om kosten te maken en belastingen te ontduiken?

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

5 minutes ago, Peter Motte said:

Ik denk dat ze wel wat meer doen dan dozen schuiven, maar de enorme bedragen die rondgaan voor zulke online toestanden verbazen me wel vaak. En wie is er zo gek om daar jarenlang geld in te stoppen? Vanwaar komt dat geld?

Met Twitter is het hetzelfde geval. Het bestaat sinds 2006 en maakte alleen winst in 2020 en 2021.

Dienen zulke bedrijven misschien alleen maar om kosten te maken en belastingen te ontduiken?

Deels wel, maar er wordt gegokt op toekomstige opbrengsten door jaren gebruikers te laten groeien en dan de opex onder controle te krijgen. Vraag is in hoeverre dit toepasbaar is voor Catawiki. Zelf ben ik bv. naar echte veilinghuizen overgeschakeld vanwege het gezever dat je altijd krijgt.

Ik vermoed ook dat ze enorm veel budget pompen in marketing. Dat is weg als het niets opgeleverd heeft.

Ik verkoop best veel op catawiki veilingen en eigenlijk heb ik zelden tot nooit problemen. Als iemand niet betaalt krijgt die persoon aanmaningen en als het te lang duurt, bieden ze het opnieuw aan als je wilt.
Systeem met volgen bestelling werkt redelijk.

Het is wel vreemd dat ze geen winst maken, want ze krijgen 12,5% excl btw van verkopen en 9% (meen ik) van kopers. En er zijn echt heel veel veilingen.

2 minuten geleden, cinco zei:

Zou het kunnen dat 'geen winst maken' een boekhoudingskeuze is? :huh:

'Geen winst maken' kan een boekhoudkundige keuze zijn. 'Verlies maken' is dan weer wat anders.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

• 4 months later...

Ik verzamel pixi beeldjes waaronder die van Kuifje. Inmiddels heb ik wel een idee wat die beeldjes kosten in de winkel en opbrengen bij catawiki. Maar de geschatte prijzen van de expert van catawiki voor de beeldjes slaan echt nergens op. Ze zijn echt veel te hoog. Ik heb het vermoeden dat dit een manier is om de prijzen op te drijven. Even voor de duidelijkheid: het gaat dan om de geschatte prijzen voor de wat oudere gewilde beeldjes.

Er is iets bij die biedingen op C waar ik geen donder van snap.

Soms zijn er mensen die twee keer na elkaar een bod doen.

Uitleg van :

"De minimumprijs van het object was nog niet gehaald met het eerste bod. Daarom heeft dezelfde persoon een hoger bod geplaatst om erachter te komen wat de minimumprijs is."

Maar die uitleg is niet bevredigend. Hoe kan een hogere bod helpen om de minimumprijs te ontdekken? Het gebeurt trouwens ook bij kavels waarbij wordt vermeld "Geen minimumprijs", zoals dit Harry Dickson Complete Serie:

https://www.catawiki.com/nl/l/89527075-harry-dickson-complete-serie-13-album-eerste-druk-1986-2018

Ik heb het ook zien gebeuren bij een kavel waar ik zelf bied. Hoe kan er vlak onder mijn bod twee keer zijn geboden door iemand die de minimumprijs zoekt, als mijn ingestelde maximumbod hoger is dan alles wat hij heeft geboden? Als mijn bod al is aanvaard, kan hij toch niet nog een bod doen dat lager is dan het mijne?

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

8 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik heb het ook zien gebeuren bij een kavel waar ik zelf bied. Hoe kan er vlak onder mijn bod twee keer zijn geboden door iemand die de minimumprijs zoekt, als mijn ingestelde maximumbod hoger is dan alles wat hij heeft geboden? Als mijn bod al is aanvaard, kan hij toch niet nog een bod doen dat lager is dan het mijne?

Die ander heeft een autobod ingesteld dat lager is dan jouw maximumprijs. Dan wordt eerst zijn maximum bereikt, waarna jij het hoogste bod behoudt. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

34 minuten geleden, Waldorf zei:

Die ander heeft een autobod ingesteld dat lager is dan jouw maximumprijs. Dan wordt eerst zijn maximum bereikt, waarna jij het hoogste bod behoudt. 

Dus: hij stelt een maximumbod in van bv. 100 euro, maar zijn vermelde bod is bv. maar 65 euro omdat de vorige bieder 60 euro had geboden.

Dan zie ik zijn 100 euro, en besluit erop te bieden, en stel ook een maximumbod in van bv. 150 euro.

Daarom verschijnt na zijn 65 euro automtisch zijn 100 euro en dan automatisch 110 euro voor mij.

Dat klinkt heel logisch, maar is dus een andere verklaring dan wat Catawiki zelf zegt: "Daarom heeft dezelfde persoon een hoger bod geplaatst om erachter te komen wat de minimumprijs is"

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte